En ole sataprosenttisen varma, että kuuluuko tää tänne, mutta jos ei niin neuvoisitteko oikean paikan.
Pärjääkö kansantaloustieteessä mitenkään lyhyellä matikalla?
Olen nyt vielä 1. luokalla mutta nythän sitä on vielä aikaa muuttaa asioita!
Ja pärjääkö tälläisillä lähtökohdilla kirjoituksissa sillä tavalla, että voisi sisäänkin päästä? Todistus siis:
Arvosanat kursseittain
Oppiaineet 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Kurssi
määrä Loppu-
arvosana Ainekeski-
arvo
Äidinkieli ja kirjallisuus 7 8 - - - - - - -
Englannin kieli, A1-kieli 6 7 7 - - - - -
Ruotsin kieli, B1-kieli 8 - - - - -
Saksan kieli, B3-kieli 9 9 9 8 - - - -
Matematiikka, lyhyt 7 8 - - - - - -
Historia 9 - - - -
Yhteiskuntaoppi 9 - - - - -
Uskonto 8 - - - -
Psykologia 7 - - - -
Filosofia 9 - - -
Fysiikka 7 - - - - - - -
Kemia 8 - - - -
Biologia 8 - - - -
Kuvataide 9 - - - -
Musiikki 8 - - - - -
Liikunta 8 - - - -
Terveystieto 6 - - -
Jos näillä ei pärjää niin voisitteko vinkata jonkun mukavan alan valtiotieteistä, missä ei ole niin paljoa hakijoita.
Kansantaloustiede
5
857
Vastaukset
- ....................
Noilla numeroilla ei nyt ole mitään merkitystä. Ylioppilaskirjoituksissa pärjää parhaiten motivoituneimmat henkilöt, tosin helpompi kerrata jo opittuja asioita, eli ei kannata surffailla ensimmäisiä vuosia. Numerosi näyttävät hyviltä. Itselläni aikoinaan huonommat numerot ja opiskelen Helsingin kauppakorkeakoulussa tällä hetkellä. Pääsykokeissa painavat samat asiat kuin ylioppilaskirjoituksissa, eli motivaatio, itsekuri ja palava halu!
Kansantalous on hyvin matemaattinen aine, mutta kyllä lyhyellä pärjää, jos matematiikkaa ymmärtää. Pitkä vai lyhyt - ketä kiinnostaa?
Tsemppiä! - kansis6432
Kansantaloustieteessä ei pärjää lyhyellä matematiikalla, koska opintoihin kuuluu pakollisina sivuaineina yliopistotasoista matematiikkaa ja tilastotiedettä.
- pärjää
Minä ainakin olen pärjännyt lyhyellä vallan mainiosti! Taidat olla keskimääräistä tyhmenpi opiskelija?
- Ketjun aloittaja
pärjää kirjoitti:
Minä ainakin olen pärjännyt lyhyellä vallan mainiosti! Taidat olla keskimääräistä tyhmenpi opiskelija?
No kun nyt sinä olet opiskelemassa sitä, niin voisittekohan antaa oman mielipiteenne asialleni? Mitenkäs niiden kielten merkitys on siellä kansantaloustieteessä?
- pärjäillään
Valitettavasti terveystiedon 6:lla ei mitenkään pärjää kansantaloustieteessä. Terveystieteellinen osaaminen on välttämätöntä menestyksekkäälle ekonomistin ammatin harjoittamiselle.
Ja ei, kuten joku jo mainitsi, lyhyellä matematiikalla ei pärjää kansantaloustieteessä. Eikä pärjää pitkälläkään. Siksipä kansantaloustieteilijöiden matematiikan taidot laitetaan tarvittavalle tasolle matematiikan yliopistokursseilla. Ilmeisesti aiempi kommentoija, joka väittää pärjäävänsä lyhyellä matematiikalla, on todellisuudessa itsenäisesti käynyt läpi esimerkiksi matriisilaskentaa, lagrangen menetelmää ym.
Kielitaidoksi kansiksessa tuntuu riittävän englanti. Keskeisimmät klassikotkin ovat yleensä alkuperäisesti englanninkielisiä toisin kuin useilla muilla aloilla (monesti saksaksi, ranskaksi jne.). Tietysti on aina eduksi osata muitakin.
Helpoiten valtsikaan päässee tilastotieteeseen. Kansiksessa itsessään kilpailutilanne on vaihdellut suuresti: hakijamäärä yli kaksinkertaistui vuonna 2008 verrattuna edellisvuoteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019