pikaista...

apua..

moi! mul on/oli anoreksia mutta nyt olen puolen vuoden ajan sairastanut myös bediä (ei diagnosoitu, mutta oireeet selvät) ja siksi olen lihonnut TODELLA paljon. olen ihan normaalipainoinen mutta haluan laihtua takaisin ainakin ne 17 kg jotka olen lihonut!!! jatkuvien epäonnistumisien jälkeen, tasan viikko sitten jotakin tapahtui ja päätin pitää lupaukseni ja tähän päivään asti olen syönyt n 1200 kcal:) ruokahimot ovat koko ajan päällä 24/7 ja siksi elämäni on todella raskasta nyt, ehkä vaikeampaa kuin koskaan! haluaisinkin nyt kysyä että milloin näistä "ruokariippuvuuden vieroitusoireista" tai näistä pääsee eroon? pitääkö minun kestää vielä toinen tälläinen ikuisuuden kestävä kamala viikko tai vielä kolmaskin?!?! ja älkääkä vain sanoko pliis että siitä ei pääse eroon! pitäisikö minun vähentää esim hiilareiden osuutta ruokavaliossani vai mitä tulisi tehdä? jos siellä on joku jolla on edes vähän kokemusta tai muuten vaan tietää vastauksen niin ole kiltti ja kerro se minulle, minä tarvitsen sitä ja kipeästi!!!!! tsemppiä kaikille muille!!!:)))

3

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalorilla

      ruokahimo tulee pysymään. Tuo on dieettiruokavalio, eli ei riitä edes kattamaan perusaineenvaihdunnan kulutusta. Ruokahimo pysyy tai muuttuu anorexiassa ilmeneviin pakko-oireisiin ja ahdistukseen, jotka peittävät alleen ruokahimon. Jos haluat ahminnasta ja ruokahimosta eroon on parasta, että syöt kulutuksesi verran, tai laihduttaessasi max. 500 kaloria vähemmän (ilman lisäliikuntaa), tai teet vajeen pelkällä liikunnalla kalorimäärää pienentämättä. Tervehtyminen vaatii terveitä tekoja. Kepulikonsteilla hyppii vain syömishäiriöstä toiseen.

    • itse ollut samassa tilanteessa

      heippa! olen itse sairastanut anoreksiaa, joka johti lopulta bediin toipumisvaiheessa.. kroppa tahto sitä ruokaa niin paljon kun se kauan oli ollut ilman ravintoa, että sain niitä järkyttäviä kohtauksia.. alussa pidin aina paastopäiviä kovia treenipäiviä sen jälkeen, sillä pelkäsin kauheasti lihoavan. vähän ajan päästä huomasin, että jos ahmin viikonloput (yleensä aina viikonloput aiheutti ahmimista) , ja paastosin arkipäivät, niin ahmin TAAS seuraava viikonloppu jne. ainut tapa päästä siitä eroon, on antaa itselleen anteeksi se ahmiminen, ja sitten seuraavana päivänä jatkaa terveellistä ruokavaliota (eli se 2300 - 2500 kcal, riippuen paljonko kulutat, mutta ÄLÄ MENE SEN 2000 kcal rajan yli! kroppa kyl kuluttaa automaattisesti sen 2000 kcal..) näin keho ei hingu ruuan perään, ja viikonloputkin menee aivan täydellisesti ilman ruokahimoa :) tänäänkin olen ihan pakottanut ruokaa suuhun , kun ei ole ollenkaan nälkä kun muuten syön niin ravitsevaa ja tarpeeksi paljon ruokaa. mutta tänään on ollut stressinen päivä ja ruokailu vähän unohtunut.. mutta tiedän että jos olen ilman ravintoa, iskee se HIMO taas.. keho on tuplasti hauraampi nyt kun kerran on ollut anoreksia, sillä se pelkää että ''paastoaika iskee jälleen'' - mikä johtaa ahmimiseen... ELI: * Anna itsellesi anteeksi ahmimiskohtaukset * syö vähintään 2000 kcal / päivä * muista liikunta!! ei tee yhtä paljon mieli ahmia jos harrastaa liikuntaa. * anna itsellesi aikaa parantua! vaikka itsekkin olen nyt terve... olen kuitenkin vasta ''terve''. anoreksia ei mene yössä ohi. * lisää PROTEIINIA ruokavalioon! se pitää kylläisyyden yllä , ja lihakset kunnossa * varmista että saat riittävästi rasvaa? vaikka söisit 4000 kcal päivässä ILMAN RASVAA, keho huutaa ravintoa (sillä se tarvitsee rasvaa elintärkeisiin toimintoihin) - mutta tämä huuto voi aiheuttaa lisää hiilarin popsimisen, mikä ei auta tilannetta.. hyvää kesää :) ja muista, se on HYVÄ asia että olet saanut lisäkiloja! olet varmaan paljon paremman näköinen nyt, kun ennen. kukaan ei OIKEESTI tykkää luurangosta, pelkästään se ilkeä ääni päässäsi..

      • heeei!

        kiitos sulle tosta viestistä, se autto tosi paljon!:D mä yritän noudattaa noita sun neuvoja ja varsinki lisätä hyvän rasvan määrää!:D vaikeeta se tulee olemaan kyllä syödä noinkin paljon mutta ehkä minun tarvitseekin sitten hoitaa ruokailuni kuntoon ennen kuin voin aloittaa laihdutuksen!:D

        hauskaa kesää!:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe