Teenkö itsemurhan?...

yksi_epätoivoinen

Oon menettänyt työpaikkani - kaiken omaisuuteni - kaiken minkä olen rakentanut tähän menneessä elämässäni - menetin parisuhteeni - olen saanut n. vuoden mittaisen ehdottoman vankeusrangaistuksen joka astuu joskus täytäntöön. Sen myötä olen menettänyt ystäväni...

Mulla ei ole mitään mahdollisuuksia palata työelämään tekemään niitä asioita mitä joskus ennen tein. Mulla ei ole koulutusta mihinkään muuhun...

Mun rikos on sellainen josta ei voi kertoa kenellekään saamatta itselleen pelkkää inhoa ja vihaa...

Mä en voi olla kenellekään uudelle ihmiselle elämässäni rehellinen siitä mitä mulle on tapahtunut.

Mulla ei oo enää mitään muuta kuin hevetin ikävä menneisyys, tulevaisuus on vain täysi musta seinä.

Tällasesta ei ihminen enää selviä..en edes minä :(. Vaikka oon aina ollut se joka selviää kaikesta sinnikkyydellä. En jaksa enää...

21

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouni1961

      kun itselläni meni kaikki päin " puuta " eitakaisinin paluuta , koko ajan mietin miksi helvetissä mä täällä oon , eka yritys häipyä 1995 . toine 2001 ja ainaajatus pyörii päässä koska faija teki sen kun olin 9 v , olisin voinut sen silloin estäää , järkyt mielikuvat jäi , mutta kun aattelen jos ihminen haluaa sen tehdä se tekee sen sit myöhemmin , mut ainakin on pelastanut mun lapset , mä haluun nähdä niiden varttuvan ja olla joskus isoisäkin , vaikka välillä helvetti meinaa viedä voitin , ,niin yllättävää kuin se onkin nin olen sitä mieltä ettei pitäisi ikinä tehdä mitään niin itsekästä , vaikka se koko ajan pyörii omassa päässänikin , mutta kun viikko sit kävin isän haudalla palautui vanhat ajat 1970 mieleen ja en toivo niitä omille lapsile enkä muillekaan sillä se on pahinta / helpointa millä luopua kaikesta , KYLLÄ ME JAKSETAAN t jouni

      • Anonyymi

        Työttömyystoimiston tulisi ohjata masentuneet hoitoon ennenkuin he tekevät itsemurhan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyystoimiston tulisi ohjata masentuneet hoitoon ennenkuin he tekevät itsemurhan

        Toimistoihmiset eivät voi tietää, onko joku masentunut, se kun ei näy päälle päin.


    • kaksi443

      Jokainenhan meistä tietää, mikä on oikein ja mikä väärin, elämässä.

      Vai tietääkö?

      Tiedän, että tällä hetkellä moni niin sanottu "tavallinen duunari" on aivan ihmeissään siitä, mikä oikein tuolla ulkona on vialla. Vihaisia katseita tuntuu riittävän, ja kaikesta tuntuu sillä lailla hohto kadonneen.

      Syy:

      Maailmassa on pahoja ja hyviä ihmisiä. Pahat ovat ottamassa vallan kaikesta, periaatteessa toiminnasta, täällä maapallolla. Siis kontrolloivat yhteiskuntia, niiden välistä kanssakäymistä, ruokakuljetuksia, terveydenhuoltoa... Hyvistä ja moraalisista ihmisistä halutaan tehdä orjia, aivan oikeasti! Eihän se vielä siltä vaikuta mutta pian asiat muuttuvat.

      Meidän "hyvisten" tulee yhdistää voimamme, emme saa luovuttaa taistelutta!! Onhan meissä toisaalta parannettavaakin, kun mietimme: Jo pitkään olemme vain nauttineet elämästä täällä Suomessa ja syöneet lähes orjatyövoimalla Afrikan plantaaseilla kasvatettuja, noh vaikka banaaneja.

      Nyt meidän täytyy hiukan "nöyrtyä" ja alkaa sopeuttamaan itsiämme tähän uudenlaiseen elämänjärjestykseen, ymmärtää, että jokaisella teolla on seurauksia. Maailma pelastetaan nyt, ei huomenna! Siispä maanantaina polkupyörällä töihin auton sijasta!

      Taivas tulee peittymään savuun ja me joudumme todella tekemään töitä, jos haluamme selvitä. Me pystymme siihen kuitenkin! Minä olen ainakin valmis laittamaan jokaisen hiukkasen itsestäni likoon eteenpäin jaksamisen vuoksi. Ettehän te nyt nolompia voi olla kuin minä? Vähän suomalaista Sisua peliin, hei..! :)

      Maailmanloppua ei kuitenkaan tule. Eivät "pahat" ihmiset, pimeän puolen kulkijat siis, tätä planeettaa tuhotuksi saa!!!! Se tulee käymään hyvin lähellä tuhoa, ydinaseet tulevat lentelemään ja möyhentämään tämän maailman aivan kaiken loppumisen partaalle, kun hyvä (jedit Tähtien sodasta kuvainnollisesti) ja "kovis-sith-lordi-dark side" ottavat yhteen.

      Maailmassa on laskujeni ja kokemusteni mukaan noin 95 % pahiksia ja loput hyviksiä. Siispä aika aika kova homma meillä tulee olemaan. "Aika" :D

      Jumalan valtakunta tulee sen jälkeen, kun kaikki on käynyt loppumisen partaalla. Muistakaa hyvät, että me olemme sen asukkeja. Siispä meidän on pakko jaksaa eteenpäin. Te haluatte nähdä sen valtakunnan. Se on valtakunta, missä mikä tahansa, AIVAN KAIKKI on mahdollista. Käymme rakkaudenvoimalla kulkevilla tähtialuksilla kaukaisimmissa galakseissa tutkimassa avaruusolioita. No joo, edes minä, vaikka olenkin viisas, en näe niin pitkälle, enkä siis selvästi sitä, millaista elämä silloin tulee olemaan. Kaikki olennot elävät kuitenkin ainakin harmoniassa keskenään. Kukaan ei vahingoita toista. Onko kivi elävä? Voi olla, siispä sitäkään ei vahingoiteta. Tämän päivän ja hetken maailmassahan niitä räjäytellään autoteiden ja talojen tieltä dynamiitilla mielin määrin.

      Nyt asennetta peliin, kohtalomme on jaksaa eteenpäin!

      jos joku tietää hyviä keskustelupalstoja, joissa voisin saada ääneni kuuluviin, ympäri maailman luonnollisesti, niitä voi lähettää mailiini [email protected]. Siis vaikka Amerikkalaisia keskustelupalstoja, Saksalaisia, Kiinalaisia, Intialaisia...

    • hmmmmmmmmmmmm

      mitä sä oot menny tekemään?

      mun serkku teki vuos sitte itsemurhan. ajattelin, että ei vittu mitä paskaa.

      meet lusimaan sen vankeutes ja siellä oikeesti voit miettii ja kasaa ajatuksii. keskity vaikka johonki juttuun mikä vie kaiken sun huomion. vaikka kehonrakennus tai lukeminen.

      ku kattoo kaukaa elämää ni kaikki on loppujen lopuks niin pientä. ihan sama yks vankilareissu ja kaikki paska. vielä on nähtävää.

      • juttunne ei kiinnosta

        Täyttä paskaa nämä hihhulien jutut täällä. Menkää jauhamaan tuota järkyttävää sontaa niihin liirumlaarum-festareillenne, älkää tulko tänne jossa ihmisillä on oikea hätä ja kaiken maailman uskomukset EI auta. Oven takanakin nämä kehtaavat käydä pimpottelemassa yhtä mittaa. Pysykää poissa, kiitos.


    • Jonsku 94

      Haluan kertoa teille kaikille erään ystävättäreni elämästä. Tiedän että tämä on vanha ketju, silti.

      Mun kaveri synty väkivaltaseen ja rikkinäiseen perheeseen. Isä hakkas lapsia ja tuli joka päivä kotiin humalassa Äiti oli kuollut, ja siitä kerron vielä lisää kohta. Kerran mun kaveri, sanotaan nyt vaikka Tiina ja yks sen siskoista (nuorin) tuli mun ovelle hätäsenä. Se Tiina itki ja sano että:
      "Auta mua isä tappaa mut kohta". Mä otin ne meille sisälle ja juttelin sen kanssa koko yön. Sen isä, Pekka oli suuttunut ihan vitusti, se oli alkanu heitteleen puukkoja ja keittiöveitsiä.
      Tiinan perhe oli ihan sairaan rikkinäinen. Kun Tiina oli 6, sen äiti murhattiin ja hän näki sen. Se traumatisoi sitä perkeleesti, mutta kukaan ei hommannu Tiinaa hoitoon. Vielä kun sen äiti eli, niin Pekka löi ja hakkas sitä nyrkeillä ja joskus jollain kättä pidemmälläkin. Tiina näki myös kaiken tuon. Me ollaan oltu kavereita jo 4 vuotiaasta, mun ja mun perheen talo on ollut Tiinan ja sen sisarten pakopaikka.
      Tiinalla on 7 siskoa, ja yksi heistä menehtyy valitettavasti vielä tänä vuonna (parantumaton syöpä). Tiinan toisiks nuorin sisko (5 vuotias) näki kun sen setä hirtti ittensä. Nyt hänellä on ammattiapua. Mua ärsyttää vitusti kun sen setä meni tekemään jotain sellasta. Hän ruokki Tiinaa ja hänen sisariaan. Se pikkusisko, Noora, tuli sanomaan " Kalevi ei hengitä, se roikkuu narusta tuolla tallilla".
      Kalevin eli sen sedän viimeiset sanat oli suunnattu Nooralle,Tiinalle, Mintulle, Sarille,Johannalle, Päiville, Sandralle ja Kashmiraalle, ja ne olivat:
      "Katso nyt mitä teitte".
      Nytkin Tiina on sen kotona, eilen se laitto mulle viestiä. Kuulemma isä suuttui ja löi henkarilla Nooraa. Mä lohdutin sitä puhelimitse, ja sanoin että kaikki järjestyy. Enää en voi olla varma...

      Olin yks päivä lenkillä, ja huomasin että sillalla vaeltelee yksinäinen tyttö. Menin lähemmäs ja huomasin hänen olevan Tiina. Mä moikkasin ja kysyin, mitä se tekee.

      Ei vastausta. Tiina pysähtyi sillan laidalle, ja meinasi hypätä. Mä juoksin perään ja kiskoin hänet pois.
      Mä kysyin, "mitä vittua sä teet?". Tiina kerto että Pekka oli sanonut koko lapsikatraalle aiemmin sinä päivänä:
      "Miksi te synnyittekään? Te olette kaikki pieniä lutkia, saatana! Helvetin takiaiset, vihaan teitä!".
      Pekka käytti Tiinaa seksuaalisesti hyväksi, nuorta 17 vuotiasta. Hän purskahti itkuun kun kertoi.

      Puhuin Tiinan kanssa jälleen koko yön.

      Nyt Tiina ei voisi harkitakkaan itsemurhaa. Me haettiin apua, ja Tiinan isä joutu vankilaan saatanan monesta syystä. Hän
      ja kaikki muut pääsivät sellaseen hoitokotiin, jossa on ihanat huoltajat. Koulu on Tiinalla alkanu mennä hyvin, kun hänen eitarvitse hoitaa kaikkien siskojensa asioita. Kashmiran tila on todella huono, mutta kaikki on valmistautunut siihen pahimpaan..

      Kukaan heistä ei enää harkitse itsemurhaa. Mitä jos Tiina olisi tappanut itsensä silloin sillalla? Hän olisi kuollut surullisena, vihaisena ja raivoissaan.
      Mieti, millaista hänen elämänsä on/oli (hän on siis elossa ja olemme parhaita kavereita). Hän ei tehnyt itsemurhaa, hän hankki apua.

      JAKSAMISIA KAIKILLE MASENTUNEILLE! OTTAKAA OPPIA TIINASTA!!

    • ....................

      "Nytkin Tiina on sen kotona, eilen se laitto mulle viestiä. Kuulemma isä suuttui ja löi henkarilla Nooraa. Mä lohdutin sitä puhelimitse, ja sanoin että kaikki järjestyy. Enää en voi olla varma..."


      "Nyt Tiina ei voisi harkitakkaan itsemurhaa. Me haettiin apua, ja Tiinan isä joutu vankilaan saatanan monesta syystä"

      No juu, aikakäsitteet "hieman" sekaisin, mm.

      Eikös Tiina olekaan hoitokodissa?! Kun eilen laittoi viestiä henkarilla lyömisestä?

      Siis missä _hoitokodissa_?

      Taitaa olla väärä palsta, tuolla Tiede- ja kulttuuriosiossa olisi oikeampi, noita kirjallisuusjuttuja

    • Dovex_1

      Kyllä sen nyt kaikki tajuu että toi jonsku 94 tarina ei oo totta :D Ei pidä kauheen fiksu olla sen tajutakseen.. Koska kirjottaminen menny vähän persiilleen T_T mutta silti ihan tolleen hyvin tiivistäen, että elämä ei ole helppoa. Itsemurha ei ole silti ratkaisu

    • 1234fafff

      On se ratkaisu jos on paska tyyppi.

    • dfgdfg

      Minä mietin aamuun. En jaksa enää tätä peliä jota ympärilläni käydään. Ne ei vain opi. Mä en jaksa.

      • Et ole ihan yksin

        Hei oletko sä vielä siellä? Mulle tuli susta tosi huoli: Et kertonut tarkemmin mitä et jaksa, mutta sen tuosta viestistäsi voin arvata, että oot tosi tuskainen. Etkö kertoisi tarkemmin mitä sulle kuuluu? Jos vain pystyn, yritän auttaa.


    • asdaölsldaöölö

      Riippu vähän mitä teit saadaksesi ton linnatuomion. Jos oot lapsenraiskaaja niin kukaan ei jää ikävoimään. Siitä vaan. Muussa tapauksessa elämä voittaa yleensä ennenmin tai myöhemmin.

    • kerroniinsaattuomion

      Joo kerro mitä teit niin voidaan sitten sanoa kannattaako tappaa itsesi. 1 vuosi ehdotonta= ehkä seksuaalirikos, raiskaus, mahdollisesti alaikäisen raiskaus? Jos olet raiskannut lapsen tai muuta samantapaista tapa itsesi, jos olet tehnyt henkirikoksen älä tapa itseäsi. Murhamiehet eivät ole yhtä pahaa sakkia kuin nuo muut mainitsemani. Murhasta tulisi kyllä se 5 vuotta ensikertalaiselle joten tuskin murha eikä tappokaan.

      • Kälättäjä

        Riippuu kyllä yksilöstä, mitä mieltä tuosta oikeuskäsityksestä on. Sanoisin, että itsensä tappaminen tuskin auttaa käytännössä ketään, tekijääkään. Noiden rikosten asettaminen vertikaaliseen oikeusjärjestykseen ei tunnu kovin objektiiviselta. Molemmat ovat raskauttavia, mutta vaikea ajatella henkirikoksen olevan jotenkin lievempi näistä vaihtoehdoista. Alaikäiseen sotkeutuminen, väkisinmakaaminen ja henkirikos ansaitsevat tuomion, vaikka uhrit kahdesta ensin mainitusta eivät usein ennalleen toivu, niin edellytykset kuitenkin olemassa. Mielestäni on pelkkää hurskastelua uhota ja kehottaa itsemurhaan - ja samalla asettaa henkrikos vähemmän kriminalisoitavaksi teoksi. Viittaa taas heikkoon tiedostukseen, joka voi olla matalan koulutusasteen seurausta (tilastollisesti todennäköistä, mikä ei tarkoita, että näin olisi varmuudella).


    • syrjäytynyt-

      Olen saanut elämän huonoon malliin. Pitkäaikaistyöttömänä elämä tuntuu täysin turhalta, elämän lopettaminen on käynyt mielessä. Kukaan ei ota minua enää mihinkään töihin, olen ollut liian kauan työttömänä. Edes siivoustyöhön en päässyt, karsiuduin haastattelussa. Suorittamani tutkinto ei tuonut minulle sellaista osaamista, että olisin suoriutunut töissä. Ei tässä auta muu kuin lähteä vielä opiskelemaan, ainakin päivärytmi muuttuu tavallisen ihmisen rytmiksi. Työllistyminen saattaa kyllä jäädä haaveeksi, mutta opiskelu toisi jotain sisältöä elämään. Työttömyys ja syrjäytyminen kaikesta on yksi huonoimmista asioista mitä ihmiselle voi tapahtua.

    • vanhempi ihminen

      Siellä kiven sisällä sinulla on nyt aika miettiä ja kasata itseäsi.

      Kannattaa osallistua kaikkeen aktivoivaan toimintaan ja kuntoutukseen.

      Kyllä ainakin metalli-raksahommiin varmaan pääsee.


      Ja nyt voisi sitten hoitaa sitä ongelmaa (väkivaltaa?) mikä rikokseesi liittyy.

    • j j

      tee van

    • Anonyymi

      Kaikki jotka suunnielevat itsemurhaa, menkää lähimmälle Rauhanyhdistykselle ja tehkää parannus kun ihminen saa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ihmisen valtaa niin suuri onnen tunne että ei tee mieli tappaa itseänsä. Itsemurha on suuri rikos Jumalaa vastaan ja siitä on rangaistus ikuisesti helvettiin. Vanha lestadiolainen usko on ainoa oikea usko ja vain Rauhanyhdistyksellä saa oikeasti synnit anteeksi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe