Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissanvessa

niiskuneiti_88

Ongelma olis seuraava:kissanvessa on alkanu haisemaan jatkuvasti viime aikoina vaikka se olisi ihan puhdas (siis ei pissaa ja kakkaa hiekassa). Ruokavalio on pysynyt samana koko ajan, eli ei voi siitäkään olla kyse. Suodattimet olen siihen jo vaihtanut. Eläinkaupasta kysyin ja sanoivat siellä että jos pohja on kamalan naarmuinen (kuten meidän killin vessan pohja), pissan haju saattaa piintyä siihen kiinni. Pesen vessan joka kerta kun vaihdan hiekat ja erimerkkisiä hiekkoja olen kokeillut. Vaihtamisen jälkeen vessa pysyy hajuttomana korkeintaan kaksi päivää. Enkä ihan joka toinen päivä tahtoisi hiekkoja vaihtaa, vähän kalliiksi tulisi. Joten mikä neuvoksi? Ja anteeksi jos tuli väärälle palstalle, en oikein tiedä mihin tämä kuuluu :)

7

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on käytössä?

      nimittäin vain hyvälaatuiset mikrohiekat pysyy kunnolla hajuttomina. Laatikko kannattaa desinfioida esim. Klorinilla kun seuraavan kerran sen peset kokonaan. Anna Klorinin vaikuttaa jonkin aikaa ja huuhdo kunnolla - muista käyttää haaleaa vettä, ei kuumaa. Jos laatikko on kovin naarmuinen, ei se välttämättä kauaa pysy hajuttomana varsinkaan jos hiekka ei ole laatutavaraa ja pissat menee laatikon pohjalle. Hyvä mikrohiekka ei laske pissoja pohjalle kun sitä hiekkaa on riittävän paksu kerros. Minä en vaihda koko hiekkaa kuin tosi harvoin (Extreme Classic), eikä se silti haise. Laatikon reunat kannattaa myöskin välillä pyyhkiä Klorinilla kostutetulla rätillä, monet kissat kun on ns. reunapissijöitä. Kun sinulla on kannellinen laatikko, niin pyyhi myöskin kannen urat. Tässäkin pätee se totuus, ettei hyvää saa halvalla, mutta kalliimpi tulee lopulta käytössä edullisemmaksi.

      • niiskuneiti_88

        Tällä hetkellä on käytössä Cassius. Muuten on hyvä hiekka mutta tosiaan se haju haittaa...Täytyypä kokeilla tuota Klorinia seuraavan kerran kun laatikon pesen, jos auttais ja vaihtaa hiekkamerkkiä. Kiitos sulle!


      • Kokemusta on..
        niiskuneiti_88 kirjoitti:

        Tällä hetkellä on käytössä Cassius. Muuten on hyvä hiekka mutta tosiaan se haju haittaa...Täytyypä kokeilla tuota Klorinia seuraavan kerran kun laatikon pesen, jos auttais ja vaihtaa hiekkamerkkiä. Kiitos sulle!

        Minulla on sellainen tavallinen muovilaatikko kissanvessa ,mitä citymarket myy.(7e)
        Hiekka on S-marketin valkoista paakkuuntuvaa,jotain Rainbow merkkistä.
        Tähän asti on toiminut ihan hyvin,pesen kerran viikossa ja lisään vain suunnilleen sen mitä olen poistanut. Hiekan kaadan pesun ajaksi muovipussiin,siis ostoskassiin.
        Fairyllä olen pessyt.Pissat pyrin poistamaan niin nopeasti kuin mahdollista,paakku on helppo poistaa,kun se on ollut n.tunnin siellä,se on silloin hyvin poistettavissa.
        Kakat poistan myös heti.
        Pääasia on ,että ne poistaa mahdollisimman pian. Käytetty hiekka takas ja uutta perään.
        Noin kerran kuussa vaihdan koko hiekan,joskus jopa harvemmin.
        Koskaan ei haise.
        Tietysti jos useampi kissa käyttää sitä niin pitää tihentää pesuja.


      • niiskuneiti_88
        Kokemusta on.. kirjoitti:

        Minulla on sellainen tavallinen muovilaatikko kissanvessa ,mitä citymarket myy.(7e)
        Hiekka on S-marketin valkoista paakkuuntuvaa,jotain Rainbow merkkistä.
        Tähän asti on toiminut ihan hyvin,pesen kerran viikossa ja lisään vain suunnilleen sen mitä olen poistanut. Hiekan kaadan pesun ajaksi muovipussiin,siis ostoskassiin.
        Fairyllä olen pessyt.Pissat pyrin poistamaan niin nopeasti kuin mahdollista,paakku on helppo poistaa,kun se on ollut n.tunnin siellä,se on silloin hyvin poistettavissa.
        Kakat poistan myös heti.
        Pääasia on ,että ne poistaa mahdollisimman pian. Käytetty hiekka takas ja uutta perään.
        Noin kerran kuussa vaihdan koko hiekan,joskus jopa harvemmin.
        Koskaan ei haise.
        Tietysti jos useampi kissa käyttää sitä niin pitää tihentää pesuja.

        Mä en voi edes harkita avoinaista kissanvessaa koska meidän neiti huiskii aika tavalla vessassa käydessään :D Muuten olis hiekkaa joka paikka täynnä...Ku sitä on nyt jo :D


      • Kevyt kantaa
        niiskuneiti_88 kirjoitti:

        Mä en voi edes harkita avoinaista kissanvessaa koska meidän neiti huiskii aika tavalla vessassa käydessään :D Muuten olis hiekkaa joka paikka täynnä...Ku sitä on nyt jo :D

        Vaihdoin hiekat puupohjaiseen Rainbown kissan "hiekkaan". Ihanan kevyt kantaa kaupasta ja eipähän tuoksahda. Helpompi mielestäni vaihtaa, kun hiehat.


    • catgenie

      tässä olisi huipputekninen ratkaisu:

      www.kissanvessa.fi

      pesee ja kuivaa hiekat -- kissatkin tykkää!

    • kissanomistaja50

      tuo erikkoisvessa näyttää hienolta mutta kyllä tuolla vanhalla hiekkalaatikko hommalla pystyy aika monta kertaa hoitamaan kissan pissa ja kakka touhut.
      tosissaan s-kaupan paakkuntuva hiekka on munkin mielestä tosi hyvää ja meidän kissat tykkää käydä tosi hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe