Juhlien rahoitus

Penninvenytystä

Meidän yhden vanhemman ja kahden lapsen taloudessa on juhlien aika, toinen lapsista sai valkolakin.
Juhlien järjestämiseksi olen joutunut käyttämään korttiluottoa, koska palkasta jää niin vähän käyttöön ettei sillä saa kuin pihistellen kuukauden muonat kolmelle. Korttilainan takaisinmaksu on sitten juhlien jälkeen aikamoista stressiä.
Lasten toinen vanhempi ei osallistu juhliin eikä myöskään kustannuksiin.
Onko vastaavassa tilanteessa olevia penninvenyttäjiä, miten teillä on juhlien kustannukset hoidettu?

6

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kavereita kävi

      siinä kaikki. Tein tavallisen täytekakun ja ostin limua. Ei muuta.
      Miks turhaan stressata, kun ei ole rahaa,niin ei ole ja piste.
      Jos ei kelpaa limu, kahvi ja kakku, anna olla!

    • yksin järjestän

      Täällä yksi, joka juuri pitää pikku taukoa leipomisessa. Jo toista kertaa järjestän lakkiaisia yksin. Isä ei osallistu juhlien kustannuksiin mitenkään. Eka kerralla sentään osti tyttärelle puvun ja lakin. Nyt ei sitäkään.
      Teen kaiken itse. Aloitin jo pääsiäisenä, vaikka ei ollut tietoa varmuudella lakista :) Nyt sitten teen loput. Vieraita tulee lähemmäs sata. Mutta itse tekemällä kustannukset ei nouse pilviin. Visa vinkuu meilläkin, pakko. Onneksi lomarahat tulee kesällä, joten vähän niillä paikkaan. Kuohuviinejä meillä ei kohotella. Kustannussyistä. Juomina kotikalja ja omatekoinen viinimarjamehu. Kahvia tietysti. Kyllähän noihin tarjoiluihin menee rahaa, mutta haluan, että lapsella on kivat juhlat. Ja isäkin tulee juhliin naisystävänsä kanssa. Lasten takia siedän tuonkin. Mutta ihmettelen kyllä isää kun kehtaa tulla juhliin, mutta ei auta mitenkään järjestelyissä. Edes rahalla, joka olis helppo. Ja hänellä ei ole rahasta kiinni.

      Nämä on nyt sitten viimeiset juhlat. On helpottunut olo kun saa kuitenkin kunnialla nuoret elämän alkuun. Kyllä ne lapsetkin muistavat, kuka heitä on auttanut.

    • äiti, mutta ei juhlia...

      meillä ei siis tosiaan ole vielä noin isoja juhlia tulossa 16vuoteen vielä :) mutta säästövinkkejä(itsekkin köyhä): tee itse kaikki tarjottavat, juhliin tulevien määrästä riippuen tietty. esim.
      yksi täytekakku
      voileipäkakku ollaan välillä korvattu voileivillä, hienosti kun asettelee päälle tomaattia,kurkkua,jotain leikkelettä. ja siis tummaa ja vaaleeta leipää
      kuivakakku/kuivakakkuja, ne on helppoja ja halpoja kun ite tekee, ei tartte ku munia,jauhoja,leivinjauhetta, sokeria ja mitä nyt mausteeksi laittaa, esim.kaakaota eli siihen ei tartte mitään kallista
      keksejä, ite tehtynä nekin halpoja

      juomaksi:kahvia, mehua, limua jos rahat riittää, myös jäävesi on hyvä jos on kuuma päivä
      juomaksi ei tartte mitään skumppaa tms. ostaa vaikka pommacia niin se olisi hyvä maljankohotusjuoma :)

      täytekakustakin saa halvan kun ei laita siihen mitään kalliita täytteitä, hyvä peruskakku tulee kun kakkuun käyttää mansikka tai vadelmahilloa,kermavaahtoa, banaania,persikkaa(koristeeksi).

      hyviä juhlia sinne :D

    • tutuilta

      Hei,

      Pyydä tutuilta apua esim. koristelujen kanssa, ettei rahaa tarvitse ainakaan pöytäliinoihin tai astioihin laittaa.

      En tiedä miten varsinaisissa tarjottavissa voisi säästää paitsi että niitä on yleensä varattu liikaa. Minä olen ollut muutaman kerran esim. tarjoilemassa ja järjestelemässä paikkoja jonkun luona, ilman palkkaa siis. Emännät ovat olleet kovin kiitollisia kun ovat voineet itse keskittyä juhlintaan.

      Löytyisikö lähipiiristäsi/työpaikaltasi joku auttamaan?

      • salaatit

        Hei! Salaattista saa pöytään halvalla ns. oikeaa ruokaa. Päihittää kyllä voileipäkakut ja voileivät ruokaisuudellaan, vaikka voileipäkakuista itse pidänkin. Meillä tehtiin makaroonisalaattia: valkosipulissa öljyssä ja mausteissa marinoituja makaronia, ja ainakin paprikaa,herkkukurkkua, viinirypäleitä, kirsikkatomaattia, erilaisia salaatteja revittynä mozzarellaa. En muista kaikkia aineita, mutta kannattaa laittaa joko lihaa, kanaa tai juustoa niin tulee ruokasampi. Ei ollut kallis ja tuli halvemmaksi kun voileivät. Sitten oli ns vihreä salaatti toisena. Patonkia tai muuta lisäksi. Niilläkin jo pärjää melko kivasti. Sitten makeaa kahvileipää lisäksi.

        Itsekin olen yksinhuoltaja ja viime keväällä juhlia rustailin, mutta iskä tempasi ja antoi melkein 400 € juhlajärjestelyihin osti pojalle vielä juhlakengät ja paidan. Ihmettelin kyllä melkoisesti kun on yleensä niin nuuka. No meillä oli sitten lämmin ruoka lisänä hiukan muuta. Saa nähdä antaako tänä vúonna kun tytär pääsee ripille. Rahat on totaalisti finito ja visa tulee vinkumaan kun minut lomautetaa n kuukaudeksi.


      • patonkia
        salaatit kirjoitti:

        Hei! Salaattista saa pöytään halvalla ns. oikeaa ruokaa. Päihittää kyllä voileipäkakut ja voileivät ruokaisuudellaan, vaikka voileipäkakuista itse pidänkin. Meillä tehtiin makaroonisalaattia: valkosipulissa öljyssä ja mausteissa marinoituja makaronia, ja ainakin paprikaa,herkkukurkkua, viinirypäleitä, kirsikkatomaattia, erilaisia salaatteja revittynä mozzarellaa. En muista kaikkia aineita, mutta kannattaa laittaa joko lihaa, kanaa tai juustoa niin tulee ruokasampi. Ei ollut kallis ja tuli halvemmaksi kun voileivät. Sitten oli ns vihreä salaatti toisena. Patonkia tai muuta lisäksi. Niilläkin jo pärjää melko kivasti. Sitten makeaa kahvileipää lisäksi.

        Itsekin olen yksinhuoltaja ja viime keväällä juhlia rustailin, mutta iskä tempasi ja antoi melkein 400 € juhlajärjestelyihin osti pojalle vielä juhlakengät ja paidan. Ihmettelin kyllä melkoisesti kun on yleensä niin nuuka. No meillä oli sitten lämmin ruoka lisänä hiukan muuta. Saa nähdä antaako tänä vúonna kun tytär pääsee ripille. Rahat on totaalisti finito ja visa tulee vinkumaan kun minut lomautetaa n kuukaudeksi.

        Metsä vastaa huutoon. Jos yo ei ole ollut isänsä kanssa tekemisissä, voi avustusrintamallakin olla hiljaista. Oma lukunsa ovat kiusaa tekevät, katkerat yh:t, jotka vuosien temppuilun jälkeen odottavat, että etä kustantaa. Jotkut vanhemmat hoitavat tapaamiset, elatusasiat ja juhlajärjestelyt sovussa. Jotkun eivät, mutta peiliinkin voisi katsoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe