Onko kellään tietoa kokemuksia ko. autosta.
Oma urheiluautoni alkaa olla sen ikänen että pitäisi saada uudempaa alle.
Autolla ajan umpärivuotisesti joten olen itse ajatellut että kovakattoinen Coupe olisi ehkä käytännöllisempi kuin Roadster.
Asiallisia vastauksia odotellen.
BMW Z3M:ää
10
1259
Vastaukset
- Mike
Miten olisi ihan normaali M3:n, sekin on coupe mutta ajo-ominaisuudet on paremmat kuin M roadsterilla/coupella.
- niin?
Sanot että M3:n ajo-ominaisuudet ovat paremmat.
Onko tämä faktaa vai mutua?
Z3:n painonjakauma on ainakin ihanteellinen 50/50.
Autojen ulkonäöstäkin voi tietenkin olla montaa mieltä mutta kyllähän Z3 on aika namu! - Mike
niin? kirjoitti:
Sanot että M3:n ajo-ominaisuudet ovat paremmat.
Onko tämä faktaa vai mutua?
Z3:n painonjakauma on ainakin ihanteellinen 50/50.
Autojen ulkonäöstäkin voi tietenkin olla montaa mieltä mutta kyllähän Z3 on aika namu!Itse en ole Z3M:llä ajanut, mutta muistaakseni Top Gear tv-ohjelmassa sanottiin että z3:n korin rajat alkavat tulla vastaan M versiossa. Tosin kylläkait sekin on mahtava ajettava :)
- penaar
Mike kirjoitti:
Itse en ole Z3M:llä ajanut, mutta muistaakseni Top Gear tv-ohjelmassa sanottiin että z3:n korin rajat alkavat tulla vastaan M versiossa. Tosin kylläkait sekin on mahtava ajettava :)
Top Gearissa oli esim. Z4:n koeajossa haukuttu Z3:n korin joustavuutta, mutta jos autolla ei ole tarkoitus ajaa ihan limitissä koko ajan jossain kilparadalla (Suomessa harvemmin), niin tuskinpa tuota huomaa. Top Gearin pojat on kuitenkin ajaneet superautoja vähän enemmän ja ne osaa jo jotain kertoakin tuollaisista pienistä eroista.
Se on ihan saletti, että perus meikäläiselle tuollainen Z3M olisi varmaan sellainen ohjus kaikin puolin, että kori tuntuisi erittäin jäykälle tavalliseen henkilöautoon verrattuna.
- omistaja
Kyseisen auton roadster-mallin omistajana voin suositella lämpimästi Z3M:n ostamista. Vaikuttavinta autossa on kiihtyvyys kaikilla vaihteilla, autosta löytyy luonnetta vaikka muille jakaa.
Coupe-mallia en ole ajanut, mutta kuulemani mukaan sen ajo-ominaisuudet olisivat hieman roadsteria paremmat jäykemmän korirakenteen vuoksi.
En ole itse ajanut ajanut autoani talvella, mutta suhtautuisin talviajoon hieman varauksella. Lyhyt akseliväli ja tehokas moottori tekevät jo kesällä sadekelillä ajamisesta 'jännittävää', joten veikkaisin että talven liukkailla saa olla aika tarkkana. Luistonesto tosin jossain määrin helpottaa asiaa, mutta silti...- vastauksesta
Kiitos asiallisista vastauksista kaikille!
Nykyinen autoni on Porsche 944 turbo joka on myös lyhytakselivälinen ja siinä, (kuten Z3:kin), kuljettaja istuu lähellä taka-akselia joten "perstuntuma" on erittäin hyvä eli autoni on oikeasti erittäin hauska ajaa myös talvella!
Olen aina ollut sitä mieltä ettei auto voi tietää sitä onko talvi vai kesä joten ei ne ajo-ominaisuudet sinänsä muutu miksikään, tie on vain hiukka liukkaampi.
Vielä tuosta Z3M:stä että mahtaako se olla varustettu lukkoperällä tai peräti LSD:llä kuten Porsche? - omistaja
vastauksesta kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista kaikille!
Nykyinen autoni on Porsche 944 turbo joka on myös lyhytakselivälinen ja siinä, (kuten Z3:kin), kuljettaja istuu lähellä taka-akselia joten "perstuntuma" on erittäin hyvä eli autoni on oikeasti erittäin hauska ajaa myös talvella!
Olen aina ollut sitä mieltä ettei auto voi tietää sitä onko talvi vai kesä joten ei ne ajo-ominaisuudet sinänsä muutu miksikään, tie on vain hiukka liukkaampi.
Vielä tuosta Z3M:stä että mahtaako se olla varustettu lukkoperällä tai peräti LSD:llä kuten Porsche?Manuaalin mukaan autosta löytyy 'limited-slip differential with 25 % locking action'
- mz3m
3.0 litranen suomeen riittää ja jos vanhenpaa niin 2.8. Kesä autolla ei talvella ajella. Roasteriin saa myös kovan katon. Jos meinaa ajella talvella niin kannattaa hankkia se tai sitten talvi auto. Koje ajoin z4 viime kesänä noin 1000 km pidin enemmän z3 tosin ne renkaat mitkä oli z4 oli per... stä veteli urissa mielettömästi. Eli ominaisuudet paljon myös renkaista kiinni
- lipo
Se on kyllä jännä juttu, miksi noihin kunnon rasseihin laitetaan joskus (milloin kenenkin toimesta) huonorunkoiset tai leveydeltään/korkeudeltaan vääränlaiset renkaat. Niillä saadaan loistavat ajo-ominaisuudet kerralla vetäistyä vessanpytystä alas ja auto käyttäytymään kuin kokonaan eri auto jopa erittäin vaarallisesti.
- Panu
Moro!
Olen itse myös ostamassa Z3:sta Saksasta.
Olen kerännyt tietoja autosta ja kiinnostava auto. Itse ostan varmaan 2.8, se tulee suhteessa edullisemmaksi ja kannattaa yrittää löytää siitä päivitetty (98 loppuvuosi) versio.
Onko teillä tietoa mitä kaikkea vaihtui 99-00 vuoden vaihteessa tulleeseen facelifteen?
Laittakaa mulle postia [email protected], jos haluatte nähdä sivun mihin olen laittanut joitakin tietoja z3 autosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078