Mitä mieltä olette te jotka olette naimisissa: arvostaako puolisonne teitä ja teidän taitojanne?
Omani on ammattialansa huippuosaajia. Mies joka tietää "kaiken"... opiskelen samaa alaa ja joskus tulee eteen vaikeita kohtia, joissa kysyn neuvoja. Sitten se alkaa: " ei ammattilainen tee näin..." " ei, ei, ei, ei... " " ihan väärin, et sä nyt voi olla noin tietämätön..."
Koskaan ei tule minkään näköistä arvostusta siitä, että on oppinut jo jotain. Edes yksi mukava kommentti. Kaikki mitä teen on vain aloittelijan mokat, ei muuta.
Olenko siis pelkkä nolla, kun opettelen ja haluan tietää? Onko vaimon paikka siis vain hellan ja nyrkin välissä...?
Olen pettynyt ja sen kyllä huomaa... :(
Puolison arvostus
8
1349
Vastaukset
- Minna
Vika ei todellakaan ole sinussa, ellet tietysti toimi kumppaniasi kohtaan myös arvostellen ja sanomalla ikäviä kommentteja. Oma käsitykseni on se, että ihiminen, jonka pitää koko ajan nälviä ja alentaa muita, kärsii itse alemmuuden ja huonommuuden tunteesta.
Kehottaisin sinua kertomaan kumppanillesi tunnoistasi. Onnelliseen parisuhteeseen kuuluu mielestäni ennen kaikkea vahva toisen osapuolen kunnioitus ja arvostus. Toista rakastaa juuri sellaisena kuin toinen on.
Mikään ei tunnu niin hyvältä, kun saa tukea, rakkautta, hyväksyntää ja positiivista palautetta omalta rakkaalta. Sellaisen kumppanini ansaitsee jokainen. Ja sellaiseksi kumppaniksi voi tulla kuka tahansa tietoisella pyrkimyksellä ja halulla.- joku
"Mikään ei tunnu niin hyvältä, kun saa tukea, rakkautta, hyväksyntää ja positiivista palautetta omalta rakkaalta"
Aika ruusunpunaisia sanoja. Eihän puoliso sitä varten ole, että hän nuoleskelee itsetuntoamme jatkuvasti?? Ei mikään positiivinen palautekaan tunnu enää miltään jos sitä aina saa ja herkästi. Tarvitaan myös oikuttelua, väheksyntää, ongelmia, alemmuutta, ylemmyyttä jne, jotta jyvät erottuisivat akanoista. - ----
joku kirjoitti:
"Mikään ei tunnu niin hyvältä, kun saa tukea, rakkautta, hyväksyntää ja positiivista palautetta omalta rakkaalta"
Aika ruusunpunaisia sanoja. Eihän puoliso sitä varten ole, että hän nuoleskelee itsetuntoamme jatkuvasti?? Ei mikään positiivinen palautekaan tunnu enää miltään jos sitä aina saa ja herkästi. Tarvitaan myös oikuttelua, väheksyntää, ongelmia, alemmuutta, ylemmyyttä jne, jotta jyvät erottuisivat akanoista.kun en saa häneltä koskaan mitään mukavaa kommenttia, edes hyvästä yrityksestä. Moitteita vaan. Minusta se on vähän liikaa!
- joku
on vaikea arvostaa "vain vähäisiä taitoja" jos itse on alan huippuosaaja. Pidä tämä mielessä. Voisi myös olla vielä vaikeampaa jos parisuhteessa on kaksi saman alan huippua: Syntyy helposti kilpailuasetelma kumpi on parempi...
Mieheni on markkinoinnin ja myynnin superosaaja. Olen joskus toiminut hänen assistenttinaan (ehdottomasti tilapäisesti!) ja se oli rasittavinta mitä tiedän. Mies selosti minulle kaiken niin yksityiskohtaisesti, että tunsin itseni idiootiksi. Jos erehdyksissäni kysyin jotain, hänen vastauksensa kestivät vähintään puoli tuntia alkaen lauseilla "Etkö SINÄ tiedä, että tämä on TUNNETUIN päläpälä -strategia" "KAIKKIHAN tietävät mikä on pölöpölö-käyrä".... Kiitosta ei juuri herunut, mutta asiasta muistuttaakseni kehuin kyllä itse itseäni urakasta äänekkäästi!
Monet tuttavani eivät juuri kysele neuvoja kumppaneiltaan välttyäkseen samalta ilmiöltä. Silti sanoisin, että parisuhteessa tärkeintä on kumppanin arvostus ihmisenä.
Oletko koskaan miettinyt MIKSI odotat kiitosta/arvostusta mieheltäsi tietämyksestäsi? Minulla ei tulisi edes mieleen odottaa kehuja niistä markkinoinnin pienistä tiedonjyväsistä mitä minulla on, vaikka on minullakin niistä tutkinto suorittettuna vuodelta yksi ja kaksi.- Annalea
..että kateus on iskenyt parisuhteisiinkin. Meidän huuholliin sopii kaksi osaajaa. Neuvoja kysytään ja neuvoja jaetaan joskus kysymättäkin.
- Piru
aika usein katsoo arvostelevansa sitä jälkeä, eikä sitä naista. Eihä naisessa ole vikaa, mutta tää duunihan on iha perseestä.
Nainen taas katsoo näiden kahden olevan sama asia.
Nyt kun asiaa miettii, niin naiset saattaa olla kyllä ihan samanlaisia. Eli mies on vaikka siivonnut, käynyt kaupassa ja kokannut osaamisensa puitteissa ja huutoa silti tulee.
Eli jos lopputulos on mitä on, niin unohdetaan ajatus sen takaa tai se työmäärä, mitä toinen on sen eteen tehnyt.
Sitten menee parisuhteessakin paremmin, kun mieltää kumppaninsa kehityskelpoiseksi, eikä vialliseksi. - Ilona
Olemme mieheni kanssa molemmat tavallaan asiakaspalvelussa samalla alalla, vaikka täysin eri tehtävissä, ja kyllä monesti tulee kinaa siitä, kumman tyyli tehdä asiat on oikea. Minun työnkuvani on tarkempaa, hillitympää ja korrektimpaa, kun taas miehelläni rennompaa. Yritämme olla puuttumatta toistemme työhön, mutta mieheni eniten puuttuu minun työhöni, sillä hän on mustasukkainen sen luonteesta, joudun nimittäin olemaan melko paljon miesten kanssa tekemisissä. Onhan hänelläkin työkavereina naisia, mutta se on kuulemma eri asia, sillä hänellä ei ole tapana katsella muita. Ihan kuin minulla sitten olisi..:)
- Minna
Mille se parisuhde sitten rakentuu, jos ei toisen ihmisen kunnioitukselle? Mielestäni näkemykseni ei ole ollenkaan liian ruusuinen. Olen seurustellut mieheni kanssa 6 vuotta ja naimisissa ollaan oltu niistä 3. Mielestäni parisuhde, jossa toista osapuolta ei kannusteta ja kunnioiteta ei kanna loppujen lopuksi pitkälle. En tarkoita, että siinä aina onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla, tottakai tulee välillä sanottua ikäviä kommentteja jne. mutta yleisesti ottaen mielestäni olisi hyvä pyrkiä toisen ihmisen arvostamiseen ja rakastamiseen sellaisena kuin on.
En ymmärrä naisia/miehiä, jotka jatkuvasti nälvivät puolisoaan toisten seurassa ja selän takana. Mitä sillä oikein voittaa? Ei mitään. Muut ovat vain vaivaantuneita ja puolisosta tuntuu ikävältä. En usko, että kukaan nauttii arvostelusta toisten kuullen. Kahden kesken kriittistä palautetta voi toki ja pitääkin antaa, mutta siinäkin olisi hyvä miettiä miten sen tekee. Mollaako toista ihmisenä vai huomauttaako oikeasta asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265