Yksin reissaava

Westie-princess

Olen lähdössä elokuussa San Franciscoon ihan yksinäni ja ensimmäistä kertaa. Lento Helsinki-Vantaalta SanFraniin siis varattu, ja myös paluulento buukattu Los Angelesista syyskuun alussa. Siinä kaikki mikä on tähän mennessä varmaa :) (Losissa ajattelin viettää pari lomani viimeistä yötä) Innostus on kova, (en ole ennen matkustanut yksin) ja odotan reissulta paljon. Eniten houkuttaa että saan ihan itse päättää aikatauluni, ja paikat joissa haluan käydä. Olen vasta 24-vuotias tyttö, joten myös turvallisuuskysymykset ovat pyörineet mielessä, ja täällä olikin jo näköjään aiheesta keskusteltu. Olen kuitenkin aika huolettomin mielin matkaan lähdössä :)
Nyt kaipaisinkin vinkkejä San Franciscossa matkustaneilta/oleilevilta. Missä kannattaa yöpyä? Löytyykö jotain tiettyä hyvää motellia/hostellia jota suosittelisitte? Samoin, miten pääsisin helpoiten SanFranista Losiin loman loppuvaiheessa? (auton vuokraus ei tule kysymykseen) Olisikohan juna siinä tapauksessa paras vaihtoehto?
Paljon on vielä epäselvää, olisi kiva kuulla mielipiteitänne! :)

4

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Hotellia/hostellia on vaikea suositella tietämättä matkapäiviäsi ja budjettiasi. Monet edullisista hostelleista ovat Tenderloinin alueella Union Squaren lähellä, joka ainakin vielä viime reissulla pari vuotta sitten oli aika levotonta, vaikkei varsinaisesti vaarallisen oloista. Muuten kaupunki on mukava, paljon nähtävää erilaisissa kaupunginosissa. Julkinen liikenne toimii hyvin.

      Hotellitarjouksia voit katsoa esim. www.quickbook.com, www.travelzoo.com-sivustoilta ja hotellien arvioita www.tripadvisor.com-sivuilta. Tripadvisorissa on myös aktiivinen forum=keskustelupalsta, jolta löytyy paljon hyvää tietoa.

      Bussit menevät enimmäkseen moottoriteitä, junat ovat Yhdysvalloissa usein kalliita. Googlaa bus tai train tai flight San Francisco Los Angeles, lento saattaa olla joissain tapauksissa edullisin vaihtoehto.

      • niinköhän taas...

        Junat kalliita? Ite ainaki muistelisin että Long Beachilta matkustin junalla San Diegoon, maksoi noin 20(?) dollaria, matka toki oli paljon lyhyempi kuin Franista Los Angelesiin...

        Bussilla matkustin Tijuanasta Los Angelesiin, maksoi muutaman kympin.

        Paljon halvempaa siellä noi bussit/junat on kun suomessa!


    • Hostelli

      Olimme La Luna Innissä. Kelpo ja siisti hostelli, edullinen ja sisälsi pienen vaatimattoman aamiaisen. Lähellä muutamia pikkuruokakauppoja ja ruoka- ja ostospaikkoja. Sijaitsee SF:n vilkkaimman kadun varrella (Lombard Street), lähellä Golgen Gatea, eli sinällään kaukana "keskustasta", mutta jos jaksaa kävellä niin kävellenkin pääsee keskustaan tai sitten bussilla yms. Saman kadun varrella on se "makkara katukin".

      Lyhyt kävelymatka Fisherman's Wharfille, josta lähtee mm kiertobusseja (hop on/hop off), matkat Alcatraziin, Muir woodsiin yms. Muutoin Fisher...on sellainen että riittää kun kerran siellä käy. Hostellilta on siis todellakin lyhyt ja kaunis kävelymatka rantakatua pitkin Golden Gatelle ja toiseen suuntaan FW:le.

      SF:sä on helppo liikkua. Kävellen pääsee lähes minne tahansa.

    • Kesällä San Francisc

      Hei
      Miten vaihto sujuu Lontoossa? Onko terminaalin vaihtoa? Vai lähteekö lentoso samasta terminaalista minne tulet? Minua kauhistuttaa vähän kun olen lentänyt vähemmän. Osaankohan toimia kentällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe