Lv-varaaja meni vaihtoon kun rupes vuotaan. Taloyhtiö ei suostu maksaan, vaikka yhtiöjärjestystä ei oo muutettu. Oonko ymmärtäny väärin jotain, koska vastuunjakotauluhan sanoo että yhtiö vastaa huoneistokohtasista varaajista jos niissä on vesilaitteeena vikoja?
Yrittääkö muut osakkaat vaan livetä vastuustaan?
Lämminvesivaraaja vaihtoon, yhtiö ei maksa?
11
3313
Vastaukset
- hpj
Vastuunjakotaulukon selitysosassa sanotaan; lämminvesivaraajan vesilaitteet ovat osa vesijohtoverkostoa, joten kunnossapitovastuu kuuluu yhtiölle.
- Ihavestupidneighbours
Millasen ukaasin kanssa mä joudun etenemään?
- jo vaihdattanut
Ihavestupidneighbours kirjoitti:
Millasen ukaasin kanssa mä joudun etenemään?
sen varaajan omin päin?
- Kysymys.
Vaihdatitko sen varaajan itse, vai ilmoititko vuodosta taloyhtiölle ja annoit heille mahdollisuuden sen vaihtamiseen?
Tuo nimittäin ratkaisee, onko taloyhtiö velvollinen sen kustantamaan.
Jos vaihdatit sen itse, ilmoittamatta siitä ensin yhtiölle, niin silloin taloyhtiöllä ei ole velvollisuutta sitä kustantamaan, sanoi vastuunjakotaulukko mitä tahansa.- Ihavestupidneighbours
No totta hemmetissä kerroin meilitse etukäteen kaikille osakkaille. Justiinsa siks, että yhtiö olis voinut kommentoida.
- iiikk
No totta hemmetissä kerroin meilitse etukäteen kaikille osakkaille. Justiinsa siks, että yhtiö olis voinut kommentoida.
tilaa eli menit lankaan kun tilasit.
- Kysymys.
Siis kerroit meilitse? Ei oikein riitä.
Kysyitkö ihan kirjallisesti tai naamatusten hallituksen pj:ltä/joltakin hallituksen jäseneltä/isännöitsijältä ja saitko vastauksen, että yhtiö teettää/voit teettää itse ja laskuttaa yhtiötä?
Jos et ja teetit itse, niin silloin myös maksat itse.
Yhtiön VASTAUS pitää olla ETUKÄTEEN, siis ennen kuin lähdet omatoimisesti teettämään. - kokemusta omaava
Kysymys. kirjoitti:
Siis kerroit meilitse? Ei oikein riitä.
Kysyitkö ihan kirjallisesti tai naamatusten hallituksen pj:ltä/joltakin hallituksen jäseneltä/isännöitsijältä ja saitko vastauksen, että yhtiö teettää/voit teettää itse ja laskuttaa yhtiötä?
Jos et ja teetit itse, niin silloin myös maksat itse.
Yhtiön VASTAUS pitää olla ETUKÄTEEN, siis ennen kuin lähdet omatoimisesti teettämään.Lämminvesivaraaja, joka on kenties asennettu lattiakaivottomaan tilaan (grynderit harrastavat tätä), voi aiheuttaa vesivahingon. Jos yhtiölle on etukäteen kerrottu, ja mitään reaktiota ei ole tullut > yhtiö maksaa.
Jos osakas jättäisi korjaamatta, ja vesivahinko aiheutuisi, niin huonosti kävisi. Pidä puolesi. - Niinkin, mutta
kokemusta omaava kirjoitti:
Lämminvesivaraaja, joka on kenties asennettu lattiakaivottomaan tilaan (grynderit harrastavat tätä), voi aiheuttaa vesivahingon. Jos yhtiölle on etukäteen kerrottu, ja mitään reaktiota ei ole tullut > yhtiö maksaa.
Jos osakas jättäisi korjaamatta, ja vesivahinko aiheutuisi, niin huonosti kävisi. Pidä puolesi.Kyllä Suomessa on edelleen se sääntö, että tilaaja maksaa.
Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vaikkapa se puhelin käteen ja soittaa vaikkapa jollekin hallituksen jäsenelle/isännöitsijälle ja kertoa tilanne, että taloyhtiön edustaja voi vian todeta ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Tai käydä vaikkapa rimpauttamassa ovikelloa.
Tuo meilin lähettäminen on pikkaisen epävarma tapa hoitaa noinkin tärkeä asia. - Ihavestupidneighbours
Niinkin, mutta kirjoitti:
Kyllä Suomessa on edelleen se sääntö, että tilaaja maksaa.
Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vaikkapa se puhelin käteen ja soittaa vaikkapa jollekin hallituksen jäsenelle/isännöitsijälle ja kertoa tilanne, että taloyhtiön edustaja voi vian todeta ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Tai käydä vaikkapa rimpauttamassa ovikelloa.
Tuo meilin lähettäminen on pikkaisen epävarma tapa hoitaa noinkin tärkeä asia.Meill on pieni yhtiö, ja aiemmin on tehty niin, että yhtiö maksaa vaikka osakas olis tilannut koska hallituksen pj ei haluu itse tilailla mitään. Ja se on menny ok.
Nytkin hallituksen pj totesi meiliini ENNEN VAIHTOA että hyvä ettei tullu vesivahinkoa, ei sanallakaan et yhtiö ei sit maksa tai muuta. Sitä paitsi, puhelusta ei jää mustaa valkoiselle!! - Ihavestupidneighbours
Meill on pieni yhtiö, ja aiemmin on tehty niin, että yhtiö maksaa vaikka osakas olis tilannut koska hallituksen pj ei haluu itse tilailla mitään. Ja se on menny ok.
Nytkin hallituksen pj totesi meiliini ENNEN VAIHTOA että hyvä ettei tullu vesivahinkoa, ei sanallakaan et yhtiö ei sit maksa tai muuta. Sitä paitsi, puhelusta ei jää mustaa valkoiselle!!Nii lisäyksen että oon ite yhtiön hallitukses.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894