Etuoven sisäpuolella on aivan alareunasta 1cm ylöspäin oven peltien saumakohta. Siinä saumassa on jotain saumamassaa ja massan päällä 1,5cm leveä kumimainen nauha. Nauha on vain oven alareunassa, eli peittää saumaa vain noin 40-50cm matkalta. Huomasin ruostetta tämän oven(muut ok) nauhan reunasta pilkottavan ruostetta ja maali on jo kupruilluit 20cm matkalta vähäsen. Nyt pitäisi tehdä jotain aika pian ettei tästä tule isompaa remppaa.
Kysymyksiä:
Miten parhaiten saan tuon fiksattu? Eli nauha pois ja hion kaiken ruosteen pois, esim. dremelillä. Mitä ainetta pistän kirkkaan pellin päälle? Oikean sävyistä maalia löytyy mutta kyllähän sinne alle pitää pistää muutakin ettei ole heti kohta ruosteessa. Eli mitä pistän? Mulla on sellasita ainetta kuin Tannox - ruoste stabilisaattori(ei lue mitään suomeksi) - mustaa litkua. Kannattaako sitä käyttää mihinkään tässä tapauksessa?
Itse kohde on varsin pieni, noin 20x1cm joten teen hommat itse. Tarvitsen vain apua mitä aineita käytän?
Oven saumakohdan ruostekorjaus
1
2576
Vastaukset
- hävitty taistelu
Taistelussa ruostetta vastaan ruoste voittaa kokemusteni mukaan lopulta aina. Nyt tulee sitten ihan puhtaasti harrastelijan vastaus. Ammattimaalari varmaan tekisi tämän paremmin ja toisin. Mutta seuraavassa tosiaankin amatöörin kertomus.
Olen korjannut (hidastanut ruostumista) tuollaisen paikan siten, että juuri mainitsemallasi minilaikalla ruosteet tarkkaan pois, ihan niitä pienimpiä kraatereita myöten. Hiekkapuhallus olisi parempi, sillä laikka jättää kokemusteni mukaan ruostekraaterin pohjalle helposti murun ruostetta, joka sitten muutamassa viikossa iloisesti kuohuttaa maalia.
En tiedä, onko tämä ehdotukseni paras, mutta itse olen maalannut paljaan pellin ensin sinkkimaalilla (spray tai jos on huonosti näkyvä kohta, niin purkista siveltimellä) ja sitten päälle varsinainen maali ja lopuksi lakka jos on metalliväri.
Korjasin tuossa viime kesänä isäukkelin Astrasta etulokasuojan alareunan, kun typerä, muotoiltu roiskeläppä oli yhdessä hiekan kanssa hiertänyt maalin pois ja tietysti tilalle oli tullut ruostetta. Ensin vaan Dremelillä ruoste pois, sitten pakkelia päällle, huolellinen hiominen hyvin hienolla paperilla. Kohdan maalasin pienellä pienoismallikynäruiskulla. En pannut sinkkimaalia, sillä pelkäsin, että raja jää näkymään. Monta ohutta harsomaista kerrosta automaalia ja lopuksi muutama kerros lakkaa päälle. Muutaman viikon päästä käsittelin kohdan vielä hiomavahalla, joka antoi yllättävän hyvän tuloksen. Auto on metallivihreä. Ainakin vuoden on nyt kestänyt ihan hyvin eikä korjauskohtaa huomaa.
Kalliissa autossa tarkka omistaja teettää homman tietysti ammattilaisella, mutta mielestäni halpojen vehkeiden kanssa ei kannata alkaa kranttuilla liikoja!
Mikä muuten on autosi? Kehtaatko kertoa merkkiä? Veikkaan Kauko-Idän suuntaan... Tuo sama vaiva oli nimittäin ainakin E-mallin Carinassa, josta kaikki ovien alareunat alkoivat kuohua, vaikka kuinka pidettiin huolta. Todella turhauttavaa, kele!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082080En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911099- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738