vasta-alkajana kysyn semmosta että voiko paivälilja tukahduttaa tulppaanin sipulit?ne olivat/ovat keltaisia ja olleet ostamamme talon kukkapenkissä ties kuinka kauan..nyt kuitenkin olemme siirtämässä kukkapenkkiä toiseen paikkaan ja vaikka kuinka olen multaa myllännyt,en löytänyt,kuin muutaman tulppaanin sipulin,hyasintin sipuleita en yhtään ja helmililjoja ja krookuksen sipulit olivat tallella.päivänliljalla oli valtava juuristo,melkein porkkanan kokoisia ja mallisia mukuloita penkki täynnä!siis,itse olin laittanut ainakin 50 tulppaanin sipulia siihen penkkiin!
perenna
2
267
Vastaukset
- 0712
Päivänliljalla on kyllä iso juuristo, mutta ei kait se nyt sentään tuollaista tuhoa saa aikaiseksi. Nuo porkkanan näköiset juuret? Ei kai samassa perennamaassa ole ollut vuohenkelloa, sillä on vaaleat porkkanajuuret, se leviää kuin tauti ja tukahduttaa pienet pensaatkin alleen. Toinen syy voisi olla myyrät, jos ne tulppaanit ovat viime talven aikana hävinneet. Tulppaaneissa on myös paljon pitkälle jalostettuja lajeja, jotka kukkivat hyvin vain yhden kevään, mutta sen jälkeen niitä nousee maasta vain muutama. Muutenkin tulpaanit ovat paljon 'ronkelimpia' kuin moni muu sipulikukka
- aika pian
Ei kannata paljon istutella. Syy ei ole minkään muitten kukkien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426