Mitä helvetin syntiä?!

Omatunto puhdas

Opin aikuisiällä "tietämään", että raamatun mukaan homostelu on sitten syntiä! Olin tosin jo aiemmin ollut paljonkin kiinnostunut kristinuskon asioista ja lukenut/keskustellut aiheesta muista aiheista. Myös muihin uskontoihin, lähinnä islamiin, olen tutustunut suomenkielistä koraania lukemalla. Raamattu neuvoo, ettei ihminen ole oikeutettu tuomitsemaan toista ihmistä. Lopullinen tuomiovalta on yksin Jumalalla. Kolmen eri teologin kanssa olen käynyt keskustelua homoseksuaalisuudesta ja saanut kolme eri vastausta: Yhden mielestä ko. asia on ok. ja sallittua raamatun perusteella. Jumala on vain luonut homonkin. Raamatusta ei löydy kuulemma ehdotonta kieltoa homostella, vaikka apostoli Paavali Roomalaiskirjeessä kirjoittikin asian olevan tavallaan kiellettyä. Paavalikin oli vain ihminen. Jeesus ei ole koskaan sanonut asian olevan syntiä eikä Mooseksen kymmenessä käsky-luettelossa ole kielletty ko. asiaa. Toisen teologin mielestä raamatun kirjoittamisajankohta on kaukana menneessä historiassa. Vanha testamentti on Israelin kansan historiaa. Ehkäpä siellä luetellut homo-kiellot ja -synnit oli tarkoitettu lähinnä väestönkasvun edistämisen tarkoituksessa. Eli siis suosien normaalia naisen ja miehen parisuhdetta ja lasten hankkimista. Kolmannen teologin mielestä raamattu kieltää homoseksuaalisuuden, mutta homo on silti yhtä arvokas ihminen Jumalle ja Jeesukselle kuin heterokin. Ongelma on vain siinä, että raamatun mukaan ihminen saa olla homo, mutta lankeaa syntiin kun toteuttaa seksuaalisuuttaan saman sukupuolen kanssa. Eikös tuollainen selitys ole käytännössä kestämätön?! Sama kuin sanoisi esim. heteromiehelle, että saat asustaa naisen kanssa, mutta et harjoittaa seksiä naisen kanssa. Toimisiko se käytännössä? No miehet tuntien arvaanpa, ettei olisi kovin toimivaa. Muilta uskovaisilta olen kuullut seuraavia kommentteja homoseksuaalisuudesta: -"Jumalan viha kohdistuu varkaisiin, huorintekijöihin ja homoihin. Maailmanlopun koettaessa Jumala tuhoaa julmasti em. kolme syntistä ihmisryhmää. Se tapahtuu niin, että ko. ihminen revitään kappaleiksi taivaasta tulevan Jumalan vihan välityksellä. Veri lentää ja ihminen tuhoutuu palamalla, niin että jäljelle jää vain "mytty." tästä ihmispoloisesta. Tämä kuulemma löytyy raamatun Vanhasta Testamentista.Aika näköalatonta rinnastaa homo huorintekijöihin ja varkaisiin, jotka selvästi ovat tehneet syntiä rikkomalla Raamatun opetuksia. Onko ev. lut. kirkon nykyinen homomyönteinen asenne (esim. hyväksyy rekisteröidyn parisuhteen, ei tosin kirkollista vihmimistä) vain keino pitää kirkon piirissä mahd. paljon kirkollisveron maksajia? Teennäistä? Jos näin on, on vain ajan kysymys, haluanko kuulua em. kirkkoon ollenkaan. Sitä en ymmärrä, kun ihmiset sanovat, että homot ja lesbot omaksuvat, opettelevat ja valitsevat ko. seksuaalisen käyttäytymisen. Mielestäni se on ihmisessä synnynnäinen ominaisuus. Tunnetko Sinä ketään heteroa, joka olisi joskus vain päättänyt ryhtyä pelkästään homostelemaan? Jo pieni lapsi tiedostaa seksuaalisia asioita luonnostaan eikä oppimisen perusteella. Onnneksi elämään sisältyy muitakin asioita kuin seksuaalisuus, vaikkakin se on käytännössä suuri osa ihmistä. Radiossa Groove FM soittaa hyvää musiikkia.

49

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi aikoja voi tapoja

      Jotain on todella pielessä ev.lut. kirkossa, jos ei uskota enää Jumalan sanaan, joka on iäti kestävä. Sanan sanoo, että vaikka taivas ja maa katoavat minun sanastani ei katoa pieninkään piirto. Homous on syntiä ja kaikki synti kadottaa ihmisen pois Jumalan kirkkaudesta!

      Luepa Room. 1: 18
      Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta KAIKKEA ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sen tähden että se , mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän kskuudessaan; sillä Jumala on sen heillle ilmoittanut..

      Roomalaiskijeen 1 luku kertoo mitä mieltä Jumala on homoudesta ja lesboudesta.
      Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi, ja tämän mukaan eletään.

      Sinulle on siis kerrottu, että Jumala on luonut homouden, tämä on valetta ja tästä asiasta edellisessä kappaleessa sanottiin", niille, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa tulee Jumalan viha ilmestymään taivaasta."


      Jaak. 3:1
      Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

      • homo_91..

        Kuuleppas jos homoudesta olisi mahdollista parantua niin varmaan aika moni kääntyisi heteroksi, koska kaikenmaailman hulluja liikkuu, jotka voi yhtä hyvin tappaa sen vuoksi, että on homoseksuaali. Kukaan ei voi noin vain päättää, että nyt onkin hetero ja kiinnostuu naisista. Tietenkään sinä hurahtanut et voi ymmärtää mitään, koska sinut on aivopesty raamattusaduilla (tiesitkö sattumoisin, että raamattu on iso satukirja?) Sehän on lasten pelottelu kirja, että "jos et tee niin kuin jumala käskee niin palat helvetin tulessa" Ja ne jotka kirjoittivat homoja vastaan niin elivät sellaista aikakautta jolloin ei ymmärretty homoutta. Ne tekstit kirjoitettiin vain pelotteluksi, että homot eläisivät valheellista elämää heterona. Minua ei kiinnosta valheellinen elämä ja tarkoitatko juuri tällä vitun parannuksella, että homojen on väkipakolla ruvettava heteroiksi ja oltava naisten kanssa? Sekö parantaa? Enpä usko. Valheellinen elämä paljastuu lopulta ja jos on ehtinyt hankkia lapsia niin silloin he ovat vaimon lisäksi niitä jotka kräsivät kun mies ei voi kieltää omaa seksuaalisuuttaan ja paljastuu homoksi.

        Ja minä olen koko pienen ikäni tuntenut olevani homo enkä ole koskaan tuntenut vetoa naisia kohtaan edes seksuaalista. Tiesin jo alakoulussa, että tunnen vetoa poikia kohtaan ja murrosiässä tiesin, että olen homo. Minä olen homo enkä halua heteroksi, koska se ei ole mahdollista enkä halua naista elämänkumppanikseni. En halua edes ajatella harrastavani naisen kanssa seksiä.

        Jos jumala olisi olemassa, niin miksi hän antaa ylipäätänsä homojen syntyä? Tai miksi hän tai jeesus ei sitten paranna homoja? Jos jeesus paransi sairaita niin miksi ei homoja? Vaikka homous ei ole sairaus. Täyttä paskaa koko raamattusonta. Pää menee kipeäksi jos alkaa miettimään tollasia. Kokemuksesta voin sanoa, että parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on niin elämäkin hymyilee. Ei kannata yrittää olla sellaista mitä ei ole. Tai muuten saattaa joutua hulluuden partaalle. Onko se sitten parempi, seota täysin vai elää onnellista elämää sellaisena kuin on? Missä se parannus silloin näkyy? Saatanan aslanin aivopesijät joiden asiakkaat päätyvät itsemurhaan kun se terapia on vaarallista psyykkeelle.


      • awfsdgfzsdfg
        homo_91.. kirjoitti:

        Kuuleppas jos homoudesta olisi mahdollista parantua niin varmaan aika moni kääntyisi heteroksi, koska kaikenmaailman hulluja liikkuu, jotka voi yhtä hyvin tappaa sen vuoksi, että on homoseksuaali. Kukaan ei voi noin vain päättää, että nyt onkin hetero ja kiinnostuu naisista. Tietenkään sinä hurahtanut et voi ymmärtää mitään, koska sinut on aivopesty raamattusaduilla (tiesitkö sattumoisin, että raamattu on iso satukirja?) Sehän on lasten pelottelu kirja, että "jos et tee niin kuin jumala käskee niin palat helvetin tulessa" Ja ne jotka kirjoittivat homoja vastaan niin elivät sellaista aikakautta jolloin ei ymmärretty homoutta. Ne tekstit kirjoitettiin vain pelotteluksi, että homot eläisivät valheellista elämää heterona. Minua ei kiinnosta valheellinen elämä ja tarkoitatko juuri tällä vitun parannuksella, että homojen on väkipakolla ruvettava heteroiksi ja oltava naisten kanssa? Sekö parantaa? Enpä usko. Valheellinen elämä paljastuu lopulta ja jos on ehtinyt hankkia lapsia niin silloin he ovat vaimon lisäksi niitä jotka kräsivät kun mies ei voi kieltää omaa seksuaalisuuttaan ja paljastuu homoksi.

        Ja minä olen koko pienen ikäni tuntenut olevani homo enkä ole koskaan tuntenut vetoa naisia kohtaan edes seksuaalista. Tiesin jo alakoulussa, että tunnen vetoa poikia kohtaan ja murrosiässä tiesin, että olen homo. Minä olen homo enkä halua heteroksi, koska se ei ole mahdollista enkä halua naista elämänkumppanikseni. En halua edes ajatella harrastavani naisen kanssa seksiä.

        Jos jumala olisi olemassa, niin miksi hän antaa ylipäätänsä homojen syntyä? Tai miksi hän tai jeesus ei sitten paranna homoja? Jos jeesus paransi sairaita niin miksi ei homoja? Vaikka homous ei ole sairaus. Täyttä paskaa koko raamattusonta. Pää menee kipeäksi jos alkaa miettimään tollasia. Kokemuksesta voin sanoa, että parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on niin elämäkin hymyilee. Ei kannata yrittää olla sellaista mitä ei ole. Tai muuten saattaa joutua hulluuden partaalle. Onko se sitten parempi, seota täysin vai elää onnellista elämää sellaisena kuin on? Missä se parannus silloin näkyy? Saatanan aslanin aivopesijät joiden asiakkaat päätyvät itsemurhaan kun se terapia on vaarallista psyykkeelle.

        ...on varmasti tyytyväinen, mikäli nussin eri naista joka viikonloppu tuntematta mitään heitä kohtaan, vaikka olisinkin mielessäni rakastunut johonkuhun mieheen. Rakkaudenkohteeni kanssa en kuitenkaan voisi olla, koska olisimme samaa sukupuolta, ja Jumala on luonut miehen paneskelemaan vain pilluja (kiitos jumala tästä ylevästä tehtävästä). Näin ollen on siis parempi elää valheessa ja leikkiä naisten tunteilla (antaen ymmärtää että voisi olla heistä kiinnostunut), eikä rakentaa kestävää rakkautta ja liittoa toisen miehen kanssa.

        Hassu toi Jumala, mutta perversionsa kullakin.


      • voi aikoja voi tapoja
        homo_91.. kirjoitti:

        Kuuleppas jos homoudesta olisi mahdollista parantua niin varmaan aika moni kääntyisi heteroksi, koska kaikenmaailman hulluja liikkuu, jotka voi yhtä hyvin tappaa sen vuoksi, että on homoseksuaali. Kukaan ei voi noin vain päättää, että nyt onkin hetero ja kiinnostuu naisista. Tietenkään sinä hurahtanut et voi ymmärtää mitään, koska sinut on aivopesty raamattusaduilla (tiesitkö sattumoisin, että raamattu on iso satukirja?) Sehän on lasten pelottelu kirja, että "jos et tee niin kuin jumala käskee niin palat helvetin tulessa" Ja ne jotka kirjoittivat homoja vastaan niin elivät sellaista aikakautta jolloin ei ymmärretty homoutta. Ne tekstit kirjoitettiin vain pelotteluksi, että homot eläisivät valheellista elämää heterona. Minua ei kiinnosta valheellinen elämä ja tarkoitatko juuri tällä vitun parannuksella, että homojen on väkipakolla ruvettava heteroiksi ja oltava naisten kanssa? Sekö parantaa? Enpä usko. Valheellinen elämä paljastuu lopulta ja jos on ehtinyt hankkia lapsia niin silloin he ovat vaimon lisäksi niitä jotka kräsivät kun mies ei voi kieltää omaa seksuaalisuuttaan ja paljastuu homoksi.

        Ja minä olen koko pienen ikäni tuntenut olevani homo enkä ole koskaan tuntenut vetoa naisia kohtaan edes seksuaalista. Tiesin jo alakoulussa, että tunnen vetoa poikia kohtaan ja murrosiässä tiesin, että olen homo. Minä olen homo enkä halua heteroksi, koska se ei ole mahdollista enkä halua naista elämänkumppanikseni. En halua edes ajatella harrastavani naisen kanssa seksiä.

        Jos jumala olisi olemassa, niin miksi hän antaa ylipäätänsä homojen syntyä? Tai miksi hän tai jeesus ei sitten paranna homoja? Jos jeesus paransi sairaita niin miksi ei homoja? Vaikka homous ei ole sairaus. Täyttä paskaa koko raamattusonta. Pää menee kipeäksi jos alkaa miettimään tollasia. Kokemuksesta voin sanoa, että parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on niin elämäkin hymyilee. Ei kannata yrittää olla sellaista mitä ei ole. Tai muuten saattaa joutua hulluuden partaalle. Onko se sitten parempi, seota täysin vai elää onnellista elämää sellaisena kuin on? Missä se parannus silloin näkyy? Saatanan aslanin aivopesijät joiden asiakkaat päätyvät itsemurhaan kun se terapia on vaarallista psyykkeelle.

        Onko sinua lapsena "pakotettu" kuuntelmemaan Jumalan sanaa, kun sinulla on noin kielteinen käsitys Jumalasta?
        Jumala on H Y V Ä JUMALA! Kukaan ei nimittäin voi tulla Jeesuksen luokse, jos Isä ei häntä vedä, koko uskoontulo on alusta loppun asti Jumalan teko!

        Se on Jumalan teko, että minä uskon. Minä olin ihan samanlainen "palikka-aivo" kuin sinäkin, ennekuin tulin uskoon. Luulin, että jos en kenellekään tee pahaa niin taivaaseen menen siinä kuin muutkin. Nyt tiedän, että helvetti olisi minulle avautunut ja kuulunut myöskin.

        Ihmiset eivät tajua, ennenkuin Pyhä Henki alkaa valaisemaan hänelle, mitä on synti, mitä on synnittömyys ja mitä on tuomio!

        Odottele sinä vain niin Jumala ilmaisee itsensä sinulle, ihan varmasti, jos todella sitä haluat! Mutta muista sitten myös otta vastaan lahja, jonka hän sinulle antaa.
        Jumalan sana sanoo, että sen joka Jumalan luokse tulee, täytyy usko, että JUMALA ON ja hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät!

        Kerroit olleesi homo aina. Mistä se johtuu, koska homoja ei Jumala luonut! Täytyy löytyä jokin selitys sille, miksi näin on kohdallasi ja monen kohdalla.

        Se mikä minun mieleeni on tullut homoista puhuttaessa, voiko olla niin, että olet itse asiassa "apostoli Paavali" tyyppiä? Pietari oli naimisissa, koska hänellä oli anoppi, mutta Paavali oli poikamies. Ja hänen tehtävänsä oli olla vahva Jumalan sanansaattaja, ja sitä hän olikin!

        Tämä aika vain on niin seksin kyllästämä, jolloin nuoret lulevat, että jos ei heti mene noihin touhuihin mukaan on OUTO TYYPPI!

        Entäpä jos elämäntehtävä onkin pysä naimattomana ja ympärillä oleva maailma huutaa, miksi et jo makaa jonkun kanssa, olet outo ja eikö kukaan sinua huoli?!
        Hirvittävä tilanne ja siinä moni sortuu luulemaan olevansa jotain, muuta kuin mitä on.


      • keskustelun aloittaja
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        Onko sinua lapsena "pakotettu" kuuntelmemaan Jumalan sanaa, kun sinulla on noin kielteinen käsitys Jumalasta?
        Jumala on H Y V Ä JUMALA! Kukaan ei nimittäin voi tulla Jeesuksen luokse, jos Isä ei häntä vedä, koko uskoontulo on alusta loppun asti Jumalan teko!

        Se on Jumalan teko, että minä uskon. Minä olin ihan samanlainen "palikka-aivo" kuin sinäkin, ennekuin tulin uskoon. Luulin, että jos en kenellekään tee pahaa niin taivaaseen menen siinä kuin muutkin. Nyt tiedän, että helvetti olisi minulle avautunut ja kuulunut myöskin.

        Ihmiset eivät tajua, ennenkuin Pyhä Henki alkaa valaisemaan hänelle, mitä on synti, mitä on synnittömyys ja mitä on tuomio!

        Odottele sinä vain niin Jumala ilmaisee itsensä sinulle, ihan varmasti, jos todella sitä haluat! Mutta muista sitten myös otta vastaan lahja, jonka hän sinulle antaa.
        Jumalan sana sanoo, että sen joka Jumalan luokse tulee, täytyy usko, että JUMALA ON ja hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät!

        Kerroit olleesi homo aina. Mistä se johtuu, koska homoja ei Jumala luonut! Täytyy löytyä jokin selitys sille, miksi näin on kohdallasi ja monen kohdalla.

        Se mikä minun mieleeni on tullut homoista puhuttaessa, voiko olla niin, että olet itse asiassa "apostoli Paavali" tyyppiä? Pietari oli naimisissa, koska hänellä oli anoppi, mutta Paavali oli poikamies. Ja hänen tehtävänsä oli olla vahva Jumalan sanansaattaja, ja sitä hän olikin!

        Tämä aika vain on niin seksin kyllästämä, jolloin nuoret lulevat, että jos ei heti mene noihin touhuihin mukaan on OUTO TYYPPI!

        Entäpä jos elämäntehtävä onkin pysä naimattomana ja ympärillä oleva maailma huutaa, miksi et jo makaa jonkun kanssa, olet outo ja eikö kukaan sinua huoli?!
        Hirvittävä tilanne ja siinä moni sortuu luulemaan olevansa jotain, muuta kuin mitä on.

        Haluan vielä lisätä:

        -olen ollut uskossa lapsesta saakka

        - minua on aina kiinnostanut raamatun sanoma ja Jeesuksen opetukset

        -tunnen, että olen oikeasti uskovainen

        -olen kokenut selvästi elämässäni Jumalan huolenpitoa ja johdatusta

        -olen seurustellut naisten kanssa, mutta siitä ei ole kehittynyt oikein mitään, koska:

        -tunnen seksuaalista vetovoimaa omaa sukupuoltani, eli miehiä kohtaan

        -en koe olevani em. perusteella syntinen

        -en oikeastaan halua muuttua heteroksi, haluaisiko heterot muuttua homoksi

        -en haluaisi elää "kulissiavioliitossa" tai muussa vastaavassa suhteessa naisen kanssa, koska se olisi väärin naistakin kohtaan

        -mielestän koen, että kelpaan Jumalalle ja Jeesukselle tällaisena

        - ja jos en kelpaisi, niin en minä ole tällaista osaani itse valinnut elämääni, se on tullut ylhäältä, todennäköisesti Jumalalta

        -näillä eväillä eletään elämää eteenpäin


      • voi aikoja voi tapoja
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        Haluan vielä lisätä:

        -olen ollut uskossa lapsesta saakka

        - minua on aina kiinnostanut raamatun sanoma ja Jeesuksen opetukset

        -tunnen, että olen oikeasti uskovainen

        -olen kokenut selvästi elämässäni Jumalan huolenpitoa ja johdatusta

        -olen seurustellut naisten kanssa, mutta siitä ei ole kehittynyt oikein mitään, koska:

        -tunnen seksuaalista vetovoimaa omaa sukupuoltani, eli miehiä kohtaan

        -en koe olevani em. perusteella syntinen

        -en oikeastaan halua muuttua heteroksi, haluaisiko heterot muuttua homoksi

        -en haluaisi elää "kulissiavioliitossa" tai muussa vastaavassa suhteessa naisen kanssa, koska se olisi väärin naistakin kohtaan

        -mielestän koen, että kelpaan Jumalalle ja Jeesukselle tällaisena

        - ja jos en kelpaisi, niin en minä ole tällaista osaani itse valinnut elämääni, se on tullut ylhäältä, todennäköisesti Jumalalta

        -näillä eväillä eletään elämää eteenpäin

        vaan siitä mitä sinun Luojasi sanoo synniksi! Sinun mielipiteelläsi homoudesta, ei ole ikäväkyllä pienintäkään merkitystä Jumalan edessä, koska hän määrittelee synnin , koska hän on pyhä!


      • normigay
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        vaan siitä mitä sinun Luojasi sanoo synniksi! Sinun mielipiteelläsi homoudesta, ei ole ikäväkyllä pienintäkään merkitystä Jumalan edessä, koska hän määrittelee synnin , koska hän on pyhä!

        Kysyn tätä samaa kysymystä yhä uudelleen ja uudelleen, koskaan kukaan teistä uskovaisiksi tunnustautuneista ei ole siihen vastannut; siis: miten suhtaudut siihen, että lapsesi tunnustaa olevansa homo/lesbo? Yritätkö pakolla muuttaa lapsesi identiteettiä? Kiellätkö lapsesi ja toivot hänen joutuvan "helvetin tuleen" jos hän ei suostu eläämään oppiesi mukaan?
        Vielä tuohon edelliseen vastaukseesi; "koska hän (jumala)määrittelee synnin" onko sinulla tai kellään muulla ihmisellä oikeutta selitellä toisille , mitkä asiat ovat todella jumalalle syntiä, eikö ne asiat ole vain ja ainoastaan kahdenvälisiä asioita, jumalan ja minun välisiä, minä vastaan teoistani ainoastaan hänelle, en muille ??
        Maallisista rikkeistäni vastaan lakien mukaan yhteiskunnalle.
        Ramattu on aikalaisten ihmisten puheista ja kirjoituksista koottu teos, jota on myöhemmin lukuisia kertoja muokattu aikansa oppineitten ihmisten toimesta, suomessakin monta raamatun käännöstä on ennättänyt olla ennen nykyistä painosta. Kuka voi todistaa, että kirja olisi pysynyt alkuperäisessä sisällössä vuosisatojen saatossa? Parasta uskoa omien aivojensa ja "sydämmensä"(ei se lihäsmöykky rinnassa)sanomaan ja toimia sen mukaan, minkä hyväksi havaitsee, toisia ihmisiä kunnioittaen ja rakastaen.
        Vielä kerran toistan; vastaa ainakin ensimmäiseen esittämääni kysymykseen, vaikka käsi raamattusi päällä???


      • normigay
        normigay kirjoitti:

        Kysyn tätä samaa kysymystä yhä uudelleen ja uudelleen, koskaan kukaan teistä uskovaisiksi tunnustautuneista ei ole siihen vastannut; siis: miten suhtaudut siihen, että lapsesi tunnustaa olevansa homo/lesbo? Yritätkö pakolla muuttaa lapsesi identiteettiä? Kiellätkö lapsesi ja toivot hänen joutuvan "helvetin tuleen" jos hän ei suostu eläämään oppiesi mukaan?
        Vielä tuohon edelliseen vastaukseesi; "koska hän (jumala)määrittelee synnin" onko sinulla tai kellään muulla ihmisellä oikeutta selitellä toisille , mitkä asiat ovat todella jumalalle syntiä, eikö ne asiat ole vain ja ainoastaan kahdenvälisiä asioita, jumalan ja minun välisiä, minä vastaan teoistani ainoastaan hänelle, en muille ??
        Maallisista rikkeistäni vastaan lakien mukaan yhteiskunnalle.
        Ramattu on aikalaisten ihmisten puheista ja kirjoituksista koottu teos, jota on myöhemmin lukuisia kertoja muokattu aikansa oppineitten ihmisten toimesta, suomessakin monta raamatun käännöstä on ennättänyt olla ennen nykyistä painosta. Kuka voi todistaa, että kirja olisi pysynyt alkuperäisessä sisällössä vuosisatojen saatossa? Parasta uskoa omien aivojensa ja "sydämmensä"(ei se lihäsmöykky rinnassa)sanomaan ja toimia sen mukaan, minkä hyväksi havaitsee, toisia ihmisiä kunnioittaen ja rakastaen.
        Vielä kerran toistan; vastaa ainakin ensimmäiseen esittämääni kysymykseen, vaikka käsi raamattusi päällä???

        siksi otsikko; herra/rouva, koska otaksun sinun olevan kristillisessä avioliitossa, ethän raamattuasi kunnioittaen voi olla suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen muuta kuin avioliiton kautta ja tehtäväsi on "lisääntyä ja täyttää maa" tjm.


      • naimisissa
        normigay kirjoitti:

        siksi otsikko; herra/rouva, koska otaksun sinun olevan kristillisessä avioliitossa, ethän raamattuasi kunnioittaen voi olla suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen muuta kuin avioliiton kautta ja tehtäväsi on "lisääntyä ja täyttää maa" tjm.

        eikä sillä ole lapsia.

        Muut kyllä tuomitaan, mutta ei itseä.


      • voi aikoja voi tapoja
        normigay kirjoitti:

        Kysyn tätä samaa kysymystä yhä uudelleen ja uudelleen, koskaan kukaan teistä uskovaisiksi tunnustautuneista ei ole siihen vastannut; siis: miten suhtaudut siihen, että lapsesi tunnustaa olevansa homo/lesbo? Yritätkö pakolla muuttaa lapsesi identiteettiä? Kiellätkö lapsesi ja toivot hänen joutuvan "helvetin tuleen" jos hän ei suostu eläämään oppiesi mukaan?
        Vielä tuohon edelliseen vastaukseesi; "koska hän (jumala)määrittelee synnin" onko sinulla tai kellään muulla ihmisellä oikeutta selitellä toisille , mitkä asiat ovat todella jumalalle syntiä, eikö ne asiat ole vain ja ainoastaan kahdenvälisiä asioita, jumalan ja minun välisiä, minä vastaan teoistani ainoastaan hänelle, en muille ??
        Maallisista rikkeistäni vastaan lakien mukaan yhteiskunnalle.
        Ramattu on aikalaisten ihmisten puheista ja kirjoituksista koottu teos, jota on myöhemmin lukuisia kertoja muokattu aikansa oppineitten ihmisten toimesta, suomessakin monta raamatun käännöstä on ennättänyt olla ennen nykyistä painosta. Kuka voi todistaa, että kirja olisi pysynyt alkuperäisessä sisällössä vuosisatojen saatossa? Parasta uskoa omien aivojensa ja "sydämmensä"(ei se lihäsmöykky rinnassa)sanomaan ja toimia sen mukaan, minkä hyväksi havaitsee, toisia ihmisiä kunnioittaen ja rakastaen.
        Vielä kerran toistan; vastaa ainakin ensimmäiseen esittämääni kysymykseen, vaikka käsi raamattusi päällä???

        varmaan veisin asian rukouksen kautta Jumalalle tiettäväksi, koska vain hän voi muuttaa olosuhteita ja avata uuden tien jokaikisen elämän. Jumala voi kaiken! Ihminen vain on tarkoitettu elämään lähellä Herraa.

        Et voi olla uskovainen, koska käytät sanontoja "jos hän ei eläisi oppisi mukaan",
        koska tämä oppi ei ole minusta eikä maasta vaan taivaasta tullut Jumalan ilmoitus, että hän on tullut etsimään ja pelastamaan sitä mikä kadonnut on.

        Apt.10:38
        te tiedätte, että kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilasen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.


        Onko minulla oikeutta määritellä mikä on syntiä!? Ei minulla ole oikeutta siihen, vaan minun on katsottava se ohjekirjastani=Raamatusta, mikä on syntiä.

        Raamtuttu sanoo kaikille tasapuolisesti että esim. homous on syntiä, ihan yhtälailla, jos varastan sekin on syntiä! Ei varaskaan voi sanoa, että minä en koe sitä synniksi! Niin et sinäkään voi sanoa, että en koe homoutta synniksi, jos Jumalan sana sanoo homoudesta/lesboudesta, että se on kauhistus Herralle!

        Et sinä ensikädessä keskustele nyt minun kanssani vaan keskustelet itse asiassa Jumalan kanssa, koska tämä on hänen ilmoituksensa ihmiskunnalle, eikä minun ilmoitukseni!

        Meidän on vain käsketty pitää esillä elämän sanaa, sopivissa ja sopimattomissakin tilanteissa!

        Miten monta kertaa kukaudessa, vuodssa vai viikossa olet seurakuntasi tilaisuuksissa?! Kiinnostaa tietää!


      • Lovers on the street
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        varmaan veisin asian rukouksen kautta Jumalalle tiettäväksi, koska vain hän voi muuttaa olosuhteita ja avata uuden tien jokaikisen elämän. Jumala voi kaiken! Ihminen vain on tarkoitettu elämään lähellä Herraa.

        Et voi olla uskovainen, koska käytät sanontoja "jos hän ei eläisi oppisi mukaan",
        koska tämä oppi ei ole minusta eikä maasta vaan taivaasta tullut Jumalan ilmoitus, että hän on tullut etsimään ja pelastamaan sitä mikä kadonnut on.

        Apt.10:38
        te tiedätte, että kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilasen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.


        Onko minulla oikeutta määritellä mikä on syntiä!? Ei minulla ole oikeutta siihen, vaan minun on katsottava se ohjekirjastani=Raamatusta, mikä on syntiä.

        Raamtuttu sanoo kaikille tasapuolisesti että esim. homous on syntiä, ihan yhtälailla, jos varastan sekin on syntiä! Ei varaskaan voi sanoa, että minä en koe sitä synniksi! Niin et sinäkään voi sanoa, että en koe homoutta synniksi, jos Jumalan sana sanoo homoudesta/lesboudesta, että se on kauhistus Herralle!

        Et sinä ensikädessä keskustele nyt minun kanssani vaan keskustelet itse asiassa Jumalan kanssa, koska tämä on hänen ilmoituksensa ihmiskunnalle, eikä minun ilmoitukseni!

        Meidän on vain käsketty pitää esillä elämän sanaa, sopivissa ja sopimattomissakin tilanteissa!

        Miten monta kertaa kukaudessa, vuodssa vai viikossa olet seurakuntasi tilaisuuksissa?! Kiinnostaa tietää!

        Tekisi mieli käyttäytyä sinua kohtaan näin: "Hit and run."

        Olen tämän keskustelun alullepanija, etkä ole oikein selvästi vastannut mihinkään.

        Mistä tällaisia "tekohurskaita" uskovaisia oikein sikiää?

        Vastaa jo viimeinen minun ja meidän kaikkien muidenkin mieltä askarruttaviin asioihin! Loppupelissä tällaiset tekopyhät eivät siis osaa/tiedä mitään vaan koettavat turvata vain omaa asemaansa yms. Taistelu sieluista yms.

        Miksi ylipäänsä nämä hurskaat kantavat huolta homoista ja luokittelevat heidät syntisiksi? Monessa kristityssä seurakunnasa ainakin suuressa maailmassa on jo nyt yleisesti hyväksyttyjä ja toimivia kristittyja homo- ja lesbo- ja bi-ryhmiä. Esim. Adventtikirkolla on, käy vaikka googlen kautta toteamassa asia.

        Sitä paitsi, et sinäkään olisi noin olevinaan hurskas, jos tätä ihme kristinuskoa ei olisi keskiajalla tuotu tänne Suomeen. Olisit onnellisen tietämätön esim. siitä, että homous olisi suuri synti.

        Siis tämä uskontohan on tuotu tänne ja väkisin käännytetty kansa. Sitten luetellaan asioita, jotka ovat syntiä. Voihan... ... sanonko vai jätänkö sanomatta...

        Kristinusko on uudessa testamentissa Jeesuksen sanoman ja oppien julistamista. Vanha testamentti on puolestaan Israelin kansan historiaa.

        LOPPUPELISSÄ JEESUS KANNUSTI AINA LÄHIMMÄISENRAKKAUTEEN.

        Loppupelissä en silti ole kielteinen Jeesuksen opeille ja kristinuskon perussanomalle. Uskon ja luotan ja toivon kelpaavani Jumalalle ja Jeesukselle tällaisena.

        Olen käynyt paljon kirkossa yksin ja ystävän kanssa ja myös esim. adventtikirkossa. Jos en jonakin pyhänä mene kirkkoon, niin kuuntelen radiosta Jumalanpalveluksen. Myös ilta- ja aamuhartauksia kuuntelen säännöllisesti radiosta. Tällä hetkellä luen adventistien kirjaa: Loron Wade: "Elämän käyttöohje, 10 käskyä ihmistä varten." Kuuluun ev.lut.seurakuntaan. Uuden testamentin olen lukenut kaksi kertaa kokonaan.

        Siis en voi muuta ymmärtää kuin että homot esimerkiksi on nähtävästi otettu hurskaiden silmätikuiksi, jotta he voisivat seisoa itse korokkeella.

        Ymmärrä jo hyvä rouva/herra tai mikä sitten oletkin, että esim. ev.lut. kirkolla on kanta, että se hyväksyy tämän (vaikean, onko se vaikea loppupelissä?) asian.

        MIksi kirkkomme ja suurin osa muistakin kristityistä hyväksyy esim. avioerot ja abortit, vaikka ne selvästi rikkovat kymmentä käskyjä vastaan? Ai niin, täytyyhän heteron päästä eroon epämieluisasta aviopuolisosta, että pääsee toteuttamaan omaa normaalia ja oikeaa seksuaaliviettiään.

        Minusta tälläinen homojen ja heidän tekojen tuomitseminen synniksi ei todellakaan ole enää tätä päivää ja nyky-yhteiskuntaa. Eikä tuollainen synnittely, tuomitseminen ja arvostelu ole ollenkaan rakentavaa eikä auta ketään.

        Etenkin, jos kaksi tasavertaista aikuista ihmistä ovat löytäneet rakkauden toisistaan niin Jeesuskin olisi rakkauden kannalla eikä missään tapauksessa tuomitsemassa!

        Kirkonkin on täytynyt monasti myöntää, että asiat muuttuvat ajankuluessa.


      • piilevä
        homo_91.. kirjoitti:

        Kuuleppas jos homoudesta olisi mahdollista parantua niin varmaan aika moni kääntyisi heteroksi, koska kaikenmaailman hulluja liikkuu, jotka voi yhtä hyvin tappaa sen vuoksi, että on homoseksuaali. Kukaan ei voi noin vain päättää, että nyt onkin hetero ja kiinnostuu naisista. Tietenkään sinä hurahtanut et voi ymmärtää mitään, koska sinut on aivopesty raamattusaduilla (tiesitkö sattumoisin, että raamattu on iso satukirja?) Sehän on lasten pelottelu kirja, että "jos et tee niin kuin jumala käskee niin palat helvetin tulessa" Ja ne jotka kirjoittivat homoja vastaan niin elivät sellaista aikakautta jolloin ei ymmärretty homoutta. Ne tekstit kirjoitettiin vain pelotteluksi, että homot eläisivät valheellista elämää heterona. Minua ei kiinnosta valheellinen elämä ja tarkoitatko juuri tällä vitun parannuksella, että homojen on väkipakolla ruvettava heteroiksi ja oltava naisten kanssa? Sekö parantaa? Enpä usko. Valheellinen elämä paljastuu lopulta ja jos on ehtinyt hankkia lapsia niin silloin he ovat vaimon lisäksi niitä jotka kräsivät kun mies ei voi kieltää omaa seksuaalisuuttaan ja paljastuu homoksi.

        Ja minä olen koko pienen ikäni tuntenut olevani homo enkä ole koskaan tuntenut vetoa naisia kohtaan edes seksuaalista. Tiesin jo alakoulussa, että tunnen vetoa poikia kohtaan ja murrosiässä tiesin, että olen homo. Minä olen homo enkä halua heteroksi, koska se ei ole mahdollista enkä halua naista elämänkumppanikseni. En halua edes ajatella harrastavani naisen kanssa seksiä.

        Jos jumala olisi olemassa, niin miksi hän antaa ylipäätänsä homojen syntyä? Tai miksi hän tai jeesus ei sitten paranna homoja? Jos jeesus paransi sairaita niin miksi ei homoja? Vaikka homous ei ole sairaus. Täyttä paskaa koko raamattusonta. Pää menee kipeäksi jos alkaa miettimään tollasia. Kokemuksesta voin sanoa, että parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on niin elämäkin hymyilee. Ei kannata yrittää olla sellaista mitä ei ole. Tai muuten saattaa joutua hulluuden partaalle. Onko se sitten parempi, seota täysin vai elää onnellista elämää sellaisena kuin on? Missä se parannus silloin näkyy? Saatanan aslanin aivopesijät joiden asiakkaat päätyvät itsemurhaan kun se terapia on vaarallista psyykkeelle.

        Puhuit jostain miks homot annettiin syntyä, annettinhan murhaajat ja mielisairaatkin syntyä, mut ne laitetaan telkien taakse . Yleensä homot ymmärtää tehneensä väärin siis vankilaan.


      • voi aikoja voi tapoja
        Lovers on the street kirjoitti:

        Tekisi mieli käyttäytyä sinua kohtaan näin: "Hit and run."

        Olen tämän keskustelun alullepanija, etkä ole oikein selvästi vastannut mihinkään.

        Mistä tällaisia "tekohurskaita" uskovaisia oikein sikiää?

        Vastaa jo viimeinen minun ja meidän kaikkien muidenkin mieltä askarruttaviin asioihin! Loppupelissä tällaiset tekopyhät eivät siis osaa/tiedä mitään vaan koettavat turvata vain omaa asemaansa yms. Taistelu sieluista yms.

        Miksi ylipäänsä nämä hurskaat kantavat huolta homoista ja luokittelevat heidät syntisiksi? Monessa kristityssä seurakunnasa ainakin suuressa maailmassa on jo nyt yleisesti hyväksyttyjä ja toimivia kristittyja homo- ja lesbo- ja bi-ryhmiä. Esim. Adventtikirkolla on, käy vaikka googlen kautta toteamassa asia.

        Sitä paitsi, et sinäkään olisi noin olevinaan hurskas, jos tätä ihme kristinuskoa ei olisi keskiajalla tuotu tänne Suomeen. Olisit onnellisen tietämätön esim. siitä, että homous olisi suuri synti.

        Siis tämä uskontohan on tuotu tänne ja väkisin käännytetty kansa. Sitten luetellaan asioita, jotka ovat syntiä. Voihan... ... sanonko vai jätänkö sanomatta...

        Kristinusko on uudessa testamentissa Jeesuksen sanoman ja oppien julistamista. Vanha testamentti on puolestaan Israelin kansan historiaa.

        LOPPUPELISSÄ JEESUS KANNUSTI AINA LÄHIMMÄISENRAKKAUTEEN.

        Loppupelissä en silti ole kielteinen Jeesuksen opeille ja kristinuskon perussanomalle. Uskon ja luotan ja toivon kelpaavani Jumalalle ja Jeesukselle tällaisena.

        Olen käynyt paljon kirkossa yksin ja ystävän kanssa ja myös esim. adventtikirkossa. Jos en jonakin pyhänä mene kirkkoon, niin kuuntelen radiosta Jumalanpalveluksen. Myös ilta- ja aamuhartauksia kuuntelen säännöllisesti radiosta. Tällä hetkellä luen adventistien kirjaa: Loron Wade: "Elämän käyttöohje, 10 käskyä ihmistä varten." Kuuluun ev.lut.seurakuntaan. Uuden testamentin olen lukenut kaksi kertaa kokonaan.

        Siis en voi muuta ymmärtää kuin että homot esimerkiksi on nähtävästi otettu hurskaiden silmätikuiksi, jotta he voisivat seisoa itse korokkeella.

        Ymmärrä jo hyvä rouva/herra tai mikä sitten oletkin, että esim. ev.lut. kirkolla on kanta, että se hyväksyy tämän (vaikean, onko se vaikea loppupelissä?) asian.

        MIksi kirkkomme ja suurin osa muistakin kristityistä hyväksyy esim. avioerot ja abortit, vaikka ne selvästi rikkovat kymmentä käskyjä vastaan? Ai niin, täytyyhän heteron päästä eroon epämieluisasta aviopuolisosta, että pääsee toteuttamaan omaa normaalia ja oikeaa seksuaaliviettiään.

        Minusta tälläinen homojen ja heidän tekojen tuomitseminen synniksi ei todellakaan ole enää tätä päivää ja nyky-yhteiskuntaa. Eikä tuollainen synnittely, tuomitseminen ja arvostelu ole ollenkaan rakentavaa eikä auta ketään.

        Etenkin, jos kaksi tasavertaista aikuista ihmistä ovat löytäneet rakkauden toisistaan niin Jeesuskin olisi rakkauden kannalla eikä missään tapauksessa tuomitsemassa!

        Kirkonkin on täytynyt monasti myöntää, että asiat muuttuvat ajankuluessa.

        koska etsit kiertoteitä pelastaaksesi oman "nahkasi"! Mietit itse asiassa ihan joutavia, avioeroista, abortista jne. Mietit miten niiden sitten käy?!

        Jeesuksen luokse tuli kerran eräs, joka kysyi vähän saman suutaista, että mitenkä noiden sitten käy, mutta Jeesus vastasi mehelle:"Mitä se sinuun koskee, tule SINÄ ja seuraa minua!"

        Ja vielä Matt.16:24
        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:"Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, hän KIELTÄKÖÖN ITSENSÄ ottakoon ristinsä ja SEURATKOON MINUA!

        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

        Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Jumala haluaa vapahtaa sinut taakasta, joka on homous. Se on pikku juttu hänelle, sinulle se on luopumisen paikka! Jos annat hänelle vapaat kädet, hän sen tekee, ja tuo "homoudenkaapu" putoaa, kuin kuva kotelo päältäsi ja huomaat olleesi vankilassa, josta vain et itse halunnut tulla ulos!

        Mitä se hyödyttää, jos saattekin maallisen lain ja muutamat luopumuksen tilassa olevat kirkot "puolellenne"?

        Jeesus sanoo, ettei hän ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että maailma hänen kauttansa pelastuisi! Mutta, joka ei ota minun (Jeesuken) sanojani vastaan, häntä en minä (Jeesus) tuomitse, mutta hänet on tuomitseva viimeisenä päivänä se sana, jonka minä Jeesus olen teille puhunut.


      • Aloittaja
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        koska etsit kiertoteitä pelastaaksesi oman "nahkasi"! Mietit itse asiassa ihan joutavia, avioeroista, abortista jne. Mietit miten niiden sitten käy?!

        Jeesuksen luokse tuli kerran eräs, joka kysyi vähän saman suutaista, että mitenkä noiden sitten käy, mutta Jeesus vastasi mehelle:"Mitä se sinuun koskee, tule SINÄ ja seuraa minua!"

        Ja vielä Matt.16:24
        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:"Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, hän KIELTÄKÖÖN ITSENSÄ ottakoon ristinsä ja SEURATKOON MINUA!

        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

        Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Jumala haluaa vapahtaa sinut taakasta, joka on homous. Se on pikku juttu hänelle, sinulle se on luopumisen paikka! Jos annat hänelle vapaat kädet, hän sen tekee, ja tuo "homoudenkaapu" putoaa, kuin kuva kotelo päältäsi ja huomaat olleesi vankilassa, josta vain et itse halunnut tulla ulos!

        Mitä se hyödyttää, jos saattekin maallisen lain ja muutamat luopumuksen tilassa olevat kirkot "puolellenne"?

        Jeesus sanoo, ettei hän ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että maailma hänen kauttansa pelastuisi! Mutta, joka ei ota minun (Jeesuken) sanojani vastaan, häntä en minä (Jeesus) tuomitse, mutta hänet on tuomitseva viimeisenä päivänä se sana, jonka minä Jeesus olen teille puhunut.

        Raamatun parhaimpia kohtia on uuden testamentin evankeliumissa Jeesuksen lausuma: "Oman rauhani minä jätän teille. En minä anna niin kuin maailma antaa. Joka tulee minun nimessäni luokseni, sitä minä en heitä koskaan pois." (En muista missä evankeliumessa enkä jakeiden, kappaleiden lukuja).

        En usko noihin eheytymis-kokemuksiin yms. Monen kohdalla niistä vasta ongelmat ovat alkaneet. Ei ihmistä ole tarkoitettu ongelmiin, vaan elämäniloon.

        Entäs sitten, jos ihmiselle ei ole taakka olla homo, lesbo, bi? Ei sitä ole valittu/opeteltu, vaan se on annettu syntymästä lähtien. Ei silloin ole ulkopuolisilla oikeutta määritellä mikä on "normaalia-poikkeavaa." Esim. minä en aiemmin mieltänyt koko asiaa taakaksi saatika synniksi. Nyt kun olen 44 v., niin olen huomannut, että jotkin ihmiset ihmettelevät, kun ei ole mulla lapsia tai naisystävää. Olen ajatellut asian niin, että suotakoon se heille ongelmaksi, minulle se ei sitä ole. Onnksi asun keskisuuressa kaupungissa enkä maaseudulla. En edes ole koskaan halunnut lapsia. Kenenkään kanssa en ole asunut, mutta jotakin suhteen tapaista on ollut. Seksuaalisesti en todellakaan ole ollut aktiivinen mihinkään suuntaan. Enkä edes valmista aterioita koskaan, niin miten osaisin tässä lapsia alkaa hankkia/kasvattaa? Ei minulla ole edes aikaa millekään perhe-elämälle eikä sellainen elämä kiinnosta ollenkaan.

        Ylipäätänsä en oikein käsitä sitä, miksi seksuaalisuus otetaan tarkastelun kohteeksi, jos kaksi täysivaltaista ihmistä voi päättää itse kanssakäymisistään tai sen käyttämättä jättämisestä.

        Pispat Wille Riekkinen, Eero Huovinen ja arkkipiispa Jukka Paarma ovat julkisuuteen kertonut ko. asiasta ja se on ollut myönteinen ja hyväksyvä.

        Ei ole ihmisen elämäntehtävä rukoilla anteeksiantamusta ja paranusta ihme synneistä, jos ei koe syyllistyvänsä syntiin. Koko synti-käsite on ahdas ja "esihistoriallinen."

        Kirjoitit, että kyse ei ole minun mielipiteestäni. No, ei olekaan, mutta tuntemuksista on kyse! Siinäpä on suuri ero.

        Ei ole tarkoitus, että ihmistä lyödään raamatulla päähän.

        Jumalasuhde henk.koht.tasolla, aito luottaminen Jumalan johdatukseen. Kaikki muu annetaan ihmiselle sen myötä, kun vain luotamme Jumalan johdatukseen.

        Kirjoitit: "luopumuksen tilassa olevat kirkot/srk." ? Kyllä esim. adventtikirkko on täysivaltainen kristillinen kirkko, vaikka noudattavat lauantain sapattisinettiä, kasvisruokavaliota (seitsemännen päivän adventisti) ja 1800-l:n Ellen G. Whiten oppeja ja kirjoituksia, joiden on havaittu nykyaikana toteutuvan yllättävän tarkasti.

        Esim. Ilmestyskirjan pedon merkit: Yhdysvaltojen talousmahti, eläintaudit, mikrosiru, EU ja sunnuntai-pedon merkki, joka on esimerkki väkisin rooman vallan ajoilta v. 371 jKr. sapatin muuttamisesta lauantaista sunnuntaiksi, ei perustu raamattuun, vaan maalliseen valtaan, hallitsija Konstantinus.

        Muutoinkin yllättävän monet raamatun, etenkin Ilmestyskirjan ennustukset ovat käyneet toteen.


      • Esinahan heiluttaja
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        vaan siitä mitä sinun Luojasi sanoo synniksi! Sinun mielipiteelläsi homoudesta, ei ole ikäväkyllä pienintäkään merkitystä Jumalan edessä, koska hän määrittelee synnin , koska hän on pyhä!

        Olen sitä mieltä jot kaikki nautinnot on jumalan luomaa ei kiusauksia. Kun ihmisen on tarkoitettu työtä tekemään ja tuhota tämä maapallo. ihminen villiintyy kuin rotta. Mikään ei riitä. Kaikki nauntinto siis on ja mielihyvän tunne on sallittua. Ihmis elukalle. Sitähän ihmiselukka tekee.


      • Esinahan heiluttaja
        piilevä kirjoitti:

        Puhuit jostain miks homot annettiin syntyä, annettinhan murhaajat ja mielisairaatkin syntyä, mut ne laitetaan telkien taakse . Yleensä homot ymmärtää tehneensä väärin siis vankilaan.

        Kyllä ns. meidän enemmistön kuuluu hyväksyä homot ja lesbot. Ja kaikkien antaa nauttia seksistä omalla tavallaan. ja kuulua meidän yhteiskuntaan. Kyllä heiltä kerätään verot niinkuin muiltakin.Ja ovat useammin parempia kuin heterot.


      • Homo_91.
        awfsdgfzsdfg kirjoitti:

        ...on varmasti tyytyväinen, mikäli nussin eri naista joka viikonloppu tuntematta mitään heitä kohtaan, vaikka olisinkin mielessäni rakastunut johonkuhun mieheen. Rakkaudenkohteeni kanssa en kuitenkaan voisi olla, koska olisimme samaa sukupuolta, ja Jumala on luonut miehen paneskelemaan vain pilluja (kiitos jumala tästä ylevästä tehtävästä). Näin ollen on siis parempi elää valheessa ja leikkiä naisten tunteilla (antaen ymmärtää että voisi olla heistä kiinnostunut), eikä rakentaa kestävää rakkautta ja liittoa toisen miehen kanssa.

        Hassu toi Jumala, mutta perversionsa kullakin.

        Niin no voihan se sinusta olla hauskaa nussia joka viikonloppu eri naista, mutta katsos kun minua ei itseasiassa kiinnosta nussiminen missään olosuhteissa oli reikä naisen tai miehen. Minun prioriteetti numero yksi on rakkaus ja seksi tulee vasta paljon myöhemmin. Minä haluan vakituisen suhteen, en seksisuhdetta. En tunne naista kohtaan mitään vetoa, joten en ala myöskään elämään naisen kanssa. Jumalan mielestä (jos hän edes olisi olemassa) valheellinen liitto ilman rakkautta on väärin. Näistä jumala ja raamattu hömpötyksistä huomaa aina ristiriitoja, koska nykypäivänä harva pystyy noudattamaan raamatussa lukevia elämän ohjeita yms. Mielestäni todella hassu ristiriita on, kun raamatussa hirveästi uhotaan ja uhotaan, mutta sitten kuitenkin tulee vastaan näitä ettei saa tuomita ja lähimmäisenrakkaus jne..

        No sinä et voi minun homoudelleni mitään eikä voi kukaan muukaan. Minulla on oikeus olla se mikä olen ja kantaa korteni kekoon.


      • Homo_91..
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        Onko sinua lapsena "pakotettu" kuuntelmemaan Jumalan sanaa, kun sinulla on noin kielteinen käsitys Jumalasta?
        Jumala on H Y V Ä JUMALA! Kukaan ei nimittäin voi tulla Jeesuksen luokse, jos Isä ei häntä vedä, koko uskoontulo on alusta loppun asti Jumalan teko!

        Se on Jumalan teko, että minä uskon. Minä olin ihan samanlainen "palikka-aivo" kuin sinäkin, ennekuin tulin uskoon. Luulin, että jos en kenellekään tee pahaa niin taivaaseen menen siinä kuin muutkin. Nyt tiedän, että helvetti olisi minulle avautunut ja kuulunut myöskin.

        Ihmiset eivät tajua, ennenkuin Pyhä Henki alkaa valaisemaan hänelle, mitä on synti, mitä on synnittömyys ja mitä on tuomio!

        Odottele sinä vain niin Jumala ilmaisee itsensä sinulle, ihan varmasti, jos todella sitä haluat! Mutta muista sitten myös otta vastaan lahja, jonka hän sinulle antaa.
        Jumalan sana sanoo, että sen joka Jumalan luokse tulee, täytyy usko, että JUMALA ON ja hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät!

        Kerroit olleesi homo aina. Mistä se johtuu, koska homoja ei Jumala luonut! Täytyy löytyä jokin selitys sille, miksi näin on kohdallasi ja monen kohdalla.

        Se mikä minun mieleeni on tullut homoista puhuttaessa, voiko olla niin, että olet itse asiassa "apostoli Paavali" tyyppiä? Pietari oli naimisissa, koska hänellä oli anoppi, mutta Paavali oli poikamies. Ja hänen tehtävänsä oli olla vahva Jumalan sanansaattaja, ja sitä hän olikin!

        Tämä aika vain on niin seksin kyllästämä, jolloin nuoret lulevat, että jos ei heti mene noihin touhuihin mukaan on OUTO TYYPPI!

        Entäpä jos elämäntehtävä onkin pysä naimattomana ja ympärillä oleva maailma huutaa, miksi et jo makaa jonkun kanssa, olet outo ja eikö kukaan sinua huoli?!
        Hirvittävä tilanne ja siinä moni sortuu luulemaan olevansa jotain, muuta kuin mitä on.

        Ei minua ole kukaan aivopessyt. Ei kukaan ole minusta homoa tehnyt. Minä olen vain minä enkä halua olla se mikä en ole. Minä en sellaista elämänkohtaloa hyväksy, että joutuisin elämään erakkona ilman kumppania. Sanokoon kuka tahansa hörhö tai satukirjojen tekstit toista, mutta minä elän täällä vain kerran ja haluan elää onnellisena. En voi olla onnellinen naisen kanssa.

        Siihen ei ole vastausta miksi olen homo. Minulla on äiti ja isä, miespuolisia ystäviä enkä ole jäänyt mistään paitsi. Minä en vaan tykkää tytöistä. Minua ei kiinnosta se miksi olen homo ja jos joku alkaa sitä spekuloimaan niin aivan sama. Ei ole lääkettä joka tämän poistaisi. Minä en kadu sitä, että olen homo. Ja uskon, että jos minua ei ole tarkoitettu homoksi, niin olisin hetero.

        Ja mitenköhän raamattu selittää homoseksuaalisuuden eläinkunnassa? Ehkä luonnonvalinta on tehnyt joistakin homoseksuaaleja välttääkseen maapallon ylikansoittumista. Ihmiset eivät todellakaan lopu kesken tästä maailmasta ja mielestäni saisi olla vähemmänkin kansaa. Kohta kaikki on niin tiheään asutettuja, että ei mahdu edes hengittämään.

        Ja minua ei ole innostanut kukaan olemaan homo, ei edes seksi. Siis seksi ja seksuaalisuus ovat kaksi eriasiaa. Toki nykyään kaikki on aika paljon seksin kyllästämää, siitä olen samaa mieltä. Minusta seksinharrastamista ei tarvitse kiirehtiä. Antaa lapsien olla lapsia ja nuorten nuoria kunnes aikuisuus tulee kunnolla.

        Minä en halua valheelliseen liittoon naisen kanssa. Omatunto ei salli sitä. Valehtelu ei ole oikein. Minusta on kauheaa ajatella miten pahasti jotain naista höynäytetään jos miehenä on valehteleva homo. Ja vielä pahempaa jos on lapsia. Siinä voi pienessä hetkessä särkyä koko perhe. Lapsia ei pidä laittaa maksamaan aikuisten takia!

        Ja minua ei ole pakotettu kuuntelemaan raamatun valhetarinoita. Huomasin itse siinä alakoulun aikaan, että uskonnon tunneilla meille syötetään toista tarinaa ja ympäristöopin osalta toista tarinaa. Kyllä siinä meni sekaisin, mutta tajusin, että yliluonnolliseen ei voi uskoa tai mihinkään ihmetekoihin tai jumalaan jota ei edes näe.

        Minusta tuntuu, että teillä jotka paasatte muille miten elää ja tehdä, on aika tylsä elämä. Jos eläisitte onnellisena ja olisitte tyytyväisiä omaan elämäänne niin teitä ei kiinnostaisi mitä muut tekee. Antaa kaikkien olla mitä on ja tehdä mitä haluaa niin kauan kuin se on lain rajoissa.

        Ja ei, en todellakaan tarkoita, että jos ihminen rakastaa koiraansa niin hänellä tulisi olla oikeus mennä naimisiin sen koiran kanssa. (Pentti Oinosen puheet olivat lapsellisia) Minusta on röyhkeää verrata ihmisen ja eläimen suhdetta homojen suhteisiin kun siinä on kyse kahden eri lajin jäsenistä, ihmisestä ja koirasta. Maailmassa on niin paljon ihmeellisiä asioita ja mielestäni homoseksuaalisuudesta tehdään turhan iso asia. Ihminen uhmaa luontoa niin monella eri tapaa, että homoseksuaalisuus on pientä niiden muiden rinnalla. Homoseksuaalisuuden hyväksyminen ei tarkoita sitä, että tulevaisuudessa mennään mahdottomuuksiin kuten eläimen ja ihmisen välisiin suhteisiin. Ketä homoseksuaalisuus vahingoittaa? Ei mielestäni ketään, tai no tuohan se homofoobikoille päänvaivaa. Minusta heterot ja homot voivat ihan hyvin elää tässä maailmassa kaikessa sovussa.

        Ja varmaan joku tulee taas rinnastamaan homoseksuaalisuutta pedofiliaan. Lapsen hyväksikäyttö on rikos. Lapsen ja aikuisen seksuaalista suhdetta ei voi hyväksyä, koska lapsi ei ole samalla tasolla aikuisen kanssa. Rikokset on aina rikoksia ja esim. raiskaaminen ja väkivalta eivät ole millään tasolla hyväksyttäviä.

        Sinä et voi estää homouttani enkä minä voi estää sinua paasaamasta homoseksuaalisuutta vastaan. Voittaako kumpikaan mitään? Ei. Siksi tämä paasaaminen on aivan turhaan. Ehkä sinua suututtaa, että puheesi eivät muuta minua heteroksi. Minä aion olla se mikä olen ja ole sinä mikä olet.


      • sdfsfzsfzdf
        Homo_91. kirjoitti:

        Niin no voihan se sinusta olla hauskaa nussia joka viikonloppu eri naista, mutta katsos kun minua ei itseasiassa kiinnosta nussiminen missään olosuhteissa oli reikä naisen tai miehen. Minun prioriteetti numero yksi on rakkaus ja seksi tulee vasta paljon myöhemmin. Minä haluan vakituisen suhteen, en seksisuhdetta. En tunne naista kohtaan mitään vetoa, joten en ala myöskään elämään naisen kanssa. Jumalan mielestä (jos hän edes olisi olemassa) valheellinen liitto ilman rakkautta on väärin. Näistä jumala ja raamattu hömpötyksistä huomaa aina ristiriitoja, koska nykypäivänä harva pystyy noudattamaan raamatussa lukevia elämän ohjeita yms. Mielestäni todella hassu ristiriita on, kun raamatussa hirveästi uhotaan ja uhotaan, mutta sitten kuitenkin tulee vastaan näitä ettei saa tuomita ja lähimmäisenrakkaus jne..

        No sinä et voi minun homoudelleni mitään eikä voi kukaan muukaan. Minulla on oikeus olla se mikä olen ja kantaa korteni kekoon.

        Siis toi mun kirjoitukseni johon vastasit oli ihan vaan läppä ja sarkasmia. En mä naisia nussi enkä oikeestaan miehiäkään ja mullekin rakkaus tulee etusijalla :) Homo olen siis minäkin.

        Ja olet oikeassa, juurikin noita ristiriitoja Raamatusta löytyy. Siellähän lukee mm. ettei ihminen saa leikkiä Jumalaa ja tuomitseminen kuuluu vain Jumalan tehtäväksi, mutta silti pahimmat uskovaiset ovat juuri niitä sekoja jotka tuomitsevat toisia eniten.

        Meni vaan hermot tohon 'voi aikoja voi tapoja'-nimimerkkiin joka aina työntää joka paikkaan jonkun raamatun lauseen ja tulkitsee sen omalla tavallaan homoja vastaan. Sehän on trollannut täällä vaikka kuinka pitkään. Etsisi jotain suurempia epäkohtia maailmasta kuin homot.


      • gncghfghdfghf
        Homo_91.. kirjoitti:

        Ei minua ole kukaan aivopessyt. Ei kukaan ole minusta homoa tehnyt. Minä olen vain minä enkä halua olla se mikä en ole. Minä en sellaista elämänkohtaloa hyväksy, että joutuisin elämään erakkona ilman kumppania. Sanokoon kuka tahansa hörhö tai satukirjojen tekstit toista, mutta minä elän täällä vain kerran ja haluan elää onnellisena. En voi olla onnellinen naisen kanssa.

        Siihen ei ole vastausta miksi olen homo. Minulla on äiti ja isä, miespuolisia ystäviä enkä ole jäänyt mistään paitsi. Minä en vaan tykkää tytöistä. Minua ei kiinnosta se miksi olen homo ja jos joku alkaa sitä spekuloimaan niin aivan sama. Ei ole lääkettä joka tämän poistaisi. Minä en kadu sitä, että olen homo. Ja uskon, että jos minua ei ole tarkoitettu homoksi, niin olisin hetero.

        Ja mitenköhän raamattu selittää homoseksuaalisuuden eläinkunnassa? Ehkä luonnonvalinta on tehnyt joistakin homoseksuaaleja välttääkseen maapallon ylikansoittumista. Ihmiset eivät todellakaan lopu kesken tästä maailmasta ja mielestäni saisi olla vähemmänkin kansaa. Kohta kaikki on niin tiheään asutettuja, että ei mahdu edes hengittämään.

        Ja minua ei ole innostanut kukaan olemaan homo, ei edes seksi. Siis seksi ja seksuaalisuus ovat kaksi eriasiaa. Toki nykyään kaikki on aika paljon seksin kyllästämää, siitä olen samaa mieltä. Minusta seksinharrastamista ei tarvitse kiirehtiä. Antaa lapsien olla lapsia ja nuorten nuoria kunnes aikuisuus tulee kunnolla.

        Minä en halua valheelliseen liittoon naisen kanssa. Omatunto ei salli sitä. Valehtelu ei ole oikein. Minusta on kauheaa ajatella miten pahasti jotain naista höynäytetään jos miehenä on valehteleva homo. Ja vielä pahempaa jos on lapsia. Siinä voi pienessä hetkessä särkyä koko perhe. Lapsia ei pidä laittaa maksamaan aikuisten takia!

        Ja minua ei ole pakotettu kuuntelemaan raamatun valhetarinoita. Huomasin itse siinä alakoulun aikaan, että uskonnon tunneilla meille syötetään toista tarinaa ja ympäristöopin osalta toista tarinaa. Kyllä siinä meni sekaisin, mutta tajusin, että yliluonnolliseen ei voi uskoa tai mihinkään ihmetekoihin tai jumalaan jota ei edes näe.

        Minusta tuntuu, että teillä jotka paasatte muille miten elää ja tehdä, on aika tylsä elämä. Jos eläisitte onnellisena ja olisitte tyytyväisiä omaan elämäänne niin teitä ei kiinnostaisi mitä muut tekee. Antaa kaikkien olla mitä on ja tehdä mitä haluaa niin kauan kuin se on lain rajoissa.

        Ja ei, en todellakaan tarkoita, että jos ihminen rakastaa koiraansa niin hänellä tulisi olla oikeus mennä naimisiin sen koiran kanssa. (Pentti Oinosen puheet olivat lapsellisia) Minusta on röyhkeää verrata ihmisen ja eläimen suhdetta homojen suhteisiin kun siinä on kyse kahden eri lajin jäsenistä, ihmisestä ja koirasta. Maailmassa on niin paljon ihmeellisiä asioita ja mielestäni homoseksuaalisuudesta tehdään turhan iso asia. Ihminen uhmaa luontoa niin monella eri tapaa, että homoseksuaalisuus on pientä niiden muiden rinnalla. Homoseksuaalisuuden hyväksyminen ei tarkoita sitä, että tulevaisuudessa mennään mahdottomuuksiin kuten eläimen ja ihmisen välisiin suhteisiin. Ketä homoseksuaalisuus vahingoittaa? Ei mielestäni ketään, tai no tuohan se homofoobikoille päänvaivaa. Minusta heterot ja homot voivat ihan hyvin elää tässä maailmassa kaikessa sovussa.

        Ja varmaan joku tulee taas rinnastamaan homoseksuaalisuutta pedofiliaan. Lapsen hyväksikäyttö on rikos. Lapsen ja aikuisen seksuaalista suhdetta ei voi hyväksyä, koska lapsi ei ole samalla tasolla aikuisen kanssa. Rikokset on aina rikoksia ja esim. raiskaaminen ja väkivalta eivät ole millään tasolla hyväksyttäviä.

        Sinä et voi estää homouttani enkä minä voi estää sinua paasaamasta homoseksuaalisuutta vastaan. Voittaako kumpikaan mitään? Ei. Siksi tämä paasaaminen on aivan turhaan. Ehkä sinua suututtaa, että puheesi eivät muuta minua heteroksi. Minä aion olla se mikä olen ja ole sinä mikä olet.

        ...fiksu ikäiseksesi ja hiton kova väittelijä.

        Sitä kuitenkin kysyisin että miksi et hyväksy pedoseksuaalisuutta jos hyväksyt homoseksuaalisuuden? Tietenkään kukaan ei saa raiskata ketään tai käyttää hyväkseen, mutta eikö pedoseksuaalinen suuntautuminen ihan vaan ajatuksen tasolla ole täysin rinnastettavissa homoseksuaalisuuteen? Homomies ihastuu miehiin, pedoseksuaali lapsiin. Kaikki ok niin kauan kuin ketään ei raiskata.

        Itse olen homona oppinut olemaan tuomitsematta toisten seksuaalisia suuntauksia.


      • fghfdghdfh
        piilevä kirjoitti:

        Puhuit jostain miks homot annettiin syntyä, annettinhan murhaajat ja mielisairaatkin syntyä, mut ne laitetaan telkien taakse . Yleensä homot ymmärtää tehneensä väärin siis vankilaan.

        ...murhaaja syntyy murhaajaksi? Kertoisitko enemmän tästä ns. murhaajageenistä, mitenkähän voisi selvittää kantaako itse sellaista?

        Murhaajaksi tullaan erilaisten olosuhteiden kautta, homoksi synnytään. Murha on teko ja yksittäinen päätös josta ihminen on vastuussa, ei siis ihmisen perimmäinen ominaisuus toisin kuin homous. Ihminen voi päättää tuleeko murhaajaksi vai ei.

        Mielisairauksia on monenlaisia ja mielisairaat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, heitä ei tosiaankaan pistetä vankilaan eikä pitäisikään, vaan heidät hoidetaan kuntoon. Homous sen sijaan ei ole sairaus eikä näin ollen verrattavissa mielisairauksiin.


      • voi aikoja voi tapoja
        normigay kirjoitti:

        siksi otsikko; herra/rouva, koska otaksun sinun olevan kristillisessä avioliitossa, ethän raamattuasi kunnioittaen voi olla suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen muuta kuin avioliiton kautta ja tehtäväsi on "lisääntyä ja täyttää maa" tjm.

        kaikki eivät saa lapsia, joku yhden ja jotkut saavat useita. Jumalalla on ihmisille monia tehtäviä, hän sanoo mm. että se joka ei ole itse imettänyt yhtään lasta , hänellä on lapsia enemmän kuin se joka on imettänyt omia lapsiaan.

        Tietenki pitää olla avioliitossa, avoliitoa ei Raamattu myöskään tunne! Olette ihan hakotiellä! Lukekaa Raamattua, lukekaa Raamattua, lukekaa Raamattua!


      • voi aikoja voi tapoja
        Aloittaja kirjoitti:

        Raamatun parhaimpia kohtia on uuden testamentin evankeliumissa Jeesuksen lausuma: "Oman rauhani minä jätän teille. En minä anna niin kuin maailma antaa. Joka tulee minun nimessäni luokseni, sitä minä en heitä koskaan pois." (En muista missä evankeliumessa enkä jakeiden, kappaleiden lukuja).

        En usko noihin eheytymis-kokemuksiin yms. Monen kohdalla niistä vasta ongelmat ovat alkaneet. Ei ihmistä ole tarkoitettu ongelmiin, vaan elämäniloon.

        Entäs sitten, jos ihmiselle ei ole taakka olla homo, lesbo, bi? Ei sitä ole valittu/opeteltu, vaan se on annettu syntymästä lähtien. Ei silloin ole ulkopuolisilla oikeutta määritellä mikä on "normaalia-poikkeavaa." Esim. minä en aiemmin mieltänyt koko asiaa taakaksi saatika synniksi. Nyt kun olen 44 v., niin olen huomannut, että jotkin ihmiset ihmettelevät, kun ei ole mulla lapsia tai naisystävää. Olen ajatellut asian niin, että suotakoon se heille ongelmaksi, minulle se ei sitä ole. Onnksi asun keskisuuressa kaupungissa enkä maaseudulla. En edes ole koskaan halunnut lapsia. Kenenkään kanssa en ole asunut, mutta jotakin suhteen tapaista on ollut. Seksuaalisesti en todellakaan ole ollut aktiivinen mihinkään suuntaan. Enkä edes valmista aterioita koskaan, niin miten osaisin tässä lapsia alkaa hankkia/kasvattaa? Ei minulla ole edes aikaa millekään perhe-elämälle eikä sellainen elämä kiinnosta ollenkaan.

        Ylipäätänsä en oikein käsitä sitä, miksi seksuaalisuus otetaan tarkastelun kohteeksi, jos kaksi täysivaltaista ihmistä voi päättää itse kanssakäymisistään tai sen käyttämättä jättämisestä.

        Pispat Wille Riekkinen, Eero Huovinen ja arkkipiispa Jukka Paarma ovat julkisuuteen kertonut ko. asiasta ja se on ollut myönteinen ja hyväksyvä.

        Ei ole ihmisen elämäntehtävä rukoilla anteeksiantamusta ja paranusta ihme synneistä, jos ei koe syyllistyvänsä syntiin. Koko synti-käsite on ahdas ja "esihistoriallinen."

        Kirjoitit, että kyse ei ole minun mielipiteestäni. No, ei olekaan, mutta tuntemuksista on kyse! Siinäpä on suuri ero.

        Ei ole tarkoitus, että ihmistä lyödään raamatulla päähän.

        Jumalasuhde henk.koht.tasolla, aito luottaminen Jumalan johdatukseen. Kaikki muu annetaan ihmiselle sen myötä, kun vain luotamme Jumalan johdatukseen.

        Kirjoitit: "luopumuksen tilassa olevat kirkot/srk." ? Kyllä esim. adventtikirkko on täysivaltainen kristillinen kirkko, vaikka noudattavat lauantain sapattisinettiä, kasvisruokavaliota (seitsemännen päivän adventisti) ja 1800-l:n Ellen G. Whiten oppeja ja kirjoituksia, joiden on havaittu nykyaikana toteutuvan yllättävän tarkasti.

        Esim. Ilmestyskirjan pedon merkit: Yhdysvaltojen talousmahti, eläintaudit, mikrosiru, EU ja sunnuntai-pedon merkki, joka on esimerkki väkisin rooman vallan ajoilta v. 371 jKr. sapatin muuttamisesta lauantaista sunnuntaiksi, ei perustu raamattuun, vaan maalliseen valtaan, hallitsija Konstantinus.

        Muutoinkin yllättävän monet raamatun, etenkin Ilmestyskirjan ennustukset ovat käyneet toteen.

        ja asui meidän keskellämme on "esihistoriallinen" ikäänkuin se ei enää olisi voimassa.

        Tuo sana on JEESUS.

        Alussa oli Sana, ja Sana oli JUMALAn tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut synynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole synynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Mietippä tätä!


      • Homo_91..
        sdfsfzsfzdf kirjoitti:

        Siis toi mun kirjoitukseni johon vastasit oli ihan vaan läppä ja sarkasmia. En mä naisia nussi enkä oikeestaan miehiäkään ja mullekin rakkaus tulee etusijalla :) Homo olen siis minäkin.

        Ja olet oikeassa, juurikin noita ristiriitoja Raamatusta löytyy. Siellähän lukee mm. ettei ihminen saa leikkiä Jumalaa ja tuomitseminen kuuluu vain Jumalan tehtäväksi, mutta silti pahimmat uskovaiset ovat juuri niitä sekoja jotka tuomitsevat toisia eniten.

        Meni vaan hermot tohon 'voi aikoja voi tapoja'-nimimerkkiin joka aina työntää joka paikkaan jonkun raamatun lauseen ja tulkitsee sen omalla tavallaan homoja vastaan. Sehän on trollannut täällä vaikka kuinka pitkään. Etsisi jotain suurempia epäkohtia maailmasta kuin homot.

        Mietinkin, että oletko kuitenkaan se "voi aikoja voi tapoja" tyyppi kun eihän hän ole homo tai oikeastaan mistäs sitä tietää.


      • Homo_91..
        gncghfghdfghf kirjoitti:

        ...fiksu ikäiseksesi ja hiton kova väittelijä.

        Sitä kuitenkin kysyisin että miksi et hyväksy pedoseksuaalisuutta jos hyväksyt homoseksuaalisuuden? Tietenkään kukaan ei saa raiskata ketään tai käyttää hyväkseen, mutta eikö pedoseksuaalinen suuntautuminen ihan vaan ajatuksen tasolla ole täysin rinnastettavissa homoseksuaalisuuteen? Homomies ihastuu miehiin, pedoseksuaali lapsiin. Kaikki ok niin kauan kuin ketään ei raiskata.

        Itse olen homona oppinut olemaan tuomitsematta toisten seksuaalisia suuntauksia.

        Jos tälläistä käsitettä kuin pedoseksuaalisuus on olemassa, niin sanon edelleenkin, että siinä on kyse lapsen ja aikuisen välisestä suhteesta missä osapuolet ovat eriarvoisia. Aikuinen on se joka vetää rajat ja on vastuussa. Lapsi on lapsi, eikä osaa ajatella asiaa aikuismaisesti tai ei välttämättä pysty edes suojelemaan itseään. Aikuinen voi ihan helposti alkaa viettelemään pientä lasta ja siinä se onkin miksi en hyväksy lapsen ja aikuisen suhdetta. Lapsi joka on vielä seksuaalisesti kypsymätön (jos kyseessä on seksuaalisesti kypsyvä nuori niin silloin on kyse efebofiliasta) ei ole samalla tasolla kuin kehittynyt aikuinen. Lapsien kuuluu olla lapsia eikä harrastaa parisuhde-elämää ennen kuin ovat tarpeeksi vanhoja. Lapset eivät näe asioita samalla tavalla kuin aikuiset. Pedofiili uhmaa lapsen koskemattomuutta ja voi aiheuttaa vaurioita lapsen mielenterveyteen.

        Tässä tapauksessa, vaikka lapsi itse haluaisi seksiä aikuisen kanssa, niin mielestäni silti se on jo raiskaus, koska lapsi tuskin on kylliksi vanha tekemään sellaista päätöstä ja aikuinen on vastuussa. Ja vaikka mitään ei ole väkipakolla tapahtunut niin siitä jää ihan varmasti arvet lapsen psyykeeseen. LAPSI ON AINA HUONOMMASSA ASEMASSA! Mieti nyt jos joku ukko alkaa pökkimään tyttövauvaa niin onko se sinusta enää normaalia seksuaalista käytöstä?

        Ja homosuhteissa jos puhutaan vaikka kahden aikuisen välisestä, niin siinä molemmat osapuolet ovat samalla tasolla, koska kumpikaan ei ole pakotettu suhteeseen ja kumpikin on aikuisia. He vapaita päättämään kenen kanssa ovat ja mitä keholleen haluavat. Seksuaalisesti kehittyneitä. Se on täysin eri asia kuin pedofiilin ja lapsen suhde.

        Lapset ovat lapsia ja aikuiset ovat aikuisia. En jaksa enää tästä asiasta väitellä, koska mielestäni se on jo itsestään selvyys miksi lapsen ja aikuisen seksuaalinen suhde ei ole oikein. Tein kai pointtini selväksi.


      • Niin on kirjoitettu

        Totta joka sana!


      • voi aikoja voi tapoja
        fghfdghdfh kirjoitti:

        ...murhaaja syntyy murhaajaksi? Kertoisitko enemmän tästä ns. murhaajageenistä, mitenkähän voisi selvittää kantaako itse sellaista?

        Murhaajaksi tullaan erilaisten olosuhteiden kautta, homoksi synnytään. Murha on teko ja yksittäinen päätös josta ihminen on vastuussa, ei siis ihmisen perimmäinen ominaisuus toisin kuin homous. Ihminen voi päättää tuleeko murhaajaksi vai ei.

        Mielisairauksia on monenlaisia ja mielisairaat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, heitä ei tosiaankaan pistetä vankilaan eikä pitäisikään, vaan heidät hoidetaan kuntoon. Homous sen sijaan ei ole sairaus eikä näin ollen verrattavissa mielisairauksiin.

        sanassa määritelty KAUHISTUKSEKSI, kun ne ovat kauhistus Jumalalle niin pitää niiden silloin olla sinullekin kauhistusta, josta on päästävä irti!

        Usko jo äläkä kiertele, niin kauan kun et tuomitse itse itseäsi olet samassa pisteessä ja sama jankutus jatkuu . Sana sanoo, että joka tuomitsee itsensä, häntä ei tuomita, koska silloin joudut pyytämään Jumalan armoa elämääsi, että pääset tuosta paheesta irti!


      • voi aikoja voi tapoja
        Homo_91.. kirjoitti:

        Jos tälläistä käsitettä kuin pedoseksuaalisuus on olemassa, niin sanon edelleenkin, että siinä on kyse lapsen ja aikuisen välisestä suhteesta missä osapuolet ovat eriarvoisia. Aikuinen on se joka vetää rajat ja on vastuussa. Lapsi on lapsi, eikä osaa ajatella asiaa aikuismaisesti tai ei välttämättä pysty edes suojelemaan itseään. Aikuinen voi ihan helposti alkaa viettelemään pientä lasta ja siinä se onkin miksi en hyväksy lapsen ja aikuisen suhdetta. Lapsi joka on vielä seksuaalisesti kypsymätön (jos kyseessä on seksuaalisesti kypsyvä nuori niin silloin on kyse efebofiliasta) ei ole samalla tasolla kuin kehittynyt aikuinen. Lapsien kuuluu olla lapsia eikä harrastaa parisuhde-elämää ennen kuin ovat tarpeeksi vanhoja. Lapset eivät näe asioita samalla tavalla kuin aikuiset. Pedofiili uhmaa lapsen koskemattomuutta ja voi aiheuttaa vaurioita lapsen mielenterveyteen.

        Tässä tapauksessa, vaikka lapsi itse haluaisi seksiä aikuisen kanssa, niin mielestäni silti se on jo raiskaus, koska lapsi tuskin on kylliksi vanha tekemään sellaista päätöstä ja aikuinen on vastuussa. Ja vaikka mitään ei ole väkipakolla tapahtunut niin siitä jää ihan varmasti arvet lapsen psyykeeseen. LAPSI ON AINA HUONOMMASSA ASEMASSA! Mieti nyt jos joku ukko alkaa pökkimään tyttövauvaa niin onko se sinusta enää normaalia seksuaalista käytöstä?

        Ja homosuhteissa jos puhutaan vaikka kahden aikuisen välisestä, niin siinä molemmat osapuolet ovat samalla tasolla, koska kumpikaan ei ole pakotettu suhteeseen ja kumpikin on aikuisia. He vapaita päättämään kenen kanssa ovat ja mitä keholleen haluavat. Seksuaalisesti kehittyneitä. Se on täysin eri asia kuin pedofiilin ja lapsen suhde.

        Lapset ovat lapsia ja aikuiset ovat aikuisia. En jaksa enää tästä asiasta väitellä, koska mielestäni se on jo itsestään selvyys miksi lapsen ja aikuisen seksuaalinen suhde ei ole oikein. Tein kai pointtini selväksi.

        vapaasti. He ovat joutuneet äärimmäisen huijauksen kohteeksi, ja huijari on vihtahousu. Koska Jumala ei luonut ihmisiä homoiksi ja lesboiksi!

        Lapsena hyväksikäytettyjä, hyljeksittyjä, häväistyjä ja kaikkea siltä väliltä!

        Seuraavaksi tulee väitteitä, että minun lapsuuteni oli äärimmäisen onnellinen yms., mutta mitippä tarkkaan missä meni kuienkin asiat pielen, ja siitä alkoi vaellus kohti Jumalan sanan vastaista elämää?


      • voi aikoja voi tapoja
        Esinahan heiluttaja kirjoitti:

        Kyllä ns. meidän enemmistön kuuluu hyväksyä homot ja lesbot. Ja kaikkien antaa nauttia seksistä omalla tavallaan. ja kuulua meidän yhteiskuntaan. Kyllä heiltä kerätään verot niinkuin muiltakin.Ja ovat useammin parempia kuin heterot.

        Malakia on vanhan testamentin viimeinen kirja, siellä lukee seuraavaa:"Ja te näette jälleen, mikä ero on vanhuskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele."

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot,
        niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden arinko ja parantuminen sen siipien alla,....

        Miettikää TODELLA mitä puhutte Jumalan sanan oikeudesta puuttua teidän elämäänne, kun se kehottaa teitä luopumaan homoudestanne ja lesboudestanne!

        Ei ole Jumalan tahto elämänne suhteen polttaa teitä kuin oljenkorsia, mutta kun tuo päivä tulee, ei ole muuta mahdollisuutta pelastautua tuosta hetkestä, kuin mennä hänen luokseen nyt heti ja tunnustaa syntinsä ja hyljätä ne! Silloin pelastuu!!!


      • Homo_91
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        vapaasti. He ovat joutuneet äärimmäisen huijauksen kohteeksi, ja huijari on vihtahousu. Koska Jumala ei luonut ihmisiä homoiksi ja lesboiksi!

        Lapsena hyväksikäytettyjä, hyljeksittyjä, häväistyjä ja kaikkea siltä väliltä!

        Seuraavaksi tulee väitteitä, että minun lapsuuteni oli äärimmäisen onnellinen yms., mutta mitippä tarkkaan missä meni kuienkin asiat pielen, ja siitä alkoi vaellus kohti Jumalan sanan vastaista elämää?

        Minulla on hyvä perhe ja hyvät vanhemmat! EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA:

        -Ollut hyväksi käytetty

        -Hyljeksitty

        -Häväisty

        - Tai mitään noiden väliltä. Sinä et voi tietää minun elämästäni yhtään mitään joten minua ei kiinnosta sinun spekuloinnit siitä miksi minä olen homo.

        Ateisti olen ollut jo alakoulusta lähtien enkä muuksi muutu. Vitun uskonnot ja jumalapaska ei kiinnosta pätkän vertaa. Raamattu ja hullut uskovaiset, käännyttäjät aiheuttavat vain päänvaivaa ja siksi en ota osaa uskonnollisiin juhliin, en huoli ystäväkseni sellaista henkilöä joka tyrkyttää uskoa ja pyrin elämään ilman, että jessusraamattujumalaroska on mitenkään osallisena elämääni. En kuulu kirkkoon ja hyvä niin.

        Ystäväpiiriini kuuluu myös homoja, joilla on ollut ihan tavallinen lapsuus ja ehjä perhe. Tiedän heteroita jotka ovat pahemmista oloista ja he silti ovat heteroita.

        Se on totta että homot eivät ole tietään valinneet. Mutta en puhuisi mistään huijauksesta, koska raamattusontapaska ei ole totta. Ihmisethän sen raamatun kirjoitti ja voin vain kuvitella millaisia satusetiä on ollut siinä projektissa mukana! Lauma skitsofreenikkoja ja aivopestyjä. Yksi hullu sai jumalahömpötyksen päähänsä ja muut hullut perässä. Eikös siitä ole sanottu että ne kirjoitti sen pyhän hengen vaikutuksesta eli toisin sanoen mielisairauden, alkoholin tai jonkin muun mieltä häritsevän vaikutuksesta. Minäkin voi vetästä kännit viikonloppuna (jota en yleensä tee) ja sen jälkeen kirjoittaa uuden raamatun sanoen että olen pyhän hengen vaikutuksen alaisena.

        Minua alkaa tympimään sinunlaiset uskovaiset hullut sen verran etten kohta enää jaksa edes vaivautua vastaamaan. Koska itse tiedän miten asiani ovat ja Suomessa on uskonnonvapaus mikä tietenkin vituttaa teitä hulluja joiden mielestä kaikkien pitäisi olla yhtä sekopääuskovaisia. Sinä et voi muuttaa minua heteroksi enkä minä saa pois sinusta tuota mielisairautta, joka aiheuttaa sinulle tuollaisen harhaluulon, että satuolennot ovat olemassa. Vituttaako? Vituttaako, että minun seksuaalista suuntautumista ei muuta sinun paasaamiset satuolennoista?

        Pyydä se jumalasi ja jeesus tänne maanpäälle näyttäytymään niin voin ehkä alkaa uskoa.


      • Kesään n. viikko
        Niin on kirjoitettu kirjoitti:

        Totta joka sana!

        Tässä taas nähtiin, miten voi käydä!

        Tämä koko keskustelu on mennyt oudoksi. Tuntuu, että väittelijät asuvatkin toisiinsa nähden eri planeetoilla. Nyt tiedän ainakin, etten halua lähteä mukaan mihinkään esim. vapaan suunnan kristillisiin kirkkoihin tai ylipäänsä kiihkouskovaisten keskusteluihin missään yhteyksissä.

        Nimittäin "oikea" ja Jumalalle kelvollinen kristillisyys näkyy kristityn käytöksessä, puheissa ja myös teoissa. Sitä nämä "kiihkouskovaiset" eivät edusta todellakaan, vaan ovat jakamassa omia ohjeita ja neuvoja, jotka sinänsä on kyllä otettu raamatuin sanasta, mutta perustelut eivät ole vakaalla pohjalla.

        Ei ihminen ole oikeutettu tuomitsemaan toista, vaikka sielujen käännytys voikin olla kiivasta ja rankkaa työtä että saisi Jeesuksen opettaman lähetyskäskyn toteutumaan.

        Mielestäni tuollainen kiihkolaisuus ei ole Jeesuksenkaan oppien mukaista , vaan näiden saarnaajien omaa muovaamista sinänsä merkityksellisestä uskon asiasta!


      • Homo_91..
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        sanassa määritelty KAUHISTUKSEKSI, kun ne ovat kauhistus Jumalalle niin pitää niiden silloin olla sinullekin kauhistusta, josta on päästävä irti!

        Usko jo äläkä kiertele, niin kauan kun et tuomitse itse itseäsi olet samassa pisteessä ja sama jankutus jatkuu . Sana sanoo, että joka tuomitsee itsensä, häntä ei tuomita, koska silloin joudut pyytämään Jumalan armoa elämääsi, että pääset tuosta paheesta irti!

        Tiedätkö mikä esim. aslanin tarkoitus on? Syyllistää ihmista jolloin ihminen itse alkaa syyllistää itseään. Ja mihin tämä johtaa? Mielenterveysongelmiin. Se on fakta, että nämä eheytysterapiat ovat pahentaneet ihmisten tilanteita ja pahimmassa tapauksessa on tapahtunut itsemurhia. Aslanin jutut sanovat että heidän tarkoituksena ei ole poistaa homoseksuaalisuutta vaan yrittää ohjata homoseksuaalit pidättäytymään homoseksuaalisesta elämästä. (ex-gay jutu ym.) Epäilen kuitenkin, että taustalla on halu ajaa heidän mielestään epänormaalit ihmiset itsemurhan partaalle, jotta maailmasta vähenisi kauheudet.

        Itsensä kiduttaminen ja tukahduttaminen eivät ole mitään apukeinoja. Sama kuin kieltäisi olevansa ihminen, mitähän siitä seuraisi? "En ole ihminen, olen papukaija". Oman seksuaalisuuden hyväksyminen helpottaa elämää ja siten voi myös oppia nauttimaan elämästä. Siitä ei ole mitään haittaa, jos hyväksyy sen mikä on. Sen sijaan jos tuhlaa koko elämän itsensä syyllistämiseen homoseksuaalisuuden takia on hyvin surullista. Sinusta se ehkä on oikein, mutta haluaisitko itse kieltää itseltäsi uskon, jos jumalaan uskominen julistettaisiin epänormaaliksi ja mielisairaudeksi (mitä se tosin on oikeasti) ? Mieti nyt itse millaista elämää olisi kieltää ja syyllistää itseään koko ajan. Ei kovin onnellista. Parempi ehkä on, että ihmiset elävät onnellisina kuin, että mielisairaalat täyttyvät.


      • enuskoenkäpelkää

        Jos raamattu on Jumalan, Kaikkivaltiaan, Kaiken Tietävän ja Kaikkivoivan sana,
        manifesti ja totuus, kuinka on mahdollista kääntää kyseistä tekstiä?
        Jos jokin asia on "pyhää", mikä on likaisen ihmisen oikeus kajota siihen,
        saatikka kääntää, muokata ja julkaista sitä?

        Voi tietysti yrittää selittää asiaa esim. lähetyskäskyllä, mutta eipä nyt sovelleta
        sitä "pyhää" tekstiä omiin, jumalattomiin tarkoituksiin.

        Jumala on satu.
        Jeesus on metafora ja plagioinnin tulos.
        Pyhä Henki oli selitys esim. kielilläpuhumiselle, ja muille nyky psykologian selittämille ilmiöille.

        Maailma on kaunis ja ihmeellinen ilman jumalaakin.
        Miksi järkevät ihmiset piiloutuvat satuihin ja kieltäytyvät olemasta
        älykkäitä, kriittisiä ja kauniita viidensiä apinoita joita me JOKAINEN olemme.
        Surullista ja suuri sääli.


      • nuori mielipide
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        varmaan veisin asian rukouksen kautta Jumalalle tiettäväksi, koska vain hän voi muuttaa olosuhteita ja avata uuden tien jokaikisen elämän. Jumala voi kaiken! Ihminen vain on tarkoitettu elämään lähellä Herraa.

        Et voi olla uskovainen, koska käytät sanontoja "jos hän ei eläisi oppisi mukaan",
        koska tämä oppi ei ole minusta eikä maasta vaan taivaasta tullut Jumalan ilmoitus, että hän on tullut etsimään ja pelastamaan sitä mikä kadonnut on.

        Apt.10:38
        te tiedätte, että kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilasen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.


        Onko minulla oikeutta määritellä mikä on syntiä!? Ei minulla ole oikeutta siihen, vaan minun on katsottava se ohjekirjastani=Raamatusta, mikä on syntiä.

        Raamtuttu sanoo kaikille tasapuolisesti että esim. homous on syntiä, ihan yhtälailla, jos varastan sekin on syntiä! Ei varaskaan voi sanoa, että minä en koe sitä synniksi! Niin et sinäkään voi sanoa, että en koe homoutta synniksi, jos Jumalan sana sanoo homoudesta/lesboudesta, että se on kauhistus Herralle!

        Et sinä ensikädessä keskustele nyt minun kanssani vaan keskustelet itse asiassa Jumalan kanssa, koska tämä on hänen ilmoituksensa ihmiskunnalle, eikä minun ilmoitukseni!

        Meidän on vain käsketty pitää esillä elämän sanaa, sopivissa ja sopimattomissakin tilanteissa!

        Miten monta kertaa kukaudessa, vuodssa vai viikossa olet seurakuntasi tilaisuuksissa?! Kiinnostaa tietää!

        jos mun lapsi sanois olevansa homoseksuaalinen niin vittu sit ois, ei se ihmisenä ja persoonana muuttuis, ja ei toista voi muuttaa, mä en ainakaan rupeis rukoilemaan että se vittu muuttuiks jokski mitä se ei ole, ja jos se sun lapses sit pysyis joka tapaukses homona nii mitäs sitte teet! >:D ja tää palsta ei ollu tarkotettu 80% jeesus jutuille. jumala ei oo ainakaa vielä tullut mua vastaan, ja taas kerran: raamattu on ihmisten kirjoittama, sen kirjoitukset koottiin ajat sitte ja siitä jätettiin jotain pois (jotain ehkä lisättiin/muokattiin) siitä on niin kauan aikaaki, ehkä luonnon tarkotus on että kaikki ei lisäänny ja luontohan on jumalan luoma, ja mua kyl vituttaa noi "ristiriitaiset" raamatun tekstipätkät ne pistää pään pyörälle ku niit rupee miettii. mä oon ainakin homo, enkä heteroksi pysty ikinä muuttumaan, naiset ei vaan kiinnosta seksuaalisella tavalla


      • voi aikoja voi tapoja
        enuskoenkäpelkää kirjoitti:

        Jos raamattu on Jumalan, Kaikkivaltiaan, Kaiken Tietävän ja Kaikkivoivan sana,
        manifesti ja totuus, kuinka on mahdollista kääntää kyseistä tekstiä?
        Jos jokin asia on "pyhää", mikä on likaisen ihmisen oikeus kajota siihen,
        saatikka kääntää, muokata ja julkaista sitä?

        Voi tietysti yrittää selittää asiaa esim. lähetyskäskyllä, mutta eipä nyt sovelleta
        sitä "pyhää" tekstiä omiin, jumalattomiin tarkoituksiin.

        Jumala on satu.
        Jeesus on metafora ja plagioinnin tulos.
        Pyhä Henki oli selitys esim. kielilläpuhumiselle, ja muille nyky psykologian selittämille ilmiöille.

        Maailma on kaunis ja ihmeellinen ilman jumalaakin.
        Miksi järkevät ihmiset piiloutuvat satuihin ja kieltäytyvät olemasta
        älykkäitä, kriittisiä ja kauniita viidensiä apinoita joita me JOKAINEN olemme.
        Surullista ja suuri sääli.

        tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa NE JOTKA USKOVAT, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme kristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennnus ja pakanoille hullutus,
        mutta niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, ON KRISTUS, JUMALAN VOIMA JA JUMALAN VIISAUS.

        1.Kor.. 19-24


        Pidätkö itseäsi älykkäänä; mutta mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi itsellensä koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon!?
        Kerran kun kuolet niin sinustakin tulee silloin uskova, mutta se ei sinua enää hyödytä. Kadotuksessa ei ole muuta, kuin ikuinen ero Jumalasta ja hänen luomastan maailmasta. Mieti ja lue muutakin kuin ihmisviisauden kirjoja, miksi et halua tutkia Raamattua. Et taida uskaltaa, pelkäät ihmisiä vai!?


      • vastaathan
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa NE JOTKA USKOVAT, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme kristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennnus ja pakanoille hullutus,
        mutta niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, ON KRISTUS, JUMALAN VOIMA JA JUMALAN VIISAUS.

        1.Kor.. 19-24


        Pidätkö itseäsi älykkäänä; mutta mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi itsellensä koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon!?
        Kerran kun kuolet niin sinustakin tulee silloin uskova, mutta se ei sinua enää hyödytä. Kadotuksessa ei ole muuta, kuin ikuinen ero Jumalasta ja hänen luomastan maailmasta. Mieti ja lue muutakin kuin ihmisviisauden kirjoja, miksi et halua tutkia Raamattua. Et taida uskaltaa, pelkäät ihmisiä vai!?

        Olen seurannut tällä palstalla käytyä keskustelua homoseksuaalisuudesta ja Jumalan sanasta.

        ... homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan 18:22 eikä voi sitä missään tapauksessa hyväksyä...

        Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia.

        Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain suhteen.

        1. Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri ( 3. Moos 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäiskö minun kirota heidät?

        2. Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä Mooseksen kirjassa 21:7 hyväksytään. Mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä tämänhetkisen kurssin mukaan?

        3. 3. Mooseksen kirjassa 25:44 sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuolisia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee karjalaisiin, mutta ei lappalaisiin. Voisitko selventää? Miksi en saisi omistaa lappalaisia?

        4. Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. Toinen Mooseksen kirja 35:2 selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minun moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

        5. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoitten syöminen on iljetys (3.Moos. 11:10, se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen hänen kanssaan eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

        6. 3. Mooseksen kirjan 21:20 mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän silmälaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?

        7. Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa 19:27. Kuinka heidän tulisi kuolla?

        8. Olen oppinut 3.Mooseksen kirjasta 11:6, että kuolleen sian koskettaminen tekee sinusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

        9. Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan 19:19 kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua ( puuvilla- polyester- sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupunki kivittämään heitä? 3. Moos 24: 10-16 Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa 3. Moos 20:14.

        Tervetuloa tähän päivään, Seinäjoki


      • ~
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        koska etsit kiertoteitä pelastaaksesi oman "nahkasi"! Mietit itse asiassa ihan joutavia, avioeroista, abortista jne. Mietit miten niiden sitten käy?!

        Jeesuksen luokse tuli kerran eräs, joka kysyi vähän saman suutaista, että mitenkä noiden sitten käy, mutta Jeesus vastasi mehelle:"Mitä se sinuun koskee, tule SINÄ ja seuraa minua!"

        Ja vielä Matt.16:24
        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:"Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, hän KIELTÄKÖÖN ITSENSÄ ottakoon ristinsä ja SEURATKOON MINUA!

        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

        Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Jumala haluaa vapahtaa sinut taakasta, joka on homous. Se on pikku juttu hänelle, sinulle se on luopumisen paikka! Jos annat hänelle vapaat kädet, hän sen tekee, ja tuo "homoudenkaapu" putoaa, kuin kuva kotelo päältäsi ja huomaat olleesi vankilassa, josta vain et itse halunnut tulla ulos!

        Mitä se hyödyttää, jos saattekin maallisen lain ja muutamat luopumuksen tilassa olevat kirkot "puolellenne"?

        Jeesus sanoo, ettei hän ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että maailma hänen kauttansa pelastuisi! Mutta, joka ei ota minun (Jeesuken) sanojani vastaan, häntä en minä (Jeesus) tuomitse, mutta hänet on tuomitseva viimeisenä päivänä se sana, jonka minä Jeesus olen teille puhunut.

        Kuule, ei millään pahalla, mutta miksi toisen ihmisen rakastaminen on syntiä sinun mielestäsi?
        Jos kaksi saman sukupuolen ihmistä rakastavat toisiaan ja tekevät toisensa onnellisiksi, mitä pahaa siinä on?

        Ihmisen sieluhan on avaintekijä näissä asioissa? Sielun puhtautta tulee vaalia, toisen sielua ei saa vahingoittaa tekemällä toiselle pahaa.
        Mitä väliä ruumiilla siis on? Jos on kaksi miehen/naisen ruumista ja kaksi rakastavaa Jumalan omin käsin muovaamaa sielua jotka nyt sattuvat olemaan miehen/naisen ruumiissa, mitä syntiä näiden kahden sielun rakkaus on?
        Jumala rakastaa kaikkea mitä luo. Rakkauden takia tuomitseminen on tyhmää.

        (Minkä lisäksi itse olen saanut sen käsityksen, että raamatussa ei kielletä itse homoutta, vaan lähinnä miesten väliset seksisuhteet jotka siihen aikaan olivat yleisiä.)
        (Ja jos kerran olet NOIN uskovainen (...) niin mikset samantien kulje täällä vaahtoamassa siitä miten kaikki naiset ovat perisynnin takia syntisiä ja miten kaikki naiset joutuvat helvettiin ja blaablaa.)


      • Hmmmmmmmmmmmm
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa NE JOTKA USKOVAT, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme kristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennnus ja pakanoille hullutus,
        mutta niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, ON KRISTUS, JUMALAN VOIMA JA JUMALAN VIISAUS.

        1.Kor.. 19-24


        Pidätkö itseäsi älykkäänä; mutta mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi itsellensä koko maailman mutta saisi sielullensa vahingon!?
        Kerran kun kuolet niin sinustakin tulee silloin uskova, mutta se ei sinua enää hyödytä. Kadotuksessa ei ole muuta, kuin ikuinen ero Jumalasta ja hänen luomastan maailmasta. Mieti ja lue muutakin kuin ihmisviisauden kirjoja, miksi et halua tutkia Raamattua. Et taida uskaltaa, pelkäät ihmisiä vai!?

        Anteeksi nyt vain, mutta Raamattukin on ihmisten kirjoittama. Eräs hallusinaatioita nähnyt henkilö keksi Jumalan. Skitsofrenia oli vallannut hänet ja koska mielisairauksia ei otettu silloin vakavasti/ei tiedetty niistä mitään niin joukko muita ihmisiä alkoi uskomaan näihin satuihin. Vuosien saatossa yhä useampi skitsofreenikko lisäsi omia tarinoitaan tähän suureen satukirjaan joka on maailman luetuimpia kirjoja nykyään. Valitettavasti fakta ja fiktio menivät pahasti sekaisin. Raamatussa on paljon asioita jotka eivät nykypäivänä yksinkertaisesti päde. Ihmiset eivät ole olleet raamatun tarinoiden syntyjen aikaan yhtä tietoisia kuin ovat nyt. Koko ajan voidaan selvittää enemmän ja enemmän joten ihmisten viisaus ja älykkyys kasvaa. Sen myötä huomaamme mikä todellisuudessa on faktaa ja mikä fiktiota.


      • ................
        homo_91.. kirjoitti:

        Kuuleppas jos homoudesta olisi mahdollista parantua niin varmaan aika moni kääntyisi heteroksi, koska kaikenmaailman hulluja liikkuu, jotka voi yhtä hyvin tappaa sen vuoksi, että on homoseksuaali. Kukaan ei voi noin vain päättää, että nyt onkin hetero ja kiinnostuu naisista. Tietenkään sinä hurahtanut et voi ymmärtää mitään, koska sinut on aivopesty raamattusaduilla (tiesitkö sattumoisin, että raamattu on iso satukirja?) Sehän on lasten pelottelu kirja, että "jos et tee niin kuin jumala käskee niin palat helvetin tulessa" Ja ne jotka kirjoittivat homoja vastaan niin elivät sellaista aikakautta jolloin ei ymmärretty homoutta. Ne tekstit kirjoitettiin vain pelotteluksi, että homot eläisivät valheellista elämää heterona. Minua ei kiinnosta valheellinen elämä ja tarkoitatko juuri tällä vitun parannuksella, että homojen on väkipakolla ruvettava heteroiksi ja oltava naisten kanssa? Sekö parantaa? Enpä usko. Valheellinen elämä paljastuu lopulta ja jos on ehtinyt hankkia lapsia niin silloin he ovat vaimon lisäksi niitä jotka kräsivät kun mies ei voi kieltää omaa seksuaalisuuttaan ja paljastuu homoksi.

        Ja minä olen koko pienen ikäni tuntenut olevani homo enkä ole koskaan tuntenut vetoa naisia kohtaan edes seksuaalista. Tiesin jo alakoulussa, että tunnen vetoa poikia kohtaan ja murrosiässä tiesin, että olen homo. Minä olen homo enkä halua heteroksi, koska se ei ole mahdollista enkä halua naista elämänkumppanikseni. En halua edes ajatella harrastavani naisen kanssa seksiä.

        Jos jumala olisi olemassa, niin miksi hän antaa ylipäätänsä homojen syntyä? Tai miksi hän tai jeesus ei sitten paranna homoja? Jos jeesus paransi sairaita niin miksi ei homoja? Vaikka homous ei ole sairaus. Täyttä paskaa koko raamattusonta. Pää menee kipeäksi jos alkaa miettimään tollasia. Kokemuksesta voin sanoa, että parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on niin elämäkin hymyilee. Ei kannata yrittää olla sellaista mitä ei ole. Tai muuten saattaa joutua hulluuden partaalle. Onko se sitten parempi, seota täysin vai elää onnellista elämää sellaisena kuin on? Missä se parannus silloin näkyy? Saatanan aslanin aivopesijät joiden asiakkaat päätyvät itsemurhaan kun se terapia on vaarallista psyykkeelle.

        Itse olen valmis ottamaan seuraukset vastaan. En ole homoseksuaali, mutta mielestäni homo ja hetero, mies ja nainen, afrikkalainen ja suomalainen, islamilainen ja suomalainen ovat täysin samanarvoisia joka suhteessa, ja ansaitsevat samat oikeudet.
        Ole ylpeä itsestäsi ja siitä kuka olet. Toivon sinulle kaikkea hyvää : )

        Peace&love


      • ................
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        Onko sinua lapsena "pakotettu" kuuntelmemaan Jumalan sanaa, kun sinulla on noin kielteinen käsitys Jumalasta?
        Jumala on H Y V Ä JUMALA! Kukaan ei nimittäin voi tulla Jeesuksen luokse, jos Isä ei häntä vedä, koko uskoontulo on alusta loppun asti Jumalan teko!

        Se on Jumalan teko, että minä uskon. Minä olin ihan samanlainen "palikka-aivo" kuin sinäkin, ennekuin tulin uskoon. Luulin, että jos en kenellekään tee pahaa niin taivaaseen menen siinä kuin muutkin. Nyt tiedän, että helvetti olisi minulle avautunut ja kuulunut myöskin.

        Ihmiset eivät tajua, ennenkuin Pyhä Henki alkaa valaisemaan hänelle, mitä on synti, mitä on synnittömyys ja mitä on tuomio!

        Odottele sinä vain niin Jumala ilmaisee itsensä sinulle, ihan varmasti, jos todella sitä haluat! Mutta muista sitten myös otta vastaan lahja, jonka hän sinulle antaa.
        Jumalan sana sanoo, että sen joka Jumalan luokse tulee, täytyy usko, että JUMALA ON ja hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät!

        Kerroit olleesi homo aina. Mistä se johtuu, koska homoja ei Jumala luonut! Täytyy löytyä jokin selitys sille, miksi näin on kohdallasi ja monen kohdalla.

        Se mikä minun mieleeni on tullut homoista puhuttaessa, voiko olla niin, että olet itse asiassa "apostoli Paavali" tyyppiä? Pietari oli naimisissa, koska hänellä oli anoppi, mutta Paavali oli poikamies. Ja hänen tehtävänsä oli olla vahva Jumalan sanansaattaja, ja sitä hän olikin!

        Tämä aika vain on niin seksin kyllästämä, jolloin nuoret lulevat, että jos ei heti mene noihin touhuihin mukaan on OUTO TYYPPI!

        Entäpä jos elämäntehtävä onkin pysä naimattomana ja ympärillä oleva maailma huutaa, miksi et jo makaa jonkun kanssa, olet outo ja eikö kukaan sinua huoli?!
        Hirvittävä tilanne ja siinä moni sortuu luulemaan olevansa jotain, muuta kuin mitä on.

        Oletko sairas vai vaan muuten ihan vitun ilkeä ihminen?

        Luuletko, että saat paikan taivaassa, kun olet noin täynnä vihaa ja suvaitsemattomuutta?

        Sanasi ovat terävämpiä kuin veitsi, ja viillät niillä muiden tunteita.

        Miksi te uskovaiset ETTE YMMÄRRÄ MISSÄÄN VAIHEESSA VAIKKA TEILLE KUINKA SELITTÄÄ, että homot ovat samanlaisia ihmisiä siinä missä muutkin?

        Homot eivät eroa parisuhteessa heterosta paskanvertaa. Jos raamatun mukaan homoille seurustelu merkitsee pelkkää seksiä ja irstailua, niin silloin myös heterot seurustelevat vain nussimisen, naimisen, panemisen, seksin, runkkaamisen, persepanon, pervoseksin takia.
        Mutta asia ei ole näin. Homot eivät ole eläimiä, jotka etsivät kumppania vain saadakseen seksuaalista nautintoa.
        Homoseksuaalit ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ja rakkaus tulee heille etusijalla siinä missä heteroillekin kuuluisi tulla.

        Joten, jos sinulle ei vielä valjennut tekstini idea, jota yritin sinulle selittää, niin voit painua muualle kirjoittelemaan rasistisia pilkkatekstejäsi.

        Toivon, että jätät nyt tämän palstan ihmiset rauhaan, ja keksit itsellesi parempaa tekemistä.

        Kiitos.


      • ...............
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        varmaan veisin asian rukouksen kautta Jumalalle tiettäväksi, koska vain hän voi muuttaa olosuhteita ja avata uuden tien jokaikisen elämän. Jumala voi kaiken! Ihminen vain on tarkoitettu elämään lähellä Herraa.

        Et voi olla uskovainen, koska käytät sanontoja "jos hän ei eläisi oppisi mukaan",
        koska tämä oppi ei ole minusta eikä maasta vaan taivaasta tullut Jumalan ilmoitus, että hän on tullut etsimään ja pelastamaan sitä mikä kadonnut on.

        Apt.10:38
        te tiedätte, että kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilasen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.


        Onko minulla oikeutta määritellä mikä on syntiä!? Ei minulla ole oikeutta siihen, vaan minun on katsottava se ohjekirjastani=Raamatusta, mikä on syntiä.

        Raamtuttu sanoo kaikille tasapuolisesti että esim. homous on syntiä, ihan yhtälailla, jos varastan sekin on syntiä! Ei varaskaan voi sanoa, että minä en koe sitä synniksi! Niin et sinäkään voi sanoa, että en koe homoutta synniksi, jos Jumalan sana sanoo homoudesta/lesboudesta, että se on kauhistus Herralle!

        Et sinä ensikädessä keskustele nyt minun kanssani vaan keskustelet itse asiassa Jumalan kanssa, koska tämä on hänen ilmoituksensa ihmiskunnalle, eikä minun ilmoitukseni!

        Meidän on vain käsketty pitää esillä elämän sanaa, sopivissa ja sopimattomissakin tilanteissa!

        Miten monta kertaa kukaudessa, vuodssa vai viikossa olet seurakuntasi tilaisuuksissa?! Kiinnostaa tietää!

        Jos uskovaisena oleminen tarkoittaa sitä, että täytyy olla samanlainen muita ihmisiä loukkaava, ahdasmielinen hullu kuin sinä, niin jätän koko paskan väliin.

        Onneksi elämäni ei ole niin rajoitettua kuin sinun.

        Pitääkö uskovaisen käydä joka päivä kirkossa, jotta olisi "parempi uskovainen".

        Vittu että vihaan tätä "parempi ihminen" käsitettä niin saatanasti.
        Kuka määrittelee sen, kuka on "parempi ihminen" tai "parempi uskovainen".

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että wicca on paras uskonto. "kaikki on sallittua, mikä ei vahingoita muita".
        Edellä mainittu on paras elämänohje, minkä olen tähän mennessä kuullut.
        Tosiaankin, vahingoittaako homoseksuaalisuus muita? Onko siitä haittaa sinulle? Ainiin, justiinsa joo, tietenkin siitä on haittaa sinulle. Vatsassasihan rupeaa varmasti vellomaan vihan, katkeruuden ja vatsahappojesi polttaman ehtoollisleivän seos, kun näet kadulla syvästi rakastuneen homoparin. Kaksi ihanaa ihmistä, jotka kunnioittavat ja rakastavat toisiaan. Sehän saa sinut varmasti voimaan pahoin.
        Siitä vaan, juokse vessaan katkeroitunut, tekopyhä pelle. Siellä saat katsella omaa vihanvääristämää kuvaasi peilistä ja tuntea itsesi hylätyksi.

        Jos joskus tulet vielä toisiin ajatuksiin, ja haluat hyväksyä ihmiset sellaisinaan, kunnioittaa muita ja rakastaa, otan sinut ilomielin vastaan.

        Hyviä miettimis ja pohtimishetkiä sinulle.


      • -.........---
        Homo_91.. kirjoitti:

        Ei minua ole kukaan aivopessyt. Ei kukaan ole minusta homoa tehnyt. Minä olen vain minä enkä halua olla se mikä en ole. Minä en sellaista elämänkohtaloa hyväksy, että joutuisin elämään erakkona ilman kumppania. Sanokoon kuka tahansa hörhö tai satukirjojen tekstit toista, mutta minä elän täällä vain kerran ja haluan elää onnellisena. En voi olla onnellinen naisen kanssa.

        Siihen ei ole vastausta miksi olen homo. Minulla on äiti ja isä, miespuolisia ystäviä enkä ole jäänyt mistään paitsi. Minä en vaan tykkää tytöistä. Minua ei kiinnosta se miksi olen homo ja jos joku alkaa sitä spekuloimaan niin aivan sama. Ei ole lääkettä joka tämän poistaisi. Minä en kadu sitä, että olen homo. Ja uskon, että jos minua ei ole tarkoitettu homoksi, niin olisin hetero.

        Ja mitenköhän raamattu selittää homoseksuaalisuuden eläinkunnassa? Ehkä luonnonvalinta on tehnyt joistakin homoseksuaaleja välttääkseen maapallon ylikansoittumista. Ihmiset eivät todellakaan lopu kesken tästä maailmasta ja mielestäni saisi olla vähemmänkin kansaa. Kohta kaikki on niin tiheään asutettuja, että ei mahdu edes hengittämään.

        Ja minua ei ole innostanut kukaan olemaan homo, ei edes seksi. Siis seksi ja seksuaalisuus ovat kaksi eriasiaa. Toki nykyään kaikki on aika paljon seksin kyllästämää, siitä olen samaa mieltä. Minusta seksinharrastamista ei tarvitse kiirehtiä. Antaa lapsien olla lapsia ja nuorten nuoria kunnes aikuisuus tulee kunnolla.

        Minä en halua valheelliseen liittoon naisen kanssa. Omatunto ei salli sitä. Valehtelu ei ole oikein. Minusta on kauheaa ajatella miten pahasti jotain naista höynäytetään jos miehenä on valehteleva homo. Ja vielä pahempaa jos on lapsia. Siinä voi pienessä hetkessä särkyä koko perhe. Lapsia ei pidä laittaa maksamaan aikuisten takia!

        Ja minua ei ole pakotettu kuuntelemaan raamatun valhetarinoita. Huomasin itse siinä alakoulun aikaan, että uskonnon tunneilla meille syötetään toista tarinaa ja ympäristöopin osalta toista tarinaa. Kyllä siinä meni sekaisin, mutta tajusin, että yliluonnolliseen ei voi uskoa tai mihinkään ihmetekoihin tai jumalaan jota ei edes näe.

        Minusta tuntuu, että teillä jotka paasatte muille miten elää ja tehdä, on aika tylsä elämä. Jos eläisitte onnellisena ja olisitte tyytyväisiä omaan elämäänne niin teitä ei kiinnostaisi mitä muut tekee. Antaa kaikkien olla mitä on ja tehdä mitä haluaa niin kauan kuin se on lain rajoissa.

        Ja ei, en todellakaan tarkoita, että jos ihminen rakastaa koiraansa niin hänellä tulisi olla oikeus mennä naimisiin sen koiran kanssa. (Pentti Oinosen puheet olivat lapsellisia) Minusta on röyhkeää verrata ihmisen ja eläimen suhdetta homojen suhteisiin kun siinä on kyse kahden eri lajin jäsenistä, ihmisestä ja koirasta. Maailmassa on niin paljon ihmeellisiä asioita ja mielestäni homoseksuaalisuudesta tehdään turhan iso asia. Ihminen uhmaa luontoa niin monella eri tapaa, että homoseksuaalisuus on pientä niiden muiden rinnalla. Homoseksuaalisuuden hyväksyminen ei tarkoita sitä, että tulevaisuudessa mennään mahdottomuuksiin kuten eläimen ja ihmisen välisiin suhteisiin. Ketä homoseksuaalisuus vahingoittaa? Ei mielestäni ketään, tai no tuohan se homofoobikoille päänvaivaa. Minusta heterot ja homot voivat ihan hyvin elää tässä maailmassa kaikessa sovussa.

        Ja varmaan joku tulee taas rinnastamaan homoseksuaalisuutta pedofiliaan. Lapsen hyväksikäyttö on rikos. Lapsen ja aikuisen seksuaalista suhdetta ei voi hyväksyä, koska lapsi ei ole samalla tasolla aikuisen kanssa. Rikokset on aina rikoksia ja esim. raiskaaminen ja väkivalta eivät ole millään tasolla hyväksyttäviä.

        Sinä et voi estää homouttani enkä minä voi estää sinua paasaamasta homoseksuaalisuutta vastaan. Voittaako kumpikaan mitään? Ei. Siksi tämä paasaaminen on aivan turhaan. Ehkä sinua suututtaa, että puheesi eivät muuta minua heteroksi. Minä aion olla se mikä olen ja ole sinä mikä olet.

        Hyvin kirjoitettu : )
        Parasta tekstissäsi oli se, että osasit kirjoittaa sen aikuismaisesti, etkä vain rustannut haukkumanimiä, niin kuin monet tekee.
        Ole ylpeä itsestäsi, sillä olet harvinaisen fiksu nuori mies : )


      • Homo_91
        -.........--- kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu : )
        Parasta tekstissäsi oli se, että osasit kirjoittaa sen aikuismaisesti, etkä vain rustannut haukkumanimiä, niin kuin monet tekee.
        Ole ylpeä itsestäsi, sillä olet harvinaisen fiksu nuori mies : )

        Meni noissa muissa vastauksissa hieman kiroilemisen puolelle, mutta olen vuodesta 2006 lukenut tämän kaltaisia tekstejä ja välillä menee hermot vaikka tämä onkin vain nettipalsta. Turhaa tämä ehkä on kun ne jotka paasaavat eivät muuta mielipiteitä, mutta en muuta minäkään. Siksi välillä on aivan turhaa kirjoittaa monta riviä tekstiä. Ehkä joku valaistuu edes hiukan.


    • Vastaampahan minäkin

      Olen samaa mieltä, kuin ensimmäinen teologi. Raamatun tarkoin sanoin Jumala on luonut kaikki ihmiset. Hän on tuntenut meistä jokaisen ennen syntymäämme. Jos näin on, miksi me sitten olemme syntyneet? Jos Jumala vihaisi homoja ja katsoisi homouden synniksi, niin miksi hän ei sitten ole jättänyt meitä syntymättä?

      Jumalan pitäisi myös antaa synnit anteeksi niin kauan kuin vain uskoo. Joten emme me sitten voi olla kovinkaan syntisiä Jumalan silmissä? Jumala rakastaa kaikkia ja antaa kaikille synnit anteeksi. Jumala on myös rakkaus itse. Niinpä, jos minä sitten olisin menossa kuolemani jälkeen helvettiin, koska minut tuomittiin rakkauteni tähden, niin en haluakkaan päästä Jumalan kanssa samaan paikkaan. Ja pieni vielä, seksi on rakkauden yksi muotot, joten Jumala = rakkaus= on myös seksi, joten Jumala = seksi myöskin.

      • on tapahtunut???

        Kuka vielä jaksaa/voi uskoa ns. raamatulliseen ihmisen luomiskertomukseen, tiede on jo kauan sitten voinut todistaa ihmisen kehittymisen tälläiseksi kuin nyt olemme. Tuhansia vuosia ennen raamatullisia aikoja ihminen on aina "uskonut ja palvonut" jotain itselleen yliluonnollista ja käsittämätöntä, raamattu on samaa jatkumoa sille. Kaikissa ihmisheimojen uskomuksissa jokin/jotkut asiat on julistettu tabuiksi ja niitten rikkomisesta annettu julmiakin tuomioita, samaa kaavaa käyttävät tämän päivän kristityt, niin idässä kuin lännessäkin. Ennen oli shamaanit/poppamiehet, sitten papistot ja muut kirkonmiehet, jotka halusivat alistaa valtaansa ja lakiensa noudattajakseen kaikki alempiarvoiset alamaisensa.
        Aina on ollut niin, että se mikä oli kuninkaalle/piispalle/kardinaalille soveliasta, siitä kansa ja rahvas ei saanut nauttia. Nyt kun ihmiset haluavat karistaa harteiltaan henkisiä kahleita ja nauttia omista seksuaalisista, muita loukkaamatonta, haluistaan, niin se onkin kirkon kauhistus, kirkon jolla ei ole mitään tekemistä ihmisrodun luomisen kanssa. Päin vastoin, kirkko on ollut usein ihmisen kehityksen jarruna, alistamalla ihmiset omien tarkoituspriensä alle.


      • jumala ja joulupukki

        Olemme syntyneet, kun maailma niin kehittyi. Kehityksen kautta syntyivät, atomien osat, atomit, tähdet ja planeetat... Jonnekin kehittyi elämää - ainákin maapallolle.

        Ei siihen mitään jumalaa tarvita. Jumalat ovat ihmisten luomuksia. Uskontojakin on tuhansia ja jokaisella, joka uskoo jumalaan - on siitä jumalastaan - aika erilainen käsitys.

        Kristinuskossakin välillä "jumala on rakkaus"... millainen rakkaus? ... välillä sama jumala kostaa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen...

        Esimerkiksi joulupukki on paljon todellisempi kuin ne jumalat... ja Suomessakin me melkein jokainen olemme uskoneet joulupukkiin... Aikuisena aika harvat sitten enää uskovat.

        Samoin se on niiden jumalien kanssa.

        Lukekaa riittävästi (muutakin kuin raamattua) ja pohtikaa millaisella logiikalla ja millä henkilökohtaisilla motiiveilla nämä erilaiset jumaltenjulistajat toimivat... niin eiköhän ne asiat valkene.

        Otanpa esimerkin:
        - Aina kun menee huonosti (läheinen tai lapsi kuolee), niin "se on Jumalan tuntematon tahto, ja siihen pitää vain tyytyä".
        - Kun menee hyvin "kiitetään Jumalaa".
        ...

        Hyvää loppukesää


    • rtojbrgtopn

      Maailmanlopun koettaessa Jumala tuhoaa julmasti em. kolme syntistä ihmisryhmää. Se tapahtuu niin, että ko. ihminen revitään kappaleiksi taivaasta tulevan Jumalan vihan välityksellä. Veri lentää ja ihminen tuhoutuu palamalla, niin että jäljelle jää vain "mytty."

      Mustaan aukkoon joutuessa astronautti repeytyy raa-asti. Ensin hänen aikansa pysähtyy, sillä aika on valoa, ja mustassa-aukossa ei ole valoa ollenkaan. Sen jälkeen hän venyy pituussuunnassa niin että hänen jalkansa venähtävät pitkiksi ja viimenään hän repeytyy ja puristuu pieneksi möykyksi mustan aukon sisällä.
      Eikö tämä musta aukko vastaakin aika hyvin kadotusta?

      • manicarnia

        mitenköhän tämä liittyi asiaan :D
        ja harvapa homo sitä kirkkoon usko.. ehkäpä sen oppeihin, tai ei sitten niihinkään.


    • Anonyymi

      Jos Jumala jonkun asian, oli se mikä hyvänsä, sanoo synniksi niin hän ei olisi oikeuden mukainen ellei hän siitä voisi vapauttaa. Minua on käytetty lapsena hyväksi ja siitä jäi seksuaaalisuuteen kieroutumia. Jumala ei vihaa homoja tai lesboja vaan rakastaa ihmisiä vaikka nämä elävät synnissä, mutta minkä raamattu sanoo synniksi niin se on otettava vakavasti. On kuitenkin oikein että sanoo ja varottaa että synnin palkka on kuolema ja että synnissä tahallaan elävät eivät peri Jumalan valtakuntaa. Olen itse saanut seksuaalisista hyväksikäytön aiheuttamista kieroutumisista avun. Kumma vaan että nämä Setat ja muut eivät halua kuullakaan mistään eheytymisestä ellei se sovi heidän agendaansa. Kantaako Seta huolta niistä nuorista jotka ovat propagandan takia tehneet nuorina sukupuolenvaihdosleikkauksen ja sitten katuneet syvästi? Kuka heistä välittää? Enpä ole noita kaikkia kappaleiksi repimisiä raamatustani löytänyt. Kaikenlaisia teologeja niitä onkin. Raamatusta löytyy kyllä selkeästi se että Jumala sanoo Homouden synniksi kuten tämän kommenttini jälkeinen jo täällä aiemmin ollut kommentti kertoo. Nuo kohdat on helppo googlettaa kyllä ne sieltä löytyvät. Jumala ei vihaa homoja vaan haluaa että tekevät parannuksen synneistään. Jumala onkin ainoa toivo ja voima joka voi muutttaa ihmisen seksuaaliset kieroutumat normaaliin seksuaalisuuteen! Tiedän asiasta jotain kun olen 5 vuotiaana hyväksikäytetty. Ihmisen kannattaa rukoilla ja Pyytää Jeesusta Krisusta elämänsä auttajaksi ja pelastajakseen. Ihan omin sanoin. Jeesuksen sovitustyö, kun hän uhrauttui ja sovitti kaikkien maailman ihmisten synnit kattaa kaikenlaiset synnit. Kun ihminen ottaa vastaan Jumalan sovitustyön uskomalla Jeesukseen ja tunnustamalla hänet suullaan Herraksi ihminen saa Jumalalta Pyhän hengen voiman joka tarkoittaa sitä että hän tulee uskoon. Jumalan henki aiheuttaa sen. Ihmisen mieli muuttuu monessa asiassa uskoontulon jälkeeen jolloin hänestä tulee Jumalan lapsi ja taivaskelpoinen. Ei omat teot ihmistä pelasta vaan Jumalan armo kun ihminen ottaa pelastuksen vastaan rukoilemalla. Kaikissa uskonnoissa ihmisen suorittamat rituaalit muka pelastavat mutta ei ole ketään muuta joka voi ihmisen sielun pelastaa kuin se joka ihmisen on luonutkin. Uskonnoista ei ole apua koska ne perustuvat kaikki ties mihin rituaaleihin jotka ovat ihmisten keksimiä eikä niistä ole mitään apua. Jumala on armollinen mutta tahallaan tietoisesti synnissä elämällä voi paatua joten raamattu antaa varoituksia näistä asioista ettei ihminen eksyisi pois raamatun totuudesta. Siksi tämän kirjoitin vaikkei varmasti ole mikään erinomainen ohje eikä kieliopillisesti hyvä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe