Kylvin siemenestä maaliskuussa daaliaa. Sain monta taimea jotka latvoin n. 2 vk sitten. Taimet haaroittuvat ja ovat kasvaneet mittaa kovasti. Mutta nyt niiden alimmaiset lehdet ovat käpertyneet ja vain ylimmäiset lehdet näyttäisivät terveiltä.
Mitään ötököitä niissä ei näy, kylmää ei ole saanut (ovat valoisalla ikkunalla) olen lannoittanut kesäkukka lannoitteella joka kastelukerta ohjeen mukaan.
Kastellutkin vasta kun ovat hieman kuivahtaneet, eli märkänä eivät ole olleet.
Aurinkoisina päivinä on kyllä lämmintä varmaan 25 ast mutta viime vuonna samassa paikassa, samoin hoidoin sain monta upeaa daalia jotka kukkivat pitkälle syksyyn.
Mitähän olen tehnyt väärin, mikä neuvoksi?
daalia
5
1001
Vastaukset
- Missukka
Itse lannoittaisin vähemmän noin pienenä, muuta en osaa sanoa.
- jo ulos....
Istuta ne jo ulos niin huolesi unohtuvat ja daaliasi ryhtyvät todelliseen kasvuun.Mulla on ollut aina samat daaliat.Joskus vuonna nakki ostin kaupasta juurakoita ja sit istutin ne maahan.Syksyllä pakkasen jälkeen kuivattelin juurakoita pari viikkoa ja siitä sit pahvilaatikoissa ja pesuvadeissa varastoon.(ei lämmin eikä kylmä mutta pimeä)Joulun aikaan kun hain joulukoristeita varastosta, annoin niille pikkasen vettä.Sit huhtikuussa juurakot ilmoittivat itse että ovat hereillä, kun alkoivat pukkaamaan vaalean vihreää lehdykkää.Sit olen nostanut ne pannuhuoneeseen ja antanut muutaman kerran vettä.Ne on vähän laihan näköisiä, mutta kun ne laitan maahan tai ruukkuun ulos niin a´vot, kyllä lähtee lehtien väri tummumaan ja daaliat kasvuun.Ne kai tykkää hapesta ja valosta!
- daalia*
Meinaatko että voisi jo istuttaa ulos? Varmaan täytyisi sitten peittää yöksi, eikö daalia ole erittäin hallanarka, niin ainakin pussissa kerrotaan?
Maat olisivat kyllä jo valmiina mutta kun viimeyönäkin oli yksi aste pakkasta täällä Satakunnassa.
Oletteko muut jo istuttaneet ulos kesäkukkataimia? - Missukka
daalia* kirjoitti:
Meinaatko että voisi jo istuttaa ulos? Varmaan täytyisi sitten peittää yöksi, eikö daalia ole erittäin hallanarka, niin ainakin pussissa kerrotaan?
Maat olisivat kyllä jo valmiina mutta kun viimeyönäkin oli yksi aste pakkasta täällä Satakunnassa.
Oletteko muut jo istuttaneet ulos kesäkukkataimia?"Oletteko muut jo istuttaneet ulos kesäkukkataimia?"
Hallanarat en, muut joo. Daalia, muutama yrtti, tomaatti ja pensaskrassi seilaa joka päivä sisään ja ulos. - daalia'
Missukka kirjoitti:
"Oletteko muut jo istuttaneet ulos kesäkukkataimia?"
Hallanarat en, muut joo. Daalia, muutama yrtti, tomaatti ja pensaskrassi seilaa joka päivä sisään ja ulos.Sinne laitoin maahan kylmästi daaliani. Yöksi tosin laitoin vielä harson.
Muita olen ulkoiluttanut päivisin. Isoja alkaa jo kaikki olemaan vaikka aloitin vasta maaliskuun puolivälin jälkeen. Esim. lobeliat jotka pussin ohjeitten mukaan pitäisi kylvää jo helmikuussa, omani istutin 20 pv maaliskuuta ja melkein kaikissa jo nuput, jesssss
Asterit ja tulisalviat kaipaisivat jo maahan, molemmat jo ainakin 20 cm korkeita. Tulisalviat alkoivat jo kukkia mutta nyppäisin nuput pois ja heti rupesivat tuuheutumaan :)
Kunpa tulisi jo lämmin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559