Välilevyn pullistumasta

Pysyvä vika????

Loukkasin 2008:n alussa selän johon tuli välilevy pullistuma käyn fysioterapiassa josta on ollut paljon apua, teen myös kotonakin venytyksiä. Vieläkin eteenpäin taivutus on vaikeaa ja tietyissä asennoissa kipeytyy selkä tulee kipeäksi ja kipu menee oikean puoleiseen jalkaan, Jääköhän selkään pysyvä vika? Miten teillä muilla joilla on pullistuma?

17

2519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaduttu on...

Jo neljä vuotta sitten loukkasin selkääni ja siitä asti on sairastettu! Pullistuman ei pitäisi enää olla se suurin syyllinen, tällä hetkellä tutkitaan millaisia hermovaurioita siitä pullistumasta jäi. Kipu vetää pakaraan ja siitä jalkaan ja varpaisiin. Tän kun saa, voipi sanoa hyvästit terveille päiville... Itselläni lähes kaikki fys.jutut ja jumpatkin ärsyttäneet lisää vain. Venytyskin välillä saa huonompaan kuntoon. Tosi tarkka kuntoutusohjelma pitää olla jos siellä hermovaurioita nyt on! Minä en ole ollut työelämässä sen jälkeen kun kaaduin,sitä rataa on sairasteltu ja kierretty fys.polit , kir.polit, kipupolit ja nyt homma alkaa taas itselläni alusta. Ja kovaa vauhtia olen eläköitymässä vaivani kanssa...

• käynyt

esim kansanparantajalla kalevalaisella kansanparantajalla tai muull asian osaavalla ihmisellä

• Myös täällä

Samantyyppinen vaiva. Käyty kaikki mahdolliset kuntoutuspaikat ym. vaadittavat paikat läpi. Tullut aikapäiviä jo syyhen tulokseeen, että kuntoon ei tule. Aika näyttää, muutoksia siellä kyllä tapahtuu aikanaan mutta kroonistunut vaiva on vaikea hoitaa. Pysyvä vaiva se mulla ainakin on. Ei siihen mitkään kalevalaiset höpöparantajat pysty. Vaivoja pystyy kyllä lievittämään, ei parantamaan.

• mutta jospa kuitenkin

no tulitko kuntoon kun kävit kaikki mahdolliset paikat?
        mikset tullut?
        oletko käynyt kalevalaisella kun noin voit mollata?
        mikset ole?
        miksi kuitenkin kävit kaikki muut mahdolliset paikat?
        kysymyksiä joihin voit vain itse vastata itsellesi.
        moni on tullut muualla paremmaksi tai jopa kuntoon ja jopa yhdellä käsitelykerralla, mikset siis sinäkin.

• ei hoidettu
        mutta jospa kuitenkin kirjoitti:

no tulitko kuntoon kun kävit kaikki mahdolliset paikat?
        mikset tullut?
        oletko käynyt kalevalaisella kun noin voit mollata?
        mikset ole?
        miksi kuitenkin kävit kaikki muut mahdolliset paikat?
        kysymyksiä joihin voit vain itse vastata itsellesi.
        moni on tullut muualla paremmaksi tai jopa kuntoon ja jopa yhdellä käsitelykerralla, mikset siis sinäkin.

Kalevalaiset kansanparantajat ovat huijareita kuten muutkin "kansanparantajat".

• ?????????????????
        ei hoidettu kirjoitti:

Kalevalaiset kansanparantajat ovat huijareita kuten muutkin "kansanparantajat".

Siinäpä taitaa yksi esitellä tuotoksiaan?

• Pysyvä vika????

Aiheuttaako välilevyn pullistuma suonenvetoja jalkapohjassa? Minulla on melko usein vetänyt suoni jalassa ja jalkapohjassa selän loukkaamisen jälkeen. Suonenvedot siinä jalassa jossa kipu on joka johtuu tuosta pullistumasta.

• täälläkin

Itsellä vetää molemmista jaloista sisäsyrjiltä ja varpaista. Myös pitkään kroonistunut selkäni ilmoittaa aina itsestään. Lihaskireydet, pään ja niskan kireydet, rinnasta tuntuvat kireydet(ei johdu sydämestä), reiden koukistajien kireydet. Näitä riittää. T.Toistaiseksi

• pullistumasta toipunut

Ei jää pysyvää vikaa selkää! Itsellä on ollut pienehkö välilevynpullistuma muutama vuosi sitten, Ei ole leikattu vaan hoitona käytettiin fysioterapiaa niin kuin sinullakin. Minulla ainakin pullistuma parani ihan täysin, eikä enään haittaa elämää lainkaa joskus selkä kipeytyy.

Tietysti pullistumat on yksilötapauksia, jotku paranee täysin ja jotku ei. Piehehköt välilevynpullistumat on ihan vaarattomia, ei ole onneksi halvaantumisen vaaraa, mutta massiiviset pullistumat on asia erikseen.

Toipuminen vie paljon aikaa mutta pullistuma ja selkä paranee täysin

• pullistumasta toipunut

En muistanut mainita että sain tuon pullistuman kaaduttuani vuonna 2003. Minulla meni kipu myös jalkaan, Tosi tosi kivulias vaiva.

• leikattu

Olen usein lukenut tämän palstan välilevypullistumapotilaitten juttuja ja ihmettelen kovasti, että miksi teitä ei ole leikattu.
        Tuntuu aivan uskomattomalta, että potilas ajetaan eläkkeelle ennen aikaisesti, eikä edes yritetä hoitaa.
        Minulle välilevypullistuma tuli äkillisesti. Pakarassa ja jalassa oli kova kipu, enkä pystynyt kävelemään.
        Menin lekuriin. lekuri määräsi heti leikattavaksi.
        Seuraavana päivänä homma oli hoidettu ja kipu jäi leikkaus pöydälle.
        Selkä on ollut hyvässä kunnossa sen jälkeen jo yli kolkyt v.

• minulla
        leikattu kirjoitti:

Olen usein lukenut tämän palstan välilevypullistumapotilaitten juttuja ja ihmettelen kovasti, että miksi teitä ei ole leikattu.
        Tuntuu aivan uskomattomalta, että potilas ajetaan eläkkeelle ennen aikaisesti, eikä edes yritetä hoitaa.
        Minulle välilevypullistuma tuli äkillisesti. Pakarassa ja jalassa oli kova kipu, enkä pystynyt kävelemään.

jotka saivat alkunsa viime elokuussa. Aluksi vaivaa hoidettiin piriformiksen jumina ja tulehduksena, mutta oireiden jatkuessa pääsin lisätutkimuksiin (kului 7 kk oikean diagnoosin saamiseen). Missään vaiheessa ei selkä itsessään ole vaivannut, vaan oikea jalka, joka yhä on pohkeesta arka ja pitempien kävelyiden jälkeen tuntuu. Itse en kyllä leikkaukseen ole ihan heti menossa, mutta jos jalka on vielä kauan tällainen, niin sitten leikkaus lienee oikea vaihtoehto. Arjessa pärjään, mutta liikuntaa ei toistaisksi saa harrastaa kävelyä, pyöräilyä ja vesijuoksua lukuunottamatta. Ja ikää minulla on vajaa 30 vuotta.

• Ztirppi
        leikattu kirjoitti:

On sulla ollut aikamoinen lekuri!
        Yleensä odotellaan ns. vaikeita vikoja, kuten esim. jalat lähtee alta, tulee eritteet housuun ym. Ei ihmistä auteta ennemmin kärsitään, kele! Eikä kykene nukkuun kunnolla! Aina heräilee, jos vähänkin on samassa asennosssa pidempään, menee koko selkä jumiin, eikä meinaa mitenkään kyetä kääntymään tai nousta. Hermot kireenä, väsynyt, keskittymiskyky heikko! Yritä tässä sitten elää!

• mikkdu

On sulla tiedot! heko heko

• pullistumasta toipunut
        mikkdu kirjoitti:

On sulla tiedot! heko heko

Myönnän että tietoni perustuu vain enimmäkseen omiin kokemuksiin

• minulla
        pullistumasta toipunut kirjoitti:

Myönnän että tietoni perustuu vain enimmäkseen omiin kokemuksiin

en minäkään ilman ambulanssireissua selvinnyt alussa, sillä parin viikon ontumisen jälkeen en enää eräänä aamuna kyennyt sängyssä liikkumaan tai sieltä ylös nousemaan.

• aina vaarallinen

Sinulle vähän tietoa välilevynpullistumasta

Välilevyn pullistuma on aina vaarallinen myös pienetkin pullistumat niistäkin voi pahimmassa tapauksissa halvaantua. Selkä on ihmisen tukipilari ja sen kun loukkaa niin se on aina vaarallista, saa korjata jos olen väärässä!!

Minulla myös ollut pullistuma vuonna 2006 ei myöskään leikattu, sen voin sanoa että selkä EI parane koskaan ennalleen, pullistuma jättää selkään pysyvän vian. Minulla vieläkin kun rasittaa selkää tai taivutan eteenpäin sekä tietyissä asennoissa selkä kipeytyy ja tietää ettei selkä ole entisellään .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe