virtsaumpi&ulosteenkarkailu

itsenäisemmäksi?

Hei! Mulla on virtsaumpi ( joudun monasti päivässä katetroimaan itseäni ) ja ulosteinkontinenssi ( joka päivä tulee "tuhruja" ). Virtsaumpi on ollut jo reilun 3 vuotta, ulosteinkontinenssi reilun vuoden. Selkäydinkanavan läpimitta olisi normaalisti 1.5 - 2 cm, minulla oli 0.2 cm eli hermot mm. suoleen ja rakkoon oli puristuksissa. Leikattiin 11 kk sitten, eikä auttanut. Olisi pitänyt parantua 2 vrk - 6 kk leikkauksesta lekurin mukaan. Eipä silti, leku teki parhaansa ja näin, mutta kukaan ei ole sanonut sitä, voisiko omatoimisesti näitä saada hallintaansa? Mulla ei ole minkäänlaista supistusvoimaa pakaralihaksissa, eikä sulkijalihaksessakaan, "supisteluharjoituksista" huolimatta. Hajuhaittaa on, eikä voi mitään. Ja onko mitään keinoa, millä saisi virtsaamisen omatoimiseksi ja loppuisi katetroinnit, jotka ärsyttää rakkoa ( tulee katetriin kirkasta verta )? Kukaan ei ole niihin kommentoinut mitään... Olisiko jostain sopeutumisvalmennuskurssista apua? Mitkään vedenjuoksutukset kraanasta ja vatsan naputtelut ei auta.
Ja millaisen lääkärin puoleen pitää kääntyä? Neurologi ei tiedä, laittoi vaan psykiatrille joka sanoi että siellä puolella on kaikki täysin kunnossa ja urologi vain naureksii.

t.lady 35 v.

3

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies32_1

Eli minulla olisi vain kaksi neuvoa, joko menet ihan tavalliseen lääkräiin kyselemään asioita, ehkä voivat auttaa, ehkä eivät... Toinen on sellainen että suostuisit käyttämään vaippoja eli inkotienssiin tarkoitettuja vaippoja, merkkejä on monia esim tena, attends, harmony.... (hajuhaitat ainakin virtsan kohdalla katoisivat vaippojen myötä).... Mallejakin on monia jotka voisivat auttaa sinua, pari jota suosittelen ovat tena pants super, tena flex, tena slip tai sitten tenan niin sanottu kouruvaippa....

Itselläni on virtsan karkailua, hoitoa ei toistaiseksi ole löytynyt, terveyshuolto kustantaa vaipat... Itselläni siis hyvin usein on päivisin tuo tena pants super ja iltaisin joko tena flex tai tena slip... Kaikki toimivat omaan tarkoitukseen hyvin.

Ja näin lopuksi paramisia, ja ei tule lannistua vaikka aika yksin me tätä sairautta vastaan taistelemmekin. (Itselläni ei ole parannusta löytynyt 6v :( )

• -Petri-

Kokeilepa hakea vaikka googlella hakusanalla anaalitamponi. Nuo voisivat olla avuksi tuon ulosteongelmasi kanssa.

Virtsaumpesi kanssa en kyllä keksi muuta kuin että ehkä on mahdollista pitää yhtä katetria paikallaan pidempään, esim päivän ajan ja vessassakäyntien välillä pitää se suljettuna vaikka puristimella. Tällöin virtsaputken hankausta olisi vähemmän. Toki tuo kestokatetrointi saattaa aiheuttaa infektioita, mikä ongelma voi tuon estää. Mahdatko käyttää katetreja, joissa on pehmeämpi/kostutettu pinta, sillä minulla on sellainen mielikuva että noitakin on olemassa. Eli rohkaisisin etsimään sinulle paremmin sopivia vaihtoehtoja.

• vaivoja leikkauksest

kahdesta lääkkeestä, joita molempia saa ilman reseptiä, joko apteekista tai terveystuotteiden kaupasta.

1. Peltokorteuute. Joko pillereinä tai nesteenä. 2 x2 kapselia päivässä tai pikkulusikallinen 2x päivässä, vettä päälle.
        2. Prosta Fink Forte-kapselit, ks.netistä. Auttavat todela hyvin.

Minun vaivani alkoivat leikkauksen jälkeen. Lääkäreiltä ei mitään apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      467
      4054
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1692
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1526
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1474
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1408
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1375
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1316
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1235
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1079
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      34
      1078
    Aihe