EDGAR ALLAN POE: PUNAISEN KUOLEMAN NAAMIO

minävain222

Hei en tii kuuluuko tää tänne alueelle, mut voisko joku laittaa linkkiä, missä joku analysoi tai jos itse olet ko. novellin lukenut niin kertoa jotain siitä tms analyysiä. Ois katsokaas koulutehtävänä ja en oikeen saa mitään irti tuosta tarinasta... :/ AUTTAKAAA

6

2988

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä paitsi,

se meni 14 vuotiaan serkkunssa kans naimisiin.

• minävain22

auttakaa pliis...

• lue ja opi

Rikkaat tyypit piiloutuvat linnaan ja koettavat suojautua rahoillaan rutolta, joka tappaa köyhiä. Sitten rutto tämän naamioidun muukalaisen hahmossa tuleekin paikalle ja tappaa koko porukan.

• sama2222
        lue ja opi kirjoitti:

Rikkaat tyypit piiloutuvat linnaan ja koettavat suojautua rahoillaan rutolta, joka tappaa köyhiä. Sitten rutto tämän naamioidun muukalaisen hahmossa tuleekin paikalle ja tappaa koko porukan.

joo näinhän se on, liittyykö tarinaan kuitenkin jokin syvällisempi sanoma tms. eli mikä aiheen teema ja ns syvällisempi sanoma, joka ainakin minulle jää vähän epäselväksi..

• Naamion
        sama2222 kirjoitti:

joo näinhän se on, liittyykö tarinaan kuitenkin jokin syvällisempi sanoma tms. eli mikä aiheen teema ja ns syvällisempi sanoma, joka ainakin minulle jää vähän epäselväksi..

taa, piiloudutaan linnaan, juhlitaan rahojen kaa; kuolkoon köyhät vaan... mutta ei se aina niin mee, todellisuus voipi kolauttaa... Hieno oli Ateenan kukoistus, vaan ruttoon kuoli Perikles!..

• Vonkaaja2222

kiitoksia näistä, nyt ymmärrän jo paremmin novellia. =) Edelliselle kirjoittajalle sen verran, että kaihan sitä saa vähän lukukokemuksista jutella, ja hieman apua kysellä, eri asia on että jonkun valmiin tekstin omii itselleen, se ei ole tietenkään tavoitteenani, eikä käy luonteelleni. "Ei kysyvä tieltä eksy." Niinhän sitä sanotaan...
        Mutta kiitos kaikille, ja koitan saada ensi viikoksi valmiiksi, jolloin tämän palautan.
        Hyvää kesää kaikille!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      318
      1341
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      310
      1287
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      99
      1061
    4. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      988
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      103
      945
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      930
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      782
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      747
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      69
      621
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      5
      607
    Aihe