Tietoa vailla

Lähtö lähestyy..

Heippa :D Ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa ulkomaille, Espanjaan! Nyt vähän mietityttääkin että mitä kaikkea mukaan kannattaa/pitää ottaa, mitä ostaa sieltä! Elikkäs, passi on pakattu laukkuun, samoin matkavakuutuspaperit! Pitääkö reseptilääkkeiden resepteistä ottaa kopiot? entäs riittääkö sairauden todistamiseen (joka vaatii lääkitystä myös lennolla) sairaanhoitajan englanniksi kirjoittama virallinen todistus, vai pitääkö olla lääkärintodistus? Vaatteita tarvii ottaa mukaan todennäköisesti aika vähän.. Olen käsittänyt että Espanjassa on aika alhainen hintataso, jos ei etsi mitään merkkivaatteita! Kiitos jo teille jotka jaksate vastata tyhmiin kysymyksiini :)

3

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissu lähestyy

Heippa vaan,
      Mekin ollaan tässä kuussa lähdössä Espanjaan.
      En osaa noista terveys- ja sairausasioista muuta sanoa kuin että meillä on se EU-sairaanhoitokortti, saa Kelasta ilmaiseksi, reilu viikko kai menee, että lähettävät kotiin. Lisätietoja Kelan sivuilta.

Vaatteiden puolesta voisin sanoa, että kannattaa ottaa monen mallisia vaatteita, erityisesti hartian seudulle. Minulla on lyhythihaista toppia, olkapäät peittäviä pehmeäkankaisia paitoja (palanut iho on kipeä, joten vaate ei saa kiristää), eri pituisia shortseja/hameita, koska jalatkin palavat alussa. Kannattaa myös todellakin välttää keskipäivän aurinkoa, jos ei ole tottunut. Se aurinko oikeasti on polttava.

Hyvää reissua teille!

• Lähtö lähestyy..

Hei!!!
        Eipäs ole edes tullut mieleen tuo EU-sairaanhoitokortti :/ No se on jo myöhästä ku perjantaina on lähtö :D Elikkä ite oon nyt varannu kaikista reseptilääkkeiden resepteistä kopiot, matkavakuutuspaperit (suomeksi ja englanniksi) ja avomiehelle jolla on diabetes, niin sairaanhoitajan kirjoittama kansainvälinen todistus sairaudesta (englanniksi).. Joten eiköhän nuolla jo pitkälle päästä :)
        Vaatteita on tullut pakattua nyt enemmän tai vähemmän.. ostaa sitten sieltä mitä vielä tarvii :) (hyvä syy shoppailla)
        Hauskaa matkaa teillekkin!! Minne päin olette menossa? Meillä suuntana Alicante 22.5-29.5 :D

• äskeinen
        Lähtö lähestyy.. kirjoitti:

Hei!!!
        Eipäs ole edes tullut mieleen tuo EU-sairaanhoitokortti :/ No se on jo myöhästä ku perjantaina on lähtö :D Elikkä ite oon nyt varannu kaikista reseptilääkkeiden resepteistä kopiot, matkavakuutuspaperit (suomeksi ja englanniksi) ja avomiehelle jolla on diabetes, niin sairaanhoitajan kirjoittama kansainvälinen todistus sairaudesta (englanniksi).. Joten eiköhän nuolla jo pitkälle päästä :)
        Vaatteita on tullut pakattua nyt enemmän tai vähemmän.. ostaa sitten sieltä mitä vielä tarvii :) (hyvä syy shoppailla)
        Hauskaa matkaa teillekkin!! Minne päin olette menossa? Meillä suuntana Alicante 22.5-29.5 :D

no onneksi teillä on reseptit ja muut paperit kunnossa.
        Kun vaan pidätte evästä mukana auringossa liikkuessanne, ettei sokeriarvot heittele, niin varmasti pärjäätte. Muuten, itse olen ajatellut, että voisi tehdä vesipulloon jotain Hartsportin tyyppistä energiajuomaa, jos pitää kävellä paljon kuumalla säällä.

Me olemme menossa Aurinkorannikolle ja vasta kesäkuussa, joten emme taida mennä samaan paikkaan. Antoisaa reissua teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3017
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1684
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      1252
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79