ristiäisiin kummin tyttöystävä?

pyydetäänkö

Haluaisin mielipiteitä tulisiko lapsemme ristiäisiin kutsua lapsen tulevan kummin tyttöystävä vieraaksi? He eivät asu yhdessä ja ovat seurustelleet vuoden verran. Ovat aika tiiviisti olleet yhdessä, mutta itse olemme mieheni kanssa nähneet tuota tyttöystävää muutaman kerran ,koska eri paikkakunnilla asutaan.

16

3083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin ajattelisin

      Jos vaikka pitkäkin suhde tulee niin on aika noloa olla kutsumatta.

      • kiva katsella

        Joo, mut jos ero tulee, niin kiva vuosien jälkeen katsella ex-tyttöystävän naamaa ristiäiskuvissa varsinkin jos uusi tyty on jo mukana kuvia katselemassa. Riippuu iästä jne. Minä kutsuisin kummin ja jättäisin hänen päätettäväksi ottaako tyttöystävän mukaan vai ei.


      • kummilapsen juhlat
        kiva katsella kirjoitti:

        Joo, mut jos ero tulee, niin kiva vuosien jälkeen katsella ex-tyttöystävän naamaa ristiäiskuvissa varsinkin jos uusi tyty on jo mukana kuvia katselemassa. Riippuu iästä jne. Minä kutsuisin kummin ja jättäisin hänen päätettäväksi ottaako tyttöystävän mukaan vai ei.

        Minä kannatan ekaa vastaajaa. Kummi on ristiäisissä yksi päähenkilöistä. On aika kummallista ja hiukan loukkaavaakin, jos päähenkilölle ei annettaisi mahdollisuutta tuoda itselleen tärkeää ihmistä. Eiköhän kummiksi yleensä valita sellainen läheinen henkilö, jolle voi ilman muodollisuuksia sanoa, että "tuo toki tyttöystäväsikin mukana". Mitä tulee kummin mahdolliseen eroon tyttöystävästä, niin eiköhän ristiäisissä ole ihan jostain muusta kyse kuin sen pohtimisesta, kuka ja millä mielellä kuvia myöhemmin katselee. Ainakin kummien osalta. Ne uudet tyttöystävät osaavat kyllä asennoitua, ja jos eivät osaa, niin heidän murheensa. Sen toisen päähenkilön, kummilapsen osalta, on ehkä kivakin myöhemmin nähdä, millainen oli kummisedän ristiäistenaikainen tyttöystävä. Kummilapsella kun omakohtaiset muistot oman elämänsä ensimmäisestä juhlatilaisuudesta ovat vajavaisia.


      • kenelle tahansa
        kiva katsella kirjoitti:

        Joo, mut jos ero tulee, niin kiva vuosien jälkeen katsella ex-tyttöystävän naamaa ristiäiskuvissa varsinkin jos uusi tyty on jo mukana kuvia katselemassa. Riippuu iästä jne. Minä kutsuisin kummin ja jättäisin hänen päätettäväksi ottaako tyttöystävän mukaan vai ei.

        Eli kyllä se ero voi tulla ihan kenelle tahansa noista ristiäis vieraista. Melko epäkohteliasta on jättää kutsumatta jos toiset ovat jo vuoden jo yhdessä olleet ja tiiviisti aikaa viettävät keskenään. Ymmärtäisin kysymyksen parmmin jos kyseessä olisi kovin tuore suhde.


      • Ex-muija
        kiva katsella kirjoitti:

        Joo, mut jos ero tulee, niin kiva vuosien jälkeen katsella ex-tyttöystävän naamaa ristiäiskuvissa varsinkin jos uusi tyty on jo mukana kuvia katselemassa. Riippuu iästä jne. Minä kutsuisin kummin ja jättäisin hänen päätettäväksi ottaako tyttöystävän mukaan vai ei.

        Itse olin ex-poikaystäväni pikkuveljen (heillä ikäeroa siis n. 20v) ristiäisissä, kun olimme seurustelleet pari kuukautta. Poikaystävän perhe oli iloinen tulostani, minuahan ei varsinaisesti kutsuttu ja kun kysyin haittaako tulemiseni, he olivat pitäneet sitä itsestään selvyytenä, että tulen ristiäisiin. Nykyäänkin katselevat ristiäiskuvia ja -videoita, joissa minä pompin, vailla mitään tuskia. Exälläkin on jo uusi emäntä :)


    • ei tarvitse

      kutsua, jos eivät asu yhdessä. Jos asuisivat, niin sitten se olisi kohteliasta. Jos olette nähneetkin häntä vain muutaman kerran, niin ei ole mitään syytä kutsua.

    • varmaan

      olis suotavaa kutsua. Siinähän myös hyvä tilaisuus pikkuhiljaa tutustua.

      • miksi edes kysyä?

        Niinpä. Jokainen pitkäkin suhde on joskus ollut "vasta" vuoden ikäinen, kuten aloittajan kummin tapauksessa. Kaikki vuoden ikäisiksi ehtineet suhteet eivät kestä, mutta yksikään pitkä suhde ei voi olla pitkä, ellei se ole joskus alkanut... Eli mainio tilaisuus tutustua uuteen ihmiseen, josta mahdollisesti tulee kummin pitkäaikainen elämänkumppani.


    • edes kysyä tuommoista

      Meillä on ihan pikapuoliin pikkuisemme ristiäiset ja jokaisen kummin puolisot ovat tulossa/ kutsuttu. Minusta se on päivänselvää, ja olisi todella epäkohteliasta olla kutsumatta.. mutta se on vain minun mielipiteeni

      • tyttöystävänkin

        Joisssain kuvaissahan tuo tyttöystäväkin varmasti näkyy, mutta nykyisinä didgikameraaikoina hänen rajaamisensa pois kuvista onnistuu tai koko kuvien poistaminen, jos ero joskus tulee, eikä häntä halua kuviin enää. Tärkeimmät kuvathan otetaan lapsesta ja kummeista ilman puolisoita/seurustelukumppaneita,(jollei pariskunta ole molemmat kummeina). Itse olisin loukkaantunut, jos olisin vastaavassa tilanteessa, eikä poikaystävää/miestä kutsuttaisi ristiäisiin tai häihin. Itselleni oli häissämme selvää, että kaikkien seurustelukumppanit tai puolisot kutsuttiin, vaikkemme olisi heitä tavanneetkaan. Sama tilanne olisi ristiäisissäkin. Kummiksi pyydettävähän on teille varmasti läheinen ihminen, haluattehan varmasti tutustua hänen tyttöystäänsäkin.


    • kutsuisin

      Varmasti miehellä olisi mukavampaa, jos saisi tuoda oman seuralaisensa! Ja tosiaan, mikä estää nyt tutustumasta paremmin? Hyvä tilaisuus kerrassaan! Jos nyt jätätte tyttöystävän kutsumatta, niin mies saattaa loukkaantua ja tyttöystäväkin kokea, että hän ei ole teille tervetullut. Ei kovin mukava alku tutustumiselle, vai mitä?

    • mie...

      Joo ehdottomasti tyttö ystävä mukaan, onhan tämä mies sentäs lapsenne kummi, vähintä mitä voi tehdä on pyytää seuralainen myös. Tyttöystävä on kuitenkin hänen elämänsä tärkein henkilö tällä hetkellä, ja varmasti haluaa jakaa kummiksi tulemisen hetken hänen kanssaan...

      • miltä tuntuu

        Meillä taas miehen veljen vaimo... Miehen veljen vaimo on kovinkin mutrusuu ja aina sättimässä miestään yleisillä paikoilla. Tahtoisin olla kutsumatta, mutta täytyyhän se kutsua ihan vaan vaikka ettei itse olisi yhtä typerä. Mutta suoraan sanoin miehen veljelle, että olisi suotavaa sitten ettei vaimosi näytä mitään Norsuv*ttu naamaa lapsen ristiäisissä. Ja veljestähän on tulossa lapsemme kummi. Sanoin että jos häntä ei kiinnosta olla iloinen lapsemme johdosta niin jääköön sitten omasta tahdosta kotiin. Kiitos. Saa nähdä kuinka käy.


      • puolison ehdoilla
        miltä tuntuu kirjoitti:

        Meillä taas miehen veljen vaimo... Miehen veljen vaimo on kovinkin mutrusuu ja aina sättimässä miestään yleisillä paikoilla. Tahtoisin olla kutsumatta, mutta täytyyhän se kutsua ihan vaan vaikka ettei itse olisi yhtä typerä. Mutta suoraan sanoin miehen veljelle, että olisi suotavaa sitten ettei vaimosi näytä mitään Norsuv*ttu naamaa lapsen ristiäisissä. Ja veljestähän on tulossa lapsemme kummi. Sanoin että jos häntä ei kiinnosta olla iloinen lapsemme johdosta niin jääköön sitten omasta tahdosta kotiin. Kiitos. Saa nähdä kuinka käy.

        Oletko varma että veljen vaimo haluaa tullakaan. Saattaa tulla vaan kun on pakko. Aika outoa, että veli on suostunut kummiksi jos ette pidä vaimostaankaan. Ta ehkä tekin osaatte näytellä vieraskoreaa siinä missä veljen vaimokin. Että näitä sukulaissuhteita taas...

        Meillä tilanne hoitui niin, ettei mieheni suostunut kummiksi ollenkaan, koska tietää mitä mieltä minusta on muu perhe, vaikken siis sätikään ketään tai mitenkään jyrää itseäni muiden ajatusten läpi, niinkuin kälyni tekee. Huonolle hapitukselle ihmisten kesken ei vaan voi mitään. Mutta onneksi veri ei velvoita, parisuhde kylläkin :)


    • hääääääh?

      Totta kai kutsutte! Miksi tuollaista täytyy edes miettiä? Olisi tökeröä olla kutsumatta. Sama se onko tyttöystävä vai vaimo.

      • MÖÖÖÖÖÖ

        katsokaa nyt aloituksien päivämääriä, eiköhän kyseinen lapsi ole jo kastettu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe