Antti Heikkilä

bloggaaja.

kertoo tänään blogissaan eroavansa Lääkäriliitosta. Hyvä! Miksi kuulua johonkin liittoon, seuraan tai yhdistykseen, jonka arvoja ei kunnioita tai hyväksy?

Samaa siviilirohkeutta toivoisin teiltä, muutkin "kapinalliset", eräs eurovaaliehdokas yms!

32

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olipas uskallettua

Kyllä menee varmasti Lääkäriliitto kyykkyyn nyt.

• liitto!?

Olisiko kyse siitä, että herra on 63v, eikä enää tarvitse lääkäriliittoa? ;)

• blogi

• kova kovaa vastaan
        liitto!? kirjoitti:

Kyllä sitä voi kuitenkin kuulua työttömyyskassaan vaikka ei ammattiliiton jäsen olisikaan. Ja lääkärinoikeudet säilyvät joka tapauksessa edelleen. Eli ei Hessulle tästä mitään haittaa ole.

Mutta toipuuko liitto yhden jäsenen menetyksestä?

• kuin olen
        blogi kirjoitti:

Syitä ja seurauksia.

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=119

tällä kertaa minun on yhdyttävä Heikkilän mielipiteeseen, blogin perusteella. Toden totta evidenssi vähä- ja matalahiilihydraattisen ruuan merkityksestä on lisääntynyt melkein sitä mukaa kuin on tutkittu. Aivan päinvastoin kuin homeopatiassa, jonka toimivuudesta ei näytön näyttöä ole saatu.

• kuin olenkin
        kuin olen kirjoitti:

tällä kertaa minun on yhdyttävä Heikkilän mielipiteeseen, blogin perusteella. Toden totta evidenssi vähä- ja matalahiilihydraattisen ruuan merkityksestä on lisääntynyt melkein sitä mukaa kuin on tutkittu. Aivan päinvastoin kuin homeopatiassa, jonka toimivuudesta ei näytön näyttöä ole saatu.

ja uskon kaikki ihmedieetit, kunhan niiden tueksi ei esitetä mitään vakavasti otettavaa vaan sekavia linkkejä, niin nyt tuli raja vastaan. Heikkilän meuhkaaminen ja uhkaileminen alkaa pikkuhiljaa nyppiä. Kyllä lääkärikin voisi sen verran nöyrtyä, että perehtyisi asioihin, joista kirjoittelee.

• toteutuuko?
        kova kovaa vastaan kirjoitti:

Kyllä sitä voi kuitenkin kuulua työttömyyskassaan vaikka ei ammattiliiton jäsen olisikaan. Ja lääkärinoikeudet säilyvät joka tapauksessa edelleen. Eli ei Hessulle tästä mitään haittaa ole.

Mutta toipuuko liitto yhden jäsenen menetyksestä?

Entäpä jos Liisa Sulkakoskikin jättää lääkäriliiton? Se olisi varmasti viimeinen naula lääkäriliiton arkkuun!

• Heikkilä
        kuin olenkin kirjoitti:

ja uskon kaikki ihmedieetit, kunhan niiden tueksi ei esitetä mitään vakavasti otettavaa vaan sekavia linkkejä, niin nyt tuli raja vastaan. Heikkilän meuhkaaminen ja uhkaileminen alkaa pikkuhiljaa nyppiä. Kyllä lääkärikin voisi sen verran nöyrtyä, että perehtyisi asioihin, joista kirjoittelee.

Antissa on hyvää se, että hän kannattaa puoskarilakia, mutta huonoa juuri tuo kirjojen kirjoittelu asioista, joista ei ole oikein perillä. Ja tuollaiset erokirjeet voi jättää omaan arvoonsa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä kestämään kritiikkiä ja ottaa se nöyränä vastaan. Mutta eihän Antti pysty, ja siinäpä se ongelman varsinainen ydin onkin, mikä kertoo kaiken oleellisen herran egosta ja ajattelutavasta. Kyllä Antin ura alkaa lääkärinä olla jo ohi, joten siinä mielessä eroilmoitus on ihan paikallaan.

Nyt sitten vaan odotellaan vastaavia rohkeita vetoja muiden vaihtoehtolääkäreiden taholta.

• Ana kin
        Heikkilä kirjoitti:

Antissa on hyvää se, että hän kannattaa puoskarilakia, mutta huonoa juuri tuo kirjojen kirjoittelu asioista, joista ei ole oikein perillä. Ja tuollaiset erokirjeet voi jättää omaan arvoonsa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä kestämään kritiikkiä ja ottaa se nöyränä vastaan. Mutta eihän Antti pysty, ja siinäpä se ongelman varsinainen ydin onkin, mikä kertoo kaiken oleellisen herran egosta ja ajattelutavasta. Kyllä Antin ura alkaa lääkärinä olla jo ohi, joten siinä mielessä eroilmoitus on ihan paikallaan.

Nyt sitten vaan odotellaan vastaavia rohkeita vetoja muiden vaihtoehtolääkäreiden taholta.

Ristiriitaiset tunteet:

vaivaantuminen, myötähäpeä, lakkaa Antti huutamasta, rauhotu ny vähä.

• muutkin
        liitto!? kirjoitti:

lääkärit kertoneet lehtien palstoilla, että vasta eläkkeelle jäätyään voi kertoa, mitä mieltä oikeasti on.

• yleinen havainto
        muutkin kirjoitti:

lääkärit kertoneet lehtien palstoilla, että vasta eläkkeelle jäätyään voi kertoa, mitä mieltä oikeasti on.

Minäkin olen kuullut, että vanhemmiten kognitiiviset kyvyt ja henkinen vireys heikkenevät. Olisiko kannattanut ottaa d-vitamiinia tai jotain.

• foorumillakin on
        muutkin kirjoitti:

eräs eläkkeellä oleva lääkäri, joka hoitaa diabetestaan Vhh-ruokavaliolla , ilman lääkkeitä. Hän on Timo Kuusela ja voi hyvin. Jotain mätää tässä yhteiskunnassa on.

• No problem
        toteutuuko? kirjoitti:

Entäpä jos Liisa Sulkakoskikin jättää lääkäriliiton? Se olisi varmasti viimeinen naula lääkäriliiton arkkuun!

"Entäpä jos Liisa Sulkakoskikin jättää lääkäriliiton?"

Hänen blogissaan ja kotisivuillaan ei ainakaan ole mitään mainintaa siihen suuntaan:

http://www.liisasulkakoski.fi/

http://liisasulkakoski.vuodatus.net/

• diabeetikoille
        kuin olenkin kirjoitti:

Olen itse tyypin 2 diabeetikko. Olen jo vuosia noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota ja saanut verensokerini pysymään terveen arvoissa. Tietoni olen hankkinut ulkomaisilta keskustelupalstoilta ja kirjallisuudesta.

Heikkilän ajatukset eivät ole siis mitään uusia maailmalla. Suomenkielellä tosin ei ole julkaistu aikaisemmin juurikaan aiheesta kirjoja. Heikkilä on perehtynyt aiheeseen hyvin. Virallinen taho tuntuu suosituksineen olevan aseeton Heikkilän perusteluita vastaan. Virallinen taho Ruotsissa ja USA:ssa muuten hyväksyy vähähiilihydraattisen ruokavalion diabeteksen hoitomuotona.

Tunnetuin vähähiilihydraattisen ruokavalion edustaja on Dr. Richard K. Bernstein, joka on kirjassaan Diabetes Solution selvittänyt diabeetikkojen hoidon kaikilta osin. Heikkilän kirjassahan on vain ruokavalio. Bernsteinilla on itsellään ollut tyypin 1 diabetes jo yli 60 vuotta. Vähähiilihydraattista ruokavaliota hän on noudattanut jo yli 30 vuotta ja pitänyt sen jälkeen verensokeriarvonsa terveen arvoissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_K._Bernstein

http://www.diabetes-book.com/

Bernstein on tosi arvostettu diabeetikkojen keskuudessa maailmalla. Heikkiläkin mainitsee hänet guruksi.

Vähähiilihydraattisen ruokavalion eduista diabeteksen hoidossa on paljon tutkimuksia. Heikkilän sivustoillakin on näitä pitkä lista.

• virallinen taho
        diabeetikoille kirjoitti:

Olen itse tyypin 2 diabeetikko. Olen jo vuosia noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota ja saanut verensokerini pysymään terveen arvoissa. Tietoni olen hankkinut ulkomaisilta keskustelupalstoilta ja kirjallisuudesta.

Heikkilän ajatukset eivät ole siis mitään uusia maailmalla. Suomenkielellä tosin ei ole julkaistu aikaisemmin juurikaan aiheesta kirjoja. Heikkilä on perehtynyt aiheeseen hyvin. Virallinen taho tuntuu suosituksineen olevan aseeton Heikkilän perusteluita vastaan. Virallinen taho Ruotsissa ja USA:ssa muuten hyväksyy vähähiilihydraattisen ruokavalion diabeteksen hoitomuotona.

Tunnetuin vähähiilihydraattisen ruokavalion edustaja on Dr. Richard K. Bernstein, joka on kirjassaan Diabetes Solution selvittänyt diabeetikkojen hoidon kaikilta osin. Heikkilän kirjassahan on vain ruokavalio. Bernsteinilla on itsellään ollut tyypin 1 diabetes jo yli 60 vuotta. Vähähiilihydraattista ruokavaliota hän on noudattanut jo yli 30 vuotta ja pitänyt sen jälkeen verensokeriarvonsa terveen arvoissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_K._Bernstein

http://www.diabetes-book.com/

Bernstein on tosi arvostettu diabeetikkojen keskuudessa maailmalla. Heikkiläkin mainitsee hänet guruksi.

Vähähiilihydraattisen ruokavalion eduista diabeteksen hoidossa on paljon tutkimuksia. Heikkilän sivustoillakin on näitä pitkä lista.

Nyt kannattaa olla tarkkana. Heikkilä ei ole kovin arvostettu diabeetikkojen keskuudessa. Juuri potilasjärjestö eli Diabetesliitto varoitti heikkiläläisyydestä. Kuulemma kirjassa oli väitetty näin:”Jatkuva insuliinin piikittäminen (tyypin 1 diabeetikolla) ei tee muuta kuin lihottaa sekä potilaan että lääketehtaan kassan”.

Heikkilä itse on tehnyt Diabetesliitosta rikosilmoituksen, koska hänen mukaansa kirjassa ei ole väitetty, että ykköstyypin diabetes paranisi Heikkilän dieetillä. Hän ei vissiin sitten ole sitä mieltä.

Nyt saa sitten poliisi selvittää, mitä Heikkilä kirjoitti.

• tarkkana sillä
        virallinen taho kirjoitti:

Nyt kannattaa olla tarkkana. Heikkilä ei ole kovin arvostettu diabeetikkojen keskuudessa. Juuri potilasjärjestö eli Diabetesliitto varoitti heikkiläläisyydestä. Kuulemma kirjassa oli väitetty näin:”Jatkuva insuliinin piikittäminen (tyypin 1 diabeetikolla) ei tee muuta kuin lihottaa sekä potilaan että lääketehtaan kassan”.

Heikkilä itse on tehnyt Diabetesliitosta rikosilmoituksen, koska hänen mukaansa kirjassa ei ole väitetty, että ykköstyypin diabetes paranisi Heikkilän dieetillä. Hän ei vissiin sitten ole sitä mieltä.

Diabetesliitto yrittää aivopestä kaikki diabeetikot insuliiniuskovaisiksi. Ruotsissakin nämä keskustelut ovat jo paljon edistyksellisempiä, vaikka kiistoja sielläkin käydään....

• uivat vastavirtaan
        tarkkana sillä kirjoitti:

Diabetesliitto yrittää aivopestä kaikki diabeetikot insuliiniuskovaisiksi. Ruotsissakin nämä keskustelut ovat jo paljon edistyksellisempiä, vaikka kiistoja sielläkin käydään....

sano elävä.

• kielikuvapoliisi
        uivat vastavirtaan kirjoitti:

sano elävä.

Ainakin lohikala ui vastavirtaan ollessaan menossa kutemaan. Normaalisti kutureissuja tulee vain yksi ja kala kuolee tehtävänsä suoritettuaan.

Kömpelö analogia onkin aina hyvä tapa tehdä omaa elämää koskevia terveystapavalintoja.

• vähäsen

Heikkilästä suurin osa diabeetikoista ei tiedä mitään. Lähes puolet kakkostyypin diabeetikoista ei edes tiedä sairastavansa diabetesta! Tauti on salakavala ja hitaasti etenevä. Ei oireile ennen kuin vuosien päästä. Paljastuu usein sattumalta.

Monet kuitenkin tietävät Heikkilästä ja muidenkin samaa suuntausta edustavien hoitosuosituksista. Moni on ymmällään. Heikkilän ruokavaliolla on saavutettu hyviä tuloksia, mutta se on ristiriidassa virallisten suositusten kanssa, joilla on vaikea saavuttaa kunnon tuloksia. Kasvisten osuus kummassakin ruokavaliossa on runsas. Muut hiilihydraatit on korvattu rasvalla. Rasvatkin ovat juuri sellaisia, jotka viralliset suositukset suunnilleen kieltävät: eläinrasvoja ja kasvisrasvoista vain oliiviöljyä ja kookosöljyä.

Ainakin Ravenskov ja Kendrick ovat suomennetuissakin kirjoissa todistaneet virallisen tahon suositukset vaaralliseksi. Ovat käyttäneet todistelussaan samoja tutkimuksia kuin viralliset tahot ja löytäneet paljon vääriä tulkintoja asioista. Diabeetikkojen täytyy itse päättää, kumpaan uskoo. Useat varmaan eivät usko enää mihinkään. No, verensokerimittariinsa kuitenkin.

Näyttää siltä, että vastapuoli asettaa Heikkilän sanomaksi sellaistakin, mitä hän ei ole sanonut tai täysin asiayhteydestä irrotettuna. Olen lukenut Heikkilän kirjan eikä siinä mielestäni ollut mitään väärin tulkittua ykköstyypin diabeetikkojenkaan osalta. Muuten - insuliinin käyttäjiä on myös kakkostyyppiläisten joukossa, suorastaan yhtä paljon kuin on ykköstyypin diabeetikkoja. Hehän kaikki käyttävät insuliinia.

• ottavat elämänsä
        kielikuvapoliisi kirjoitti:

Ainakin lohikala ui vastavirtaan ollessaan menossa kutemaan. Normaalisti kutureissuja tulee vain yksi ja kala kuolee tehtävänsä suoritettuaan.

Kömpelö analogia onkin aina hyvä tapa tehdä omaa elämää koskevia terveystapavalintoja.

omiin käsiinsä pärjäävät kyllä paremmin, kuin auktoriteettiuskovat. Elämä on ainakin haasteellisempaa ja nautittavampaa...

• virallinen taho
        vähäsen kirjoitti:

Heikkilästä suurin osa diabeetikoista ei tiedä mitään. Lähes puolet kakkostyypin diabeetikoista ei edes tiedä sairastavansa diabetesta! Tauti on salakavala ja hitaasti etenevä. Ei oireile ennen kuin vuosien päästä. Paljastuu usein sattumalta.

Monet kuitenkin tietävät Heikkilästä ja muidenkin samaa suuntausta edustavien hoitosuosituksista. Moni on ymmällään. Heikkilän ruokavaliolla on saavutettu hyviä tuloksia, mutta se on ristiriidassa virallisten suositusten kanssa, joilla on vaikea saavuttaa kunnon tuloksia. Kasvisten osuus kummassakin ruokavaliossa on runsas. Muut hiilihydraatit on korvattu rasvalla. Rasvatkin ovat juuri sellaisia, jotka viralliset suositukset suunnilleen kieltävät: eläinrasvoja ja kasvisrasvoista vain oliiviöljyä ja kookosöljyä.

Ainakin Ravenskov ja Kendrick ovat suomennetuissakin kirjoissa todistaneet virallisen tahon suositukset vaaralliseksi. Ovat käyttäneet todistelussaan samoja tutkimuksia kuin viralliset tahot ja löytäneet paljon vääriä tulkintoja asioista. Diabeetikkojen täytyy itse päättää, kumpaan uskoo. Useat varmaan eivät usko enää mihinkään. No, verensokerimittariinsa kuitenkin.

Näyttää siltä, että vastapuoli asettaa Heikkilän sanomaksi sellaistakin, mitä hän ei ole sanonut tai täysin asiayhteydestä irrotettuna. Olen lukenut Heikkilän kirjan eikä siinä mielestäni ollut mitään väärin tulkittua ykköstyypin diabeetikkojenkaan osalta. Muuten - insuliinin käyttäjiä on myös kakkostyyppiläisten joukossa, suorastaan yhtä paljon kuin on ykköstyypin diabeetikkoja. Hehän kaikki käyttävät insuliinia.

> Heikkilän ruokavaliolla on saavutettu hyviä tuloksia

Onko muualla kuin Heikkilän tarinoissa? Katsoin Pubmedistä, mutta ei löytynyt Antin nimellä mitään.

>Näyttää siltä, että vastapuoli asettaa Heikkilän sanomaksi sellaistakin

Näyttää muuten siltäkin, että Heikkilä itse väittää virallisen tahon suosituksiksi, sellaista mikä ei pidä paikkaansa.

• rasva-asiassa

> Heikkilän ruokavaliolla on saavutettu hyviä tuloksia

Onko muualla kuin Heikkilän tarinoissa? Katsoin Pubmedistä, mutta ei löytynyt Antin nimellä mitään.

>Näyttää siltä, että vastapuoli asettaa Heikkilän sanomaksi sellaistakin

Näyttää muuten siltäkin, että Heikkilä itse väittää virallisen tahon suosituksiksi, sellaista mikä ei pidä paikkaansa.

Eikö ole tärkeämpää osata soveltaa valmiiksi tutkittua tietoa kuin tehdä jokin tai joitakin hyvinkin suppea-alaisia tutkimuksia? Ei PubMedista muuten löytynyt Diabetesliiton ylilääkäriltäkään tutkimuksia.

Ruotsissa on käyty kiivasta keskustelua rasvojen ja kolesteroleiden osalta. Ruotsin Elintarvikevirasto on antanut vastineensa, joka on perustunut 72 julkaistuun tutkimukseen. Uffe Ravnskovin johdolla joukko lääkäreitä on käynyt tarkasti tutkimukset läpi ja todennut, että ne eivät tue Ruotsin Elintarvikeviraston väitteitä.

http://www.dagensmedicin.se/asikter/debatt/2009/04/08/livsmedelsverket-bor-omede/index.xml

• ei seurata
        Heikkilä kirjoitti:

> Tilastointi on kunnossa, mutta hoitojen vaikuttavuutta ei seurata.

http://www.talouselama.fi/kirjat/article289602.ece

• lääkäriliitosta

• Tosiaankin

Blogissa hyökätään Lääkäriliiton toiminnanjohtajaa vastaan syyttäen epädemokratiasta. Lääkäriliitossakin näyttää kuitenkin olevan valtuusto ja hallitus, jotka liiton linjat ja henkilöstövalinnat siunaavat ja toteuttavat. Ja mikä olikaan blogikirjoittajan oma "demokraattisempi" vaihtoehto? "Vaadin sinun eroasi Lääkäriliiton johdosta."

• saisi oikeesti

paremmn johtajan.

• johtoon
        saisi oikeesti kirjoitti:

paremmn johtajan.

Joo, jospa Pälve eroaisi ja Antista tehtäisiin lääkäriliiton johtaja, niin alkaisi iso luuta lakaisemaan. Leppyisiköhän Antti, jos hänelle esitettäisiin johtajan paikkaa anteeksipyynnön eleenä?

• tässä tilanteessa
        johtoon kirjoitti:

Joo, jospa Pälve eroaisi ja Antista tehtäisiin lääkäriliiton johtaja, niin alkaisi iso luuta lakaisemaan. Leppyisiköhän Antti, jos hänelle esitettäisiin johtajan paikkaa anteeksipyynnön eleenä?

En ole oikein edes saanut nukuttua, kun olen ajatellut tätä Antin tilannetta. Minun mielestäni AKAVAN johdon pitäisi kokoontua kiireesti selvittämään, voiko Lääkäriliiton johdossa olla henkilö, joka ei nauti Antin luottamusta. Tällaisessa tilanteessa demokratian on syytä väistyä.

• luottamusta?
        tässä tilanteessa kirjoitti:

En ole oikein edes saanut nukuttua, kun olen ajatellut tätä Antin tilannetta. Minun mielestäni AKAVAN johdon pitäisi kokoontua kiireesti selvittämään, voiko Lääkäriliiton johdossa olla henkilö, joka ei nauti Antin luottamusta. Tällaisessa tilanteessa demokratian on syytä väistyä.

voiko Lääkäriliiton johdossa olla henkilö, joka ei nauti Antin liottamusta.

Entä olisiko tarpeellista nauttia myös potilaidenkin luottamusta?

• tunne luottamusta
        luottamusta? kirjoitti:

voiko Lääkäriliiton johdossa olla henkilö, joka ei nauti Antin liottamusta.

Entä olisiko tarpeellista nauttia myös potilaidenkin luottamusta?

Lääkäriliittoon.

• asia selvä
        tunne luottamusta kirjoitti:

Lääkäriliittoon.

Sinun ei varmaankaan kannata sitten liittyä jäseneksi.

• koska olen
        asia selvä kirjoitti:

Sinun ei varmaankaan kannata sitten liittyä jäseneksi.

omalääkärini;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe