Millainen tie

Rajajoosepista

Murmanskiin on? On tuumittu lähteä syksyllä ruskaaikaan matkalle Rajajoosepin kautta Murmanskiin ja edelleen Norjan Kirkkoniemeen. Olen kuullut jos jonkinlaista juttua kysymästäni tiestä, mutta asiallisa vastauksia en juurikaan ole saanut. Varmaankin joku palstan lukijoita tuntee asian. Odotan vastauksia.

6

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun maa vielä roudassa siellä eli routavaurioita voi hyvinkin syntyä tämän kirjoittamisen jälkeenkin. Normaali venäläinen maantie, jolla joissain paikoissa järkevää hidastaa ja valita ajolinjoja. Teiden kunnot Venäjällä ja tuo Raja-Joosepin ja Murren välisen baanan kuntokin voi moneen kertaan ennen ruskoretkiä muuttua. Yleisesti ottaen tien kunnon ei pitäisi olla este noilla "pääteillä", nopeus vain sovitettava olosuhteisiin.

• 07 lokakuussa viimeks ajoin, silloin rajalt n 100 kilometrii erittäin karkeaa sepeliä! mut kaippa toi on saatu päällystettyy

• linkkien hakeminen

varmaan on, ja suuren vaivan oletkin nähnyt meitä "valistaaksesi". Kiinnostavampia ja vakuuttavampia olisivat kuitenkin itse otetut kuvat, mutta sepä onkin jo kokonaan toinen juttu?

• kseno

Huhtikuussa tultiin takaisin Murmanskista Suomen puolelle ja tie oli ennen raja-asemaa noin 15km todella paskassa kunnossa. Autoja ja rekkoja oli jäänyt jumiin siihen pehmeään hiekka/muta tiehen ja rajamiehet venäjän puolella rahastaa sillä että saa sitten hinata niitä autoja sieltä!Talvella se oli suht hyvässä kunnossa, mutta kesästä en tiedä minkälainen on!Taitava kuljettaja ja hyvä auto pitää olla, jos sen pääsee ongelmitta läpi!

• muurm

Näin siis 7 vuotta sitten 2009, entäs 2016?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      125
      3123
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      194
      2744
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      65
      2185
    4. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      258
      1524
    5. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      4
      1464
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      24
      1346
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1201
    8. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      952
    9. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      910
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      883
    Aihe