yksinmelonta inkkarilla-onnistuuko?

melomaan!

Harkinnassa kajakkimelan hankinta inkkariin, ajatuksella yksinmelominen silloin tällöin. Onko kokemuksia/vinkkejä?

8

5169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

...onnistuu,mutta joudut hankkimaan ns ylipitkän melan,jotta onnistuu.
      Kovin lyhyellä et pysty vetämään läheskään niin läheltä kuin inkkarimelalla,etkä niin pystystä.
      Kannataisi opetella inkkarimelan käyttöä peräsimenä,eli j-veto.
      Silloin jokainen veto myös ohjaa kanoottia menemään suoraan.

Löytyisiköhän jostakin googlettamalla ohjeita?
      Itse en tiedä.
      Tai soita lähimpään melontaseuraan,mielellään neuvovat.

Olen kyllä nähnyt Ivalojoella isoja miehiä melomassa inkkaria kajakkimelalla,
      mutta näytti se kyllä vähän hassulta.

Entäs penkki ja airot?
      Inkkariin saa sellaisiakin ja ainakin ovat tehokkaat.

• pe60

Hanki avovesi melontaa tarkoitetut,ns ylipitkät säädettävillä lapa kulmilla olevat
      melat.Itselläni on Willy Nahim merkkinen,inkkari tyyppinen avokanootti,olen
      vuosia harrastanut retkimelontaa avovesillä.Saa olla melkoinen aallokko,eikä se
      juurikaan haittaa.

• arska

Itselläni on alumiini inkkari ja olen melonnut paljon yksin. Parhaiten yksin melonta
      onnistuu kun hankkii kajakki melan. Itse istun perässä kun melon silloin riittää
      normaali melan pituus. Kanootin etuosaan olen laittannut muutaman kiven painoksi jolloin kanootti on tasapainossa. Näillä konsteilla melonta joutuisasti.

• On tosi avutonta

Pitää olla säätölapamelat sun muut. Pankaa sähkökäyttöinen perämoottori kanoottinne persuksiin tai kylkeen, niin jää se melomisen vaivakin pois.
        Kajakkiin on oma melansa, inkkariin omansa ja käytössä tuon inkkarimelan eli yksilapaisen käsittelyn oppii kun hallitsee pienen ranneliikkeen joka kääntää melaa ohjaamaan kulkua vedon jälkeen. Voi hyvä jysäys tätä nykysakkia, kaikki tiedetään, mutta mitään ei osata!
        Ennenvanhaan me ei mitään tiedetty, mutta kaikki silti jouduttiin tekemään itse ja se jos mikään opetti. Minkälaisia vellihousuja valtaosa nuoristamme onkaan, 10 km:n pyöräilymatka jo vie hengen,ellei ole käytössä vähintään 21 vaihteinen fillari ja siinäkin vähintään teline jollekin "RedBullille". Miehistykää nyt hiukan, olette jo pahempia vätyksiä kuin ruotsalaiset suklaansyöjät!

• Lubwig III

Jos osaat hyppiä suoraan yhdellä jalalla opit varmaan helposti myös melomaan inkkarilla suoraan ykslapaisella melalla. Vedä pitkä melanveto ja jätä mela veteen vedon lopussa ja suorista sillä kanootin kulku. Ns J-veto. Tulee suht nopeasti automaattiseksi ja vaivattomaksi.

• ...kuin kaksi edellistä kirjoittajaa.

Inkkariin on inkkarimela ja sillä melotaan olit sitten yksin tai kaksin.

Ja senkin vaan meet opettelemaan eikä mitään senkummempia kursseja tarvita.
        - Säädä painopiste tavaroiden ja oman sijainnin avulla sopivaksi.
        Siinä oli se ainut kurssi minkä tarvitsee.

Ate

• yks vaan

Paras on jos on kummatkin päät inkkarista terävät eikä takaosa ole suora. Silloin voi istua keskipenkillä väärinpäin ja onnistuu melominen edes jotenkuten tuulisellakin säällä. Jos istuu takana ja tuulee, on hankala pitää kanootti suorassa.

Kuten edelliset mainitsivat, j-tyylillä pysyy suorassa.

• Kuka näitä vastauksia oikein keksii ???

Onko jossain olemassa inkkaria jonka takaosa on SUORA ??

Oikean inkkarin kuuluu olla symmetrinen. Melontapaikka valitaaan tilanteen mukaan
        eli välillä keula voi olla peränä. Lisäksi painopistettä säädetään lastilla tai melomalla polviasennossa
        keskipuun tuntumassa.

Melominen ja kanootin pitäminen suunnassaan onnistu - ei "jotnekuten"
        (kuten edellinen kirjoittaja selittää) vaan mainiosti.

Ja siis ihan tavalliset inkkarimelat !! Jos joku tarvii jotain ihmemeloja niin se vaan ei tiedä miten
        inkkaria melotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1441
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1047
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      864
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      832
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe