Laboratorio testi

seew

Viime viikolla kävin terveydenhoitajan luona ja hän huomasi minun laihtuneen viime käynnistä 7 kg. Kyseli, että olenko laihduttanut ja kun kielsin sen, niin hän varasi minulle labra ajan. Hän myös soitti vanhemmilleni ja siitähän sitten syttyi hirveä melu ja nyt kaikki ovat alkaneet kyttäämään syömistäni ja tuntuu että kaikki menee perseelleen. Sitten varsinaiseen kysymykseen eli ehdinkö tehdä enää mitään, jotta testeissä ei näkyis aliravitsemusta tai jotain muuta? Kannaisko syödä jotain vai..? Huomenna aamulla olis verikokeet, jossa ne kattoo että onko mulla kilpirauhasessa jotain vikaa, mutta tiedän ettei ole. En haluaisi että kukaan saisi tietää tästä mun syömishäiriöstä, koska mulla menee itellä ihan hyvin. Eli olisko jokin keino huijata näitä testejä? Olen 15-vuotias, pituutta 156cm ja painoa 39kg.

39

10633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaloriinanen

      Sanonu vain että kyllähän sinä laihdutat, ja sitten silmät kirkkaina hämmästelly miten ólikin likaa tippunu paino, luvannu lopettaa jne. Nyt sinulta etitään jotain fyysistä sairautta koska laihdut. Iten myönsin heti ja hämmästälit kuika homma oliki näköjään karannu lapasesta (silloin koulu aikana) Jopas jätti terkat rauhaan. Mutta toisaalta hyvä että tutkivat. Mitenkään et voi vaikuttaa kokeisiin. SYön kuitenki hyvin ennen kokeita niin kalium arvot ei tipu eikä suonet kuivu

      • Juna meni jo

        Kuvittele!

        Viiden vuoden päästä sun ikää veikkaillaan: hmmm, ehkä kolkytkolme tai -neljä? . Työkavereita ei kiinnosta sun tila, koska sä et ole työkykyinen etkä töissä. Jee, kukaan ei siis kyylää eikä vahdi sua, sut pitää ruodussa sun ikioma sydämentahdistin! Mut hei, siisteintä on kun sun aura on niin vahva, niin vitun täydellinen! Sua ei tarvi nähdä, sun lasnäolon aistii. Sun vitun pahanhajuisesta hengityksestä. Ja sulla on aina niin saatanan kylmä.

        KLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLK...

        Kuntele ihanaa ääntä.

        KLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLK.

        Se on sun tekareiden tärinää.

        Älä vitun idiootti valehtele terveydestäsi!


      • hassddfghj
        Juna meni jo kirjoitti:

        Kuvittele!

        Viiden vuoden päästä sun ikää veikkaillaan: hmmm, ehkä kolkytkolme tai -neljä? . Työkavereita ei kiinnosta sun tila, koska sä et ole työkykyinen etkä töissä. Jee, kukaan ei siis kyylää eikä vahdi sua, sut pitää ruodussa sun ikioma sydämentahdistin! Mut hei, siisteintä on kun sun aura on niin vahva, niin vitun täydellinen! Sua ei tarvi nähdä, sun lasnäolon aistii. Sun vitun pahanhajuisesta hengityksestä. Ja sulla on aina niin saatanan kylmä.

        KLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLK...

        Kuntele ihanaa ääntä.

        KLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLK.

        Se on sun tekareiden tärinää.

        Älä vitun idiootti valehtele terveydestäsi!

        lol -.-


    • pienoiset

      Älkää koskaan valehdelko terveydestänne.

      • seew

        ja mua kaduttaa jo, että valehtelin. Huonompi homma myös se, että pyysin samalla e-pillereitä ja nyt musta tuntuu että menkat taitaa jäähä pois..


      • liiannuori
        seew kirjoitti:

        ja mua kaduttaa jo, että valehtelin. Huonompi homma myös se, että pyysin samalla e-pillereitä ja nyt musta tuntuu että menkat taitaa jäähä pois..

        mutta eikö e-pillerit just tasota hormonitoimintaa normaaliks?


      • jää useimmilla
        liiannuori kirjoitti:

        mutta eikö e-pillerit just tasota hormonitoimintaa normaaliks?

        menkat kokonaan pois


      • zeran.
        liiannuori kirjoitti:

        mutta eikö e-pillerit just tasota hormonitoimintaa normaaliks?

        E- pillerit eivät tasoita hormonitoimintaa vaan pysäyttävät kropan luonnollisen hormonitoiminnan joka korvataan niillä pillereistä saatavilla hormoneilla. Kuukautiset ne sen sijaan säännöllistävät, mutta kuukautiset pillereitä syödessä eivät ole "oikeat" kuukautiset vaan tyhjennysvuoto.


    • ..

      En mä usko että sulla on mitään syömishäiriötä, sillä mä oon 14-vuotias (kohta 15) ja oon 166cm pitkä ja painan 40kg..

      • ..

        ..että ei tarvitse edes olla alipainoinen, jotta voisi olla syömishäiriöinen. Ja entä sitten vaikka itse painat tuon verran ja oot sen ja sen mittainen? Sunko avulla päätetään kuka on sairas ja kuka ei?


      • en jaksa

        Mä oon 12-13w ja oon 167,8pitkä painan 47,7kg.
        En jaksa sitä et kaverit sanoo et v!tt~ sää oot laiha, välillä kun katon peiliin alkaa pelottaa että näkisin läskin tytön mutta en onneks nää kun vaan väsyneenä. (pelottaa siis että tulee anoreksia)


    • Juna meni jo

      Kuvittele!

      Viiden vuoden päästä sun ikää veikkaillaan: hmmm, ehkä kolkytkolme tai -neljä? . Työkavereita ei kiinnosta sun tila, koska sä et ole työkykyinen etkä töissä. Jee, kukaan ei siis kyylää eikä vahdi sua, sut pitää ruodussa sun ikioma sydämentahdistin! Mut hei, siisteintä on kun sun aura on niin vahva, niin vitun täydellinen! Sua ei tarvi nähdä, sun lasnäolon aistii. Sun vitun pahanhajuisesta hengityksestä. Ja sulla on aina niin saatanan kylmä.

      KLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLKLK...

      Kuntele ihanaa ääntä.

      KLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKKLKLKLKLKLKLK.

      Se on sun tekareiden tärinää.

      Älä vitun idiootti valehtele terveydestäsi!

    • 98

      olen 12 vuotias ja jouduin viime keväällä sairaalaan ja kävin myös labroissa ja kun söin niin pääsin pois sairaalasta ja niistä testeistä. :)

    • Saradaa

      Et oo ainakaan musta mitenkään alipainoinen :0 Ite oon 150 ja 28kg enkä oo alipainonen yms.

      • punsaa ja flädää

        Tää menee nyt pelleilyksi. Minä olen 164 cm ja painan 11 kg 900 g enkä ole alipainoinen. Mä olen ihanan laiha vaan ja solisluut ja kylkiluut näkyy suloisesti.

        Voihan räkä, painukaa pikkupimatsut pois tällaiselta anoreksiayllytyspalstasta ja menkää syömään pottuja ja lihasoosia! 150 cm ja 28 kg "enkä oo alipainoinen". Minä olen siis oikeasti 164 cm ja joulukinkun, suklaan yms. kevytruoan jälkeen painan 75 kg ja olen tosi hyvännäköinen. Mulla on hyvät lihakset, kun hiihdän ja pyöräilen ja kaikkenlaista muuta. Joo, tiedän, tiedän, jonkin verran ylipainoa on. So what?

        166 cm ja 44 kg on myös nälkiintynyt.

        "Juna meni jo" kirjoittaa asiaa. Ei itsensä nälkiinnyttäminen ole huvia, se on leikkiä kuoleman kanssa. Sitä ei ole helppo uskoa, mutta niin se on.


      • Just jee

        Bmi:si on 12.6. Et todellakaan ole alipainoinen, kun normaali on 20 molemmilla puolilla... Kun itse olin tuon kokoinen, meinasin kuolla. Alle 15 on jo sairaalloinen alipaino.


    • pöööööööööööö

      pööö

    • Samassa jamassa

      Hui jestas kun luin ton ja siis suoraansanottuna oot kun mä / ihan samassa tilanteessa. Ite jouduin kans hetki sitten käymään verikokeissa, että ne tutki sen kilpirauhas jutun, sillä olin laihtunu 5kg.
      En usko, että niitä voi mitenkään huijjata, en tiiän.

      Ite oon siis 12v 161cm ja 42kg

    • oksenteleva-ällötys

      Voiko oksentelua huijata jotenkin niissä laboratio testeissä??!?!? Olemalla vaikka viikon oksentamatta? Help. :(

    • Nanna-92...

      Jos on kauan oksennellut niin ei se viikon oksentamattomuus missään oikeastaan näy. Kaikilla keho muutenkin reagoi oksentamiseen eri tavoin - toisilla veriarvot voi pysyä vuosia lähes normaaleina, toisilla jo pari oksennuskertaa saa suolatasapainon sekaisin.

    • ApuaLöytyy
    • Dragon Claw

      Mä olen tällä hetkellä anoreksian takia sairaalassa,mutta tämä ei ole ollenkaan kivaa.Hoitajat uhkailee mua koko ajan ja ne ei ajattele,miltä musta tuntuu vaan nauraa päin naamaa.Nyt mä pystyn syömään normaalisti ja soitankin äidilleni,että milloinka se tulee hakemaan mua kotiin,koska täällä oleminen ei hyödytä mua pät-
      kääkään.
      Tällä hetkellä mun pituus on 167 cm ja paino 46,6 kg.

      • alipainoinenko

        oon samanpainonen ja pitunen ku sä.


      • Anonyymi

        no just. ite oon 168 cm pitkä ja painan 49,4kg. Oon muutaman kerran kaatunu ku verensokerit on ollu alhaalla ja mulla on Anemiaa mut silti mua on uhkailtu et jos en oo yli 53kg nii lähen osastolle? niinku mitä vittuu.


    • syömishäiriööö??

      ite pelkään että mulla on syömishäiriö.. seuraan tarkkaan kuinka paljo syön ja joskus syön iha sika paljon ja sit päätän että en syö seuraavaa ruokaa, tai sitten syön ihan sairaan vähän. ja mun mielestä oon pullee vaikken oikeesti oo mut nään itteni pulleena

      • pelottaa

        Sama täällä! D:


    • h....j

      Ite oon 12.v ja olen 161cm ja painan noin 40kg eikä terkkari oo sanonu mitää en tiiä oonko anoreksiassa vai en

      • Läskistä.ProAnaan

        Hohhoi taas 2v myöhässä mutta tosiaan... Anoreksiaa ei voi määrittää painosta. Anoreksia on mielisairaus. Ite oon oikeesti ylipainoinen. 10v 142cm/49.6kg. Ite veikkaan että anoreksian saan. Tosin sillee haluaisinkin sen saada <3


    • Minä_taas

      Oon 11v ja oon 44 kg täti sanoo et painan ihan ok ja äiti ja isi "sun pitäs laihuttaa"
      Kumpaa uskoa?

      • Mulla ollu sama tilanne.
        Mutta en tiiä
        Sun päätös.


    • Ammu-ittes

      Opetttele vajakki-aloittaja kirjoittaa edes otsikkoon yhdyssanat oikein, tai ammu ittes.

      • Niin, sehän tässä elämässä tärkeintä on...


    • Anonyymi

      Jaa. Mä painan tasan 50kg ja 168cm pitkä. Nään itteni lihavana, kaverit sanoo et söisit enemmän kun en syö koulussa vaan meen vessaan piiloon syömisen ajaks. Jos kaverit pakottaa ottamaan ruokaa niin on tosi ahdistavaa syödä muiden nähden kun kaikki tuijottaa mun lähes tyhjää lautasta. Käyn urheilemassa joka päivä ja harrastan luisteluu ja kiipeilyy. Kiipeilyssä kiristän aina valjaat niin tiukalle kun saan, koska yritän käyttää niitä korsettina. Kiristän vyön aina yöks mun lantiolle jos se laihduttas mua. Pelkään et mul on anoreksia vaik oon aina syöny vähän huonosti. Syön kuitenki ihan kohtuullisesti jos on hyvää ruokaa (eli käytännössä täytettyä pastaa. En nimittäin tykkää muusta) oon nykyään kasvissyöjä koska toivon et se laihduttas. Vanhemmat ei sano mitään. Ne ei välitä jos sanon et en syö nyt.

    • Anonyymi

      Onko se normaalia jos en syö pariin päivään ja sitten kun en enää pysty olla syömättä niin syön leivän ja siitä moitin itseäni ja siitä tulee pahamieli

      • Anonyymi

        Henkilölle, jolla on nuorena kuolemaan johtava psyykkinen sairaus nimeltä anoreksia, on normaalia.


    • Anonyymi

      Sinulla ei mene hyvin,jos syöt niin vähän että laihdut kilotolkulla. Ja vanhempasi ovat velvollisia huolehtimaan että saat tarvitsemasi sekä sapuskan, hoidon että seurannan että hoito tehoaa- siihen asti kun olet täysi-ikäinen.
      Eihän puutoksia ym voi yhden yön aikaan paikata vaikka miten söisi. eikä niitä muutoksia joita pitkäaikainen liian vähä syöminen n jo aiheuttanut.
      Siinä muu auta kuin myöntää että nyt ei mene hyvin, ottaa hoitoa vastaan, koettaa opetella syömään- ruokaa.
      Olet siinä iässä, että alat näyttää naiselta. Jos naiseksi kasvaminen ottaa koville, sekin on hyvä ymmärtää myöntää että saa siihen apua.

    • Anonyymi

      Oonko normipainone jos oon 33kg ja151cm?

      • Anonyymi

        et. olet alipainoinen. meinaatko tosta vielä laihduttaa. sä et ole enää mikään vastasyntynyt


      • Anonyymi

        Ei millään pahalla muuta olet kuin luuranko! Sinun pitää syödä enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe