yksinmelonta inkkarilla-onnistuuko?

melomaan!

Harkinnassa kajakkimelan hankinta inkkariin, ajatuksella yksinmelominen silloin tällöin. Onko kokemuksia/vinkkejä?

8

4575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

      ...onnistuu,mutta joudut hankkimaan ns ylipitkän melan,jotta onnistuu.
      Kovin lyhyellä et pysty vetämään läheskään niin läheltä kuin inkkarimelalla,etkä niin pystystä.
      Kannataisi opetella inkkarimelan käyttöä peräsimenä,eli j-veto.
      Silloin jokainen veto myös ohjaa kanoottia menemään suoraan.

      Löytyisiköhän jostakin googlettamalla ohjeita?
      Itse en tiedä.
      Tai soita lähimpään melontaseuraan,mielellään neuvovat.

      Olen kyllä nähnyt Ivalojoella isoja miehiä melomassa inkkaria kajakkimelalla,
      mutta näytti se kyllä vähän hassulta.

      Entäs penkki ja airot?
      Inkkariin saa sellaisiakin ja ainakin ovat tehokkaat.

    • pe60

      Hanki avovesi melontaa tarkoitetut,ns ylipitkät säädettävillä lapa kulmilla olevat
      melat.Itselläni on Willy Nahim merkkinen,inkkari tyyppinen avokanootti,olen
      vuosia harrastanut retkimelontaa avovesillä.Saa olla melkoinen aallokko,eikä se
      juurikaan haittaa.

    • arska

      Itselläni on alumiini inkkari ja olen melonnut paljon yksin. Parhaiten yksin melonta
      onnistuu kun hankkii kajakki melan. Itse istun perässä kun melon silloin riittää
      normaali melan pituus. Kanootin etuosaan olen laittannut muutaman kiven painoksi jolloin kanootti on tasapainossa. Näillä konsteilla melonta joutuisasti.

      • On tosi avutonta

        Pitää olla säätölapamelat sun muut. Pankaa sähkökäyttöinen perämoottori kanoottinne persuksiin tai kylkeen, niin jää se melomisen vaivakin pois.
        Kajakkiin on oma melansa, inkkariin omansa ja käytössä tuon inkkarimelan eli yksilapaisen käsittelyn oppii kun hallitsee pienen ranneliikkeen joka kääntää melaa ohjaamaan kulkua vedon jälkeen. Voi hyvä jysäys tätä nykysakkia, kaikki tiedetään, mutta mitään ei osata!
        Ennenvanhaan me ei mitään tiedetty, mutta kaikki silti jouduttiin tekemään itse ja se jos mikään opetti. Minkälaisia vellihousuja valtaosa nuoristamme onkaan, 10 km:n pyöräilymatka jo vie hengen,ellei ole käytössä vähintään 21 vaihteinen fillari ja siinäkin vähintään teline jollekin "RedBullille". Miehistykää nyt hiukan, olette jo pahempia vätyksiä kuin ruotsalaiset suklaansyöjät!


    • Lubwig III

      Jos osaat hyppiä suoraan yhdellä jalalla opit varmaan helposti myös melomaan inkkarilla suoraan ykslapaisella melalla. Vedä pitkä melanveto ja jätä mela veteen vedon lopussa ja suorista sillä kanootin kulku. Ns J-veto. Tulee suht nopeasti automaattiseksi ja vaivattomaksi.

      • ...kuin kaksi edellistä kirjoittajaa.

        Inkkariin on inkkarimela ja sillä melotaan olit sitten yksin tai kaksin.

        Ja senkin vaan meet opettelemaan eikä mitään senkummempia kursseja tarvita.
        - Säädä painopiste tavaroiden ja oman sijainnin avulla sopivaksi.
        Siinä oli se ainut kurssi minkä tarvitsee.

        Ate


    • yks vaan

      Paras on jos on kummatkin päät inkkarista terävät eikä takaosa ole suora. Silloin voi istua keskipenkillä väärinpäin ja onnistuu melominen edes jotenkuten tuulisellakin säällä. Jos istuu takana ja tuulee, on hankala pitää kanootti suorassa.

      Kuten edelliset mainitsivat, j-tyylillä pysyy suorassa.

      • Kuka näitä vastauksia oikein keksii ???

        Onko jossain olemassa inkkaria jonka takaosa on SUORA ??

        Oikean inkkarin kuuluu olla symmetrinen. Melontapaikka valitaaan tilanteen mukaan
        eli välillä keula voi olla peränä. Lisäksi painopistettä säädetään lastilla tai melomalla polviasennossa
        keskipuun tuntumassa.

        Melominen ja kanootin pitäminen suunnassaan onnistu - ei "jotnekuten"
        (kuten edellinen kirjoittaja selittää) vaan mainiosti.

        Ja siis ihan tavalliset inkkarimelat !! Jos joku tarvii jotain ihmemeloja niin se vaan ei tiedä miten
        inkkaria melotaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe