vasta-alkajana kysyn semmosta että voiko paivälilja tukahduttaa tulppaanin sipulit?ne olivat/ovat keltaisia ja olleet ostamamme talon kukkapenkissä ties kuinka kauan..nyt kuitenkin olemme siirtämässä kukkapenkkiä toiseen paikkaan ja vaikka kuinka olen multaa myllännyt,en löytänyt,kuin muutaman tulppaanin sipulin,hyasintin sipuleita en yhtään ja helmililjoja ja krookuksen sipulit olivat tallella.päivänliljalla oli valtava juuristo,melkein porkkanan kokoisia ja mallisia mukuloita penkki täynnä!siis,itse olin laittanut ainakin 50 tulppaanin sipulia siihen penkkiin!
perenna
2
310
Vastaukset
- 0712
Päivänliljalla on kyllä iso juuristo, mutta ei kait se nyt sentään tuollaista tuhoa saa aikaiseksi. Nuo porkkanan näköiset juuret? Ei kai samassa perennamaassa ole ollut vuohenkelloa, sillä on vaaleat porkkanajuuret, se leviää kuin tauti ja tukahduttaa pienet pensaatkin alleen. Toinen syy voisi olla myyrät, jos ne tulppaanit ovat viime talven aikana hävinneet. Tulppaaneissa on myös paljon pitkälle jalostettuja lajeja, jotka kukkivat hyvin vain yhden kevään, mutta sen jälkeen niitä nousee maasta vain muutama. Muutenkin tulpaanit ovat paljon 'ronkelimpia' kuin moni muu sipulikukka
- aika pian
Ei kannata paljon istutella. Syy ei ole minkään muitten kukkien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937