Auttakaa kokeneet tarhurit. Muutimme viime syksynä ok-taloon ja takapihalla komeili kymmenkunta tummanpunaista ruusua, yli metrisiä ja lokakuussa vielä näkyi punaiset ruusut. Ohjeen mukaan leikkasin ne 20-senttisiksi ennen pakkasia ja peittelin havuilla.
Nyt keväällä laitoin ruusuille tarkotettua lannoitetta ja päälle multakatetta. Eikä vieläkään viherrä, varret on mustan ruskeita ja elottomia. Talon seinustalla on keltaiset ruusut, samaan aikaan kukkineet, ja niissä on jo vihreää lehtä reippaasti.
Myyränkoloja on takapihalla useita, ja yhden löysin juuri tästä kituvasta ruusupenkistä. Voiko olla myyrä syönyt juuret ja ruusut saa repiä roskikseen?
Vai kauanko vielä kannattaa odotella?
Asutaan Satakunnassa, ja koko muu piha vihertää ja krookukset kukkii keltasta loistoaan.
apua!!
uusiRuusu
2
679
Vastaukset 2
olla, että ruusut voi nyt huonosti, kun täällä Jyväskylän seudullakin kaikissa ruusuissa on jo lehdet alulla. Et kertonut, mitä ruusuja ne oli.
- sano ruusu
Odottele vielä vähän, sade ja lämpö saa ihmeitä aikaan.Mulla jotkut ruusuista on jo tehneet pientä lehteä ja osa ei.Myyrät oli nakertaneet puutarhassa vähän sitä sun tätä, joten koitan nyt vaan kärsivällisesti odotella mitä tapahtuu.Toiset lajitkin on myöhäisempiä kuin toiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1491215Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191038Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset214780En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 63725
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25716- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622- 44621
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554