Muutama vuosi sitten tein "kammottavan" löydön edellisenä keväänä perustetusta kasvilavastani, sieltä löytyi sadoittain valkoisia sentin mittaisia hitaasti liikkuvia toukkia. En tunnistanut niitä, eikä muutama puutarhan ammattilainenkaan. Myöhemmin näitä löytyi samasta paikasta lisää, nyt jo suurina toukkina. Ja niitä oli vieläkin kymmeniä. Samalla alueella ja kasvihuoneen ympärillä lentelee runsaasti kultakuoriaisia. Niiden toukiksi olen nyt ne arvioinut. Komposteistakin niitä löytyy valtavat määrät. Kukkapenkeissä kuoriainen ei näytä viihtyvän, ainakaan isoja toukkia ei ole näkynyt. Kasvihuoneen pohjassa niitä on. Yhden kurkuntaimen lehdet oli syöty, syytän siitä kultakuoriaista. Kuoriaiset kaivautuvat syvälle multaan eli pinnoilla niitä ei juurikaan näe. Kuinka Te muut olette kuoriaisongelmasta selvinneet? Pirkanmaalaisista kuoriaisista on kyse.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3261434Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451336- 1111155
- 1151045
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22817- 111802
- 106737
- 79680