Onko olemassa testiä millä todeta kuinka paha mania/hypomania on menossa? Masentuneille on BDI testi, onko hypomania/manialle vastaavaa?
onko olemassa?
8
1797
Vastaukset
Netistä löytyy englannin kielinen hypomanian testauslista HCL-32. Toimi ainakin minulla; hypomaanisena vastasin kyllä 31:een kysymykseen. En kyllä tiedä, että mitä iloa siitä on, että testaa itsensä.
- Gabi
Minulle tehtiin mielenterveystoimistossa testi jossa kyseltiin tyyliin; onko sinulla ollut kausia jolloin käytät rahaa normaalia holtittomammin? kausia jolloin nukut vähän/et ollenkaan ja tunnet itsesi siitä huolimatta energiseksi tai ylienergiseksi? kausia jolloin kätttäydyt seksuaalisesti holtittomammin kuin normaalisti? kausia jolloin käytät alkoholia normaalia enemmän? en lähellekkään kaikkia näitä kysymyksiä muista mutta on siis olemassa kysely jolla ammatti-ihmiset yrittävät selvittää onko henkilöllä mahdollisesti ollut hypomaanisia/maanisia kausia.
- Gabi
Niin en siis tiedä onko olemassa testiä jolla voisi todeta onko henkilöllä juuri sillä hetkellä hypomaaninen/maaninen kausi. Toisaalta näissä tiloissa ihminen ei aina tunnista oireitaan jos ne ovat parasta aikaa päällä.
- nannnnnhhna
Gabi kirjoitti:
Niin en siis tiedä onko olemassa testiä jolla voisi todeta onko henkilöllä juuri sillä hetkellä hypomaaninen/maaninen kausi. Toisaalta näissä tiloissa ihminen ei aina tunnista oireitaan jos ne ovat parasta aikaa päällä.
"Iloa" siinä on se että en ole varma olenko hypomaaninen vai muuten todella puuhakas, nukkumaton ja virkeä.... Ja lääkäristä ei ole mihinkään.
- nannnnnhhna
nannnnnhhna kirjoitti:
"Iloa" siinä on se että en ole varma olenko hypomaaninen vai muuten todella puuhakas, nukkumaton ja virkeä.... Ja lääkäristä ei ole mihinkään.
Pisteitä edellä olevassa testissä 27p ja sivulla olevasta linkistä, jossa todetaan 1 tyypin kaksisuuntainen täydet 100/100.... http://www.psycheducation.org/depression/STEPBipolarityIndex.htm niin ja selventääkseni, mulla on jo diagnoosi, mutta laitettuna "määrittämätön kaksisuuntainen mielialahäiriö"
- EI kohmetusta
nannnnnhhna kirjoitti:
Pisteitä edellä olevassa testissä 27p ja sivulla olevasta linkistä, jossa todetaan 1 tyypin kaksisuuntainen täydet 100/100.... http://www.psycheducation.org/depression/STEPBipolarityIndex.htm niin ja selventääkseni, mulla on jo diagnoosi, mutta laitettuna "määrittämätön kaksisuuntainen mielialahäiriö"
Onko siitä haittaa jos muuttuu puuhakkaaksi, iloiseksi ja virkeäksi kesken hoidon. Alan taas nimittäin olla niin virkeää että ja nautin olostani. Mulla on siis hyvä olo ja vastaanotto on ensiviikolla. Varmaan jätän kertomatta että alkaa olla vauhti päällä. Kesä tulossa ja kaikkea. Onko siis lääkitystä liian vähän, en tahtoisi olla tokkurapokkura, niin kuin viime kevät meni ihan unessa ja kohmeessa. Lääkäri tahtoo lisätä ja muuttaa lääkitystä, apua sanon minä. Minulle on määritteena kakkosluokan häiriötila. Kun tämän hetkinen olo ei haittaa mitään, en tuhlaa enkä käytä alkoa lainkaan. Enkä tappele kenenkään kanssa.
- taidan
nannnnnhhna kirjoitti:
olla bipo......... kaikki oireet täsmää sillon kun on hyvä fiilis :O Täytenä vastakohtana välillä itsetunnon romahdus :(
- bipo minäkin
Olisikohan MDQ joku semmoinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991