EDGAR ALLAN POE: PUNAISEN KUOLEMAN NAAMIO

yks-tyttö

Hei en tii kuuluuko tää tänne alueelle, mut voisko joku laittaa linkkiä, missä joku analysoi tai jos itse olet ko. novellin lukenut niin kertoa jotain siitä tms analyysiä. Ois katsokaas koulutehtävänä ja en oikeen saa mitään irti tuosta tarinasta... :/

4

1932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • booky

Se on plagiointia ja varastamista. Mitä sitten tapahtuu, kun jäät kiinni? Oletteko puhuneet siitä kavereiden tai open kanssa?

• yks-tyttö..

Niin, oot oikeessa. Mut tarkotin pääosin että onko jollain muulla kokemuksi ko novellista, ja saa kai lukukokemuksistaan jutella? En siis todellakaan aikonut missään vaihees kenenkään valmista tekstiä omimaan, se ei ole tyyliäni. Toivoin vain, et vosin jakaa kokemuksia ja jos saisin lisää ideoita, koska tämä työ pitää olla valmiiksi ensi viikolle...

• booky

Mutta sinähän olet fiksu ja älykäs nuori nainen! Ei tommoset tehtävät sua lannista.

• NP

Luin kyseisen novellin lukioaikanani ja kirjoitin siitä analyysin ja sain kiitettävän.
      Saitkin jo neuvoja tuohon plagiointiin liittyen, joten en siitä sen enempää mainitse.

En rupea kertomaan omia ajatuksiani tuosta novellista sen tarkemmin,
      mutta vihjeenä ehdottaisin lukemaan äidinkielen käsikirjaa, jossa annetaan erittäin hyviä vinkkejä novellianalyysin kirjoittamiseen. Myös opettajat antavat yleensä mielellään erilaisia monisteita, joiden avulla tehtävää voi ruveta purkamaan helpommin. Kannattaa esittää itselleen kysymyksiä novelliin liittyen ja kiinnittää huomiota yksityiskohtiin. Kun näkee hieman vaivaa ja on ahkera, niin varmasti onnistuu.

Onnea aherrukseen. Toivottavasti novellisi onnistuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      765
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      698
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe