mikä on paras vaihtoehto?Perusteluja,ja mikä sointu toiseksi nimeksi?
Reetta,Ronja vaiko Riikka?
7
835
Vastaukset
- Aurora
Reetta: mielestäni paras näistä kolmesta, ei yhtä pop kuin Ronja tai Riikka. Perussuomalainen nimi, joka ei menetä uskottavuuttaan Reetan kasvettua aikuiseksi.
Ronja: mennyt jo pois muodista, entinen muotinimi joka tuntuu vähän kulahtaneelta Ronja-buumin laannuttua. Miellän sen jostain syystä koiran nimeksi, vaikken tiedäkään yhtään Ronja-koiraa. Ei se silti ihan kamala ole, näistä kolmesta huonoin vaihtoehto.
Riikka: ihan kiva, mutta jotenkin... tylsä? En ole nimen puolesta tai sitä vastaan - onko se hyvä vai huono asia?
Toiseksi nimeksi käy mikä tahansa, mielellään joku ihan suomalainen nimi ilman c- tai x-kirjaimia! =)- Jade
yhdyn edelliseen. Reetta on kainis suomalainen nimi, joka on hyvä nimi sekä pikkutytölle, nelikymppiselle kuin mummollekkin. Niin on kyllä Riikkakin!
Tiedän parikin Ronja koiraa ja en pidä muotinimistä.
Toiseksi nimeksi kävis ihan vaan perus Maria tai vaikkapa Emilia, Annastiina, Loviisa, Eleonoora, Kristiina, Annukka... - Mamma
Jade kirjoitti:
yhdyn edelliseen. Reetta on kainis suomalainen nimi, joka on hyvä nimi sekä pikkutytölle, nelikymppiselle kuin mummollekkin. Niin on kyllä Riikkakin!
Tiedän parikin Ronja koiraa ja en pidä muotinimistä.
Toiseksi nimeksi kävis ihan vaan perus Maria tai vaikkapa Emilia, Annastiina, Loviisa, Eleonoora, Kristiina, Annukka...että ei tykkää muotinimistä?
Meinaan kyllä mä tykkään monenlaisista nimistä ole ne muotinimiä tai ei.
Oma nimeni oli 25 vuotta sitten muotinimi ja nykyään ei... eli ei ne aina muodissa ole.
Oman poikani nimi on aina harvinainen... tai suomessa kastettu alle 200 sen nimistä, enkä ole kertaakaan törmännyt siihen kuin toisena tai kolmantena nimenä, etunimenä en kertaakaan poikani nimen lisäksi.
Tyttäreni nimi on sit vissiin muotinimi, Ronja nuku on nimeltään.
Mutta emme missään nimessä valinnut nimeä siksi että se on muodissa tai oli... vai onko vieläkin? Ikää kuitenkin on vain muutama kuukausi tytöllä.
Me ollaan valittu molemmille lapsille nimet niin, että kun olemme heidät ensi kertaa nähneet, olemme saaneet jonkun nimen mieleen ja sitten annettu se kumpi sai molemmilta enemmän kannatusta. Minän valitsemani on pojan nimi ja mieheni valitsema on tytön nimi.
Ja ikäväkyllä, mä olen törmännyt myös pariin ROnja koiraan. Mutta eikös tässä pitäisi ennemmin sanoa että koiralle on annettu ihmisen nimi, eikä että Ronja on eläimen... koiran nimi.
Ennen annettiin hyviä koiran nimiä, kuten musti, haukku, turre jne... sit tuli muotiin alkaa antamaan ihmisen nimiä... amandaa, ronjaa, tarua ym
Ronja on nätti nimi.
Olisiko paikallaan mainita että sukunimemme on ruotsalainen... ja Ronja niinkuin veljensäkin nimi on ruotsinkielisiä. - Aurora
Mamma kirjoitti:
että ei tykkää muotinimistä?
Meinaan kyllä mä tykkään monenlaisista nimistä ole ne muotinimiä tai ei.
Oma nimeni oli 25 vuotta sitten muotinimi ja nykyään ei... eli ei ne aina muodissa ole.
Oman poikani nimi on aina harvinainen... tai suomessa kastettu alle 200 sen nimistä, enkä ole kertaakaan törmännyt siihen kuin toisena tai kolmantena nimenä, etunimenä en kertaakaan poikani nimen lisäksi.
Tyttäreni nimi on sit vissiin muotinimi, Ronja nuku on nimeltään.
Mutta emme missään nimessä valinnut nimeä siksi että se on muodissa tai oli... vai onko vieläkin? Ikää kuitenkin on vain muutama kuukausi tytöllä.
Me ollaan valittu molemmille lapsille nimet niin, että kun olemme heidät ensi kertaa nähneet, olemme saaneet jonkun nimen mieleen ja sitten annettu se kumpi sai molemmilta enemmän kannatusta. Minän valitsemani on pojan nimi ja mieheni valitsema on tytön nimi.
Ja ikäväkyllä, mä olen törmännyt myös pariin ROnja koiraan. Mutta eikös tässä pitäisi ennemmin sanoa että koiralle on annettu ihmisen nimi, eikä että Ronja on eläimen... koiran nimi.
Ennen annettiin hyviä koiran nimiä, kuten musti, haukku, turre jne... sit tuli muotiin alkaa antamaan ihmisen nimiä... amandaa, ronjaa, tarua ym
Ronja on nätti nimi.
Olisiko paikallaan mainita että sukunimemme on ruotsalainen... ja Ronja niinkuin veljensäkin nimi on ruotsinkielisiä.En pidä muotinimistä siksi että niitä kuulee ja näkee joka toisella kakaralla. Vaikka nimi sinänsä on kaunis, niin onhan se tylsää jos lapsen luokalla on neljä kaimaa. Eli vaikkei nimi aina tule olemaan "pop" niin miksi haluaisin antaa nimen joka on niin yleinen?
Toisia tämä ei häiritse. Saattaa olla että he ovat 1970-luvulla syntyneitä Päivejä tai 1980-luvun alussa syntyneitä Lindoja jotka ovat tottuneita siihen että samannimisiä tapaa viikoittain.
Itselläni on epätavallinen nimi (sekä etu- että sukunimi, ei kylläkään nimimerkki) ja hätkähdän joka kerta tavatessani samannimisen ihmisen. Olen oppinut pitämään nimeäni "omanani" ja olen ylpeä siitä, vaikka joudunkin välillä tavaamaan sen. Siksi en halua nimeä lapselleni jonka tuhannet muut vanhemmat ovat jo keksineet.
Jokainen tavallaan. Eikä Ronja mikään ruma nimi ole ollenkaan, todistaahan sen jo nimen suosio! =)
- tarja
Reetta,Riikka ja Ronja.Toiseksi jokin pehmeämpi Johanna,Susanna,Anniina,Annika tms.
- minttu
Muodissa tai ei, mut mun mielestä Ronja on paras nimi... Ronja Karoliina ??
- Vaisnava
Reetta on noista ehdottomasti kivoin, perinteinen, mutta ei kuitenkaan nukkavieru. Ronja on juuri nyt liian muodikas, ja Riikka taasen oli liian kulunut jo mummosi nuoruudessa.
Toiseksi nimeksi jotakin pehmeää, niin kuin joku jo sanoikin - ei siis enempää ärriä! ;) Reetta Anniina, Reetta Sanelma, Reetta Akuliina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849