Kumisaappaat uusiokäytössä

Kevätsiivouksen yhteydessä sieltä sun täältä nurkista löytyi vanhoja, risoja kumisaappaita. Ensin ajattelimme (Hallitus ja minä) heittää ne kaikki isoon roskapussiin ja toimittaa sitä tietä jäteautoon. Sitten kumppareita käännellessä tuli mieleen niitten mahdollinen uusiokäyttö. Varsinkin sappaitten varret olivat enimmäkseen aivan jämäkkää materiaalia. Risakohdat olivat teräosissa ja nilkan vaiheilla.

Kun nyt kevään mittaan olemme entrailleet kukkapenkkejä ja muitakin paikkoja, joissa nurmikon reunaan tarvitaan selvä rajaus, niin keksimme hyödyntää kumisaappaitten varsimateriaalin siihen tarkoitukseen. Heitimme roskiin ainoastaan anturat ja saappaitten teräosat. Ehkä anturoillekin olisi voitu keksiä jotain uuskäyttöä, mutta tällä kertaa eivät hoksottimet olleet siinä kunnossa.

Leikkasimme varret irti ja auki. Käytännön tekemisessä sakset olivat hiukan heppoiset leikkausväileet ja käytimme terävää mattoveistä saapasvarsien paloitteluun. Kovin isojahan varsipalaset eivät ole. Niitten yhteenlaitamiseksi olisi pitänyt olla esim. isohko niittari, mutta semmoista meillä ei ole. Liitimme kumipalat yhteen jämäkällä teipillä ja saa nyt nähdä miten hyvin liitoskohdat kestävät. Aika näyttää.

1

507

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10003

Saappaan pohjista saa hyvät saranat esim puulaatikon- tai kompostorin kanteen.
      Minulla on kolmet kumpparit, yhdet (uusimmat) kaupunkikäytöön,toiset mökki saappaina ja kolmannet tuunailen esim. puutarhapistokkaiksi. Varsiosilla sytyttelin rantasaunan puukiukaan helposti monta kertaa...
      Mikä parasta aina on uudet saappaat,eikä tarvitse kastella kalliita nahkasaappaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      67
      1902
    2. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      81
      1465
    3. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1088
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      874
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      41
      840
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      288
      834
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      755
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      57
      738
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      110
      708
    10. 39
      653
    Aihe