Ihmettelen miksi ihmiset pelkäävät sitä rippikoulua niin hirveästi. Useat (varsinkin ne jotka rippikoulua eivät ole käyneet) sanovat sitä aivopesuksi, mutta kuinka aivopestyksi voi tulla, että kuluttaa hiukan aikaansa kuunteluun Jumalasta? Sitä ei ole pakko käydä jos ei tahdo. Rippikoulun käymiseen ei ole mitään lakia tai säädöstä joka siihen pakottaisi. Miksi te, ette valita kirkkohäistä tai hautajaisista tai kasteesta, koska ne ovat kymmeniä kertoja enemmän "aivopesua". Niihin aina mennään ja niin luvataan Jumalan kasvojen edessä toisilleen rakkautta ym ym vaikka ei edes uskota. Ja hautajaiset sama juttu. Haudataan ihminen ja toivotetaan hyvää matkaa taivaaseen vaikka siihen ei uskota. Haudatkaa se ruumis johonkin ojaan tai muuhun, mutta älkää viekö uskovaisten hautapaikkoja jotka ovat ne myöskin maksaneet.
Riparin vastustajat
34
1123
Vastaukset
- Joo kyllä
"Sitä ei ole pakko käydä jos ei tahdo. Rippikoulun käymiseen ei ole mitään lakia tai säädöstä joka siihen pakottaisi. " -> Sitä rippikouluahan ei ole pakko käydä, mutta varsin usein sinne mennään vanhempien/sukulaisten/kavereiden painostuksesta. Tällaisissa tapauksissa (ainakin joissain) seurauksena on jonkin sortin "aivopesua", jos jutellaan jostain jumalista, joihin ei uskota. Häistä sen verran vielä. Muutaman kerran olen käynyt todistamassa maistraatissa kavereiden häitä. Muuten olen kieltäytynyt, tosin kohteliaasti, kirkkohäistä ja sanovani tulevan sitten juhliin tuomaan oman toivotukseni. Olen jopa kieltäytynyt ystäväni bestmanin virasta. Ainoat kirkkohäät, joihin olen osallistunut, on veljeni häät. Siitä oli vähän hankala kieltäytyä. Ja ehkä vielä muutama sana hautajaisista. Olen ollut sellaisissakin. Lähinnä sukulaisten. Ja niihin olen mennyt kunnioittamaan vainajan muistoa, en kuuntelemaan pappien tyhjiä sanoja ja puhetta taivaasta ja jumalasta. Itse hautaamisesta vielä sen verran, että kirkko on ottanut/saanut hautausmaiden hoidon ja ylläpidon hoitaakseen. Varat siihen se saa yhteisö- ja kirkollisveroista. Silti tuo hautapaikka maksaa niin kirkkoon kuuluville kuin kuulumattomille, uskoville ja ei uskoville. Kirkolla on siis velvollisuus "antaa" jokaiselle hautapaikka. Ja sitä paitsi hautaamiseen liittyy tiettyjä lainpykäliä ja lainsäädäntöjä. Näin ollen mm. ojiin ei saa haudata ihmisiä...
- Toinen vaan
Miksi sitä sanotaan kun herkkäuskoisille lapsille tuputetaan täysin todistamatonta paskaa totena?
- ylioppilas kevään
koulussa sitä sanotaan "opetukseksi", kirkossa "uskonnon opetukseksi", erilaisilla kursseilla "valmennukseksi" ja vanhempien opettaessa lasta "kasvattamiseksi" yhteiskunnassa tuputetaan paljon tietoa eri tahoilta, joiden oikeellisuutta ei pahemmin perustella. Kirkko on vain osa tätä "aivopesua"
- aivopesee omilla
valheillaan.
Vankilat ovat täynnä näitä entisiä ja jopa nykyisä nuoria, jotka uskoivat näiden vapaa-ajatteijoiden valheet.
Onneksi pääosin suomalaiset nuoret ovat niin fiksuja, että he tutkivat asiat ja sen Jumalan asia kestää.
http://www.youtube.com/watch?v=C9pUHWy6gY8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JXx8zDd16-8&feature=related
- oiuyui
Kyllä minäkin niin joskus ajattelin mutta totuus on että ihmiset uskovat. Jeesus. Todellinen ja ylösnoussut.
- Rehellinen nainen
Useissa hautajaisissa olen ollut ja eipä ole ikinä tullut siellä mieleen että jumala tai jeesus olisi totta. Papista on yleensä tullut mieleen "idiootti". Jeesus on fiktio.
- oiuyui
Rehellinen nainen kirjoitti:
Useissa hautajaisissa olen ollut ja eipä ole ikinä tullut siellä mieleen että jumala tai jeesus olisi totta. Papista on yleensä tullut mieleen "idiootti". Jeesus on fiktio.
Vieläkö sä perustat kaiken tietosi siihen yhteen sivuun, jonka tiedot on kumottu aikoja sitten?
- Uteliaisuus heräsi
oiuyui kirjoitti:
Vieläkö sä perustat kaiken tietosi siihen yhteen sivuun, jonka tiedot on kumottu aikoja sitten?
Nyt heräsi meikäläisen uteliaisuus. Millä sivulla puhutaan Jeesuksen olemattomuudesta? Jos minulta kysytään, Jeesus niminen henkilö (siis se, josta puhutaan mm. Raamatussa) on ollut joskus olemassa. Mutta kaikki ne teot ja sanat, jotka hänen nimeen on liitetty, eivät pidä täysin paikkaansa. Jos ollenkaan.
- oiuyi
Uteliaisuus heräsi kirjoitti:
Nyt heräsi meikäläisen uteliaisuus. Millä sivulla puhutaan Jeesuksen olemattomuudesta? Jos minulta kysytään, Jeesus niminen henkilö (siis se, josta puhutaan mm. Raamatussa) on ollut joskus olemassa. Mutta kaikki ne teot ja sanat, jotka hänen nimeen on liitetty, eivät pidä täysin paikkaansa. Jos ollenkaan.
Mulla ei oo enää sitä linkkiä.
Jeesuksen näistä teoista ollaan kyllä saatu historiallista näyttöä.
Puhumattakaan kuoleman hetkisestä temppelin paksun väliverhon halkeamisesta Jerusalemin temppelissä.
Tie kaikkien pyhimpää aukesi ja näin myös tie konkreettisesti ja symbolisesti tie Jumalan luo.
Temppelissä työskennelleen rabbin paniikisssa kirjoitetut raportit siitä löydettiin yhissä kaivauksissa. - asdasdasdasdasdasdasdasd
Nousi siis ylös?
Jöpöttää sillä kyllä, mutta mitens on uskovaistensa auttamisen laita
ihmetellen alias : asdasdasdasdasdasdasdasdasd - jeesus tule takaisin (wi
jesse sanoi tulevansa takaisin vielä sukupolven kuluessa. Valehteliko vapahtajanne vai missasitteko pelastuksen;)
- oiuyui
jeesus tule takaisin (wi kirjoitti:
jesse sanoi tulevansa takaisin vielä sukupolven kuluessa. Valehteliko vapahtajanne vai missasitteko pelastuksen;)
Ei ainakaan sellainen missä kaksi ihmistä saavat lapsen, joka on heidän perheensä uusi sukupolvi.
Tarkkaa aikaa ei Jeesus antanut.
Sitä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala.
Eli kun joku on sanonut maailmanlopun tulevan tiettynä päivämääränä ei tämä tieto ole Raamatun mukaista kun sitä kerran ihminen ei tiedä. - Jahnu -
oiuyi kirjoitti:
Mulla ei oo enää sitä linkkiä.
Jeesuksen näistä teoista ollaan kyllä saatu historiallista näyttöä.
Puhumattakaan kuoleman hetkisestä temppelin paksun väliverhon halkeamisesta Jerusalemin temppelissä.
Tie kaikkien pyhimpää aukesi ja näin myös tie konkreettisesti ja symbolisesti tie Jumalan luo.
Temppelissä työskennelleen rabbin paniikisssa kirjoitetut raportit siitä löydettiin yhissä kaivauksissa.""Mulla ei oo enää sitä linkkiä.""
Älä välitä, tälläistä linkkiä ei ole kenelläkään muullakaan, mikä todistaisi jeesuksen historiallisuuden. Jeesus on todellisuudessa pelkkä fiktio. - oiuyui
oiuyui kirjoitti:
Jeesuksen luvattiin pelastavan.
Jeesus on huoranpenikka, joka EI auttanut Ranskalaista lentokonettakaan viimeviikolla
JEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTJEESUX U FAGGOTv - oiuyui
Jahnu - kirjoitti:
""Mulla ei oo enää sitä linkkiä.""
Älä välitä, tälläistä linkkiä ei ole kenelläkään muullakaan, mikä todistaisi jeesuksen historiallisuuden. Jeesus on todellisuudessa pelkkä fiktio.Vai löydätkö sellaisen, jolla on fiktiivisyyttä puoltavat todisteet?
- Herra utelias
Uteliaisuus heräsi kirjoitti:
""Jos minulta kysytään, Jeesus niminen henkilö (siis se, josta puhutaan mm. Raamatussa) on ollut joskus olemassa. ""
Mistä tiedoista teit tämän päätelmän?
- Lessutyttö
Minä oon ny se mikä kirjotti tosta lessuriparista. tavallinen rippileiri on mukava ja hauska, kaikki siitä tykkää, mäki haluaisin sellaselle! mutta lestaadiolaisrippileiri.. :S menisit sellaselle niin tietäisit. siellä puhutaan iltamyöhään kynttilanvalossa: Epäuskovaiset ovat pakanoita jotka joutuvat helvettiin. mutta me uskovaiset voimme päästä taivaan kirkkauteen. älä tee syntiä. pyydä anteeksi jumalan edessä. me kaikki olemma syntisiä. plaa plaa. mutta kun uskot jumalaan ja kaikkee.. sitte ne jotka ei ole siä lessuja niin niille pidetään aivan hirveet aivopesut. ja leirin jälkeen menlein kaikki poraa ja pyytelee syntejä anteeks.
- asdasdasdasdasdasdasdasd
Minä vastaan.
EN uskaltanut laittaa nimimerkkiä edes, koska häpeän Riparin homoseksuaalisuutta
lisävää vaikutusta.
SIellä saa SANOMISTA jos katsoo toisen sukupuolen saunavuorolla saunaan päin!
Luetaan raamattua koko ajan.
Auttoiko Jumala kristittyjä Amerikkalaisia, kun Osaman miehet hyökkäsi
Vastaan EI!
toivoen teidän ,
- Riparia nimettömästi HÄPEÄVÄ aloittaja-nimimerkki asdasdasdasdasdasdasdasdasd - Augusta
Itse pidin rippileiristä, enkä ottanut sitä pakkona tai aivopesuna.
Meille ei ainakaan tuputettu mitään ja uskonnonopetustakin oli leirillä melko vähän.
Enemmänkin olimme pihalla kavereiden kanssa ja pelasimme joukkuepelejä ja juttelimme muuten. Meillä oli jopa hyvin mukava ja nuoria ymmärtävä pappi, jolla myös huumorintajua löytyi.
Tietysti jos leirille sattuu joku virkaansa perehtynyt hyvin vakava pappi tunnelma on ihan toisenlainen.
Muistan kuinka kaverini kertoi kuinka heidän riparipappinsa oli puhunut usein helvettiin joutumisesta ja mikä on kiellettävää ja väärää ym.
Ei varmasti ollut niin mukavaa sillä leirillä ainakaan tuossa mielessä, enkä ihmettele jos sellaisella riparilla olleilta tulee negatiivista kommenttia.
Mutta mielestäni nykyisin nuorille kerrotaan liian negatiivisesti rippikoulusta ja uskonnoista yleensäkin.
Vanhempien ei kyllä tulisi pakottaa lapsiaan rippikouluun jos eivät sinne halua. Perinteitä on kuitenkin kiva vaalia, kaikki kuitenkin perustuu uskontoon: opetus, suomalaisten sivistys jne.
Loppujen lopuksi rippikoulu meni nopeasti ohi ja itselleni jäi positiivisia muistoja.- asdasdasdasdasdasdasdasd
Minä olen alkuperäinen kirjoittaja. En niinkään ole kummankaan puolella, mutta lähinnä vituttaa se, että mollataan joillekkin todella hengen asiaa hiukan samalla tavalla, että jos joku raiskaisi äitinne ja nauraisi päälle (no ehkä ei ihan). Sitten vielä haukutaan ihmisiä jotka ovat uskossa vaikka ei ne ihmiset jotka ovat uskossa mitenkään pakota ihmisiä uskoon tai tyrkytä sitä heille. Kiusaatte siis ihmisiä ihan vaan kiusaamisen takia.
- , että
tämän keskustelualueen nimi on Rippi- ja Prometheus leiri. Tämän takia emme ehkä tällä palstalla puutu muita uskonnollisia toimituksia koskeviin asioihin. Sitä paitsi alunperin kauan ennen mitään kristinuskoa on juhlistettu jo ihmisen syntymää, juhlistettu hänen yhteenmenoa toisen ihmisen kanssa ja suruittu tämän ihmisen poismenoa. Kaikki juhlapäivät ja "uskonnolliset toimitukset" ovat vain Kirkon varastamia alunperin pakanallisia kansanperinteitä, joita nyt käytetään häikäilettömästi hyväksi ihmisten aivopesussa. Joulu oli keskitalven juhla. Siihen keksittiin joku vitun ihmetekoja tekevä jumalanpoika jonka syntymää juhlistetaan. Jeesus niminen heppu on hyvinkin saattanut vaikuttaa noihin aikoihin, mutta hänen ihmeteoistaan ei ole minkäänlaisia todisteita.
- siinä kaikki. Tuttu ja
turvallinen tunnettu päivämäärä oli hyvä ottaa Jeesuksen syntymän juhlaksi.
Olihan se jo hyvin muilla tiedossa ja vanha pakanallinen tapa saatiin pois.
Pelkästään uskonnonopetuksen kirjoissa tämä kerrotaan.
Ihmeteoista taasen löytää kyllä todisteet.
Ajatelkaa jo aluksi miksi Jeesusta seurattiin pelkästään Hänen opetuksiensa perusteella.
Ihmeitä kansa pyysi myös ja niitä aina välillä sai muttei heidän pyynnöstään vaan jotta Jumalan voima tulisi julki pojassaan Jeesuksessa.
Pakanalliset perinteet eivät ole kristinuskon omaksumia.
Tiedätkö mikä kirkko on ja minkälainen valta sillö on ja on ollut eri aikoina?
Tämä määrittää paljon ajatteleeko ihminen objektiivisesti vai ei. - todisteet
siinä kaikki. Tuttu ja kirjoitti:
turvallinen tunnettu päivämäärä oli hyvä ottaa Jeesuksen syntymän juhlaksi.
Olihan se jo hyvin muilla tiedossa ja vanha pakanallinen tapa saatiin pois.
Pelkästään uskonnonopetuksen kirjoissa tämä kerrotaan.
Ihmeteoista taasen löytää kyllä todisteet.
Ajatelkaa jo aluksi miksi Jeesusta seurattiin pelkästään Hänen opetuksiensa perusteella.
Ihmeitä kansa pyysi myös ja niitä aina välillä sai muttei heidän pyynnöstään vaan jotta Jumalan voima tulisi julki pojassaan Jeesuksessa.
Pakanalliset perinteet eivät ole kristinuskon omaksumia.
Tiedätkö mikä kirkko on ja minkälainen valta sillö on ja on ollut eri aikoina?
Tämä määrittää paljon ajatteleeko ihminen objektiivisesti vai ei.Jeesuksen ihmeteoista löytyvät ainoastaan pyhästä kirjastanne. Linkitä minulle yksikin tieteellinen tutkimus, jonka todenperäisyys on vahvistettu, jossa sanotaan ,että hän Jeesus käveli vetten päällä ja jakoi yhden leivän ja kalan koko kansalle. Hän saattoi olla taitava puhuja ja vaikuttaja ja taitava johtajanominaisuuksiltaan jolloinka hän sai kansaa puolelleen.
Suomessa kirkosta puhuttaessa tarkoitetaan evankelisluterilaista seurakuntaa. Kirkon valta on ollut suunnaton. He määrittelivät ihmisille "normit" joita heidän tuli noudattaa. Ei saanut nousta kapinoimaan järjestelmää vastaan. Kirkko on ollut totalitäärinen ja on sitä vieläkin, mutta ei enää samassa mittakaavassa. En kyllä ymmärrä miten tämä viimeinen lausahduksesi mitenkäään liittyi tuohon minun edelliseen viestiini
"Tiedätkö mikä kirkko on ja minkälainen valta sillö on ja on ollut eri aikoina?
Tämä määrittää paljon ajatteleeko ihminen objektiivisesti vai ei." - samainen viestittäjä
todisteet kirjoitti:
Jeesuksen ihmeteoista löytyvät ainoastaan pyhästä kirjastanne. Linkitä minulle yksikin tieteellinen tutkimus, jonka todenperäisyys on vahvistettu, jossa sanotaan ,että hän Jeesus käveli vetten päällä ja jakoi yhden leivän ja kalan koko kansalle. Hän saattoi olla taitava puhuja ja vaikuttaja ja taitava johtajanominaisuuksiltaan jolloinka hän sai kansaa puolelleen.
Suomessa kirkosta puhuttaessa tarkoitetaan evankelisluterilaista seurakuntaa. Kirkon valta on ollut suunnaton. He määrittelivät ihmisille "normit" joita heidän tuli noudattaa. Ei saanut nousta kapinoimaan järjestelmää vastaan. Kirkko on ollut totalitäärinen ja on sitä vieläkin, mutta ei enää samassa mittakaavassa. En kyllä ymmärrä miten tämä viimeinen lausahduksesi mitenkäään liittyi tuohon minun edelliseen viestiini
"Tiedätkö mikä kirkko on ja minkälainen valta sillö on ja on ollut eri aikoina?
Tämä määrittää paljon ajatteleeko ihminen objektiivisesti vai ei."Tieteellistä todistetta siitä tuskin saada voi.
Tiedän että nyt voit ajatella minun turvaamassa omia uskomuksiani vänkäämällä mutta asia on juuri niin ettei ihmeistä tieteellistä näyttöä voi antaa.
Maailma ei ole suljettu yhteisö, jonka meininki on aina samanlaista.
Vaikka fysiikan ja kemian täysin tunteva kuulu tiedemies näkisi ne smat ihmeet, jotka Jeesus esitti ei hän pystyisi sanomaan miten ne tapahtuivat molekyyli tasolla.
Raamattu ei ole pudonnut Taivaasta.
Jumala on valvonut sen kirjoittamista.
Ihmiset sen kirjoittivat mutta totuus siinä tuli Jumalalta.
Se tiedetään että Jeesuksen kuoltua ristillä samana hetkenä Jerusalemin temppelin paksu väliverho halkesi ja näin avasi tien kaikkien pyhimpään.
Tämä on konkreettinen merkki siitä että Jeesus avasi tien Jumalan luo kaikille.
Nyt ei enää uhreja tarvita koska täydellinen uhri, Jeesus kuoli sovittaen ihmisten synnit.
Eräskin ateisti lähti todistamaan ettei Jeesusta ole olemassa jne.
Kirjan alussa ateisti ja lopussa uskossa.
Jeesuksen opetuslapset ja he, joille Hän ilmestyi noustuaan kuolleista olivat alkuseurakunta.
Kirkko ja kirkkokunnay syntyivät tästä.
Kirkko mielletään usein Jeesuksen morsiammeksi.
Hieno lause, jonka takana olevia asioita kannattaa tutkia.
Kirkossa on tavallisia ihmisiä.
Jumalan ilmoituksia siellä kuunnellaan.
Ja niinkuin kristityt ovat yhtä Jeesuksessa näkymättömässä kirkossa ovat he myös yhtä näkyvässä kirkossa. - jaksa riidellä,
samainen viestittäjä kirjoitti:
Tieteellistä todistetta siitä tuskin saada voi.
Tiedän että nyt voit ajatella minun turvaamassa omia uskomuksiani vänkäämällä mutta asia on juuri niin ettei ihmeistä tieteellistä näyttöä voi antaa.
Maailma ei ole suljettu yhteisö, jonka meininki on aina samanlaista.
Vaikka fysiikan ja kemian täysin tunteva kuulu tiedemies näkisi ne smat ihmeet, jotka Jeesus esitti ei hän pystyisi sanomaan miten ne tapahtuivat molekyyli tasolla.
Raamattu ei ole pudonnut Taivaasta.
Jumala on valvonut sen kirjoittamista.
Ihmiset sen kirjoittivat mutta totuus siinä tuli Jumalalta.
Se tiedetään että Jeesuksen kuoltua ristillä samana hetkenä Jerusalemin temppelin paksu väliverho halkesi ja näin avasi tien kaikkien pyhimpään.
Tämä on konkreettinen merkki siitä että Jeesus avasi tien Jumalan luo kaikille.
Nyt ei enää uhreja tarvita koska täydellinen uhri, Jeesus kuoli sovittaen ihmisten synnit.
Eräskin ateisti lähti todistamaan ettei Jeesusta ole olemassa jne.
Kirjan alussa ateisti ja lopussa uskossa.
Jeesuksen opetuslapset ja he, joille Hän ilmestyi noustuaan kuolleista olivat alkuseurakunta.
Kirkko ja kirkkokunnay syntyivät tästä.
Kirkko mielletään usein Jeesuksen morsiammeksi.
Hieno lause, jonka takana olevia asioita kannattaa tutkia.
Kirkossa on tavallisia ihmisiä.
Jumalan ilmoituksia siellä kuunnellaan.
Ja niinkuin kristityt ovat yhtä Jeesuksessa näkymättömässä kirkossa ovat he myös yhtä näkyvässä kirkossa.koska perusasioiden jälkeen kaikki muuttuvat mielipide- ja asennekysymyksiksi. Tämä on asia johon selkeätä ratkaisua ei tule löytymään, koska tiede ei pysty todistamaan "yliluonnollisten" olentojen olemassa oloa, koska ne ovat oman tiedekäsityksemme ulkopuolella. Toisaalta kukaan ei pysty todistamaan näiden olemassa oloakaan.
Raamattua voimme verrata Kalevalaan. Kertomuksiin, jotka ovat koottu yhdeksi isoksi kokoelmaksi.
Ajatuksemme eivät vain osu yhteen.
Sanoit näin: "Vaikka fysiikan ja kemian täysin tunteva kuulu tiedemies näkisi ne samat ihmeet, jotka Jeesus esitti ei hän pystyisi sanomaan miten ne tapahtuivat molekyyli tasolla."
Tässä käsityksemme eriävät radikaalisti. Sinä spekuloit, jos tiedemies näkisi ihmeet. Omasta mielestäni hän ei voi nähdä niitä. Koska ne eivät molekyylitasolla toimi niin silloin niiden olemassaoloa ei voida todistaa. Maailma on kylmän materialistinen. Tämänkin käsityksen kanssa voi elää aivan kuten sinäkin elät oman käsityksen kanssa. Lohtua haen vain eri asioista.
Mutta lopulta miettii miksi riitelemme? Olemme itsekeskeisesti yrittäneet osoittaa toistemme mielipiteet vääriksi. Kunnoitan uskoasi, sinä kunnoitat omaani (toivottavasti). Se riittää...
Eläkäämme tätä päivää. Ratkokaamme tämän hetkiset ongelmamme. Vasta näiden jälkeen "sekaantukaamme" toisiin.
Saatat ihmetellä minkä takia kantani muuttui hyökkäävästä varsin passiviseksi. Vastauksen saat miettimällä sitä itsekkin :)
Seize the day ;) - samainen viestittäjä
jaksa riidellä, kirjoitti:
koska perusasioiden jälkeen kaikki muuttuvat mielipide- ja asennekysymyksiksi. Tämä on asia johon selkeätä ratkaisua ei tule löytymään, koska tiede ei pysty todistamaan "yliluonnollisten" olentojen olemassa oloa, koska ne ovat oman tiedekäsityksemme ulkopuolella. Toisaalta kukaan ei pysty todistamaan näiden olemassa oloakaan.
Raamattua voimme verrata Kalevalaan. Kertomuksiin, jotka ovat koottu yhdeksi isoksi kokoelmaksi.
Ajatuksemme eivät vain osu yhteen.
Sanoit näin: "Vaikka fysiikan ja kemian täysin tunteva kuulu tiedemies näkisi ne samat ihmeet, jotka Jeesus esitti ei hän pystyisi sanomaan miten ne tapahtuivat molekyyli tasolla."
Tässä käsityksemme eriävät radikaalisti. Sinä spekuloit, jos tiedemies näkisi ihmeet. Omasta mielestäni hän ei voi nähdä niitä. Koska ne eivät molekyylitasolla toimi niin silloin niiden olemassaoloa ei voida todistaa. Maailma on kylmän materialistinen. Tämänkin käsityksen kanssa voi elää aivan kuten sinäkin elät oman käsityksen kanssa. Lohtua haen vain eri asioista.
Mutta lopulta miettii miksi riitelemme? Olemme itsekeskeisesti yrittäneet osoittaa toistemme mielipiteet vääriksi. Kunnoitan uskoasi, sinä kunnoitat omaani (toivottavasti). Se riittää...
Eläkäämme tätä päivää. Ratkokaamme tämän hetkiset ongelmamme. Vasta näiden jälkeen "sekaantukaamme" toisiin.
Saatat ihmetellä minkä takia kantani muuttui hyökkäävästä varsin passiviseksi. Vastauksen saat miettimällä sitä itsekkin :)
Seize the day ;)joita Raamatussa on.
Saati sitten historiallisia tapahtumia, kansoja, paikkoja, Jeesus, oppeja jne.
Ainoa samankaltaisuus on juuri se settä ne molemmat on koottu kansien väliin.
Tosin Kalevala ei ollut Raamatun tapaan historiallinen vaan kokoelma lauluja.
Tiedemieshän ei voi olla objektiivinen.
On utopiaa ajatella täysin objektiivista tiedettä, jota suoritetaan ilman maailmankatsomusta.
En ajattele sen suuremmin auttavani ketään uskoon.
Jumala kutsuu ihmisen ja meidän todistuksista saa tukea.
Mutta kaikki on sinusta kiinni myös.
Kun Pyhä Henki herättää uskon niin on on päätöksesi otatko sen vastaan ja seuraatko.
Jumalan nimene ole kiltti ja seuraa.
Älä mene pois.
Jumala ei ketään luotaan aja, joka Hänen luokseen tulee.
Näin Jeesus sanoi ja näin on.
Yksikään Jumalan antama lupaus ei ole jäänyt täyttämättä.
Muista se.
Rakas ystävä, Hän odottaa edelleen.
Hän on rakkaus ja hyvyys. - vielä, että
samainen viestittäjä kirjoitti:
joita Raamatussa on.
Saati sitten historiallisia tapahtumia, kansoja, paikkoja, Jeesus, oppeja jne.
Ainoa samankaltaisuus on juuri se settä ne molemmat on koottu kansien väliin.
Tosin Kalevala ei ollut Raamatun tapaan historiallinen vaan kokoelma lauluja.
Tiedemieshän ei voi olla objektiivinen.
On utopiaa ajatella täysin objektiivista tiedettä, jota suoritetaan ilman maailmankatsomusta.
En ajattele sen suuremmin auttavani ketään uskoon.
Jumala kutsuu ihmisen ja meidän todistuksista saa tukea.
Mutta kaikki on sinusta kiinni myös.
Kun Pyhä Henki herättää uskon niin on on päätöksesi otatko sen vastaan ja seuraatko.
Jumalan nimene ole kiltti ja seuraa.
Älä mene pois.
Jumala ei ketään luotaan aja, joka Hänen luokseen tulee.
Näin Jeesus sanoi ja näin on.
Yksikään Jumalan antama lupaus ei ole jäänyt täyttämättä.
Muista se.
Rakas ystävä, Hän odottaa edelleen.
Hän on rakkaus ja hyvyys.elämäni on ollut yhtä helvettiä. Vanhemmat kuolivat auto-onnettomuudessa kun olin 9-vuotias. Toinen pikkusiskoistani meni samalla. Tyttöystäväni lähti ulkomaille. Itse olen puoliksi sokea ja oikea käteni on liikuntakyvytön. Haluan vain tietää että minkä takia Jumala aiheuttaa minulla tämmöistä kärsimystä jos Hän on olemassa. Miten paljon kärsimystä muille on aiheutunut tässä elämässä. Halusin onnellisen perhe-elämän. Se oli ensimmäinen ja ainoa iso toiveeni lapsesta lähtien. Jumala ei pitänyt tätä lupausta.
Sittemmin olen etsinyt toivoa atesimista. Asioiden käsittelemistä materialistisesti. Ja tämä on auttanut minua selviytymään. En kokisi saavani yhtään enempää lohtua rukoilemalla ruokapöydässä ja sängyn äärellä.
Jumala karkotti minut luotaan... - samainen viestittäjä
vielä, että kirjoitti:
elämäni on ollut yhtä helvettiä. Vanhemmat kuolivat auto-onnettomuudessa kun olin 9-vuotias. Toinen pikkusiskoistani meni samalla. Tyttöystäväni lähti ulkomaille. Itse olen puoliksi sokea ja oikea käteni on liikuntakyvytön. Haluan vain tietää että minkä takia Jumala aiheuttaa minulla tämmöistä kärsimystä jos Hän on olemassa. Miten paljon kärsimystä muille on aiheutunut tässä elämässä. Halusin onnellisen perhe-elämän. Se oli ensimmäinen ja ainoa iso toiveeni lapsesta lähtien. Jumala ei pitänyt tätä lupausta.
Sittemmin olen etsinyt toivoa atesimista. Asioiden käsittelemistä materialistisesti. Ja tämä on auttanut minua selviytymään. En kokisi saavani yhtään enempää lohtua rukoilemalla ruokapöydässä ja sängyn äärellä.
Jumala karkotti minut luotaan...käyttävän ihmisen blogia.
En löytänyt vielä.
Luin sitä viime vuonna.
Sairaudesta kärsivä mies ja uskossa.
On turhaa toisen alkaa selittämään miksi sinulla on elämässä tapahtunut tällaista.
En minä siihen osaa vastata.
Voin vastata toki siihen mutta ei minun ääneni Jumalan ääni ole.
Rukous on meidän henkilökohtaista suhdetta Jumalaan.
Sä voit itkeä, kiittää, ylistää, huutaa eikä sun tarvitse esittää mitään.
Ei tartte hammasta purren hymyillä ja rukoilla: "Kaikki on hyvin ja ai että on hyvä päivä tänään ollu ja oon niin hyvillä mielin."
Miksi.
Sä saat kysyä sitä.
Ei Jumala oleta että kaikki olisivat tyytyväisiä joka päivä ja että uskossa pitäisi olla jatkuvasti pelkästään iloa ja onnea täynnä.
Jumala karkottaa luotaan vasta viimeisen tuomion aikana.
Ennen sitä ihminen itse kävelee pois.
Sä saat rukoilla: "Jumala, mulla kysymyksiä ja mä haluan vastauksia."
Mä olen töissä kehitysvammaisten parissa.
Oon nähny paljon surua ja ihania onnistumisen ja ilon hetkiä.
Miksi-kysymystä oon esittäny.
"Tukea elämään"
Ei täällä pelkkää onnea löydä.
Ja silti on meillä on rakkaus.
Voimme antaa tukea elämään toisille ja saamme sitä itse.
Ei suhteemme materiaan määritä meitä.
Suhde Jumalaan määrittää.
Miksi?
Jumalalta saa kysyä ja vastaus tulee.
Minä itse odottelen vielä vastauksia joihinkin kysymyksiini.
Ehkä saan ne ne vasta Taivaassa.
Ei haittaa vaikka hätäinen olenkin aina ollut.
Jumala karkotti meidät paratiisista rikottuamme ainota käskyä, jonka Hän meille antoi.
Ja sitten Hän lähetti Jeesuksen hyvittämään tämän ja kutsumaan kaikki takaisin luokseen.
"Tulkaa tänne te kaikki kuormien ja taakkojen uuvuttamat. Minä annan teille levon."
Jeesus sanoi näin ja Jumalan lupaukset ovat aina täyttyneet.
- udyt
en mä sitä pelkää, mutta olin just vähän aikaa sit siel riparill, niin voin sanoa et se oli täyttä vittua. meiän ripari ryhmä oli kyll täys paska. se oli kyll huono kokemus. mutt se oli kyll ihan sen ryhmän syy.
- miöäääee
Elikkäs itselläni oli tänä kesänä ripari, enkä nauttinut siitä juuri lainkaan. Olen uskovainen, eikä minulla ole siltä osalta mitään riparia vastaan. Minusta vaan riparissa on unohdettu juuri se tärkein: Jumala ja usko. Itse olen melko epäsosiaalinen, ja sen takia ripari oli melko kidutusta. Siellä oli äärettömän paljon kaikenlaisia leikkejä ja melko sosiaalisuutta vaativaa toimintaa. Ja pahimpia olivat kaiken maailmaan pusu ja hali hommat. Mikä ihmeen järki niissä on?! Toki riparia ei ole pakko käydä, mutta uskontoni vuoksi halusin käydä sen, vaikka tiesin sen olevan melko rankkaa minulle. Lisäksi kiusaamisen vaara on tietysti samallalailla olemassa kuin koulussakin, ellei vielä enemmän. Pitäisi nuilla ripareillakin enemmän keskittyä siihen olennaiseen, eikä nuorten kidutukseen ja alistamiseen... Kaikkien oletetaan olevan iloisia ja sosiaalisia, niinkuin joku ei silkasta uskon halusta voisi leirille tulla...
- ei riparia käynyt
Ripari on pelkkää huijausta, jossa sinut yritetään aivopestä. Tuomiten uskonnot, koska mihin perustat uskosi? Pelkkiin kirjoituksiin. Et näin asiat on...
- ihan periaatteesta
En käynyt aikoinani riparia, asiasta riideltiin kotona melkolailla railakkaasti. Lupasin äidilleni, että jos hän pakottaa minut sinne ja haluaa vielä maksaa, niin vannon lähteväni koko paikasta alle puolen tunnin. Ei sitten tarvinnut mennä.
Ja olenko katunut päätöstäni?
En hetkeäkään. Kirkosta erosin samana päivänä, kun täytin 18. Enkä kadu sitäkään yhtään. Äärettömän vastahakoisesti menen kirkkoon, jos on jonkun läheisen häät tai hautajaiset, pienen hetken kestää hammasta purren niitä rituaaleja jos on pakko.
Mielestäni on törkeää, että lapsi kastetaan pakolla ja liitetään kirkkoon, mutta erota ei voi ennenkuin täysi-ikäisenä.- oiuyuio
Eli ootko ajatellu mikis kirkko on olemassa rakennuksena ja mitä uskossa oleva ihminen saa?
- pointtisi?
oiuyuio kirjoitti:
Eli ootko ajatellu mikis kirkko on olemassa rakennuksena ja mitä uskossa oleva ihminen saa?
"Miksi kirkko on olemassa rakennuksena?"
Eikös ne ole rakennettu uskovaisten rituaaleille? Ei me uskonnottomat niissä ainakaan aikaa kuluteta:)
"Mitä uskossa oleva ihminen saa?"
No tuohon on minun vähän paha vastata, muuten kuin omasta näkökulmastani. En vain jaksa tajuta, että nykyihminen voi uskoa johonkin mystisiin ihmeisiin ja mielikuvitusolentoihin. Olettaisin, että uskominen johonkin kuolemanjälkeiseen elämään vähentää kuolemanpelkoa, mutta uhkailut iankaikkisista helveteistä ym. ovat vastenmielisiä. Ihmisillä on myös joku outo tarve kuvitella jonkun yliluonnollisen voiman ohjaavan heidän tekojaan. Kuulostaa minusta vastuunpakoilulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862