Hei! Olen tässä miettimyt, että kannattaako lisäimut ommella valmiiksi muotoilluiksi "vaipoiksi" vai pötköiksi vai peräti jättää ompelematta kokonaan ja vain taitella paikoilleen. Kuivumisen kannalta jäkimmäinen vaihtoehto lienee paras, mutta onko muuten epäkäytäönnöllinen? Entä onko kenelläkään kokemusta puuvillaisesta vohvelikankaasta lisäimuna? Sehän imee tosi hyvin, mutta voi olla melko karkeaa. Jos siihen ompelisi pehmeämmän kankaan päälle? (Onneksi on teitä ihania kokeneita äitejä, jotka neuvotte meitä untuvikkoja esikoistaan odottavia :-)
kokemuksia kokeneillta tarvitaan
4
338
Vastaukset
- tehnyt
vähän joka mallia, vanhoista kankaista kun tekee ei haittaa jos osa ei toimi. Ainakin jos on tarkoitus käyttää myös reissussa kannattaa tehdä mahdollisimman valmiiksi. Kotikäyttöön sitten niitä taiteltavia jotka kuivuu nopeasti. Ihoa vasten laitettavaksi olen tehnyt ohuita kankaita vanhasta flanellilakanasta.
- tehnyt
Eniten taiteltavia. Tekee vähän suorakaiteen mallisen, niin sopii pitemmän aikaa. Pienemmälle taittelee lyhyemmän sivun mukaan ja isommalle pidemmän mukaan. Ei ole omasta mielestäni lainkaan epäkäytännöllinen vaan just hyvä, kun kuivuu nopeasti.
- .....
Jos lisäimun taittaa harson sisään tai laittaa sen taskuvaippaan niin eihän sen materiaalilla ole väliä....
- on paras.
Siis taiteltava pötkövaippa, joka koostuu esim. kolmesta 30 x 10 cm lärpäkkeestä, jotka on ommeltu vierekkäin muodostaen 30 x 30 cm neliön. Saa taitettua ilman vaivaa vaikka lennossa, ja kuivuu peruspötköä nopeammin. Yhdistää molempien parhaat puolet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984