maaliskuussa 2010 San Franciscoon

vaalea täti

Moi, Lähdemme maaliskuussa San Franciscoon pariksi viikoksi. Mikä on kokemuksenne lentojen ja hotellien varaamisessa? tuleeko edullisemmaksi varata yhdessä vai erikseen? Entä esim BA:n lentotarjoukset? onko parempia tarjouksia kun lähtökenttänä on Heathrow (eli lentäisimme sinne muulla lennolla Suomesta) kuin että laitta lähtökentäksi Helsingin. Helsingistä lähdölle ei näköjään saa varattua sitä economy luokkaa jossa jalkatila on 7 tuumaa isompi kuin tavallisessa.
Meile on kerrottu että LA.han ei välttämättä kannata lähteä jos ei ole suurta tarvetta nähdä elokuvastudioita ja Walk of Famea mitä mieltä olette? Entä kauanko kestää ajaa SA:sta LA:han?
Ajattelimme San Franciscossa liikkua julkisilla eli ottaa hotellin jostain keskustasta esim Fisherman`s Wharin läheltä josta menee raitiovaunuja. Mitkä ovat kokemuksenne?
Kaupungin ulkopuolella tehdään retkiä viinitiloille. Mitkä ovat kokemuksenne? Meitä se kiinnostaisi sillä siinä näkisi kaupungin ympärisöä samalla vaikka ei mitään viininharrastajia ollakaan.
Kiitokset etukäteen hyvistä vinkeistä.

9

2038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Itse ostan aina erikseen lennot ja hotellin. Lentoja olen etsinyt mm. www.poptravel.fi-sivuilta, hotellitarjouksia löytyy mm. näistä www.quickbook.com, www.travelzoo.com, "rohkeille" www.priceline.com ja www.hotwire.com, joista ostetaan "sokkona", hotellin nimen saa tietää vasta kun varaus (jota ei voi muuttaa tai perua) on tehty. Olen silti aina ollut tosi tyytyväinen hotelleihin ja hintoihin, kun olen varannut näitä kautta vähintään *** hotellin. Pricelinen ja Hotwiren toimintaperiaatteita, todennäköisiä hotelleja ja "tarjousstretegioita" selvittää sivusto www.betterbidding.com.

      Englannista saattaa saada edullisempia lentotarjouksia. Otattehan huomioon, että jos otatte erilliset lennon Englantiin ja sieltä San Franciscoon, ette saa veloituksetta tuoda kuin max. 20 kg Heathrow-Helsinki-lennolla (jos vaikka innostutte shoppaamaan...). Jos lennot ovat eri lipuilla, ensimmäinen lento on myöhässä, ettekä ehdi jatkolennolle, joudutte itse hankkimaan jatkolennon omalla kustannuksella, joten ainakaan kovin lyhyttä vaihtoaikaa ei kannata jättää.

      San Francsiscossa ei tarvitse autoa, julkinen liikenne on hyvä. Viinitiloille mennessä vuokraisin auton päiväksi, omaan tahtiin on mukava kierrellä Sonoman ja Napan tiloja.

      Hyviä vinkkejä ja vilkkaita keskustelupalstoja San Franciscosta, Napasta, Sonomasta ja Los Angelesista löytyy www.tripadvisor.com-sivustoilta.

      Matka-aikoja- ja reittejä voi etsiä mm. www.viamichelin.com tai www.mapquest.com-sivustoilta. Itse en ollut Los Angelesiin kovin ihastunut käydessäni siellä jo vuosia sitten, mutta monen mielestä se on hieno kaupunki, jossa riittää paljon nähtävää. San Franciscossa olen ollut monta kertaa ja pidän siitä kovasti.

    • transatlantic

      Jos minulla olisi kaksi viikkoa aikaa, niin en suinkaan tyytyisi vain San Franciscon alueen vierailuun, vaikka San Francisco onkin yksi suosikkikaupungeistani ja olen aikoinani asunutkin alueella.

      Los Angeles kaupunkina ei ole minunkaan mielestäni kovinkaan kiva kohde, vaikka studiot ja huvipuistot ovat hauskoja. En pitäisikään LA:ta varsinaisena kohteena, mutta matka sinne San Franciscosta rannikkotietä (Pacific Coast Highway) on mielestäni fantastinen näköaloineen ja pikkukaupunkineen. Kaliforniaa parhaimmillaan! Jatkaisinpa aivan San Diegoon asti, jos aika sallii.

      Sisämaasta löytyy myös Kansallispuistoja, kuten Yosemity ja Sequioa, jotka ovat myös näkemisen arvoisia. Suosittelisinkin kiertoajelua San Franciscosta PCH:ä alas rannnikkoa ainakin LA:hin asti ja sitten takaisin sisämaareittiä käyden Kansallispuistoissa (muuten sisämaareitti on tylsä).

      Kalifornia ei ole pelkästään San Francisco ja Los Angeles, vaan hurjasti vaihtelevaa luontoa ja huimia näköaloja, jonka vertaisia on vaikea löytää muualta.

    • Karsu

      Itse löysin parhaan lentotarjouksen KLM:n sivuilta suoraan ja paras tarjous hotellista löytyi www.hotels.com sivuston kautta.

      Hotelliksi valitsin Vintage Court:in Bush Streetiltä Union Square:n läheltä. 2 viikkoa 2hh king-tasoisessa huoneessa (sis mannermainen aamiainen ja viini tarjoilu iltaisin) 990€.

      Kohtuu halpa hinta ja sijainti mitä mainioin :)

    • vaalea täti

      hei Kiitos jo tähänkin mennessä saaduista vinkeistä, suunnittelemme innolla matkaamme. Oletteko huomanneet missä vaiheessa lähtöajan lähestyessä lentolipppujen /hotellien hinnat alkavat nousta eli milloin viimeistään olisi hyvä lentoliput varata?

      • Karsu

        Itse sain varattua 2 viikkoa sitten tuon aiemmassa viestissä mainitsemani Vintage Courtin 2hh-huoneen 990€/2vk, kun nyt tuo sama huone maksaa vajaat 1600€!

        Seurasin tuota huonehinnan elämistä pidemmän aikaa, eikä se kertaakaan tuon alempana käynyt.

        Eli vinkkinä voinen sanoa, että kannataa seurailla sillointällöin miten nuo eri hotellien huoneen hinnat elää, niin saat samalla kuvan mitä huoneesta kannattaa maksaa.

        Sitten kun olet varma, että hinta on pohjalla niin pistät varauksen vetämään.

        Ps. Vielä pitäisi 4vk jaksaa odottaa ennenkuin 1kk loma Ameriikassa alkaa :)


      • ...on myös...
        Karsu kirjoitti:

        Itse sain varattua 2 viikkoa sitten tuon aiemmassa viestissä mainitsemani Vintage Courtin 2hh-huoneen 990€/2vk, kun nyt tuo sama huone maksaa vajaat 1600€!

        Seurasin tuota huonehinnan elämistä pidemmän aikaa, eikä se kertaakaan tuon alempana käynyt.

        Eli vinkkinä voinen sanoa, että kannataa seurailla sillointällöin miten nuo eri hotellien huoneen hinnat elää, niin saat samalla kuvan mitä huoneesta kannattaa maksaa.

        Sitten kun olet varma, että hinta on pohjalla niin pistät varauksen vetämään.

        Ps. Vielä pitäisi 4vk jaksaa odottaa ennenkuin 1kk loma Ameriikassa alkaa :)

        ...varata sellainen hotelli reissua vasta suunnitellessa, joka mahtuu budjettiin ja jonka voi kuluitta perua ennen matkaa, jos löytyy parempi diili. Tavallisen matkailijan on usein vaikea päätellä, milloin "hinta on pohjalla".

        Kun seurailee esim. www.travelzoo.com, www.kayak.com ja www.quickbook.com-sivustoja viikottain, voi löytää hyviä tarjouksia; sama hotelli halvemmalla tai jopa parempi hotelli halvemmalla kuin alkuperäinen varaus.


    • HWY1

      Oasis Inn, 900 Franklin street SF CA
      Tuossa tuli pari yötä lorvittua kesäisellä amerikan matkalla. Ihan hyvä, ja keskustassa.

    • wysig

      Itse olen yöpynyt Union Squaren läheisyydessä mieluummin kuin Fisherman Wharfissa. Siellä ei kuitenkaan tule vietettyä iltaa vaan muualla.

      • T

        San Francisco - Los Angeles välin ajaa 6 tuntiin sisämaan reitillä. Hotellimme oli Americania. Sijainti oli loistava, jätimme auton parkkiin, ei sitä siellä tarvinnut. Hotelli oli todella siisti ja remontoitu jännään tyylin. Katolla uima-allas, respassa isot Macit asiakkaiden käyttöön ilmaiseksi (huoneessa ilmainen netti omalle koneelle) ja pyykitkin tuli pestyä loppulomasta kätevästi, ei käryä niin pahasti paluumatkalla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe