Olen huolissani lapsen kasvusta. Molemmat olemme verrattain lyhyitä vanhempia, ja mieheni on tietenkin miehisessä maailmassa kärsinyt siitä. Aina pitää todistella omaa paikkaansa.. Poikani on aina mennyt käyröissä keskitasoa alempana ja nyt ekalla luokalla on selvästi muita lyhyempi. Onko mitään temppuja tai ravinteita, ruokaa mikä nopeuttaisi lapsen kasvua ?
Ei se mitään, mutta uimahallissa joku saattaa kysyä miten noin pieni poika osaa uida, eihän se voi olla vasta kun viisi vuotias. Sanon vain että kyllä seitsemän vuotias jo voi osata uida..
Ja joskus asia kyrpii tosi pahasti
Lapsen kasvu
1
471
Vastaukset
- black rose
Itselläni on 7-vuotias tyttö joka myös menee "kasvukäyrän" alapuolella,(ollut pienikokoinen jo syntymästään lähtien). Nyt terveystarkastuksessa koulussa pituutta oli 113cm ja painoa 20kg, arvioivat tulevaksi pituudeksi 150cm eli 10cm lyhyemmäksi kuin minä itse. Ainut minkä huomasin viime syksynä haittaavan koulunkäynnissä oli se kun nää ekaluokkalaiset tekivät retken "koulun polkupyörillä" tää likka ei ylettynyt polkimiin...(sanoin tytölle et seuraavalla kerralla ottaa oman pyörän). Mut sen olen huomannut et täl nuorimmaisella(tytöllä 3 vanhempaa sisarusta)on enempi sisua oppia uusia asioita, täytyy "pysyä" isompien perässä, luulen et pärjää maailmalla tulevaisuudessa just tällä sisukkuudella. Muut sisarukset olivat myös tokaluokkaan asti kasvukäyrien alapuolella, nyt normaalilla pituus ja painokäyrillä eli suoraansanottuna ainaskaan noihin käyriin tuijottamisiin ei kannata kovin paljon luottaa,,,ja luulen et kun poikasi armeija ikään saapuu,,,pituus hurahtaa vauhdikkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2356784Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245101Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1704867"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste653315Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1052923En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.652379Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan232212- 782012
Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1391950odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391774