romanttinen illallinen

rakastunut mies

Minne veisit rakkaasi syömään Jyväskylässä? Kaupungissa olen viimeksi käynyt 20 vuotta sitten, mutta nyt näyttää siltä, että pitäisi romanttinen ruokapaikka sieltä löytää... Ruoka saisi olla tasokasta ja tunnelma rento? tunnelmallinen?

30

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyt...

      sitten hyvää ja halpaa kampaamoa/ parturia ja missä olis kirpputoreja :), Ja sen ruokapaikan voit kyllä kysyä siltä toiselta osapuolelta, jonka kanssa syömään meinaat... jos ihan pakko on täällä Syväskylässä käydä syömässä, saa tehdä jotain itsekin ruokansa eteen ;)

    • zhingis khan kolmas

      jopa oli kusipää vastaaja :D ilmeisesti sua ei oo kukaan halunnu viedä syömään :D

      • Nopeasti käy

        Minä veisin hänet ravintolaan syömään ja lähtisin itse Tampereelle.


    • Che Ramsay

      Mene rakkaasi kanssa Kissanviiksiin puistokadulle. Hyvä legebdaarinen intiimi paikka jossa rento ilmapiiri.
      P:S. Älä välitä näistä junttien miinustusviesteistä,--niitä possarikommentteja on turha tältä palstlta odottaa.
      Hauskaa iltaa teille!

      • Mun mielestäni

        näissä tälläisissä kysymyksissä on ennen ainakin joku kehunut, että kankitiellä on hyvä ruokailupaikka. Itsellä ei tosin kokemusta ko. paikasta.


    • Lutakon Lady

      Itse suosittelisin tuota Kankitien Gourme'-ravintolaa, jonka pittoreskin ja maanläheisen tunnelman luovat itse asiakkaat boheemilla otteellaan. Alati vaihtuva a la carte' pöytä on myös maankuulu jonka kruunaa monipuolinen viinivalikoima, pikanttina yksityiskohtana mainittakoon "Talon viini", joka tehdään salaisella reseptillä. Bon appetit!

    • kyllä on

      Kreikkalainen ravintola Etrusco..Pöllövaari-ravintola..Kissanviikset-ravintola..

      • llliii

        Etruscoon ei ainakaan! Kalseat sisätilat ja ruoka ihan kamalaa. Pöllöwaari ja Kissanviikset oikein hyviä paikkoja!


    • Monia koemuksia

      Grilli 21 on paras ja nopee, ehtii pian pelehtimään sänkyyn rakkaansa kansa.

      • joop, niin se on

        Vielä nopeemmin päsee pelehtimään jos lämmittää pari annosta Saariosten äitien
        tekemiä kananahkapihvejä mikrossa.

        Tai oikeestaan koko ruokapuolen vois unohtaa kokonaan.


      • Mukit ja nakit

        Onko se 21 vielä Mäkisen suvulla? Muistan nuoruudesta aivan ihanan Margit-rouvan joka todella todella ymmärsi nuoria. Piti mm.grillibaaria Vaajakoskella, mukavia muistoja. Tämä nostalginen aiheen ohitus sallittakoon.


      • 15+15
        Mukit ja nakit kirjoitti:

        Onko se 21 vielä Mäkisen suvulla? Muistan nuoruudesta aivan ihanan Margit-rouvan joka todella todella ymmärsi nuoria. Piti mm.grillibaaria Vaajakoskella, mukavia muistoja. Tämä nostalginen aiheen ohitus sallittakoon.

        Onhan se vielä, mutta sapuskoiden taso on laskenut huimasti ainakin Puistokadun grillillä. Viimeksi kun sieltä hampurilaisen ostin, oli pihvi niin suolainen ettei sitä pystynyt syömään ja valkosipulimajoneesi täysin mautonta.


      • Terveyspihviä
        15+15 kirjoitti:

        Onhan se vielä, mutta sapuskoiden taso on laskenut huimasti ainakin Puistokadun grillillä. Viimeksi kun sieltä hampurilaisen ostin, oli pihvi niin suolainen ettei sitä pystynyt syömään ja valkosipulimajoneesi täysin mautonta.

        Ai, ai, ei pitäisi pilata suvun mainetta, perilliset!


    • Tromantikko

      Minusta romanttisin on hotelli Alban ravintola. Tarpeeksi kaukana keskustan hulinoista mutta kuitenkin kävelymatkan päässä, Sinne kun kävelee käsikädessä rantabulevardia pitkin niin ruoka maistuu. Syödessä voi myös ihailla tummuvaa Jyväsjärveä. Ja on tasokas.

      • lohkoperuna

        "Ja on tasokas"

        Missä mielessä tasokas? Ei ainakaan ruuassa ole kehumista.


      • Juu...juuu

        .. että oikeen käsikädessä... ja tietty vielä keskellä väylää tai peräti vasenta puolta.

        En ymmärrä, että jos on yhtä useampi kävelijä, niin sitä pitää mennä koko väylän leveydeltä ja jokaisen vastantulijan kanssa "mitellä ja neuvotella" kumman kautta vastaantulija väistää. Luulisi saatana olevan selkeintä kulkea oikeanpuoleisen liikenteen mukaisesti ja sillä selvä. Siis kevyenliikenteen väylillä.

        Maantiellä ymärrettävää vasemmanpuolen käyttäminen jalankulkijoille, että tietävät hhenkensä säästämiseksi hypätä alta pois kun joku meinaa ajaa huolimatomuuttaan tai kiireessään yli...


    • <3 <3

      Pöllöwaarin ravintola. Pääsi ainoana Jyväskyläläisravintolana top 50-listalle.

    • Albatrossi liitää

      No eipä täällä Jyväskylässä ole montaa tasokasta joten ei paljon varaa valita. Minä olen kyllä Albassakin saanut ihan hyvää ruokaa, ei ole ollut moittimista ja useammin kuin kerran. Pöllövaarihan on tasokkain Jyväskylässä mutta ei nyt niinkään romanttinen sanan varsinaisessa merkityksessä eikä välttämättä kovin rentokaan.
      Näiden seikkojen vuoksi minäkin ehdotan tuota rannalla sijaisevaa Albaa. Ei pelkkä taso tee paikasta romanttista ja rentoa.

      Ja eiköhän siellä rantatiellä mahdu kaksi ihmistä käsikkäin kävelemään mutta voihan se joitakin kateellisia ärsyttää kun ei itsellä ole ketään käsipuolessa.

      • Siivet nurin

        Henkilökunnan suorittamaa työnantajan nuolemista ei hyväksytä kommentiksi.


    • Nurin niskoin

      No onhan täällä kommentoinut näköjään Kankitien henkilökuntakin...

      • Otan huomioon muut

        Kankis on osakeyhtiö tasavertaisin osuuksin! Kissanviikset on todella hyvä ruokaravintola mutta ahtaana usein jopa liian intiimi. Jos viereisessä pöydässä puolikuurot veteraanit kilpaa huutavat katiskoidensa kalalajeista ja pari mummelia kutoo sukan kantapäitä sadan desibelin voimalla. Nauti siinä sitten tunnelmallista päivällistä. Ymmärrän toki näiden senioreiden olevan kanta-asiakkaita useiden vuosikymmenien ajalta, mutta silti, rajansa kaikella.


      • Sukankutoja-mummo!
        Otan huomioon muut kirjoitti:

        Kankis on osakeyhtiö tasavertaisin osuuksin! Kissanviikset on todella hyvä ruokaravintola mutta ahtaana usein jopa liian intiimi. Jos viereisessä pöydässä puolikuurot veteraanit kilpaa huutavat katiskoidensa kalalajeista ja pari mummelia kutoo sukan kantapäitä sadan desibelin voimalla. Nauti siinä sitten tunnelmallista päivällistä. Ymmärrän toki näiden senioreiden olevan kanta-asiakkaita useiden vuosikymmenien ajalta, mutta silti, rajansa kaikella.

        Tunnelmallista päivällistä?!! TÄH ??


      • Hyväkuulo 82v
        Sukankutoja-mummo! kirjoitti:

        Tunnelmallista päivällistä?!! TÄH ??

        Juu, päivällinen nautitaan svistyneissä piireissä klo 18: n jälkeen.Ja tuon otsikkosi voit raaputtaa yhdyssanaksi !


    • laihia12½

      laihia12

    • Htyvb

      Ahjo grilli perjantai yönä

    • nipanapappa

      Osta rakkaalles tonnikalapitsa ja itelles hk-sininen ja pari pulloo kossua, siitä se alkaa romanttinen ilta.

      Suosittelen ajamaan seuraavana päivänä taxilla Kurikan puska-jussin rillille, sieltä satasen maksava rilli-annos niin saat vielä riplomin kaupanpäällle.

    • olisitpa mieheni

      Figarossa ja Pöllövaarissa ainakin on ihanaa ruokaa ja tyylikkään hienovarainen palvelu. Minuun ainakin tehoaisi kumpikin :)

      Jos rakkaasi on naispuoleinen, niin vinkiksi Figaronruokapuolen wc on kuin romanttisen englantilaisneidon buduaari. Sitä kannattaa käydä kurkistamassa.

      • Syön pöydässä

        Höh, ei erityisemmin kiinnosta paskahuusit ruokaravintolassa. Toivakan Prisman salaattibaarissa on eroottinen tunnelma, kokeile. Koskipuiston Rosso Tampereella on myös oiva esileikkipaikka.


      • voi nyt sinun kanssa
        Syön pöydässä kirjoitti:

        Höh, ei erityisemmin kiinnosta paskahuusit ruokaravintolassa. Toivakan Prisman salaattibaarissa on eroottinen tunnelma, kokeile. Koskipuiston Rosso Tampereella on myös oiva esileikkipaikka.

        Ei kai siell' syödäkkään, vaan tuo vastaaja käski kurkistamaan :)

        Vakavasti puhuen, niin hurmausmielessä kaunis ympäristö on plussaa

        Lisäksi: alkuperäinen kyseli kyllä Jyväskylän ravintoloita, ketä joku Toivakka kiinnostaa? Tai Koskipuiston Rosso - sinne minua ei toiseen kertaan saa. Kummassakin romantiikka on kaukana.


      • Perimävika?
        voi nyt sinun kanssa kirjoitti:

        Ei kai siell' syödäkkään, vaan tuo vastaaja käski kurkistamaan :)

        Vakavasti puhuen, niin hurmausmielessä kaunis ympäristö on plussaa

        Lisäksi: alkuperäinen kyseli kyllä Jyväskylän ravintoloita, ketä joku Toivakka kiinnostaa? Tai Koskipuiston Rosso - sinne minua ei toiseen kertaan saa. Kummassakin romantiikka on kaukana.

        Vai olet sinä käynyt Toivakan Prismassa, sinähän epeli olet, heh. Eihän tuo ironian taitaja kertonutkaan siellä syövänsä, ilmoitti ainoastaan olevansa vähemmän kiinnostunut mainituista paikoista. Lukutaitokin on älykkyyttä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe