Milloin ulos taimet

amatöörikö

Minulla kasvaa ensimmäistä kertaa itselläni kesäkukkia tuossa keittiön ikkunalla ja nyt mietityttää, että milloin niitä voi viedä ulos. Mustasilmäsusannat kasvavat jo yli puolimetriä korkeina (istutin ne maaliskuussa) ja tukitikuista loppuu mitta. Elämänlangat ovat kohta sotkeutuneet mustasilmäsusannoihin, kun etsivät nekin ilmasta jotain mihin tarttua. Mutta tuskin vielä uskaltaa viedä ulos? Pitäisikö niitä siirtää viileämpään tai pimeämpän että rauhottuisi tuo kasvu ja tottuisivat ulos. Samettiruusuja olen yrittänyt ulkoiluttaa päivittäin, että tottuisivat ulos. Ei taida niitäkään vielä uskaltaa...? Kiitos kovasti jos joku osaa vastata. En haluaisi kukkiani kuolettaa, mut kiva olis saada ne jo ulos. Muita kasveja on pensaskrassi, leijonankita, sinilobelia, miinanköynnös, auringonkukka, kesäleimu yms..

5

1877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni kokeilija

Hei, mulla ihan sama juttu. Koska mulla tila loppuu ja asutaan etelä suomessa istutin jo jotain eilen ulos. Tänään laitan osan taimista ja peitän ne harsolla. Ruusupavut ovat jo niin pitkiä että latvat ovat solmussa. En tiedä tarkkaa sääntöä milloin voisi varmasti laittaa ettei yöpakkaset vie, mutta itse ajattelin, että jos näin käy harsosta/suojapeitteestä huolimatta niin sitten käy... Tsemppiä sinnekkin päin!

• amatöörikö

Moikka ja kiitos viestistä :) Minä asustelen täällä vähän ylempänä (vyöhyke taitaa olla 6) ja öisin menee niin kylmäksi, etten taida uskaltaa laittaa vielä ulos (seurasin viimeyönä lämpöiloja). Vaikkakin tuolla ulkona nousee jo jotkin siemenet (jotka on samoja, kuin sisällä esikasvatuksessa olevat) ilman mitään ylimääräisiä lämpöjä. Ehkä vielä vähän odottelen ennen kuin vien ulos. Voi vitsi kun pian tulisi lämmintä! :) En malttaisi odottaa, että näkisin, kuinka kaikki onnistuu. Toivottavasti onnistuu...

• hankkikaa mittari
        amatöörikö kirjoitti:

Moikka ja kiitos viestistä :) Minä asustelen täällä vähän ylempänä (vyöhyke taitaa olla 6) ja öisin menee niin kylmäksi, etten taida uskaltaa laittaa vielä ulos (seurasin viimeyönä lämpöiloja). Vaikkakin tuolla ulkona nousee jo jotkin siemenet (jotka on samoja, kuin sisällä esikasvatuksessa olevat) ilman mitään ylimääräisiä lämpöjä. Ehkä vielä vähän odottelen ennen kuin vien ulos. Voi vitsi kun pian tulisi lämmintä! :) En malttaisi odottaa, että näkisin, kuinka kaikki onnistuu. Toivottavasti onnistuu...

Mikä helvekon vimma on laittaa kasvamaan jo maaliskuussa,lukekaan nyt vähän lehtiä ja kirjoja. Nehän kasvaa päivässä melkin 10 senttiä. Ja tuo latvominen, sillä kasvun saa hetkeksi pysäytettyä ja tulee tuuheampia. Ulos viedään sitten kun mittari ei näytä hallaa,hankkikaan myös se kapistus.

• amatöörikö
        hankkikaa mittari kirjoitti:

Mikä helvekon vimma on laittaa kasvamaan jo maaliskuussa,lukekaan nyt vähän lehtiä ja kirjoja. Nehän kasvaa päivässä melkin 10 senttiä. Ja tuo latvominen, sillä kasvun saa hetkeksi pysäytettyä ja tulee tuuheampia. Ulos viedään sitten kun mittari ei näytä hallaa,hankkikaan myös se kapistus.

No voi anteeksi amatööriyteni.

Minä luin tasan siemenpussin kylkeä, kun ei lehtiä tule eikä kirjoja aiheesta ole(minun hyllyssäni).
        Ja toimin niiden ohjeiden mukaan.

Enskerralla varmaan oon viisaampi.

Joten anteeksi vain ureani aamiaismuroissasi :P ;D

• hortsonomi

ulos, meillä on suojainen piha enkä usko että halla taimia vie.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2726
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1174
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      60
      950
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      76
      858
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      805
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      99
      802
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe