Olen huolissani lapsen kasvusta. Molemmat olemme verrattain lyhyitä vanhempia, ja mieheni on tietenkin miehisessä maailmassa kärsinyt siitä. Aina pitää todistella omaa paikkaansa.. Poikani on aina mennyt käyröissä keskitasoa alempana ja nyt ekalla luokalla on selvästi muita lyhyempi. Onko mitään temppuja tai ravinteita, ruokaa mikä nopeuttaisi lapsen kasvua ?
Ei se mitään, mutta uimahallissa joku saattaa kysyä miten noin pieni poika osaa uida, eihän se voi olla vasta kun viisi vuotias. Sanon vain että kyllä seitsemän vuotias jo voi osata uida..
Ja joskus asia kyrpii tosi pahasti
Lapsen kasvu
1
430
Vastaukset
- black rose
Itselläni on 7-vuotias tyttö joka myös menee "kasvukäyrän" alapuolella,(ollut pienikokoinen jo syntymästään lähtien). Nyt terveystarkastuksessa koulussa pituutta oli 113cm ja painoa 20kg, arvioivat tulevaksi pituudeksi 150cm eli 10cm lyhyemmäksi kuin minä itse. Ainut minkä huomasin viime syksynä haittaavan koulunkäynnissä oli se kun nää ekaluokkalaiset tekivät retken "koulun polkupyörillä" tää likka ei ylettynyt polkimiin...(sanoin tytölle et seuraavalla kerralla ottaa oman pyörän). Mut sen olen huomannut et täl nuorimmaisella(tytöllä 3 vanhempaa sisarusta)on enempi sisua oppia uusia asioita, täytyy "pysyä" isompien perässä, luulen et pärjää maailmalla tulevaisuudessa just tällä sisukkuudella. Muut sisarukset olivat myös tokaluokkaan asti kasvukäyrien alapuolella, nyt normaalilla pituus ja painokäyrillä eli suoraansanottuna ainaskaan noihin käyriin tuijottamisiin ei kannata kovin paljon luottaa,,,ja luulen et kun poikasi armeija ikään saapuu,,,pituus hurahtaa vauhdikkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232423Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531683- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276941Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11917- 146893
- 56834
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8708