Mitkä ovat "parhaita" asuinalueita Joensuussa kun otetaan huomioon esim. sijainti keskustasta, siisteys, palvelut? vuokra-asuntoa kun tässä etsiskelen niin olisi ihan kiva tietää.. Entä huonomaineisia alueita joita olisi syytä vältellä ?
Vastaukset 71
- rauhallista.......
ja hyvä asua,tervetuloa!
- Nimetön
sama kai mihin mäkeen tai notkelmaan kallistat pääs.............
- pparas
on Noljakka! Ihan sama missäpäin, kunhan ei Pesolantiellä. Luonto on lähellä ja vartin pyöräily keskustaan.
- miekoin
Siihtala on hyvällä paikalla, siisti ja rauhallinen, mut mitään palveluita siellä ei ole. Mutalan kanssa sama juttu. Utraa en ehkä ekana suosittelisi, siellä on paikka paikoin aika levotonta. Rantakylää jotkut pitää huonomaineisena, mutta 20 vuotta siellä asuneena voin sanoa ettei se ole ollenkaan huono kaupunginosa. Totta kai sielläkin on ne muutamat taloyhtiöt joihin en muuttaisi, mut niinhän se on missä tahansa. Noljakkakin on ihan toimiva paikka, sitä voisi verrata sijaintinsa ja palveluidensa puolesta Rantakylään. Joskin Rantakylässä on ehkä hivenen edukkaammat vuokrat. Itselläni esim. 61 m2 kaksio, 365 euroa.
Itse muuttaisin joko ruutukaavalle tai Niinivaaralle, tai siis muutan kunhan tästä saan aikaiseksi.- jaana 34
Noljakkaa ja marjalaa en suosittele asuu huume porukkaa paljon.Utra on hyvä utran harjut lähellä ja rauhallinen paikka muutenkin.(poliisi)
- ai huumeporukkaa
jaana 34 kirjoitti:
Noljakkaa ja marjalaa en suosittele asuu huume porukkaa paljon.Utra on hyvä utran harjut lähellä ja rauhallinen paikka muutenkin.(poliisi)
oon keskeisellä paikalla töissä Noljakassa ja asun myös täällä. Huumeporukkaa en ole nähnyt , kun olen tavan eläjä.
Huumeveikkoja on pitkin kaupunkia. Ei ne missään erityisemmin ole. Noljakka on hyvä ja tajuttoman kaunis kaupunginosa- aavaranta!!!
Eikös Utra ole kaikkein kurjinta aluetta? Jokapaikassahan omakotialueet on siistejä, mutta vuokra- asuminen on muuta toista. - oikein on
ai huumeporukkaa kirjoitti:
oon keskeisellä paikalla töissä Noljakassa ja asun myös täällä. Huumeporukkaa en ole nähnyt , kun olen tavan eläjä.
Huumeveikkoja on pitkin kaupunkia. Ei ne missään erityisemmin ole. Noljakka on hyvä ja tajuttoman kaunis kaupunginosa- aavaranta!!!
Eikös Utra ole kaikkein kurjinta aluetta? Jokapaikassahan omakotialueet on siistejä, mutta vuokra- asuminen on muuta toista.että jns vuokratalot nuo hörhöt sekottaa tavallisten keskuuteen..ei oo kun ongelmia..Liperissä on opittu ja sijitettu samanlaiset keskenään muista erilleen ja huomattavasti parempi juttu kaikille osapuolille..nekun ei suurinosa halua muuttua asuivatpa kuinka normaalien seassa..päinvastoin tuovat omat ilmiönsä toisten vaaraksi ja haitaksi ja lasten esimerkiksi ja häiriöksi...
- mikä vuokra
miten ihmeessä sait noin halvan? lähes kaikki mitä katsonut ja missä asunkin R-kylässä on yli 500 €!! :o
- Vanhus II
jaana 34 kirjoitti:
Aika hurjia yleistyksiä! Noljakka ja Marjala ovat molemmat erittäin viihtyisiä asuinalueita, etenkin jos pitää luonnosta, rauhasta. Lisäksi palvelut ovat hyvin saatavissa, etenkin Noljakassa.
- kunnon ihmisiä.
Jos vaan vapaita ja muuten sopivia asuntoja löytyisi niin olisi erittäin hyvä paikka.
- Öllölä
... on ekaks paras. Se on Joensuuta ja on niiiiin rauhallista.
- öllölästäkö
Öllölä kirjoitti:
... on ekaks paras. Se on Joensuuta ja on niiiiin rauhallista.
sieltä tulivat aikaanansa mansikka varkaat meidän pellolle söivät ittensä kylläseksi ja tulivat kahville.
Niin se kait nykysin kuuluu jojensuuhun oli yllätys kun seisoi kilpi heinäpellolla
kattelin kauan näinkö se.
Rantakylä kait rauhaton samoin mutala.Itse asuin Kauppakadulla ihan hyvä.
Muutin poi 32 vuotta sitten vielä parempi.
- ..............
Etu-Noljakka on ainakin todella viihtyisää aluetta ja tarvittavat palvelut lähietäisyydellä...
Taka-Noljakka ja Marjala osittain rauhattomia kerrostaloalueita...
Niinivaara on myös hyvä ja hyvässä maineessa, mutta kallis....
Rantakylä on ruma 70-luvun lähiö, rauhoittunut kyllä hieman ja palvelut pelaa (itse en muuttaisi, en vaan tykkää...)
Utrassa ei ole palveluita, mutta uusi omakotialue ilmeisesti rauhallista, kerrostalot huonomaineisia ongelmapesiä...- eipäs oole
takanoljakalla tarkoittanet erkinpellontietä? sitä minäkin aikanaan pelkäsin- mutta muutin kuitenkin. EI MITÄÄN ONGELMAA. riippuu tietty siitä mihin niistä taloista muuttaa..koko aluetta ei voi tuomita yhden rauhattoman talon takia.
- piru 34
eipäs oole kirjoitti:
takanoljakalla tarkoittanet erkinpellontietä? sitä minäkin aikanaan pelkäsin- mutta muutin kuitenkin. EI MITÄÄN ONGELMAA. riippuu tietty siitä mihin niistä taloista muuttaa..koko aluetta ei voi tuomita yhden rauhattoman talon takia.
Yli arvostettu paikka, polttavat autoja ja roskiksia ja on muuten joensuussa nykyisin alue jossa poliisilla eniten tehtäviä ettäs tiedätte.
- jopak
piru 34 kirjoitti:
Yli arvostettu paikka, polttavat autoja ja roskiksia ja on muuten joensuussa nykyisin alue jossa poliisilla eniten tehtäviä ettäs tiedätte.
kuopion torikin on yliarvostettua aluetta- pahvi!
- LENKKIPOLKU
piru 34 kirjoitti:
NOLJAKASSA ON HYVÄ ASUA .LENKKI POLUT ON HYVÄT.EI OLE PITKÄMATKA KESKUSTAAN.JA ON RAUHALLISTA
- ...............
eipäs oole kirjoitti:
niinhän mie sanoinkin, että TIETYT KERROSTALOT taka-noljakassa ovat rauhattomia ja varmasti niitä poliisin hälytystilastojen kärkeä (taka-noljakka alkaa mäen päältä, välissä selkeä raja - metsä).............en yleistänyt koko aluetta, Noljakankaaren pohjukasta löytyy varmasti esim. rauhallisempaa pientaloaluetta missä on näitä ystävyyskaupunkien mukaan nimettyjä katuja....
- Kokemusta23
............... kirjoitti:
niinhän mie sanoinkin, että TIETYT KERROSTALOT taka-noljakassa ovat rauhattomia ja varmasti niitä poliisin hälytystilastojen kärkeä (taka-noljakka alkaa mäen päältä, välissä selkeä raja - metsä).............en yleistänyt koko aluetta, Noljakankaaren pohjukasta löytyy varmasti esim. rauhallisempaa pientaloaluetta missä on näitä ystävyyskaupunkien mukaan nimettyjä katuja....
PYSY KAUKANA SIITÄ SLUMMISTA.
- näin.
Kokemusta23 kirjoitti:
PYSY KAUKANA SIITÄ SLUMMISTA.
pysy pois , etpähän ainakaan aiheuta rettelöitä meidän rauhallisessa taka-noljakassa.
- kokemusta 23
näin. kirjoitti:
pysy pois , etpähän ainakaan aiheuta rettelöitä meidän rauhallisessa taka-noljakassa.
tiedän mistä puhun
- lähellä
kokemusta 23 kirjoitti:
tiedän mistä puhun
Asunut 25v noljakassa ja ihan tyyyväinen olen ollut.
- perillä...
............... kirjoitti:
poliisien hälytystilastoista, vaikka noin tunnut tietävän . Olen vuoden nyt asunut tässä ja poliisin olen nähnyt kolmesti partioivan liikennettä täällä. On VARMASTI tilastojen kärkeä. l......heheh
- on ollut
näin. kirjoitti:
- melkein
yhtyisin , Etu-Noljakka rauhallinen, loppuosa Noljakasta on sitä mitä on :( sekä Marjala , jonne en ikinä muuttaisi . Rantakylä kaikki tuntee negatiivisessä mielessä ja sitähän se onkin. Utrassahan on nouseva "juppiomakotialue ", kyllä sinne palveluja tulee , kun kerta silmäätekevät asuvat siellä . Siihtala kaikkein paras , lähellä kaikkia palveluita, eikä "hörhöillä" ole sinne asiaa. Linnunlahti vanhaa ja uinuvaa aluetta, samoin Kanervala. Vehkalahdessa suht rauhallista ja sinnehän lopulta kaikki rikkaat asettuvat Penttilän alueelle, niin tulee varmaan olemaan turvallinen.
- Rantakylässä
melkein kirjoitti:
yhtyisin , Etu-Noljakka rauhallinen, loppuosa Noljakasta on sitä mitä on :( sekä Marjala , jonne en ikinä muuttaisi . Rantakylä kaikki tuntee negatiivisessä mielessä ja sitähän se onkin. Utrassahan on nouseva "juppiomakotialue ", kyllä sinne palveluja tulee , kun kerta silmäätekevät asuvat siellä . Siihtala kaikkein paras , lähellä kaikkia palveluita, eikä "hörhöillä" ole sinne asiaa. Linnunlahti vanhaa ja uinuvaa aluetta, samoin Kanervala. Vehkalahdessa suht rauhallista ja sinnehän lopulta kaikki rikkaat asettuvat Penttilän alueelle, niin tulee varmaan olemaan turvallinen.
jo toistakymmentä vuotta ja aivan keskustassa, rauhallista on ei häiriötä.
Se häiriköivä porukka on muuttanut Utraan ja Noljakassa lapset häiriköi, tekevät tihutöitä..missä vanhemmat???
Nyt puhun sitten kaupungin vuokra-asunnoista! - noljakka
LENKKIPOLKU kirjoitti:
NOLJAKASSA ON HYVÄ ASUA .LENKKI POLUT ON HYVÄT.EI OLE PITKÄMATKA KESKUSTAAN.JA ON RAUHALLISTA
mut eikös siellä asu se pahamaineinen sifinalle-jengi?
- me
noljakka kirjoitti:
Mikä on sifinalle.Naapurissa noljakassa lähellä sivaa asun,naapurissa asuu syrjäytynyt 18 v tyttö,juo yöt ja poliisikin kerran käyny rauhotelemassa.Jo oli pyörä hävinnyt,röhkeitä.Että erittäin viihtyisä alue..
- red81
noljakka kirjoitti:
Täällä on kyllä paljon noita hörhöjä teiniä irc galleria sosiaalitapaus..
- eläjä79
me kirjoitti:
Mikä on sifinalle.Naapurissa noljakassa lähellä sivaa asun,naapurissa asuu syrjäytynyt 18 v tyttö,juo yöt ja poliisikin kerran käyny rauhotelemassa.Jo oli pyörä hävinnyt,röhkeitä.Että erittäin viihtyisä alue..
olen kuullut sen nimisestä jengistä joka "hengailee" noljakassa"
- Keskustan
Läheisyydessä olen tyytyväisin ollut asuessani Hukanhaudalla, siellä junaradan ja eväskontin läheisyydessä, erittäin rauhallista aluetta.
- muuta vaan
noljakassa saat turpiin kun tulet ettäs tiedät.
- edes turpiin.
muuta vaan kirjoitti:
noljakassa saat turpiin kun tulet ettäs tiedät.
noljakka on yh-äitien valtakuntaa. ihan vaipantuoksuista valtakuntaa...
- tytsy308754
Heinävuaralla on mukavvoo :))
Ite viihtyny reilun vuojen tiällä :)- rauhallista..
talvisin turhankin hiljaista. Paikalliset kiinnostuneita toisten asioista...
Entinen heinävaaralainen:)
- pulien majoja
älä ainakaan utraan kerrostaloon muuta, naapuri juoppoja ja häirikköjä.
työttämät bailaavat yötäpäivää, ja viina virtaa... - haluat
vuokra-asunnon läheltä keskustaa, niin kannattaa etsiä keskustasta, silloin palvelut lähellä, ja luontoon yms. pääsee kuitenkin nopeasti. Itse asuin monta vuotta etelä-ruutukaavalla vain pari korttelia citymarketista. En olisi muuttanut pois, mutta perheen kasvaessa oli pakko etsiä isompaa
- re3efr3e
Ehdottomasti ruutukaava-alue torista etelään päin. Rauhallista asua sekä palvelut ja liikuntamahdollisuudet lähellä.
- pariskuntajippii
emme ole alkup. joensuulaisia, mutta meistä eteläinen ruutukaava-alue on paras paikka asua täällä :)
- jossika23
pariskuntajippii kirjoitti:
emme ole alkup. joensuulaisia, mutta meistä eteläinen ruutukaava-alue on paras paikka asua täällä :)
ei ikinä luuserien valtakuntaan
- ei
jossika23 kirjoitti:
ei ikinä luuserien valtakuntaan
Ei vaan oo koko Joensuussa yhtä ainoota yksiötä vapaana, opiskelemaan oon tulossa Lappeenrannasta ja kiire tulee ..
- Ellistä
ei kirjoitti:
Ei vaan oo koko Joensuussa yhtä ainoota yksiötä vapaana, opiskelemaan oon tulossa Lappeenrannasta ja kiire tulee ..
kysy elliltä. sieltä on monet saanu.
- aarinkoapila
Ellistä kirjoitti:
kysy elliltä. sieltä on monet saanu.
Ellistä sain itse solukämpän todella nopiasti. Että sieltä kautta ainaskin. ^^ Joku kivaa ja rento kommuunikin olisi kova (onko semmoisia Joensuussa?) tai sitten tosiaan se yksiö jonka saisi sisustaa jo olisi todella hyvällä paikalla. Valoisa, kauniit maisemat parvekkeelta ja hyvä sijainti. Nam. Oi miten idyllistä.
- MANTA 46
aarinkoapila kirjoitti:
Ellistä sain itse solukämpän todella nopiasti. Että sieltä kautta ainaskin. ^^ Joku kivaa ja rento kommuunikin olisi kova (onko semmoisia Joensuussa?) tai sitten tosiaan se yksiö jonka saisi sisustaa jo olisi todella hyvällä paikalla. Valoisa, kauniit maisemat parvekkeelta ja hyvä sijainti. Nam. Oi miten idyllistä.
MUUTA NOLJAKKAAN TÄNNE SOSIAALI ELÄTTIEN LUVATTUUN KAUPUNGIN OSAAN.
- puljua perustamassa
Minua ei pelota tarinat narkkareista sun muista mitä näissä kaupunkikeskusteluissa saa lukea. Muutan sinne minne pääsen ja katson itse miltä alue näyttää.
Ongelmana on vain se etten tiedä mistä saan hankittua vuokra-asunnon!
En löydä kuin kaksi vuokra-asuntoja välittävää firmaa. Toisesta saa asuntoja vain opiskelijat. Se firma on minun kohdallani pois suljettu. Yksi siis jäljellä.
Voisiko joku kertoa välitysfirmoja.
Apu kelpaisi. Olisi halu pistää pulju pystyyn. Asunto puuttuu.- ngt
www.joensuunkodit.fi
- noljakka
ngt kirjoitti:
www.joensuunkodit.fi
Vaihtaisin pienen yksiön 1h kk alkovi sauna 36neliöä.Asunto sijaitsee erittäin rauhallisessa talossa. Kuhilask. Jos marjalassa joku olis kiinostunut vaihtamaan 35-45 neliöä.
- uimaharjussa
Siellä voit tuntea olevasi euroopan omistaja, koska suuripalkkaiset
sellumiehet ovat luoneet sinne sellaisen kultin, siellä voit tuntea
itsesi rikkaaksi, harnmi vaan että ole siellä rikas väärässä porukassa. - kokemusta on
Utraa on syytä välttää, (=siis kaupungin vuokratalot). Joka kerrostalossa asuu ainakin yksi puliukko joka terrorisoi riekkumalla parvekkeellaan illat ja yöt.
Jos valitat, ei isännöitsijää kiinnosta (=ulkoistettu palvelu), ja juoppo-häirikkö tulee kostoksi potkimaan yöllä oveasi.
Vaihtoehtona nukut korvatulpat korvilla, sillä niitä häirikköjä ei kiinnosta muu kuin puli puli....- utraan
Ei pääse erakoitumaan kun on vilskettä ja hälinää...
- jeppejeep
utraan kirjoitti:
Ei pääse erakoitumaan kun on vilskettä ja hälinää...
Itse olen asunut joensuun läheisyydessä ainoastaan rantakylässä kahdessa eri asunnossa ja ensimmäinen asunto oli kerrostalo-yksiö, jossa joskus oli hieman rauhatonta muttei itselle koskaan mitään ongelmia siellä tullut. Nykyään rivitalo-kaksio ja täällä meno erittäin rauhallista, eniten ärsyttävä asia nämä rivitalokyttääjät (joita todellakin on). Kaikkihan on kuitenkin hieman tuurista kiinni, voit saada erittäin hyvän ja rauhallisen kaupungin vuokra-asunnon utran hyttitieltä ja vastaavasti rauhattoman asunnon vaikkapa sieltä niinivaaralta. Kyllähän sekin vaikuttaa paljon sinulla on rahaa pistää kuukausittaiseen vuokraan, jos pystyy enemmän panostamaan niin silloin todennäköisesti nämä häirikköeläjät ovat melko vähissä siinä taloyhtiössä. Sikäli mikäli itsellä olisi tämä tilanne että nyt muuttamassa ja asuntoa jostain tarjottaisiin niin hieman varauksella olisin rantakylästä latolankatu 23 asunnoista, verkkotien asunnoista ja utrasta hyttitiestä sekä mustosenkadun asunnoista. Muualta ei sen enempää kokemuksia.
- home sweet home?
vuokra-asunnoissa niitä ongelma asujia on olipa se talo millä alueella hyvänsä, että sikäli siihen käy melkein mikä joensuun kaupunginosa tahansa. On sitten tuurissa millaista asujaa siellä on. Tämä on koettu monet kerrat. Pahimmat muistot on noljakasta ja karsikosta. En kuitenkaan yleistä koska se on niin siitä kiinni ketä lähellä sattuu asumaan kulloinkin. Nyt asustelen rantakylässä, tosin omassa osakkeessa ja todellakin mainettaan parempi paikka. Johtuneeko sitten juuri siitä että ei ole vuokralaisia?
Lyhyt matka keskustaan on mutalasta, rantakylästä, karsikosta ja niinivaaralta eikä noljakkakaan kovin kaukana ole. Kannattaa ehkä jututtaa pihalla olijoita onko ollut järjestyshäiriöitä taloyhtiössä ennen ostopäätöstä. Yksikin möykkä porukka voi pilata kaikkien viihtyvyyden. Tää on nähty.- vieläkin asuja.
RUUTUKAAVALLA on paras asua ja todella rauhallisinta. Ei "hörhöt" ainakaan näyttäydy julkisesti, eli
ruutukaava. - mie28
vieläkin asuja. kirjoitti:
RUUTUKAAVALLA on paras asua ja todella rauhallisinta. Ei "hörhöt" ainakaan näyttäydy julkisesti, eli
ruutukaava.Niin,ruutukaavalla ei hörhöt näyttäydy julkisesti.Mutta nämä slummit noljakka on pahimpia.
- Kämppä
Onko rantakylä millainen asuinalue ja onko siellä sellaisia taloja jonne ei kannata muuttaa?
- mmmmm....
Kaupungin paras paikka Hukanhauta...palvelut lähellä...keskustaan lyhyt matka...on opiskelija-asuntoja, vuokra-asuntoja, omistusasuntoja...eli kaikkea löytyy..bussit kulkee kaksi kertaa tunnis, lisäksi vielä kaukoliikenteen linjurit...
- Hoilolan tautta
Vanhakansa sanoi, että jos et ole kunnolla joudut Luutalahdesta Öllölään ja laps. rauhoittui kun tiesi mitä loru hänelle käytännössä merkitsee.
Jotta nyt kaikki jompaan kumpaan, mutta Kärnä voi pysytellä Rantakylässä. - Mäntylässä 10 vuotta
Hoilolan tautta kirjoitti:
Vanhakansa sanoi, että jos et ole kunnolla joudut Luutalahdesta Öllölään ja laps. rauhoittui kun tiesi mitä loru hänelle käytännössä merkitsee.
Jotta nyt kaikki jompaan kumpaan, mutta Kärnä voi pysytellä Rantakylässä.Mäntylässä on Siwa. Mäntylässä on työpaikkoja: metsätraktoritehdas. Mäntylässä on ammattikoulukeskittymä. Mäntylässä leikkautat hiuksesi halvalla parturikampaajalinjalaisten harjoittelutyönä! Mäntylässä kuulet joskus kiskojen kolkkeen ratapihalta, ja tiedät: talouden pyörät pyörii sittenkin.
- toinen kommunisti
Mäntylässä 10 vuotta kirjoitti:
Mäntylässä on Siwa. Mäntylässä on työpaikkoja: metsätraktoritehdas. Mäntylässä on ammattikoulukeskittymä. Mäntylässä leikkautat hiuksesi halvalla parturikampaajalinjalaisten harjoittelutyönä! Mäntylässä kuulet joskus kiskojen kolkkeen ratapihalta, ja tiedät: talouden pyörät pyörii sittenkin.
Komea kylä myytiin Joensuun herroille ilman mitään korvausta.Menee koulut, terkkarit vanhankodit ja kaiken päälle vielä kylän tulevaisuus.
Häpeä, häpeä,häpeä. - ryöstö se oli
toinen kommunisti kirjoitti:
Komea kylä myytiin Joensuun herroille ilman mitään korvausta.Menee koulut, terkkarit vanhankodit ja kaiken päälle vielä kylän tulevaisuus.
Häpeä, häpeä,häpeä.Sinne ne meni herrojen palkkoihin ne liitosrahat joilla oli tarkoitus rakentaa Hammaslahteen.
- RAITIS 3ov.
Olen miettinyt vakaasti, muuttoa Ala Noljakkaan Ruurukaavalta. Onko järkee,vai ei? Tämä 42 v, vanha kerrostalo,jossa ihmiset ei tunne toisiaan? Asunut 8v. Ala Noljakassa olis rauhallinen rivari ja pienempi vuokra,ei vesimaksuja ym,ta. ANTAKAA PALAUTETTA YSTÄVÄT. t. Tiedoista kiitollinen. ( RAITIS MIES )
- ....................
Se on ETU-Noljakka
- joku tykkää joku ei
Asuin itse karsikossa rivarissa ja suosittelen, ei vaan oo hyvät kulkuyhteydet julkisilla ja kauppaan on matkaa mut muuten ihan jees, edulliset asunnot... nyt rantakylässä ja tykkään paljon, asutaan sopivasti kaiken lähellä... tässä kerros talossa ei kertaakaan mitään häiriötä, ala ovet suljetaan illalla niin ei hörhöt tuu lämmittelee/nukkuu rappuun, muutama juoppo mut harmittomia omissa oloissaan eläviä... kalliimpi vain asua kuin karsikossa... ja kannatti muuten muuttaa ylimpään kerrokseen, itselle ei rappukäytävän äänet kuulu ja ei oo ns yläkerran naapuria jonka äänet häirihtis et suapi aika rauhassa olla... keskutaan en muuttas, kalliit vuokrat liikaa meteliä ja en jaksa kesällä enimmäkseen sit sitä "amiksien" jumputtelu autolla koska laitteet on yleensä niin perseestä et se vaan kuullostaa kauheelle.... rokin ainaki kuulis hyvin ja palvelut on lähempänä tietenkin, kuka tykkää kuka ei... noljakka ja marjala on vähän siinä ja siinä et itse en tykkää, paskat kämpät ja jos haluut hyvän niin ne on ylihinnoiteltu "kasvavan alueen" siivellä... utran perukoille kannattaa muuttaa ja uudelle alueelle et on rauhallista ja hyvät lenkkipolut... niinivaara yli arvostettu, ei kunnosteta tarpeeksi asuntoja esim ospiskelijoille
(edullesempi asuntoja mm. tarkoitan) et vaikka on opiskelija ei se silti tarkota sitä et pitäs "lahossa" asunnossa asua.... hukanhaudasta en tiiä... itse suosittelisin muuttamaan hiukan kauemmaksi jos auton omistaa... - Miau33
MIKÄ ON ETELÄINEN RUUTUKAAVA ALUE? Me olemme muuttamassa Kuopiosta Joensuuhun elokuun alussa ja haluan lähelle keskustaa ja tuota Kanervalaa ja Linnunlahtea olen ajatellut. Kuuluuko tämä kanervala eteläiseen ruutukaava-alueeseen??
Meillä on kaksi lasta, toinen päiväkoti ikäinen ja toinen menee 4. luokalle. Haluan hänet normaalikouluun, vaikuttaa parhaalta. Onko päiväkodeista mitään tietoa??- ....................
Eteläinen ruutukaava on Koski- Suvatokadun eteläpuoleinen alue keskustaa. Kanervala ei kuulu ruurukaava-alueeseen. Jos olet Joensuun karttaa nähnyt, voit havaita ruutukaava-alueen olevan keskusta, jossa kadut muodostavat ruutukaavan. Kanervala jää n. 0,5 -1 km keskustan ulkopuolelle. Rauhallista, vanhaa aluetta, ei omia palveluita, koska keskusta lähellä.
- ....................
Ja samoin Linnunlahti on vanhaa, ehkä hieman "tylsääkin" aluetta, ei palveluita. Molemmista löytyy ísot päiväkodit.
- kysymys.
Millainen alue mahtaa olla Apajakuja? Onko rauhallista?
- vastaus 1a
Apajakuja kuuluu vanhaan "etu noljakkaan" joka on heitteille jätetyin alue. poliisi kyllä vartio taseisesti Siwan takia. Kaupungin vuokra asunnot on alueella rauhattomia.
- minun mielipide
vastaus 1a kirjoitti:
Apajakuja kuuluu vanhaan "etu noljakkaan" joka on heitteille jätetyin alue. poliisi kyllä vartio taseisesti Siwan takia. Kaupungin vuokra asunnot on alueella rauhattomia.
Vuokra aunnot:
jos on lapsia perheessä; kannattaa asua taka-noljakassa (Kuusela, noljakanmaki)
mutta jos asuu ilman lapsia ja tykkää juoda ja istua rannalla( Marjala, Lähdesuo)
jos tykkää asua kerrostalossa jossa on korkeutta ja näkyvyyttä (keskus noljakka)
jos omistaa asunto;
asunto alueena tällä hetkellä on Kytö ja marjalan perä(ylämyllynrajassa kiinni) - gggggggggggggggggggg
vastaus 1a kirjoitti:
Hahaha, oletko edes käynyt etu-Noljakassa koskaan? Pari kaupungin vuokratalo-pihaa on kyllä, mutta eipä niitä juuri ulkoapäin erota opiskelija-asunnoista tai omistusasunnoista! Todella viihtyisää ja rauhallista seutua, jossa on kaikki palvelut lähellä.
- Iygiygyug
Joensuun paras paikka asua on Joensuun rajojen ulkopuolella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251188
- 701121
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93878- 77771
- 45771
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la39723Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka25658- 67643
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?39526- 67509