Aurinkorannikko ja Fuengirola

Riku´

Moi, suunnitelmissani on kevään/kesän aikana matkustaa Espanjaan. Tarkoituksena olisi tehdä noin kahden viikon mittainen matka. Aurinkorannikko kiinnostaa minua. Tämä on ensimmäinen matkani Espanjaan, joten olisin todella kiitollinen muiden matkailijoiden vinkeistä yms. Kaikki tieto Espanjasta ja erityisesti Fuengirolasta olisi enemmän kuin tervetullutta.

16

2502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakke I.

Moi. Fuengirola on mielestäni mielyttävä lomakohde. Hiekkarantaa riittää ja palvelutarjontakin on melko monipuolista. Kaupunki on silti mukavan rauhallinen ja sopii myöskin perheille. Mikäli kaipaat lisää tietoa aurinkorannikosta ja Fuengirolasta, niin tässä sinulle linkki suomenkielisille sivustoille. Mukavaa lomaa sinulle.

Tietoa ja kuvia Espanjasta sekä Aurinkorannikosta:

http://www.espanja.suomalaisille.com

• ladiabla

Heipsan, Sakke I

Kiva kun on kaikenlaisia sivustoja Espanjasta, sellaisiakin, joissa vaan keskitytáán informaatioon:)

Semmoinen pikkujuttu vain, ettá Málagan kaupunki on Málagan PROVINSSIN páákaupunki Andalusian MAAKUNNASSA. Eipá hirveá virhe, mutta kummiskin.

Teidán yhteydenottonipukka ei toiminut. Voitko laittaa vaikka sp-osoitteen tánne, por favor.

un saludo
        la diabla

• pero
        ladiabla kirjoitti:

Heipsan, Sakke I

Kiva kun on kaikenlaisia sivustoja Espanjasta, sellaisiakin, joissa vaan keskitytáán informaatioon:)

Semmoinen pikkujuttu vain, ettá Málagan kaupunki on Málagan PROVINSSIN páákaupunki Andalusian MAAKUNNASSA. Eipá hirveá virhe, mutta kummiskin.

Teidán yhteydenottonipukka ei toiminut. Voitko laittaa vaikka sp-osoitteen tánne, por favor.

un saludo
        la diabla

Joku taitaa kirjotella viestejá epsanjasta ;))

• Kesäkuussa
        pero kirjoitti:

Joku taitaa kirjotella viestejá epsanjasta ;))

Hola!
        Olen käynyt 2 kertaa Aurinkorannikolla ja nyt kolmannen kerran lähdössä reilun viikon päästä. Fuengirola mukava paikka, Torremolinos vanha turistikohde, Marbellassa kannattaa käydä - illalla rento meno rantabulevardilla...
        Itse aiomme käydä Malagan nähtävyyksissä, ajella ehkä Granadaan Alhambran linnaan, ehkä Gibraltarille tai Sevillaan...auto vuokralla koko viikon.
        Juuri siksi nyt autoilua kun on oltu siellä jo aiemmin.
        Mutta ostokset ovat turistirysäkohteissa kalliimpia, kannattaa mennä vähän sivummalle tekemään ostoksia.
        Suosittelen myös opettelemaan perusfraasit espanjaksi, ihmiset tulevat iloiseksi ja saat parempaa palvelua!Espanjalaiset ovat aina olleet mielestäni hyvin avuliaita ja ystävällisiä, muuallakin päin Espanjaa matkanneena voin todeta.
        Olen lueskellut nyt sivustoa www.aurinkorannikko.fi

Siellä on tietoa ihan mukavasti;)

• rajapyykit kohdalleen
        ladiabla kirjoitti:

Heipsan, Sakke I

un saludo
        la diabla

Minulla on Könemannin matkaopas vuosilta 1996/2000 jossa Costa del Solin kartaksi on laitettu Andalusian kartta ja sanotaan, että Almeria on Costa del Solin
        itäisin kaupunki.??...Netistä löytyvät mapit taas esittävät Costa del Solin puolet
        pienempänä vain Nerjan itäpuolelle ulottuvana?

Onkohan tapahtunut provinssi/maakuntien uusjako vai eikö ko. matkaoppaan tekijä ole ollut niin sanotusti" kartalla"??

• on
        rajapyykit kohdalleen kirjoitti:

Minulla on Könemannin matkaopas vuosilta 1996/2000 jossa Costa del Solin kartaksi on laitettu Andalusian kartta ja sanotaan, että Almeria on Costa del Solin
        itäisin kaupunki.??...Netistä löytyvät mapit taas esittävät Costa del Solin puolet
        pienempänä vain Nerjan itäpuolelle ulottuvana?

Onkohan tapahtunut provinssi/maakuntien uusjako vai eikö ko. matkaoppaan tekijä ole ollut niin sanotusti" kartalla"??

minun käsitykseni mukaan gibraltarin salmelta Nerjaan asti. Sen jälkeen Granadan maakunnan Costa Tropical ja Almerian Costa de Almeria. Netissä olen huomannut, että monet laskevat myös em. rannikoiden kuuluvan Costa del Soliin...

• jaahas1
        on kirjoitti:

minun käsitykseni mukaan gibraltarin salmelta Nerjaan asti. Sen jälkeen Granadan maakunnan Costa Tropical ja Almerian Costa de Almeria. Netissä olen huomannut, että monet laskevat myös em. rannikoiden kuuluvan Costa del Soliin...

Taitaa mennä taas pikkusen hiusten halkomiseksi ;)

• Ramon P
        jaahas1 kirjoitti:

Taitaa mennä taas pikkusen hiusten halkomiseksi ;)

Hiusten halkomista tai ei, mutta rannikon eri alueilla on omat nimensä: Huelvan ja Cadizin provinssin rantoja kutsutaan nimellä Costa de la luz, Malagan provinssin rannat ovat Costa del Sol, Granadan Costa Tropcal ja Almerian Costa Almeria. Ei se sen kummempaa ole.

• Torreee

Härkätaistelut on makeita suosittelen läpimästi =)

• Erehko

Härkätaistelut on hirveitä eläimien kiduttamis näytöksiä. Kiertäkää kaukaa!

• koskaan
        Erehko kirjoitti:

Härkätaistelut on hirveitä eläimien kiduttamis näytöksiä. Kiertäkää kaukaa!

käynyt Espanjassa Aurinkorannikko on aivan väärä paikka. Sehän on pelkkä turistirysä. Fuengirolassakin on talvikausina tolkuttomasti suomalaisia. Suomikauppoja, -kuppiloita, -kampaamoita ym. ym. löytyy joka lähtöön.

• Xeccy AGP

Minä kävin pari viikkoa sitten härkätaistelussa Malagassa ja se oli matkani hienoin kokemus. Mahtavaa nähdä, kuinka taitava matador pelkällä katseellaan ja eleillään hallitsee julman 600 kg härän käytöstä. Ehdottomasti katsomisen arvoinen kokemus kaikille Espanjasta kiinnostuneille. Härkätaistelut eivät ole mitään kiduttamista, vaan ne ovat tämän maan kulttuuria. Espanja = härkätaistelu. Turha kenenkään väittää tuntevansa Espanjaa, jos ei ole käynyt tässä tuhat vuotta vanhassa kulttuurispektaakkelissa. Eikä se mitään sen raaempaa ole kuin onkiminen. Samoilla naurettavilla perusteilla voitaisiin Suomesta kieltää onkiminen ja Espanjasta härkätaistelut. Onkimisessakin kala varmasti kärsii, kun kala nielaisee koukun ja onkija sitten 8repii sen koukun ja puolet kalan sisäelimistä suun kautta ulos.

• el toro
        Xeccy AGP kirjoitti:

Minä kävin pari viikkoa sitten härkätaistelussa Malagassa ja se oli matkani hienoin kokemus. Mahtavaa nähdä, kuinka taitava matador pelkällä katseellaan ja eleillään hallitsee julman 600 kg härän käytöstä. Ehdottomasti katsomisen arvoinen kokemus kaikille Espanjasta kiinnostuneille. Härkätaistelut eivät ole mitään kiduttamista, vaan ne ovat tämän maan kulttuuria. Espanja = härkätaistelu. Turha kenenkään väittää tuntevansa Espanjaa, jos ei ole käynyt tässä tuhat vuotta vanhassa kulttuurispektaakkelissa. Eikä se mitään sen raaempaa ole kuin onkiminen. Samoilla naurettavilla perusteilla voitaisiin Suomesta kieltää onkiminen ja Espanjasta härkätaistelut. Onkimisessakin kala varmasti kärsii, kun kala nielaisee koukun ja onkija sitten 8repii sen koukun ja puolet kalan sisäelimistä suun kautta ulos.

No onkiminen on ehkä kuitenkin vähän eri juttu kun härkätaistelu :D Et taida olla mikään ruudin keksijä :DD

• pah puh
        el toro kirjoitti:

No onkiminen on ehkä kuitenkin vähän eri juttu kun härkätaistelu :D Et taida olla mikään ruudin keksijä :DD

Samalla tavalla se kalakin kärsii kuin Härkäkin!

• jenkkifutis

www.uusifuengirola.fi ilmestyy taas torstaina kesätauon jälkeen! Digilehdessä tietoa Fuengirolasta.

• jafu

www.fuengirola.fi . Sieltäkin löytyy paljon erilaista ja kivaa tietoa Espanjasta, Fuengirolasta ja eri yrityksistä ja palveluista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7574
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      82
      5927
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3504
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1957
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1846
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      17
      1517
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1474
    8. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1456
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1394
    Aihe