7-vuotiaan mäykkyneidin kainaloissa on vähän elefantti-ihottumaa ja ei näy koiraa vielä vaivaavan mitenkään, ihan sattumalta se huomattiinkin. Olisiko kellään kokemusta vastaavasta vaivasta? Voikohan sitä jotenkin kotikonstein hoitaa tai onko siihen jotain hoitoa ylipäätään...yritin googlettaa, mutten oikeen tietoa löytänyt vaivasta =( .
Elefantti-ihoa(?)
6
5115
Vastaukset
- pestiin
desinfioivalla shampoolla (esim. Vetriderm) kerralla koko koira. erityisesti kuitenkin putsattiin tuota kainalon aluetta ja hyvin lähti. Pesu tehtiin varmaan parina päivänä peräkkäin ja homma oli sillä selvä. Ei olis siis ollut mitään tarvetta pestä koko koiraa, mutta tulipahan sekin sitten tehtyä...
- tähtönen
Heippa. Mulla on kokemusta elefantti-ihon sairaudesta. Uros mäyräkoirani kärsii aina välillä sairaudesta. Jos ei ehdi mennä pahaksi, niin kotikonstein sairautta pystyy hoitamaan. Itse puhdistan ihoa ensin betadinella ja kuivaan, jonka jälkeen levitän fuciderm- voidetta ja nuolemisen estän kaulurilla.
- 357 mag
moi.saman ongelman kans painitaan.ekan molemmat kainalot,e-lääk määräsi jotain voidetta millä se lähti.toinen kainalo uusiutu ja huamen uus lääkäri keikka.se eka voide laitto hormoonit sekasin eikä saanu yhtään nualasta et katotaan oisko helpompia ratkasuja olemassa,kerron jos viisastun.koepalaki otettiin viimex ja todettiin täx elefantti ihottumaksi.
- Menninkäinen22
Kyseessä voi olla hiivatulehdus. Pyydä eläinlääkäriä ottamaan teippinäyte --> pesu malaseb saippualla, jota eläinlääkäri määrää jos kyseessä hiivaa.
- Juss1sas
Meillä ryyhnäisiin kainaloihin auttoi korvalääke Canofite.
- Joanna1
Hei, millaiselta se elefantti-iho näyttää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452519
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541649Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331613Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1461344- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131170Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2611123- 156966
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22904Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889