Ammattikoululaiset

ei saa

mitään lakkia valmistuessaan ammattiin. Mielestäni tämä on syrjintää ja siksi ammattikoululaiset pitäisikin lakittaa Hankkija-lippiksin, kun valmistujaisten aika on. Toisin, kuin lukiolaiset ostaa itse valkolakin, niin ammattikoulu voisi yhteistyössä rautakaupan kanssa tehdä sponsori sopimuksen mainoslippalakin luovuttamisesta jokaiselle valmistuneelle. Tämän lakin voisi ammattikoulun rehtori yhdessä luokan pää-opettajan kanssa laittaa oppilaan päähän todistuksen jaon yhteydessä.

16

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lakki on

Niin sinulle vaan tiedoksi, että jokaiselle ammattiin valmistujalle on olemassa oman alan lakki. Ja toisekseen Ammattitutkinto on yhtä hyvä kuin yo- tutkinto ellei parempi saahan nimittäin ammatin. Ei sun siis kannata tolla lakki asia alla tehdä pilaa ja alentaa ammattikoulu tutkintoa

• ALENTAMASSA??

Enhä minä mitään ole alentamassa. MISSÄ MINÄ SANOIN, ETTÄ AMMATTIKOULU ON HUONOMPI?? SULLA ON LUETUN YMMÄRTÄMISESSÄ NIIN PALJON HÄIKKÄÄ, ETTÄ MENE ALA-ASTEELLE TAKAISIN!! TÄMÄ VAIN SINULLE "TIEDOKSI"

• ihminen..

..voikin olla noin TYHMÄ, kuin sinä olet??

• tulet..

.. irvistelemään? Painu sinne komeroosi ja pysy viisaammistasi kaukana! Oletko itse käynyt ammattikoulun, mutta olisit halunnut ylioppilaaksi? Miksi et lukenut ylioppilaaksi, jos noin ottaa päähän? Nyt pyörit täällä koulutuskeskustelussa ilmeisesti sen takia, että et omaakkaan mitään koulutusta. Ainoa koulutus sinulla lienee työvoimatoimiston järjestämä koulutus työttömäksi työnhakijaksi. Siihenkin olet tarvinnut vuoden kestävän valmentavan työnhakukoulutuksen. Nyt tällä hetkellä olet pitkäaikais työtön. On uraputki auennu työttömyysputkeen. Kyllä se varmaan jonkin verran syö sisuksia. :))

• kyllä
        tulet.. kirjoitti:

.. irvistelemään? Painu sinne komeroosi ja pysy viisaammistasi kaukana! Oletko itse käynyt ammattikoulun, mutta olisit halunnut ylioppilaaksi? Miksi et lukenut ylioppilaaksi, jos noin ottaa päähän? Nyt pyörit täällä koulutuskeskustelussa ilmeisesti sen takia, että et omaakkaan mitään koulutusta. Ainoa koulutus sinulla lienee työvoimatoimiston järjestämä koulutus työttömäksi työnhakijaksi. Siihenkin olet tarvinnut vuoden kestävän valmentavan työnhakukoulutuksen. Nyt tällä hetkellä olet pitkäaikais työtön. On uraputki auennu työttömyysputkeen. Kyllä se varmaan jonkin verran syö sisuksia. :))

tarjoaa lakin ! Hah, hankkiutukaa parempaan kouluun. Allekirjoittaa: YLIOPPILAS 09 TURUN ILTALUKIO!!!

• Edellinen
        tulet.. kirjoitti:

Ihan vaan sulle tiedoksi, että todellakin olen käyny lukion. Pääsyt sen jälkeen kouluun ja valmistunut korkeakoulu tutkintoon. Olen vain sitä mieltä, että käsillä tekemistä tässä maassa ei arvosteta tarpeeksi. "duunarit" tämän maan pystyssä pitää, eikä mitkään minunlaiset "akateemikot"

• teet..
        Edellinen kirjoitti:

Ihan vaan sulle tiedoksi, että todellakin olen käyny lukion. Pääsyt sen jälkeen kouluun ja valmistunut korkeakoulu tutkintoon. Olen vain sitä mieltä, että käsillä tekemistä tässä maassa ei arvosteta tarpeeksi. "duunarit" tämän maan pystyssä pitää, eikä mitkään minunlaiset "akateemikot"

akateemsia töitä. Nyt sinä väität, että pelkästään "duunarit" pitää tämän maan pystyssä. Älä nyt hulluja puhu. Ei ne tavalliset duunarit pelkästään tätä pidä kasassa. Kyllä kumpiakin tarvitaan. Niin duunareita, kuin akateemikkojakin. Tavallinen duunariko tonne leikkaussaliin tekemään sydämmensiirtoja? Voi pyhä lehmä. Minä en ainakaan edes menisi lekurii, jos siellä olisi lääkärinä hitsaaja tai rahtari. Tosin, jos sinä olet joku tilastotieteilijä, niin ymmärrän yskän.

• Edellinen
        teet.. kirjoitti:

akateemsia töitä. Nyt sinä väität, että pelkästään "duunarit" pitää tämän maan pystyssä. Älä nyt hulluja puhu. Ei ne tavalliset duunarit pelkästään tätä pidä kasassa. Kyllä kumpiakin tarvitaan. Niin duunareita, kuin akateemikkojakin. Tavallinen duunariko tonne leikkaussaliin tekemään sydämmensiirtoja? Voi pyhä lehmä. Minä en ainakaan edes menisi lekurii, jos siellä olisi lääkärinä hitsaaja tai rahtari. Tosin, jos sinä olet joku tilastotieteilijä, niin ymmärrän yskän.

Niin numero maakaria musta, kyllä ei saa tekemälläkää. Niin ja siks luvin itseni akatteeniseen ammattiin, että kun on sellainen perus sairaus, ettei saa tehdä raskasta ruumiillista työtä. Niin satun olemaan insinööri ja todellakin arvostan kaikkia ammatteja mitä, itse ei saisi/ osaisi tehdä. Siis arvostan niin sitä kokia keittiössä ja lekuria leikkaussalissa. Jokainen ihminen on maallemme tärkeä työntekijä ja meidän kaikkien vaan tulis arvostaa jokaista.

• äsken..
        Edellinen kirjoitti:

Niin numero maakaria musta, kyllä ei saa tekemälläkää. Niin ja siks luvin itseni akatteeniseen ammattiin, että kun on sellainen perus sairaus, ettei saa tehdä raskasta ruumiillista työtä. Niin satun olemaan insinööri ja todellakin arvostan kaikkia ammatteja mitä, itse ei saisi/ osaisi tehdä. Siis arvostan niin sitä kokia keittiössä ja lekuria leikkaussalissa. Jokainen ihminen on maallemme tärkeä työntekijä ja meidän kaikkien vaan tulis arvostaa jokaista.

sanoit, että pelkät duunarit pitää maata pystyssä ja nyt sanot, että akateemikkojakin tarvitaan.... Mitä sinä yrität siis kirjoituksillasi selventää?? Mikä on sinusta se mittari, että tulee selväksi tavalliselle duunarille, että sitä arvostetaan? Entä akateemikolle? Kumpikin on yhtä tärkeä tekemään töitä ja pitämään maata pystyssä eli pyörät pyörii.

• tuota ikuista

KATEUTTA!

• kateutta ole!

Tasa-arvoa kunnioitan. Mikään koulu ei tunnu koululta ilman lakkia. Ala-asteen päätyttyä voisi saada vaikka korvaläpät. Yläasteen päätyttyä pipon. Amiksesta Hankkija-lippiksen. Kauppiksesta vaikka baskerin. Lukiossa onkin toi valkolakkisydeemi. Jne. jne. Mistähän koulusta vois saada karvahatun? Kymppiluokalta! Sehän puuttuikin välistä. Lakin värinkin voisi määritellä koulumenestyksen mukaan. Mitä tummempi myssy päässä, sitä paskempi koulumenestys. Mitä vaaleampi lakki, sitä kirkkaammat ja selkeämmät ajatukset ja tietotaito. Sitten kun on kouluja käynyt, on kunnon päähinearsenaali kaapissa. Kaikki tietävät päähineen väristä jo millainen menestys sinulla on ollut missäkin koulussa. Se olisi tasa-arvoa parhaimmillaan.

• tupsu lakissa
        kateutta ole! kirjoitti:

Tasa-arvoa kunnioitan. Mikään koulu ei tunnu koululta ilman lakkia. Ala-asteen päätyttyä voisi saada vaikka korvaläpät. Yläasteen päätyttyä pipon. Amiksesta Hankkija-lippiksen. Kauppiksesta vaikka baskerin. Lukiossa onkin toi valkolakkisydeemi. Jne. jne. Mistähän koulusta vois saada karvahatun? Kymppiluokalta! Sehän puuttuikin välistä. Lakin värinkin voisi määritellä koulumenestyksen mukaan. Mitä tummempi myssy päässä, sitä paskempi koulumenestys. Mitä vaaleampi lakki, sitä kirkkaammat ja selkeämmät ajatukset ja tietotaito. Sitten kun on kouluja käynyt, on kunnon päähinearsenaali kaapissa. Kaikki tietävät päähineen väristä jo millainen menestys sinulla on ollut missäkin koulussa. Se olisi tasa-arvoa parhaimmillaan.

Kauppiksesta saa lakin, jossa on harmaa tupsu. Ero: teekkareilla tupsu on musta.

• taitaa mennä
        tupsu lakissa kirjoitti:

Kauppiksesta saa lakin, jossa on harmaa tupsu. Ero: teekkareilla tupsu on musta.

vähän päälaellee. Koska teekkareilla on musta tupsu, mun väriskaalan mukaa ne on järjestää huonompii ku kauppislaiset.

• ihmeessä..

Niin miksi ihmeessä kukaan kävisi koulua jonkun typerän näköisen lakin vuoksi?!!? Hyvänen aika, ei kai kukaan käy koulua tuollaisen asian vuoksi..

• pudonnut maailman

menosta täysin. Lakkiaha sinne koulunpenkille mennää tavoittelemaan. Miks muuten esim. ylioppilasjuhlat ois nimeltään lakkiaiset? Lakituksesta tehää iso numero, joten eikö silloin myös sen lakin perässä kouluihi mennä?

• .
        pudonnut maailman kirjoitti:

menosta täysin. Lakkiaha sinne koulunpenkille mennää tavoittelemaan. Miks muuten esim. ylioppilasjuhlat ois nimeltään lakkiaiset? Lakituksesta tehää iso numero, joten eikö silloin myös sen lakin perässä kouluihi mennä?

Lakki on symboli*, joka kuvastaa lukion (tai muun opiskelun) päättymistä. Lakitus on pitkään jatkunut perinne. Lukioon mennään useammastakin eri syystä, kuten siksi, että pääsee opiskelemaan haluamaansa jatko-opintopaikkaan, tai sitten ei vielä tiedä, mitä haluaa elämällänsä tehdä, ja tulee miettimään sitä lukion penkille.

"Että saisin lakin!" Idiootimpaa syytä tulla lukioon en ole koskaan kuullut. Lakkeja voi ostaa esimerkiksi Prismoista kautta maan, ostamiseen ei tarvita todistusta ylioppilaskokeiden hyväksytystä suorittamisesta.

En ymmärrä, miten löydät tasa-arvoa siitä, että sinulla olisi kaapissasi päähine jokaiselta suoritetulta kouluasteelta, ja vielä kaiken lisäksi eri värit eri lailla menestyneille. Se nyt ei ainakaan olisi tasa-arvoista.

*symboli=tunnettu merkki, joka edustaa muuta kuin itseään. Erityisesti symboli on kulttuuriin ja kontekstiin sidottu kielikuva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe