Moottorin varoitusvalo voyager

Nimetön

Terve. Osaisiko jou auttaa mikä vikana kuna moottorin varoitusvalo alkoi palamaan ja vikakoodi on ilmeisesti P1684. Kiitos

10

7106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmakine

      Tuollainen löytyi. [P1648] Glow Plug Module Internal Ja kuten aina kaikilla foorumeilla kysytään sen ensimmäisen kysymyksen jälkeen: Millainen auto on kyseessä?

      • Nlmetön

        Nelipyöräinen auto? En minä tiedä mitään kysymysjärjestystä, tarkoitatko SYTYTYSjärjestystä?!


    • Joku muu koodi

      Koska tuolla CCOF:n puolella oli maininta, että ko koodi tarkoittaa sitä, että akku on ollut irti, eikä autoa ole velä 50 kertaa käynnistty akun kytkemisen jälkeen googletin minäkin "mopar obd p1684" Sieltä löytyi tällainen sivu: http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_obd_16.htm Ja siellä puolestaan kerrotaan: P1684 Battery Disconnected Within Last 50 Starts (Chrysler, Jeep) Tämän ei pitäisi vikavaloa sytyttää, joten joku muu koodi pitäisi saada ongittua esiin.

      • TmL74

        Kiitos tuosta. Tuo on ainoa "koodi" mikä tulee mutta silti tuo moottorin valo jää palamaan. Täytyy siis käyttää korjaamolla. Auto vm.2001 3.3l Voyager


      • mmakine

        Mulla meni näköjään P1648 ja P1684 sekaisin, oikeassa olet. Tuo koodi siis kertoo korjaajalle tai katsastajalle sen että vikakoodien nollauksesta on tosi vähän aikaa. Joten: Onko vikakoodit nollattu vähän aikaa sitten?


      • mmakine
        TmL74 kirjoitti:

        Kiitos tuosta. Tuo on ainoa "koodi" mikä tulee mutta silti tuo moottorin valo jää palamaan. Täytyy siis käyttää korjaamolla. Auto vm.2001 3.3l Voyager

        Ennen korjaamoreissua: Näkyykö konepellin alla mitään irtonaista piuhaa tai alipaineletkua? Onko auto esim. kastunut pahasti? Eihän tankissa ole alipainetta? (avaa ja sulje korkki tai tankkaa) Miten autoa on yleisesti huollettu viime aikoina, minkä ikäisiä ovat tulpat/tulpanjohdot ja ilmansuodatin? Toimiiko auto normaalisti, onko tehot tallella? Ja sitten se yksi vaihtoehto jolla korjaamoreissua saa ehkä siirrettyä kauemmas tulevaisuuteen tai huonommassa tapauksessa tulee pidempi reissu: Oletko ajatellut nollata vikakoodeja? Jonkun tilapäisen häiriön tapauksessa saattaa mennä hyvinkin kesän verran ennen kuin häiriö uusiutuu ja sen ajan saa ajella ilman vikalampun loistoa. Toisaalta, jos koodit nollaa, sieltä saattaa menettää jonkun koodin joka olisi korjaamon laitteilla löytynyt ja ratkaissut todellisen ongelman. Tosin, jos vikavalo ei sammukaan nollaamisen jälkeen niin luultavasti sillä on jotain koodeja kerrottavana.


      • MkH72
        mmakine kirjoitti:

        Ennen korjaamoreissua: Näkyykö konepellin alla mitään irtonaista piuhaa tai alipaineletkua? Onko auto esim. kastunut pahasti? Eihän tankissa ole alipainetta? (avaa ja sulje korkki tai tankkaa) Miten autoa on yleisesti huollettu viime aikoina, minkä ikäisiä ovat tulpat/tulpanjohdot ja ilmansuodatin? Toimiiko auto normaalisti, onko tehot tallella? Ja sitten se yksi vaihtoehto jolla korjaamoreissua saa ehkä siirrettyä kauemmas tulevaisuuteen tai huonommassa tapauksessa tulee pidempi reissu: Oletko ajatellut nollata vikakoodeja? Jonkun tilapäisen häiriön tapauksessa saattaa mennä hyvinkin kesän verran ennen kuin häiriö uusiutuu ja sen ajan saa ajella ilman vikalampun loistoa. Toisaalta, jos koodit nollaa, sieltä saattaa menettää jonkun koodin joka olisi korjaamon laitteilla löytynyt ja ratkaissut todellisen ongelman. Tosin, jos vikavalo ei sammukaan nollaamisen jälkeen niin luultavasti sillä on jotain koodeja kerrottavana.

        Hain tämän viestin kun omassa 2.8 crd:ssa syttyi tuo lamppu. Sitä ennen ajoin kunnon vesilätäköstä. kai se menee kuivuttuaan ohi?


    • Anonyymi

      Hei. Olisko kenelläkään apuja. Chrysler Voyager 2004 3.3 v6 koneella. Lambdat eteen ja taakse vaihdettu silti vikakoodi P0420$10 katalysaattorijärj. teho alle kynnyksen paikka 1.

      • Anonyymi

        Kun sulla on nyt toimivat lambda-anturit ennen ja jälkeen katalysaattorien, niin tuohan viittaa siihen että mittaustulos ennen katalysaatoreita on ihan okei, mutta katalysaattoreiden jälkeen ei ole okei.

        Olisko aika vaihtaa katalysaarrori(t).


    • Anonyymi

      Rehellinen vikakoodi kun kertoo tuon suoraan ettei tartte pähkäillä.🧑‍🔧

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8078
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3862
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1340
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1163
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1089
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      885
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      822
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      772
    Aihe