Suomen susipopulaatio luokitellaan uhanalaiseksi, mutta luokitellaanko maailman susipopulaatio?
Susi maailmalla?
14
483
Vastaukset
- on aivan
elinvoimainen ja itämailta tulee koko ajan lisää.varsinkin tihentymä alueilta pitäisi joko ampua tai sitten siirtoistuttaa eteläsuomeen jos kanta kerran halutaan pitää nykyisen kokoisena.
- eläin.
joten se joutaa lopettaa. Susi tappaa valtaosan nykyisistä porokuolemista. En tiedä kumpi saa enemmän poronlihaa, poromiehet vai sudet. Sudet ovat erikoistuneet myös vasojen tappamiseen, joilta ne syövät sisäelimet mutta jättävät paljon muuta syömättä.
Luonnon tasapaino ei vaadi sutta. Niinkuin ei tarvinnut dinosauruksiaan, jotka kuolivat sukupuuttoon.- vaarallinen.
Luonnon tasapaino ei vaadi nimenomaan ihmistä.
Ja ilves on nykyään number one poroalueilla saalistavista suurpedoista. - Hukka-Musti
..muun muassa hirvien kannalta. Hirvethän ovat kuulemma käyneet aivan mahdottomaksi uhaksa liikenteessä sekä metsien taimille. Sudet pitävät hirvikannat aisoissa
- sinäkin
vaarallinen. kirjoitti:
Luonnon tasapaino ei vaadi nimenomaan ihmistä.
Ja ilves on nykyään number one poroalueilla saalistavista suurpedoista.olet aivan tarpeeton.
- voidaan
Hukka-Musti kirjoitti:
..muun muassa hirvien kannalta. Hirvethän ovat kuulemma käyneet aivan mahdottomaksi uhaksa liikenteessä sekä metsien taimille. Sudet pitävät hirvikannat aisoissa
pitää kurissa myös lisäämällä metsästyslupia.eli susi on viraton kapine myös tässä asiassa.
- naureskelija
Susi tappaa porokuoleman? Nyt on ulosanti sitä luokkaa, että sivistystasosi ei taida olla edes alempaa keskitasoa.
Ja poro on turha eläin joka ei kuulu Suomen luontoon. Ahneet poroisännät laajentavat poronhoitoaluetta jatkuvasti. Tästä syystä esim. alkuperäislaji metsäpeura on ahdingossa ja metsänpohjat kaluttu paljaaksi. Revipä punaniska siitä. - taloutta
naureskelija kirjoitti:
Susi tappaa porokuoleman? Nyt on ulosanti sitä luokkaa, että sivistystasosi ei taida olla edes alempaa keskitasoa.
Ja poro on turha eläin joka ei kuulu Suomen luontoon. Ahneet poroisännät laajentavat poronhoitoaluetta jatkuvasti. Tästä syystä esim. alkuperäislaji metsäpeura on ahdingossa ja metsänpohjat kaluttu paljaaksi. Revipä punaniska siitä.Oikeassa olet. Poronhoitoalueen eteläraja taitaa kohta olla Jyväskylän korkeudella. Poronhoito ei ole mitään muuta kuin veronmaksajien rahoilla ylläpidetty maatalouden muoto. Vielä suhteessa erittäin kallis sellainen. Koko elinkeinoa pitäisi supistaa rajusti ja poronhoitoaluetta pienentää reilusti.
- Xorrox
mikään eläin ei ole tarpeeton paitsi ihminen!
- naureskelija
Lähdekriittisesti todistettuja suden surmia ei ole yhtään. Kuolinsyyt merkitsi ylös paikallisen seurakunnan pappi – vanhempien antaman selityksen mukaan. Erityisesti sairaat tai vammaiset lapset vietiin metsään, mistä "susi" heidät vei. Kun kuolinsyitä alettiin tutkia, suden tekemiä surmia ei havaittu yhtäkään, mikä antaa aiheen epäillä, onko niitä koskaan ollutkaan.
Siinäpä taas kerran totuus kakkapoöksyisten metsäläisten suuresti pelkäämästä sudesta. Kyllä teillä resupekoilla on oikeasti syytä pelätä sitä kiljupäissään kirveen kanssa heiluvaa perheen päätä tai naapurin rappiotilan setämiestä. Ei voi kuin naureskella.- sivistystasosi
on kyllä naurettavan alhaisella tasolla. Samoilla huitteilla kun tietämyksesi asioista joista kirjoitat. Itse jos sen tajuaisit niin eipä paljoa naurattaisi, mutta onneksesi se on sinun älynlahjoilla tavoittamattomissa oleva tieto.
- naureskelija
sivistystasosi kirjoitti:
on kyllä naurettavan alhaisella tasolla. Samoilla huitteilla kun tietämyksesi asioista joista kirjoitat. Itse jos sen tajuaisit niin eipä paljoa naurattaisi, mutta onneksesi se on sinun älynlahjoilla tavoittamattomissa oleva tieto.
Tapanani ei ole typeryksille vastata, mutta minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä. Niin yksinkertaista se on. Luulisi menevän talikollekin jakeluun..
- kun kerran
naureskelija kirjoitti:
Tapanani ei ole typeryksille vastata, mutta minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä. Niin yksinkertaista se on. Luulisi menevän talikollekin jakeluun..
talikoksi tituleeraat?
Vastasit kun kerran faktaa luit, menikö talikko jakeluun? - runkkariroope
on jäänyt ilman viikkorahaa, kun noin on katkera. Äiti kertoi että sossu ei maksanut viikkorahaa äiskälle, niin ei roopekaan saa nyt mitään..
runkkariroope ja roopen elättiäiti ovat kummallisia valittajia, aika ällöttävää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2435771Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304234Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212440Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3022241Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611319Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1381248Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331237- 351014
- 171944