yksinmelonta inkkarilla-onnistuuko?

melomaan!

Harkinnassa kajakkimelan hankinta inkkariin, ajatuksella yksinmelominen silloin tällöin. Onko kokemuksia/vinkkejä?

8

5961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

      ...onnistuu,mutta joudut hankkimaan ns ylipitkän melan,jotta onnistuu.
      Kovin lyhyellä et pysty vetämään läheskään niin läheltä kuin inkkarimelalla,etkä niin pystystä.
      Kannataisi opetella inkkarimelan käyttöä peräsimenä,eli j-veto.
      Silloin jokainen veto myös ohjaa kanoottia menemään suoraan.

      Löytyisiköhän jostakin googlettamalla ohjeita?
      Itse en tiedä.
      Tai soita lähimpään melontaseuraan,mielellään neuvovat.

      Olen kyllä nähnyt Ivalojoella isoja miehiä melomassa inkkaria kajakkimelalla,
      mutta näytti se kyllä vähän hassulta.

      Entäs penkki ja airot?
      Inkkariin saa sellaisiakin ja ainakin ovat tehokkaat.

    • pe60

      Hanki avovesi melontaa tarkoitetut,ns ylipitkät säädettävillä lapa kulmilla olevat
      melat.Itselläni on Willy Nahim merkkinen,inkkari tyyppinen avokanootti,olen
      vuosia harrastanut retkimelontaa avovesillä.Saa olla melkoinen aallokko,eikä se
      juurikaan haittaa.

    • arska

      Itselläni on alumiini inkkari ja olen melonnut paljon yksin. Parhaiten yksin melonta
      onnistuu kun hankkii kajakki melan. Itse istun perässä kun melon silloin riittää
      normaali melan pituus. Kanootin etuosaan olen laittannut muutaman kiven painoksi jolloin kanootti on tasapainossa. Näillä konsteilla melonta joutuisasti.

      • On tosi avutonta

        Pitää olla säätölapamelat sun muut. Pankaa sähkökäyttöinen perämoottori kanoottinne persuksiin tai kylkeen, niin jää se melomisen vaivakin pois.
        Kajakkiin on oma melansa, inkkariin omansa ja käytössä tuon inkkarimelan eli yksilapaisen käsittelyn oppii kun hallitsee pienen ranneliikkeen joka kääntää melaa ohjaamaan kulkua vedon jälkeen. Voi hyvä jysäys tätä nykysakkia, kaikki tiedetään, mutta mitään ei osata!
        Ennenvanhaan me ei mitään tiedetty, mutta kaikki silti jouduttiin tekemään itse ja se jos mikään opetti. Minkälaisia vellihousuja valtaosa nuoristamme onkaan, 10 km:n pyöräilymatka jo vie hengen,ellei ole käytössä vähintään 21 vaihteinen fillari ja siinäkin vähintään teline jollekin "RedBullille". Miehistykää nyt hiukan, olette jo pahempia vätyksiä kuin ruotsalaiset suklaansyöjät!


    • Lubwig III

      Jos osaat hyppiä suoraan yhdellä jalalla opit varmaan helposti myös melomaan inkkarilla suoraan ykslapaisella melalla. Vedä pitkä melanveto ja jätä mela veteen vedon lopussa ja suorista sillä kanootin kulku. Ns J-veto. Tulee suht nopeasti automaattiseksi ja vaivattomaksi.

      • ...kuin kaksi edellistä kirjoittajaa.

        Inkkariin on inkkarimela ja sillä melotaan olit sitten yksin tai kaksin.

        Ja senkin vaan meet opettelemaan eikä mitään senkummempia kursseja tarvita.
        - Säädä painopiste tavaroiden ja oman sijainnin avulla sopivaksi.
        Siinä oli se ainut kurssi minkä tarvitsee.

        Ate


    • yks vaan

      Paras on jos on kummatkin päät inkkarista terävät eikä takaosa ole suora. Silloin voi istua keskipenkillä väärinpäin ja onnistuu melominen edes jotenkuten tuulisellakin säällä. Jos istuu takana ja tuulee, on hankala pitää kanootti suorassa.

      Kuten edelliset mainitsivat, j-tyylillä pysyy suorassa.

      • Kuka näitä vastauksia oikein keksii ???

        Onko jossain olemassa inkkaria jonka takaosa on SUORA ??

        Oikean inkkarin kuuluu olla symmetrinen. Melontapaikka valitaaan tilanteen mukaan
        eli välillä keula voi olla peränä. Lisäksi painopistettä säädetään lastilla tai melomalla polviasennossa
        keskipuun tuntumassa.

        Melominen ja kanootin pitäminen suunnassaan onnistu - ei "jotnekuten"
        (kuten edellinen kirjoittaja selittää) vaan mainiosti.

        Ja siis ihan tavalliset inkkarimelat !! Jos joku tarvii jotain ihmemeloja niin se vaan ei tiedä miten
        inkkaria melotaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe