Kiusatut parempia ihmisiä

pääsevät pitemmälle

Kiusatut ovat usein paljon parempia ihmisiä kuin kiusaajat, ja usein kiusatut pääsevät elämässään pitkälle kun taas kiusaajat saattavat olla holisteja tai muuten heillä menee elämä huonosti aikuisena.

15

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.mr.

-lapsilla eiole ongelmia.kärsivät ja kantavat mukanaan vanhempiensa ongelmia..kiusaaja on aina esm vanhemiensa uhri.ei kukaan todella vanhemiensä ehdollstamatonta rakkautta ja läsnäoloa saanut lapsi lähde kiusaajaksi..mok.

• Koulu kiusattu

Minua on kiusattu melkein koko peruskoulu aikani. "Pää kiussaajalla" oli ihan normaali ja rakastava perhe, niin myös oli muilla jotka kiusasivat minua. Eli syy voi olla ihan mikä tähansa. Esim. pitää esittää että on paras ja uskaltaa kiusta muita.

• Mutta kun

Nokian pää johtaja oli koulu KIUSAAJA.

• hauhah

Kiusatut eivät pysty käymään koulua/opiskelemaan, heillä on sosiaalisia vaikeuksia ja mielenterveysongelmia.

• plaplaa

mitä tästä voi päätellä? kiusaminenhan ei vaikuta asiaan mitenkään...

• Miina 16

Kyllä he pystyvät käymään koulua jos heitä tuetaan ja kannustetaan. Jos nämä tuet eivät riitä koulun vaihto voi olla paikallaan. Ja monella kiusatulla on jo ennestään sosiaalisia ja psyykisiä ongelmia.

• Olen kiitettävän numeron oppilas ja entinen kiusattu? Ei mielenterveys ongelmia, ja paljon kavereita?

• hgfghfkd

Minuakin on kiusattu joskus, mutta siitä huolimatta se ei vaikuttanut opiskeluuni mitenkään. En tunne kiusaajiin kohtaan mitään vihaa, kun tiedän, että heillä on vain huono itsetunto ja henkilökohtaisia ongelmia. :)

• ........
        Miina 16 kirjoitti:

Kyllä he pystyvät käymään koulua jos heitä tuetaan ja kannustetaan. Jos nämä tuet eivät riitä koulun vaihto voi olla paikallaan. Ja monella kiusatulla on jo ennestään sosiaalisia ja psyykisiä ongelmia.

"Kiusatut eivät pysty käymään koulua/opiskelemaan, heillä on sosiaalisia ongelmia ja mielenterveyshäiriöitä."

Totta ainakin minun tapauksessani. Olin kiusattu koko yläasteen ajan, yritin olla välittämättä asiasta, keskityin siihen, että se loppuisi viimeistään sitten kun koulu päättyy ja siirryn jatko-opintojen pariin ja voin olla onnellinen. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan aloin oireilla lukion aloitettuani, aloin vähitellen sairastua masennukseen, ahdisti, masensi, sosiaaliset tilanteet olivat -ja ovat edelleen- tuskallisia. Minulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Olen hakenut apua, koulu ei ahdista enää kovin paljon mutta masennus on ja pysyy, samoin osa sosiaalisista tilanteista ahdistaa. Masennukseeni vaikuttavat toki myös muut asiat, kuten paskat kotiolot mutta silti.

"Ja monella kiusatulla on jo ennestään sosiaalisia ja psyykisiä ongelmia."

Eiköhän ne ongelmat ole enemmänkin siellä kiusaajan päässä. Minä OLIN täysin terve tyttö ennen kiusaamista.

• Koulu kiusattu

Näin on. Kiusatuilla saattaa olla sosiaalisia ongelmia,mutta jos ongelma hoksataan ajoissa ja apu saadaan,niin kaikki menee hyvin.

• krwk

itse voisin sanoa tuohon että minun entinen koulukiusaajalla ei ollut MIKÄÄN pielessä. Tunsin hänet sen verran hyvin että hän lähti toisten mukaan ja jatkoi pahemmalla tavalla siitä ja otti vaan minut silmätikuksi. HALUSI NÄYTTÄÄ KUKA ON NS POMO. Mutta hiljeni seki paska kun laitoin sillekkin luun kurkkuun uhkaamalla poliisilla...

• päälle päin
        krwk kirjoitti:

itse voisin sanoa tuohon että minun entinen koulukiusaajalla ei ollut MIKÄÄN pielessä. Tunsin hänet sen verran hyvin että hän lähti toisten mukaan ja jatkoi pahemmalla tavalla siitä ja otti vaan minut silmätikuksi. HALUSI NÄYTTÄÄ KUKA ON NS POMO. Mutta hiljeni seki paska kun laitoin sillekkin luun kurkkuun uhkaamalla poliisilla...

Hän oli varmasti niin heikko luonne vain, että kaikki pienemmätkin vastoinkäymiset piti purkaa heti ulospäin tai muuten paine muodostui liian kovaksi. Kotona saattoi olla epäterveet suhteet eikä todelliseen kasvatukseen osattu eikä jaksettu paneutua. Kunhan lapset menivät siinä sivussa eivätkä kulissit kaatuneet.

Onhan luonteessa, moraalissa ja itsetunnossa (heittelehtii) ainakin vikaa, jos kiusaaminen on ihan helppoa. Siitä jää kuitenkin pysyvästi ikävä mielenvire, eikä kiusaajien nauru taida usein ollakaan sydämellisen onnellista.

• NoobMaster
        päälle päin kirjoitti:

Hän oli varmasti niin heikko luonne vain, että kaikki pienemmätkin vastoinkäymiset piti purkaa heti ulospäin tai muuten paine muodostui liian kovaksi. Kotona saattoi olla epäterveet suhteet eikä todelliseen kasvatukseen osattu eikä jaksettu paneutua. Kunhan lapset menivät siinä sivussa eivätkä kulissit kaatuneet.

Onhan luonteessa, moraalissa ja itsetunnossa (heittelehtii) ainakin vikaa, jos kiusaaminen on ihan helppoa. Siitä jää kuitenkin pysyvästi ikävä mielenvire, eikä kiusaajien nauru taida usein ollakaan sydämellisen onnellista.

Kiusaajat pääsevät yleensä pidemmälle, kun heillä on kovempi luonne, esim. oliko se joku matti vanhanen tai joku oli myöntännyt olleensa koulukiusaaja, se joku nokian johtajakin, lisäks tunnen yhen miljonäärin joka oli koulukiusaaja. Jos totta puhutaan niin luulen, että oot ite koulukiusattu, ja siks koitat parantaa omatuntoos puhumalla koulukiusaajien tulevaisuudes pahaa, nyt joku voi luulla että oon ite myös koulukiusaaja ja puhun sen takii "koulukiusaajien hyväks", mutta ei en ole.

• dfggkdhadg
        NoobMaster kirjoitti:

Kiusaajat pääsevät yleensä pidemmälle, kun heillä on kovempi luonne, esim. oliko se joku matti vanhanen tai joku oli myöntännyt olleensa koulukiusaaja, se joku nokian johtajakin, lisäks tunnen yhen miljonäärin joka oli koulukiusaaja. Jos totta puhutaan niin luulen, että oot ite koulukiusattu, ja siks koitat parantaa omatuntoos puhumalla koulukiusaajien tulevaisuudes pahaa, nyt joku voi luulla että oon ite myös koulukiusaaja ja puhun sen takii "koulukiusaajien hyväks", mutta ei en ole.

Kyllä.

• pääministeri
        NoobMaster kirjoitti:

enää ole kiusaaja, se homma jäi sitten jonnekin alakouluun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1883
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1786
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1614
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1218
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1215
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1178
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      358
      1024
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      879
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50