1 Kor 15:56 Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
21
344
Vastaukset
- teuta
APOSTOLI SANOO: Kuolema cussa on sinun otas ? helvetti/kussa on sinun voittos? mutta kuoleman ota on synti , ja synnin voima on laki . Mutta kiitos olkoon Jumalan , joka meille voiton antanut on , meidän Herran Jeesuksen Kristuksen cautta . Sentähden minun rakkaat veljeni , olcat vahvat , järkähtämätä , ja aina wiriät Herrasan töissä , että te tiedätte , ettei teidän työn ole turha Herrassa.
toivon että tästä on apua , lisätään pyynnöstä, Toinen asia. Kielto eli laki kieltää määrättyjä asioita, mutta lihamme himoitsee juuri niitä asioita, joista laki uhkaa kuolemalla. Ihminen joutuu hmoitsemisen ja sisäisen tuomion kokemisen kierteeseen, jos Jeesus Kristus ei vapauta siitä tekemällä synnin ja lain voiman tyhjäksi. Omalla uhrillaan Hän sen tekee. Laki lakkaa tuomitsemasta ja liha tulee ristiinnaulituksi.
- laki on
Laissa on ilmitettu Jumalan tahto.
Synti on Jumalan tahdon ja ihmisen tahdon välinen ristiriita.
Gal. 3:10 voimme lukea, että jokainen joka ei pysy kaikessa siinä mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, ja tee sen mukaisesti myös, on kirouksen alainen.
Kun kukaan ihminen, paitsi Kristus, ei ole siihen kyennyt, me olemme kaikki lain, siis Jumalan tahdon rikkojia, = syntisiä. Ja niin muodoin kirouksen alaisia.
Room. 6:23 voimme lukea, että synnin palkka on kuolema. Mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa.
Kuten tarkkaavainen lukija havaitsee, niin iankaikkinen ON KRISTUKSESSA JEESUKSESSA. Meissä ITSESSÄMME ei ole mitään sellaista elämää joka pysyisi iankaikkisesti, iankaikkinen elämä on KRISTUKSESSA. Tämä on tärkeätä muistaa aina, jos tekee vähänkään mieli alkaa puhumaan itsestään jonain elämän sankarina, tai sanan tekijänä. Raamattu sanoo että olkaa sanan tekijät. Onko edellä sanomani siis ristiriidassa tämän kanssa?
Ei ole!
Me olemme sanan tekijät PYSYMÄLLÄ USKOSSA Jumalan armon ja anteeksiantamuksen kautta JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. Silloin
meistä tulee sanan tekijöitä, - JUMALAN VOIMASTA. Armo alentaa.
Jumalan armo tekee syntisestä Jumalan palvelijan jolla on palveleva asenne myös lähimmäisiään kohtaan. Ylpeys nostaa ihminen palvelijan asemasta toisten yläpuolelle päällepäsmäriksi. Tuollaisella asenteella ei voi valitettavasti auttaa ketään.
Evankelista Matteus puhuu tästä aiheesta (20:26) - ................
"Synnin palkka on kuolema", näin raamattu sanoo, mutta "synnin voimana on laki", eli selvästi laki on silloin kuolemaan käytetty ase. Sanoohan Paavalikin lakia kuoleman viraksi, mutta myös holhoojaksi.
Lapsi tarvitsee holhoojan, tai muuten lapsi on katulapsi, mutta aikuinen ei tarvitse holhoojaa, tai muuten aikuinen on jäkeenjäänyt eli kehitysvaurioinen.
Jeesuksellakin oli holhooja Joosef, kunnes hänestä tuli täysi-ikäinen, ja myös meidän tulisi "kasvaa täydeksi mieheksi Kristuksen varrenmitan mukaan".
"synnin voimana on laki".
Tämä on lause joka kuuluu hengellisen lapsuuden ja aikuisuuden väliin, tekemään lopun holhouksesta. Ensimmäinen mies Mooses (laki)kuolee, ja alamme elää toisen miehen Kristuksen kanssa. Jos elämme molempien kanssa yhtä aikaa, niin olemme aviorikkojia, koska vain kuolema voi vapauttaa avioliitosta.
Lapsi tarvitsee säännöt ja rajat, lain (holhoojan), ja niitä pidetään yllä palkkiolla ja sanktiolla (taivas ja helvetti, siunaus ja kirous). Mutta kasvun myötä tulee aika jolloin nämä motivaatiot vaihtuu rakkaudeksi. Seuraamme kristusta rakkaudesta, emme enää helvetin tai kirouksen pelosta, tai taivaan tai siunauksen toivosta.
Jos lakia katsotaan tarkemmin, niin ilman lakia ei voi olla rikkomusta, eikä ilman rikkomusta voi olla armoa tai ristiä. Siksi Mooseksen (lain) pitää tulla ensin, ja vasta "Kristus on Lain loppu".
"Laki tehtiin sen rikkojia varten", eli lakia ei tarvita enää sen jäkeen kun emme enää riko. "Kasvaneet täysiksi miehiksi kristuksessa." Silloin emme tarvitse enää holhoojaa.
Tästä syystä Paavali sanoo, "olen lainalaisille lainalainen ja vapaille vapaa". Hän saarnasi vanhanluontonsa mukaan eläville uskoville lakia ristiä ja armoa, ja hengellisille uskoville ylösnousemusvoittoa.
1Kor. kirjeen alusta, "en voi puhua teille vielä niin kuin hengellisille uskoville puhutaan, vaan joudun puhumaan niin kuin vanhan luontonsa mukaan eläville puhutaan, koska teidän seassanne on vielä riitaa ja kateutta..." - vinkkinen
................ kirjoitti:
"Synnin palkka on kuolema", näin raamattu sanoo, mutta "synnin voimana on laki", eli selvästi laki on silloin kuolemaan käytetty ase. Sanoohan Paavalikin lakia kuoleman viraksi, mutta myös holhoojaksi.
Lapsi tarvitsee holhoojan, tai muuten lapsi on katulapsi, mutta aikuinen ei tarvitse holhoojaa, tai muuten aikuinen on jäkeenjäänyt eli kehitysvaurioinen.
Jeesuksellakin oli holhooja Joosef, kunnes hänestä tuli täysi-ikäinen, ja myös meidän tulisi "kasvaa täydeksi mieheksi Kristuksen varrenmitan mukaan".
"synnin voimana on laki".
Tämä on lause joka kuuluu hengellisen lapsuuden ja aikuisuuden väliin, tekemään lopun holhouksesta. Ensimmäinen mies Mooses (laki)kuolee, ja alamme elää toisen miehen Kristuksen kanssa. Jos elämme molempien kanssa yhtä aikaa, niin olemme aviorikkojia, koska vain kuolema voi vapauttaa avioliitosta.
Lapsi tarvitsee säännöt ja rajat, lain (holhoojan), ja niitä pidetään yllä palkkiolla ja sanktiolla (taivas ja helvetti, siunaus ja kirous). Mutta kasvun myötä tulee aika jolloin nämä motivaatiot vaihtuu rakkaudeksi. Seuraamme kristusta rakkaudesta, emme enää helvetin tai kirouksen pelosta, tai taivaan tai siunauksen toivosta.
Jos lakia katsotaan tarkemmin, niin ilman lakia ei voi olla rikkomusta, eikä ilman rikkomusta voi olla armoa tai ristiä. Siksi Mooseksen (lain) pitää tulla ensin, ja vasta "Kristus on Lain loppu".
"Laki tehtiin sen rikkojia varten", eli lakia ei tarvita enää sen jäkeen kun emme enää riko. "Kasvaneet täysiksi miehiksi kristuksessa." Silloin emme tarvitse enää holhoojaa.
Tästä syystä Paavali sanoo, "olen lainalaisille lainalainen ja vapaille vapaa". Hän saarnasi vanhanluontonsa mukaan eläville uskoville lakia ristiä ja armoa, ja hengellisille uskoville ylösnousemusvoittoa.
1Kor. kirjeen alusta, "en voi puhua teille vielä niin kuin hengellisille uskoville puhutaan, vaan joudun puhumaan niin kuin vanhan luontonsa mukaan eläville puhutaan, koska teidän seassanne on vielä riitaa ja kateutta..."_________
- teuta
................ kirjoitti:
"Synnin palkka on kuolema", näin raamattu sanoo, mutta "synnin voimana on laki", eli selvästi laki on silloin kuolemaan käytetty ase. Sanoohan Paavalikin lakia kuoleman viraksi, mutta myös holhoojaksi.
Lapsi tarvitsee holhoojan, tai muuten lapsi on katulapsi, mutta aikuinen ei tarvitse holhoojaa, tai muuten aikuinen on jäkeenjäänyt eli kehitysvaurioinen.
Jeesuksellakin oli holhooja Joosef, kunnes hänestä tuli täysi-ikäinen, ja myös meidän tulisi "kasvaa täydeksi mieheksi Kristuksen varrenmitan mukaan".
"synnin voimana on laki".
Tämä on lause joka kuuluu hengellisen lapsuuden ja aikuisuuden väliin, tekemään lopun holhouksesta. Ensimmäinen mies Mooses (laki)kuolee, ja alamme elää toisen miehen Kristuksen kanssa. Jos elämme molempien kanssa yhtä aikaa, niin olemme aviorikkojia, koska vain kuolema voi vapauttaa avioliitosta.
Lapsi tarvitsee säännöt ja rajat, lain (holhoojan), ja niitä pidetään yllä palkkiolla ja sanktiolla (taivas ja helvetti, siunaus ja kirous). Mutta kasvun myötä tulee aika jolloin nämä motivaatiot vaihtuu rakkaudeksi. Seuraamme kristusta rakkaudesta, emme enää helvetin tai kirouksen pelosta, tai taivaan tai siunauksen toivosta.
Jos lakia katsotaan tarkemmin, niin ilman lakia ei voi olla rikkomusta, eikä ilman rikkomusta voi olla armoa tai ristiä. Siksi Mooseksen (lain) pitää tulla ensin, ja vasta "Kristus on Lain loppu".
"Laki tehtiin sen rikkojia varten", eli lakia ei tarvita enää sen jäkeen kun emme enää riko. "Kasvaneet täysiksi miehiksi kristuksessa." Silloin emme tarvitse enää holhoojaa.
Tästä syystä Paavali sanoo, "olen lainalaisille lainalainen ja vapaille vapaa". Hän saarnasi vanhanluontonsa mukaan eläville uskoville lakia ristiä ja armoa, ja hengellisille uskoville ylösnousemusvoittoa.
1Kor. kirjeen alusta, "en voi puhua teille vielä niin kuin hengellisille uskoville puhutaan, vaan joudun puhumaan niin kuin vanhan luontonsa mukaan eläville puhutaan, koska teidän seassanne on vielä riitaa ja kateutta..."Ja Kristus oli Toinen , Ja koska ensimmäinen mies lankesi syntiin , niin me kaikki olemme langenneet syntiin . Jonka Jeesus Kristus synnitön sovitti ja meille jäi vain USKOMINEN , että synnit on anteeksi annettu .
Mooses oli se Herran mies , joka sai Jumalalta käskyn tuoda Israelilaiset pois Egyptin orjuudesta , ja hän sai laintaulut Juamalalta , nyt oli laki , ja se oli ankara siellä toteutettiin kuolemantuomio melko pienestäkin , mutta kuitenkin niin kuin se raamattuun oli kirjattu , Tooraan . Se oli Mooseksen kirjoittama , ja valmiina oli 1 Moos. kirja , lähtöä ennen Kaikki muut kirjat valmistui vaelluksen aikana
2 Moos. kieja oli aloitettu .
Hebr. 12:1. "Juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilpailussa "
USKON tie on ristin tie, mutta ristinkin alla on se kuitenkin elämän ja autuuden tie . Joka USKOO Jeesukseen Kristukseen , Hänellä on Iankaikkinen elämä ; mutta ennenkuin Hän pääsee sen elämän oikean nautintoon , täytyy HÄNEN täällä USKOssa vaeltaa ristin tietä saapuakseen autuuteen . Tätä tietä vaelsi täällä "USKON ALKUUNPANIJA JA TÄYDELLISEKSI TEKIJÄ , JEESUSKIN , JOKA ODOTETTAVANAAN OLEVAA ILOA VARTEN KÄRSI RISTIN , HÄPEÄSTÄ VÄLITTÄMÄTTÄ ,JA ISTUUTUI JUMALAN VALTAISTUIMEN OIKEALLE PUOLELLE,"
hEBR. 12:2.
Samanlaista tietä Ovart kaikki Hänen USKOvaisensakin maailmassa vaeltaneet , ristin ja vaivan kautta iankaikkiseen iloon ja kirkkauteen , niinkuin Hebrealaiskirjeen 11 luvussa on seikkaperåiseti osoitettu.
Ja aina kannattaa muistaa että että paras vastaus mihin tahansa kysymykseen
On se, että minä jaksan uskoa armosta itseni autuaaksi . - peppi
ajattelee aivan samoin,ei siihen ole lisäämistä eikä pois ottamista!lämpöä sydämeesi!
- ..................
teuta kirjoitti:
Ja Kristus oli Toinen , Ja koska ensimmäinen mies lankesi syntiin , niin me kaikki olemme langenneet syntiin . Jonka Jeesus Kristus synnitön sovitti ja meille jäi vain USKOMINEN , että synnit on anteeksi annettu .
Mooses oli se Herran mies , joka sai Jumalalta käskyn tuoda Israelilaiset pois Egyptin orjuudesta , ja hän sai laintaulut Juamalalta , nyt oli laki , ja se oli ankara siellä toteutettiin kuolemantuomio melko pienestäkin , mutta kuitenkin niin kuin se raamattuun oli kirjattu , Tooraan . Se oli Mooseksen kirjoittama , ja valmiina oli 1 Moos. kirja , lähtöä ennen Kaikki muut kirjat valmistui vaelluksen aikana
2 Moos. kieja oli aloitettu .
Hebr. 12:1. "Juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilpailussa "
USKON tie on ristin tie, mutta ristinkin alla on se kuitenkin elämän ja autuuden tie . Joka USKOO Jeesukseen Kristukseen , Hänellä on Iankaikkinen elämä ; mutta ennenkuin Hän pääsee sen elämän oikean nautintoon , täytyy HÄNEN täällä USKOssa vaeltaa ristin tietä saapuakseen autuuteen . Tätä tietä vaelsi täällä "USKON ALKUUNPANIJA JA TÄYDELLISEKSI TEKIJÄ , JEESUSKIN , JOKA ODOTETTAVANAAN OLEVAA ILOA VARTEN KÄRSI RISTIN , HÄPEÄSTÄ VÄLITTÄMÄTTÄ ,JA ISTUUTUI JUMALAN VALTAISTUIMEN OIKEALLE PUOLELLE,"
hEBR. 12:2.
Samanlaista tietä Ovart kaikki Hänen USKOvaisensakin maailmassa vaeltaneet , ristin ja vaivan kautta iankaikkiseen iloon ja kirkkauteen , niinkuin Hebrealaiskirjeen 11 luvussa on seikkaperåiseti osoitettu.
Ja aina kannattaa muistaa että että paras vastaus mihin tahansa kysymykseen
On se, että minä jaksan uskoa armosta itseni autuaaksi ."Room 7
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää. 2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen. 3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. 4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. "
Mooses on ensimmäinen mies ja Kristus on toinen.
Mooses toi lain, ja laki hallitsee meitä niin kauan kun elämme. Vasta kuolema vapauttaa meidät tästä ensimmäisestä miehestä.
"Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle" - teuta
.................. kirjoitti:
"Room 7
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää. 2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen. 3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. 4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. "
Mooses on ensimmäinen mies ja Kristus on toinen.
Mooses toi lain, ja laki hallitsee meitä niin kauan kun elämme. Vasta kuolema vapauttaa meidät tästä ensimmäisestä miehestä.
"Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle"1 Kor. 15:22 , "Niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa , Samoin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa ".Joka uskoo Jumalan sanan, hän pysyy tässä -- niin kummalliselta ja käsittämättömältä kuin se näyttääkin järjestä -- että niin me kaikki yhdessä ihmisessä olemme tulleet syntiseksi ja kuoleman alaisiksi, samoin
tulemme myös yhdessä ihmisessä vanhurskaaksi ja iankaikkiseti eläviksi USKOn kautta. Jollet nyt voi USKOa edellistä , että Aadamin synnin kautta olet joutunut synnin ja kuoleman alaiseksi, kuinka voisit sitten USKOa sitä , että toisen vanhurskauden ja ylösnousemuksen kautta olet elävä iankaikkisesti ?
Mutta USKO ei tutki Jumalan viisauden salaisuutta järjellään, vaan pysyy sanassa ja vangitsee järjen kuuliaisuudeksi sille . Nyt on Jumala jumalallisessa viisaudessaan ja hyvyydessään nähnyt hyväksi, että koska me ilman omaa syytämme olemme Aadamin kautta langenneet syntiin eikä yksikään meistä voi itse auttaa itseään siitä, me sen sijaan saamme toisen ihmisen kautta, joka oli synnitön , vanhurskauden ja iankaikkisen elämän . Niin muodoin on meillä kaikki tämä ilmaiseksi ja ilman ansiota ,niin ettemme mitään muuta siihen tee , kuin ainoastaan kuulemme evankeliumia, Kastatamme itsemme ja turvaamme Kristukseen , mikä kaikki ei ole meidän työtämme , vaan hänen armoaan . - teuta
teuta kirjoitti:
1 Kor. 15:22 , "Niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa , Samoin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa ".Joka uskoo Jumalan sanan, hän pysyy tässä -- niin kummalliselta ja käsittämättömältä kuin se näyttääkin järjestä -- että niin me kaikki yhdessä ihmisessä olemme tulleet syntiseksi ja kuoleman alaisiksi, samoin
tulemme myös yhdessä ihmisessä vanhurskaaksi ja iankaikkiseti eläviksi USKOn kautta. Jollet nyt voi USKOa edellistä , että Aadamin synnin kautta olet joutunut synnin ja kuoleman alaiseksi, kuinka voisit sitten USKOa sitä , että toisen vanhurskauden ja ylösnousemuksen kautta olet elävä iankaikkisesti ?
Mutta USKO ei tutki Jumalan viisauden salaisuutta järjellään, vaan pysyy sanassa ja vangitsee järjen kuuliaisuudeksi sille . Nyt on Jumala jumalallisessa viisaudessaan ja hyvyydessään nähnyt hyväksi, että koska me ilman omaa syytämme olemme Aadamin kautta langenneet syntiin eikä yksikään meistä voi itse auttaa itseään siitä, me sen sijaan saamme toisen ihmisen kautta, joka oli synnitön , vanhurskauden ja iankaikkisen elämän . Niin muodoin on meillä kaikki tämä ilmaiseksi ja ilman ansiota ,niin ettemme mitään muuta siihen tee , kuin ainoastaan kuulemme evankeliumia, Kastatamme itsemme ja turvaamme Kristukseen , mikä kaikki ei ole meidän työtämme , vaan hänen armoaan .Sillä se on sille kovin korkeata , emmekä me voi sitä täällä ymmärtää , mutta Jumalan sana on minut täysin vakuuttanut siitä , että niinkuin Aadamin kautta olen joutunut kuolemaan, samoin tulen Kristuksen kautta elämään enkä tarvitse omalta puoleltani siihen mitään muuta , kuin että omistan eli otan sen vastaan uskolla . Tätä opettaa minulle Jumalan apostoli näillä sanoilla : "Koska kuolema on tullut ihmisen kautta , niin on myös kuolleiden ylösnousemus tullut ihmisen kautta . Sillä niin kaikki kuolevat Aadamissa , samoin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa , mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus , sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan " 1 Kor. 15:21-23 .
Niin muodoin pysyy Hän vuorostaan ja me omassamme , ja koska nyt Hän , joka meillä nyt on edellämme mennyt kuolemasta elämä'än , niin on meillä nyt se varma ja luja toivo , että mekin Hänen jäseniensä keralla seuraamme hänen perässään ja nousemme ylös kirkkaussdessa sekä saamme sitten olla siellä missä Hän on, ja Hänen kanssaan elää iäisesti ! - ...................
teuta kirjoitti:
1 Kor. 15:22 , "Niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa , Samoin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa ".Joka uskoo Jumalan sanan, hän pysyy tässä -- niin kummalliselta ja käsittämättömältä kuin se näyttääkin järjestä -- että niin me kaikki yhdessä ihmisessä olemme tulleet syntiseksi ja kuoleman alaisiksi, samoin
tulemme myös yhdessä ihmisessä vanhurskaaksi ja iankaikkiseti eläviksi USKOn kautta. Jollet nyt voi USKOa edellistä , että Aadamin synnin kautta olet joutunut synnin ja kuoleman alaiseksi, kuinka voisit sitten USKOa sitä , että toisen vanhurskauden ja ylösnousemuksen kautta olet elävä iankaikkisesti ?
Mutta USKO ei tutki Jumalan viisauden salaisuutta järjellään, vaan pysyy sanassa ja vangitsee järjen kuuliaisuudeksi sille . Nyt on Jumala jumalallisessa viisaudessaan ja hyvyydessään nähnyt hyväksi, että koska me ilman omaa syytämme olemme Aadamin kautta langenneet syntiin eikä yksikään meistä voi itse auttaa itseään siitä, me sen sijaan saamme toisen ihmisen kautta, joka oli synnitön , vanhurskauden ja iankaikkisen elämän . Niin muodoin on meillä kaikki tämä ilmaiseksi ja ilman ansiota ,niin ettemme mitään muuta siihen tee , kuin ainoastaan kuulemme evankeliumia, Kastatamme itsemme ja turvaamme Kristukseen , mikä kaikki ei ole meidän työtämme , vaan hänen armoaan .>Minä kuitenkin katson että sinulla Mooseksen vaate silmillä<
Toki saat katsoa, mutta olisi kiva tietää millä perusteella annat tällaisen tuomion?
Mitä sellaista olen kirjoittanut, joka ei Julistaisi Kristusta, joka ottaa mooseksen peitteen pois? Kopioi tänne yksikin esimerkki, niin katsotaan.
Valtaosa täällä julistaa ITSEÄÄN (heikkoutta, sairautta, syntiä, puutetta, ongelmia, vajautta yms.). Eikö ihminen ole tätä?
Minä olen ainoastaan julistanut KRISTUSTA (terveyttä, synnittömyyttä, yltäkylläisyyttä, täydellisyyttä, voittoa, yms.) Eikö Kristus ole kaikkea tätä?
Toki olen lainalaisille lainalainen, niin kuin Paavalikin oli, enhän muuten voisi puhua sanaakaan laista, armosta, tai rististä. Vanhan luontonsa mukaan eläville puhutaan niin kuin lainalaisille puhutaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, että minulla olisi Mooseksen peite kasvoillani. Puhun Hengellisille uskoville eri tavoin, ei niille enää lakia saarnata. Niille kerrotaan, että "Jeesus teki tyhjäksi kaikki perkeleen teot"ja sitä että "kuljemme aina voittosaatossa". - teuta
................... kirjoitti:
>Minä kuitenkin katson että sinulla Mooseksen vaate silmillä<
Toki saat katsoa, mutta olisi kiva tietää millä perusteella annat tällaisen tuomion?
Mitä sellaista olen kirjoittanut, joka ei Julistaisi Kristusta, joka ottaa mooseksen peitteen pois? Kopioi tänne yksikin esimerkki, niin katsotaan.
Valtaosa täällä julistaa ITSEÄÄN (heikkoutta, sairautta, syntiä, puutetta, ongelmia, vajautta yms.). Eikö ihminen ole tätä?
Minä olen ainoastaan julistanut KRISTUSTA (terveyttä, synnittömyyttä, yltäkylläisyyttä, täydellisyyttä, voittoa, yms.) Eikö Kristus ole kaikkea tätä?
Toki olen lainalaisille lainalainen, niin kuin Paavalikin oli, enhän muuten voisi puhua sanaakaan laista, armosta, tai rististä. Vanhan luontonsa mukaan eläville puhutaan niin kuin lainalaisille puhutaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, että minulla olisi Mooseksen peite kasvoillani. Puhun Hengellisille uskoville eri tavoin, ei niille enää lakia saarnata. Niille kerrotaan, että "Jeesus teki tyhjäksi kaikki perkeleen teot"ja sitä että "kuljemme aina voittosaatossa".niin hän on uusi luomus ; se mikä on vanhaa , on kadonnut , katso uusi on sijaan tullut .
Missä kohtaa tämän ihminen pystyy itse tekemään tämän kaiken .
Eikö siinä tarvita vapahtajaa , Jeesusta Kristusta. - ...................
teuta kirjoitti:
niin hän on uusi luomus ; se mikä on vanhaa , on kadonnut , katso uusi on sijaan tullut .
Missä kohtaa tämän ihminen pystyy itse tekemään tämän kaiken .
Eikö siinä tarvita vapahtajaa , Jeesusta Kristusta.>Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus ; se mikä on vanhaa , on kadonnut , katso uusi on sijaan tullut .<
Enkö juuri näin julistakkin? Antikristuksen henki julistaa,"ei se vanha ole mihinkään kadonnut, vaan kannamme sitä vanhaa mukanamme hautaan asti"
>Missä kohtaa tämän ihminen pystyy itse tekemään tämän kaiken .<
Juuri siksi julistan täydellistä, että jokainen näkisi Kristuksen. Jos julistaisin omaa napaani, niin julistaisin vajautta, syntisyyttä, sairautta, puutetta, yms.
On kirjoitettu," julistettua Sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Siksi huolehdin ettei suustani tule yhtään ainoaa sanaa, joka julistaisi omaa napaani, niitä ihmeitä ja merkkejä en tahdo.
>Eikö siinä tarvita vapahtajaa , Jeesusta Kristusta.<
Nimen omaan tarvitaan!
Syntinen, heikko, sairas, vajaa ja köyhä osaan olla ilman Kristustakin, mutta täydellisyyteen ja yltäkylläisyyteen tarvitsen joka sekuntti Kristusta.
Uusi luomus on taivaasta syntynyt, sillä ei ole enää synnin perimää. Se on syntynyt samasta siemenestä, mistä esikois veljemme Jeesus syntyi. Se ei edes pysty tekemään syntiä.
Vanha joka on kadonnut, kantoi synnin perimää ja siksi raamattu kirjoittaa,"ei ole yhden yhtäkään, joka ei olisi pois poikennut..."Jokainen ihminen maailmassa tarvitsee kristusta. Paavali opettaa riisumaan vanhan ihmisen pois päältään tekoinensa, mutta antikristuksen henki käskee kantamaan sitä mukanaan hautaan asti. - teuta
................... kirjoitti:
>Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus ; se mikä on vanhaa , on kadonnut , katso uusi on sijaan tullut .<
Enkö juuri näin julistakkin? Antikristuksen henki julistaa,"ei se vanha ole mihinkään kadonnut, vaan kannamme sitä vanhaa mukanamme hautaan asti"
>Missä kohtaa tämän ihminen pystyy itse tekemään tämän kaiken .<
Juuri siksi julistan täydellistä, että jokainen näkisi Kristuksen. Jos julistaisin omaa napaani, niin julistaisin vajautta, syntisyyttä, sairautta, puutetta, yms.
On kirjoitettu," julistettua Sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Siksi huolehdin ettei suustani tule yhtään ainoaa sanaa, joka julistaisi omaa napaani, niitä ihmeitä ja merkkejä en tahdo.
>Eikö siinä tarvita vapahtajaa , Jeesusta Kristusta.<
Nimen omaan tarvitaan!
Syntinen, heikko, sairas, vajaa ja köyhä osaan olla ilman Kristustakin, mutta täydellisyyteen ja yltäkylläisyyteen tarvitsen joka sekuntti Kristusta.
Uusi luomus on taivaasta syntynyt, sillä ei ole enää synnin perimää. Se on syntynyt samasta siemenestä, mistä esikois veljemme Jeesus syntyi. Se ei edes pysty tekemään syntiä.
Vanha joka on kadonnut, kantoi synnin perimää ja siksi raamattu kirjoittaa,"ei ole yhden yhtäkään, joka ei olisi pois poikennut..."Jokainen ihminen maailmassa tarvitsee kristusta. Paavali opettaa riisumaan vanhan ihmisen pois päältään tekoinensa, mutta antikristuksen henki käskee kantamaan sitä mukanaan hautaan asti.sitä minä kysyin
- .................
teuta kirjoitti:
sitä minä kysyin
>Kyllä ,kyllä mutta se ei ole mulle selvinnyt onko se oikein,<
"Onko oikein" on hyvä kysymys, sillä sanoohan Jumalan Sana itse "älkää jokaista henkeä uskoko". Jos olet oikeasti kiinostunut totuudesta, niin minun mielipiteillä tai seurakunnan mielipiteillä ei ole mitään merkitystä, jos se on kirjoitettua Sanaa vastaan. Tai oikeastaan kirjoitettu Sanakin pitää koetella, sillä sanoohan se itse, "vajaa lakkaa, kun täydellisyys tulee". Raamatun kirjoittajatkaan eivät olleet vielä täydellisiä, ja toisena siellä voi olla myös käännösvirheitä.
Viimeviikolla kopioit raamatusta kohdan jossa sanottiin, "näin sanoo usko"...
Jos katsomme uskon silmin, tai luonnollisin silmin, niin kaikki näyttää eri näköiseltä. Nämä ovat usein suuressa ristiriidassa, USKO sanoo että vanha on kadonnut, ja uusi on tilalle tullut, mutta luonnolliset silmämme vänkää täysillä vastaan.
"Katsokaa Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, niin muututte saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen". Tämä tarkoittaa uskon silmin katsomista, taivasten valtakuntaa joka on sydämissämme. Meidän Herramme on joka hetki kanssamme, "en koskaan sinua jätä, enkä koskaan sinua hylkää".
Taivas on täällä tänään, se on lähempänä kuin minä itse, "ei mikään voi olla meitä vastaan, koska Herra on kanssamme".
Ongelmat syntyy siinä kun katseemme kääntyy itseemme, ja katsomme tätä maailmaa omista mahdollisuuksistamme. Silloin näemme syntiä. heikkoutta, sairautta, puutetta ja vajautta, ja alamme uskomaan niihin enemmän kuin Kristukseen.
”Jeesus on tehnyt tyhjäksi kaikki Perkeleen teot”. ”Jeesus tuli, että meillä olisi Elämä ja yltäkylläisyys”. ”Jeesus kantoi kipumme, sairautemme ja syntimme”. Ei uskomme voi kasvaa, jos emme ruoki itseämme uskon sanoilla, ”usko tulee kuulosta, ja kuulo Kristuksen Sanan kautta”.
Niin kauan kun katsomme elämäämme omista mahdollisuuksista, kylvämme heikkoutta, sairautta, syntiä, puutetta ja ongelmia, silloin joudumme myös niittämään sitä mitä olemme kylväneet.
Syntitietoisuus estää meitä kulkemasta voittosaatossa, se kertoo että Jeesuksen ristinkuolema on vain huulillamme, mutta oikeasti uskomme enemmän siihen ettei syntejä olekaan pyyhitty pois. Silloin kylvämme kokoajan epäuskoa ja syntitietoisuutta ja joudumme myös niittämään sen hedelmän. Silloin emme pääse himoistamme voitolle ja sen seurauksena kylvämme yhä enemmän sitä, ettei vanhasta ihmisestä pääse eroon kun vasta kuolemassa.
Jeesus itse sanoo, ”antikristuksen henki on jo täällä”. Samaan aikaan kun Kristus tuli, tuli myös antikristuksen henki jonka tehtävänä on estää Sanan lihaksi tuleminen. Ihmiselle joka uskoo Jumalaan on turha sanoa ettei Jumalaa ole olemassa, samoin sille joka uskoo Jumalan Sanaan on turha sanoa että se on turhaa, sitä ei voi ottaa enää pois mihin uskoo, ja siksi viholliselle ei jää mitään muuta vaihtoehtoa kun estää, ettei se Sana mitä on löydetty muuttuisi koskaan lihaksi.
Tämä Kristusta vastustava henki tulee elämäämme samalla sekunnilla, kun katseemme kääntyy Kristuksesta itseemme ja omiin mahdollisuuksiimme. Ja se pysyy poissa niin kauan, kun katsomme uskon silmillä Kristusta kaiken voittajana. ”Sinun on valtakunta, voima ja kunnia, aamen”.
- Paavali itse on hyvä esi
"Synnin voimana on laki"
Paavali itse on hyvä esimerkki. Täyttäessään lakia joka sanoo, "älä pidä muita Jumalia", Paavali vainosi Jumalan seurakuntaa. Vääräoppiset pois, Jumalan pilkkaajat pois. Näin lain hän sai laista voimaa, tappamiseen ja kiduttamiseen.
Oikeaoppisuuden nimissä tuomitaan ja halveksitaan toisiamme. Siksi Paavali sanoo, "synnin voimana on laki".
Lakihenkinen ei rakasta lähimmäisiään, vaan on valmis tuomitsemaan toisia Jumalan lapsia aina helvettiin asti.- ..............
Jos vähänkin kiinnostaa mistä synti saa voimansa, niin Paavali vastaa siihen lyhyesti, "synnin voimana on laki".
Kuinka paljon oikeaoppisuuden nimissä halveksitaan, tuomitaan ja mustamaalataan niitä jotka uskovat eri tavalla. Erottaudumme toisista Kristuksen jäsenistä, lahkohenki kasvaa ja lopulta olemme ainuita oikeita. Tuomitsemme jopa kaikki muut kuin juuri omaan joukkoon kuuluvat helvettiin.
Oikeaoppisuuden nimissä käymme lähimmäistemme kurkkuun kiini ja väännämme väkisin omat eväämme toisen kurkusta alas, ja luulemme samalla tekevämme Jumalalle palveluksen pitämällä oppimme puhtaana.
Nypimme toistemme silmistä roskia pois, emmekä välitä hirrestä joka on omassa silmässä. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, sillä laista synti saa voimansa.
Sitten valitamme syntisyyttä, ja anomme anteeksi, mutta sitä emme huomaa mistä synti saa voimansa.
"Onko sitten laki paha, ei vaan se on itsessään hyvä, oikea ja pyhä".
Emme voi lain vaatimuksesta tehdä yhtään mitään, emme edes parannusta, koska muuten alamme vääntämään sitä väkisin lähimmäistemme kurkusta. Ja jos saammekin jonkun kääntymään, niin lopulta sen tila on pahempi kuin alussa. Annoimme silloin ainoastaan moottorin synnille. Näin Paavalillekkin kävi, laista tuli voima kristittyjen vainoamiseen.
"Laki on hyvä, oikea ja pyhä", silloin kun itse vapaehtoisesti haluamme rakkaudesta seurata Jeesuksen jalanjäljissä. Silloin annamme myös lähimmäisillemme vapaan tahdon seurata tai olla seuraamatta Jeesusta.
Sanon tämän yhtä paljon itselleni, sillä olen myös itse yrittänyt väkisin rautalangasta vääntää, että saisin omia eväitäni toisten kurkusta alas.
Tarkoitus ei ole kuitenkaan ollut antaa synnille moottoria. "Synnin voimana on laki". - teuta
.............. kirjoitti:
Jos vähänkin kiinnostaa mistä synti saa voimansa, niin Paavali vastaa siihen lyhyesti, "synnin voimana on laki".
Kuinka paljon oikeaoppisuuden nimissä halveksitaan, tuomitaan ja mustamaalataan niitä jotka uskovat eri tavalla. Erottaudumme toisista Kristuksen jäsenistä, lahkohenki kasvaa ja lopulta olemme ainuita oikeita. Tuomitsemme jopa kaikki muut kuin juuri omaan joukkoon kuuluvat helvettiin.
Oikeaoppisuuden nimissä käymme lähimmäistemme kurkkuun kiini ja väännämme väkisin omat eväämme toisen kurkusta alas, ja luulemme samalla tekevämme Jumalalle palveluksen pitämällä oppimme puhtaana.
Nypimme toistemme silmistä roskia pois, emmekä välitä hirrestä joka on omassa silmässä. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, sillä laista synti saa voimansa.
Sitten valitamme syntisyyttä, ja anomme anteeksi, mutta sitä emme huomaa mistä synti saa voimansa.
"Onko sitten laki paha, ei vaan se on itsessään hyvä, oikea ja pyhä".
Emme voi lain vaatimuksesta tehdä yhtään mitään, emme edes parannusta, koska muuten alamme vääntämään sitä väkisin lähimmäistemme kurkusta. Ja jos saammekin jonkun kääntymään, niin lopulta sen tila on pahempi kuin alussa. Annoimme silloin ainoastaan moottorin synnille. Näin Paavalillekkin kävi, laista tuli voima kristittyjen vainoamiseen.
"Laki on hyvä, oikea ja pyhä", silloin kun itse vapaehtoisesti haluamme rakkaudesta seurata Jeesuksen jalanjäljissä. Silloin annamme myös lähimmäisillemme vapaan tahdon seurata tai olla seuraamatta Jeesusta.
Sanon tämän yhtä paljon itselleni, sillä olen myös itse yrittänyt väkisin rautalangasta vääntää, että saisin omia eväitäni toisten kurkusta alas.
Tarkoitus ei ole kuitenkaan ollut antaa synnille moottoria. "Synnin voimana on laki".tesa , olisin sitä mieltä että tuo vertaus "mootoriin "ei ihan olisi kaikkein paras
Synnin voima on laki tarkoittaa minusta sitä , että Synti herätetään lailla , ja kun se on herättetty , on tullut tarvis saada Tehdyt synnit anteeksi , Siinä hetkessä saamme Jeesukselta Pyhän Hengen kautta muistutuksen Jeesus maksoi ristillä
minun kaikki synnit Jumalan armosta , ja kun se on tullut ylönpalttiseksi , siinä ARMOkin on suuri , ja me saamme uskoa kaikkisynnit antaaksi , ilman mitään omaa ansiota . - ..............
teuta kirjoitti:
tesa , olisin sitä mieltä että tuo vertaus "mootoriin "ei ihan olisi kaikkein paras
Synnin voima on laki tarkoittaa minusta sitä , että Synti herätetään lailla , ja kun se on herättetty , on tullut tarvis saada Tehdyt synnit anteeksi , Siinä hetkessä saamme Jeesukselta Pyhän Hengen kautta muistutuksen Jeesus maksoi ristillä
minun kaikki synnit Jumalan armosta , ja kun se on tullut ylönpalttiseksi , siinä ARMOkin on suuri , ja me saamme uskoa kaikkisynnit antaaksi , ilman mitään omaa ansiota .Sanoinkin että "laki on itsessään hyvä, oikea ja pyhä."
Selvensin sitä myös aikaisemmin vertaamalla lakia holhoojaan, joka alussa tarvitaan, mutta aikuiseksi tultuamme holhoojaa ei enää tarvita.
Silti synnin voimana on laki, nykykielellä voisi sanoa lakihenkisyys. Eli kaikki mikä tehdään lain vaatimuksesta, eikä rakkaudesta kristukseen, on lakihenkisyyttä. Lailla itsellään ei ole voimaa elää sen mukaan mitä laki vaatii, mutta Kristuksella joka asuu meissä on voima elää lain vaatimusten mukaan.
Jos tätä voimaa ei tunne, niin laki muuttuu vain synnin moottoriksi, siksi on turhaa vääntää itseään tai lähimmäisiään kurkusta vaatimalla siltä lain tekoja.
"Kristus on Jumalan voima", moni uskova tuntee Kristuksen syntien sovittajana, mutta ei Jumalan voimana. - teuta
.............. kirjoitti:
Sanoinkin että "laki on itsessään hyvä, oikea ja pyhä."
Selvensin sitä myös aikaisemmin vertaamalla lakia holhoojaan, joka alussa tarvitaan, mutta aikuiseksi tultuamme holhoojaa ei enää tarvita.
Silti synnin voimana on laki, nykykielellä voisi sanoa lakihenkisyys. Eli kaikki mikä tehdään lain vaatimuksesta, eikä rakkaudesta kristukseen, on lakihenkisyyttä. Lailla itsellään ei ole voimaa elää sen mukaan mitä laki vaatii, mutta Kristuksella joka asuu meissä on voima elää lain vaatimusten mukaan.
Jos tätä voimaa ei tunne, niin laki muuttuu vain synnin moottoriksi, siksi on turhaa vääntää itseään tai lähimmäisiään kurkusta vaatimalla siltä lain tekoja.
"Kristus on Jumalan voima", moni uskova tuntee Kristuksen syntien sovittajana, mutta ei Jumalan voimana.Häelle on annettu Kaikki valta taivaassa ja maan päällä Matt. 28:18 .
Jolloin hän on saanut samanlaiset voimat kuin Jumalalakin koska
Hän on Jumala ! - ..................
teuta kirjoitti:
Häelle on annettu Kaikki valta taivaassa ja maan päällä Matt. 28:18 .
Jolloin hän on saanut samanlaiset voimat kuin Jumalalakin koska
Hän on Jumala !Aamen
Sama Jumala, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, asuu meissä.
Me kaikii kristityt olemme yhdessä Kristuksen ruumis, jossa on monta jäsentä. Ja kaikki valta ja voima on tässä Kristusruumiissa.
Jos jäsenet ovat irrallaan toisistaan, niin ei ole paljoa hyötyä, vaikka olisi kaikki valta. Vaikka varvas olisi täydellinen, niin mitä se hyödyttää jos se ei ole kiini ruumiissa, samoin on kaikkien jäsenien laita.
Jokaisella jäsenellä on oma tärkeä tehtävänsä ja "kaikki valta myös maanpäällä" tulee näkyviin silloin kun kaikki jäsenet ovat niille kuuluvilla paikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151897Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541372Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551307- 531059
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126982Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847- 52844
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62822- 56801