yksinmelonta inkkarilla-onnistuuko?

melomaan!

Harkinnassa kajakkimelan hankinta inkkariin, ajatuksella yksinmelominen silloin tällöin. Onko kokemuksia/vinkkejä?

8

5736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

...onnistuu,mutta joudut hankkimaan ns ylipitkän melan,jotta onnistuu.
      Kovin lyhyellä et pysty vetämään läheskään niin läheltä kuin inkkarimelalla,etkä niin pystystä.
      Kannataisi opetella inkkarimelan käyttöä peräsimenä,eli j-veto.
      Silloin jokainen veto myös ohjaa kanoottia menemään suoraan.

Löytyisiköhän jostakin googlettamalla ohjeita?
      Itse en tiedä.
      Tai soita lähimpään melontaseuraan,mielellään neuvovat.

Olen kyllä nähnyt Ivalojoella isoja miehiä melomassa inkkaria kajakkimelalla,
      mutta näytti se kyllä vähän hassulta.

Entäs penkki ja airot?
      Inkkariin saa sellaisiakin ja ainakin ovat tehokkaat.

• pe60

Hanki avovesi melontaa tarkoitetut,ns ylipitkät säädettävillä lapa kulmilla olevat
      melat.Itselläni on Willy Nahim merkkinen,inkkari tyyppinen avokanootti,olen
      vuosia harrastanut retkimelontaa avovesillä.Saa olla melkoinen aallokko,eikä se
      juurikaan haittaa.

• arska

Itselläni on alumiini inkkari ja olen melonnut paljon yksin. Parhaiten yksin melonta
      onnistuu kun hankkii kajakki melan. Itse istun perässä kun melon silloin riittää
      normaali melan pituus. Kanootin etuosaan olen laittannut muutaman kiven painoksi jolloin kanootti on tasapainossa. Näillä konsteilla melonta joutuisasti.

• On tosi avutonta

Pitää olla säätölapamelat sun muut. Pankaa sähkökäyttöinen perämoottori kanoottinne persuksiin tai kylkeen, niin jää se melomisen vaivakin pois.
        Kajakkiin on oma melansa, inkkariin omansa ja käytössä tuon inkkarimelan eli yksilapaisen käsittelyn oppii kun hallitsee pienen ranneliikkeen joka kääntää melaa ohjaamaan kulkua vedon jälkeen. Voi hyvä jysäys tätä nykysakkia, kaikki tiedetään, mutta mitään ei osata!
        Ennenvanhaan me ei mitään tiedetty, mutta kaikki silti jouduttiin tekemään itse ja se jos mikään opetti. Minkälaisia vellihousuja valtaosa nuoristamme onkaan, 10 km:n pyöräilymatka jo vie hengen,ellei ole käytössä vähintään 21 vaihteinen fillari ja siinäkin vähintään teline jollekin "RedBullille". Miehistykää nyt hiukan, olette jo pahempia vätyksiä kuin ruotsalaiset suklaansyöjät!

• Lubwig III

Jos osaat hyppiä suoraan yhdellä jalalla opit varmaan helposti myös melomaan inkkarilla suoraan ykslapaisella melalla. Vedä pitkä melanveto ja jätä mela veteen vedon lopussa ja suorista sillä kanootin kulku. Ns J-veto. Tulee suht nopeasti automaattiseksi ja vaivattomaksi.

• ...kuin kaksi edellistä kirjoittajaa.

Inkkariin on inkkarimela ja sillä melotaan olit sitten yksin tai kaksin.

Ja senkin vaan meet opettelemaan eikä mitään senkummempia kursseja tarvita.
        - Säädä painopiste tavaroiden ja oman sijainnin avulla sopivaksi.
        Siinä oli se ainut kurssi minkä tarvitsee.

Ate

• yks vaan

Paras on jos on kummatkin päät inkkarista terävät eikä takaosa ole suora. Silloin voi istua keskipenkillä väärinpäin ja onnistuu melominen edes jotenkuten tuulisellakin säällä. Jos istuu takana ja tuulee, on hankala pitää kanootti suorassa.

Kuten edelliset mainitsivat, j-tyylillä pysyy suorassa.

• Kuka näitä vastauksia oikein keksii ???

Onko jossain olemassa inkkaria jonka takaosa on SUORA ??

Oikean inkkarin kuuluu olla symmetrinen. Melontapaikka valitaaan tilanteen mukaan
        eli välillä keula voi olla peränä. Lisäksi painopistettä säädetään lastilla tai melomalla polviasennossa
        keskipuun tuntumassa.

Melominen ja kanootin pitäminen suunnassaan onnistu - ei "jotnekuten"
        (kuten edellinen kirjoittaja selittää) vaan mainiosti.

Ja siis ihan tavalliset inkkarimelat !! Jos joku tarvii jotain ihmemeloja niin se vaan ei tiedä miten
        inkkaria melotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4223
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2681
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2432
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      82
      1477
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      951
    Aihe