Kertokaapa kokemuksia vanhasta carismasta. Onko 1.6 luotettava mylly? Mikä tuollasessa on remmin vaihtoväli? Ei liene enään niin ruostuva kun vanhat mitsut? Onko osat kalliimpia kun esim opelissa tai nissanissa? Tehdäänkö carisma vielä japanissa? Vaihdelaatikko tuli renulta niinko se oli?
1.6 carisma
22
8082
Vastaukset
- nipponisti
carismaa ei ole koskaan tehty japanissa, vaan hollannissa samalla tehtalla volvon vanhan 40:sen kanssa, mitsun koneet kestää, mutta kun autossa on jokunen muukin osa, mitkä on valmistettu ties missä, eurooppalaisten alihankkijoiden tehtailla, joten laatu ei vastaa japanilaista.
- ggaa
Kaveri on tuollaisella vuoden ajanut eikä ole valitellut. Nyt ajettu jotain reilu 200 tkm. Ei ole ainakaan se yksilö ruostunut. Vuosimalli siinä taisi olla 97 tai 98. Carisma on pohjalevyltään sama kuin vanha 40-sarjan Volvo, siksi kai vaihdeloota voi olla rellun, käyttihän Volvo muinoin rellun koneitakin 300 ja 400-sarjoissa. 1,6-koneelle ei ilmoiteta paljon tehoa, mutta jossain autolehden mittauksessa siitä oli mitattu 120 heppaa vakiona. 1,8 on paljon vikaherkempi kone. Ei se Carisma aivan corolla-tasoa ole luotettavuudeltaan, mutta mukavampi ajaa
- Onko kestävä?
Tulipa testattua 1.6 carisma. Jotain 160tkm ajettu.Ihan kiva peli. Kulki ainakin paremmin kuin toi vanha mazda.... Ei ollu ruosteessa mistään eikä muutenkaan juuri valittamista. Ainoa juttu oli hieman raskaskäyttönen laatikko. Myyjä sanoi et vivuston puslat kuluneet? Onkohan näin vai onko rellun laatikossa oikein vikaa?
Mitähän luokkaa nokkaremmin vaihto osineen on? Entä onko kulutusosat yleensä kalliita vai halpoja? - Kalantti
Onko kestävä? kirjoitti:
Tulipa testattua 1.6 carisma. Jotain 160tkm ajettu.Ihan kiva peli. Kulki ainakin paremmin kuin toi vanha mazda.... Ei ollu ruosteessa mistään eikä muutenkaan juuri valittamista. Ainoa juttu oli hieman raskaskäyttönen laatikko. Myyjä sanoi et vivuston puslat kuluneet? Onkohan näin vai onko rellun laatikossa oikein vikaa?
Mitähän luokkaa nokkaremmin vaihto osineen on? Entä onko kulutusosat yleensä kalliita vai halpoja?Mitsun perusosat sitä normiluokkaa mut ostappa vaikka sähköpuolelle jotain niin maksaa!!!
Carisma muuten luokkaa nissan sunny. Pelaa mut ei saa iloiseksi.
25tkm tuli tuollasella päästeltyä. Outo nypytys 70-130 nopeudessa seuras aina vaan vaikka muutin eteen iskarit ja renkaatkin oli tasapainossa. Oikein lujaa ajaessa vaihteisto piti ulinaa.Huippuja tuli kelattua yli 200mittariin muuten!
Puslat laatikkoon oli vaihdettu kerran ja sen puolesta pelas hyvin. - jakohihna
Onko kestävä? kirjoitti:
Tulipa testattua 1.6 carisma. Jotain 160tkm ajettu.Ihan kiva peli. Kulki ainakin paremmin kuin toi vanha mazda.... Ei ollu ruosteessa mistään eikä muutenkaan juuri valittamista. Ainoa juttu oli hieman raskaskäyttönen laatikko. Myyjä sanoi et vivuston puslat kuluneet? Onkohan näin vai onko rellun laatikossa oikein vikaa?
Mitähän luokkaa nokkaremmin vaihto osineen on? Entä onko kulutusosat yleensä kalliita vai halpoja?Mitsu 1.6 carisman jakohihnan voi itsekin vaihtaa. Moottorin hihnan puoleisen kiinnityksen joutuu irrottamaan ja tunkilla ensin nostaa moottoria että saa hihnan ujutetuksi paikalleen. Kun on kunnon hallitunkki niin työ joutuu.
- Masa.
Onko kestävä? kirjoitti:
Tulipa testattua 1.6 carisma. Jotain 160tkm ajettu.Ihan kiva peli. Kulki ainakin paremmin kuin toi vanha mazda.... Ei ollu ruosteessa mistään eikä muutenkaan juuri valittamista. Ainoa juttu oli hieman raskaskäyttönen laatikko. Myyjä sanoi et vivuston puslat kuluneet? Onkohan näin vai onko rellun laatikossa oikein vikaa?
Mitähän luokkaa nokkaremmin vaihto osineen on? Entä onko kulutusosat yleensä kalliita vai halpoja?Puslat tosiaan usein tuossa menee vaihtoon, ei kauheen kallis operaatio kuitenkaan. hihna vaihtoon 90tkm välein tai 5v. 200-300€ osineen tuo homma. Osat halpoja jos löytyy hyllystä. Auto ei varsinaisesti mikään ajonautinto, mutta peruskiesi kuitenkin. kuluttaa aika vähän ja liikkuu ihan ok. Kori sinkitty? ainakaan ruostetta ei omassa viime vuosituhannen carismassa ollut missään kohtaa...hieman ihmettelin itsekin:)
73kw kone
- tuo..
mylly ole ainakin ole luotettava. Itse reilun vuoden ajelin vm.99 carismalla ja ainoa "vika" oli väljäksi mennyt pallonivel, jonka takia ei mennyt katsastuksesta läpi. Ajettavuutta en pidä niinkään loistavana. Ainakin nykyinen autoni Mazda6 on parempi sillä saralla:) Carismani oli tehdassuojauksen jäljiltä ja alustassa oli pintaruostetta havaittavissa, sekä takaluukussa hieman.
Olen myös ajanut 1.8 litraista DOHC carismaa jossa tehoja taitaa olla 140hp. Nuo 1.8 litraiset myllyt ainakin karstoittuvat helposti. - mitsulainen
Millätavalla mitsu carisma laatikon saa avattua on kaikki pultit auki mutta ei halkea
- Ei kannata
Alkupään carismat kannattaa kiertää, mm. rellun jB3 laatikko on ongelma (puslat, öljyvuodot). Akebonon jarruosat hakemisessa...ym, ym.
Sinkkikori mutta maalit ei pysy.
Mutta ei tuo japanissa ole tehtykkään. Tehty hollannissa mitsun, volvon ja rellun osista. - kestää
Ei kannata kirjoitti:
Alkupään carismat kannattaa kiertää, mm. rellun jB3 laatikko on ongelma (puslat, öljyvuodot). Akebonon jarruosat hakemisessa...ym, ym.
Sinkkikori mutta maalit ei pysy.
Mutta ei tuo japanissa ole tehtykkään. Tehty hollannissa mitsun, volvon ja rellun osista.1,6 ,vm-96 ajettu 345000 ,ja maali pysyy.
- ei jhymmärrä...
mitsu carisma 1.6 glx-96 ... olisko kellään mahdollisesti tietoa kun syttyy moottorin häiriövalo ja auto sammuu. lähtee käyntiin kun starttaa ja pyörii hetken huonosti ja sammuu uudelleen..... muutaman starttikerran (10-40) jälkeen taas toimii? toimii herkästi "pintakaasulla mut esim. motarille kiihdytettäessä tuntuu voiman puutetta... olisko polttoainepuolella jotain vai onko ehkä joku anturi sökö??
- tepi
anna puh numero
- caritsa
tepi kirjoitti:
anna puh numero
Mulla sama vika carismas ja en ole löytänyt ratkaisua, osaatko sanoa mitään vinkkiä?
- tepi
katsastin 98 carisma korjauskehotus tuli virtalukosta kun lock asennossa avain lukossa menee ohjauspyörä lukkoon sama vara-avaimella.missä vika
- r,h
Moottorin häiriö valo palaa jos jossain ongelma,oli mulla sama mitsussa -99 1.6 vika löytyi anturista eli jakopään asento tunnustin antura ,ja valo hävis samalla a,uto käynnistyy ja käy,tais maksaa toista sataa,
- hate55
Mitsubishi carisma 1.6 takasumuvalo ei toimi ei tule virtaa lampun pesään olisko rele rikki sulake ehjä missähän rele on onko konehuoneessa vai sisällä autossa
- mitzu
Ettei olis vaan tuo viiksi katkaisia kulahtanut tai onko koelaudas.
- pölyjää
Onko Carismassa vaihdettava sisäilman suodatin?
- Raasepori
97 1.6 sedan ollut käytössä kymmenisen vuotta. Helppo huoltaa, luotettava ja pihi moottori. Vaihtanut kannen tiivisteet (vedet pääsi ulos ruostuneen putkiklemmarin takia) ja iskarit pihalla. Takarumpujarrut mainiot, ei ole tarvinnut koskea mitenkään ennen. Nyt kuitenkin vaihdan rummet & kengät. Jakohihna pitänee vaihtaa. Merkkihuolto rikkoi öljypohjan kun vaihtoi hihnan edellisellä kerralla, eli ehkä moottorin nosto yläkautta parempi kuin alakautta. Takaluukkuun pääsee vettä jostain syystä.
- retardi1
Mistä levyjarrullisen carisman (2002) käsijarrua kiristetään?
tuntuis olevan toiselta puolelta paljon heikompi, ja vipu nousee aika ylös.
- M-kontakti.fi
Olipahan mielenkiintoinen ajokokemus Carismalla. Tässä on muutama vuosi ajettu mersulla w124, 500tkm. Mersulla kun ajaa asfaltilla, se menee suoraan eikä monttuihin tai juuri mihinkään muuhunkaan tiessä kiinnitä mitään huomiota, toisin on Carismalla, kaiken huomaa. Soratiellä Carisma on hutera kuin mikä kun taas mese menee irtosorankin päällä suht eleettömästi.
1,6 tuntuu hätäiseltä kun ykkösellä painaa kaasua, sitten loppuu menohalut. Jos meinaa ohittaa, aina kolmoselle. Ylämäessä ei pärjää pakettiautoille. 1,8 kone ja kunnon kaasuiskarit niin valitukset vähenisi. Merkkiin katsomatta pienin kone on aina perseestä - sakkeri71
Hintaansa nähden hyvä peli ja aika käytännöllinen. Itselläni toinen Carisma. Sattui eteen vanhukselta (ei enää korttia), reilu vuosi takaperin -96 aut. ilmastoinnilla ja vain 120 tkm ajettuna. Oli pakko ostaa :)
Käyttöarvoa paljolti hintaansa nähden. Tuohonkin oli jo takaluukku vaihdettu, tyyppivika. Ruostuu rekisterivalojen tuntumasta.
Koneeltaan (1,6 normi) pihi mutta melko köykäinen kulkemaan. No riittävästi liikkuu, mutta yli satasen vauhdeissa saa tarkkaan katsoa ja arvioida ohitukset.
Edellinen oli 1,8 (lancerin gt-koneella) noin 140 heppaa ja liikkuen pahuksen hyvin. Ymmärtääkseni gdi-koneella olevista kannattaa pysytellä erossa. Tai ainakin ohittaa ns . Erg-tunnistin tms.
Kokonaisuutena hyvä peli hintaansa nähden :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053