Lämminvesivaraaja vaihtoon, yhtiö ei maksa?

Ihavestupidneighbours

Lv-varaaja meni vaihtoon kun rupes vuotaan. Taloyhtiö ei suostu maksaan, vaikka yhtiöjärjestystä ei oo muutettu. Oonko ymmärtäny väärin jotain, koska vastuunjakotauluhan sanoo että yhtiö vastaa huoneistokohtasista varaajista jos niissä on vesilaitteeena vikoja?

Yrittääkö muut osakkaat vaan livetä vastuustaan?

11

3313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpj

Vastuunjakotaulukon selitysosassa sanotaan; lämminvesivaraajan vesilaitteet ovat osa vesijohtoverkostoa, joten kunnossapitovastuu kuuluu yhtiölle.

• Ihavestupidneighbours

Millasen ukaasin kanssa mä joudun etenemään?

• jo vaihdattanut
        Ihavestupidneighbours kirjoitti:

Millasen ukaasin kanssa mä joudun etenemään?

sen varaajan omin päin?

• Kysymys.

Vaihdatitko sen varaajan itse, vai ilmoititko vuodosta taloyhtiölle ja annoit heille mahdollisuuden sen vaihtamiseen?
      Tuo nimittäin ratkaisee, onko taloyhtiö velvollinen sen kustantamaan.
      Jos vaihdatit sen itse, ilmoittamatta siitä ensin yhtiölle, niin silloin taloyhtiöllä ei ole velvollisuutta sitä kustantamaan, sanoi vastuunjakotaulukko mitä tahansa.

• Ihavestupidneighbours

No totta hemmetissä kerroin meilitse etukäteen kaikille osakkaille. Justiinsa siks, että yhtiö olis voinut kommentoida.

• iiikk

No totta hemmetissä kerroin meilitse etukäteen kaikille osakkaille. Justiinsa siks, että yhtiö olis voinut kommentoida.

tilaa eli menit lankaan kun tilasit.

• Kysymys.

Siis kerroit meilitse? Ei oikein riitä.
        Kysyitkö ihan kirjallisesti tai naamatusten hallituksen pj:ltä/joltakin hallituksen jäseneltä/isännöitsijältä ja saitko vastauksen, että yhtiö teettää/voit teettää itse ja laskuttaa yhtiötä?
        Jos et ja teetit itse, niin silloin myös maksat itse.

Yhtiön VASTAUS pitää olla ETUKÄTEEN, siis ennen kuin lähdet omatoimisesti teettämään.

• kokemusta omaava
        Kysymys. kirjoitti:

Siis kerroit meilitse? Ei oikein riitä.
        Kysyitkö ihan kirjallisesti tai naamatusten hallituksen pj:ltä/joltakin hallituksen jäseneltä/isännöitsijältä ja saitko vastauksen, että yhtiö teettää/voit teettää itse ja laskuttaa yhtiötä?
        Jos et ja teetit itse, niin silloin myös maksat itse.

Yhtiön VASTAUS pitää olla ETUKÄTEEN, siis ennen kuin lähdet omatoimisesti teettämään.

Lämminvesivaraaja, joka on kenties asennettu lattiakaivottomaan tilaan (grynderit harrastavat tätä), voi aiheuttaa vesivahingon. Jos yhtiölle on etukäteen kerrottu, ja mitään reaktiota ei ole tullut > yhtiö maksaa.

Jos osakas jättäisi korjaamatta, ja vesivahinko aiheutuisi, niin huonosti kävisi. Pidä puolesi.

• Niinkin, mutta
        kokemusta omaava kirjoitti:

Lämminvesivaraaja, joka on kenties asennettu lattiakaivottomaan tilaan (grynderit harrastavat tätä), voi aiheuttaa vesivahingon. Jos yhtiölle on etukäteen kerrottu, ja mitään reaktiota ei ole tullut > yhtiö maksaa.

Jos osakas jättäisi korjaamatta, ja vesivahinko aiheutuisi, niin huonosti kävisi. Pidä puolesi.

Kyllä Suomessa on edelleen se sääntö, että tilaaja maksaa.

Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vaikkapa se puhelin käteen ja soittaa vaikkapa jollekin hallituksen jäsenelle/isännöitsijälle ja kertoa tilanne, että taloyhtiön edustaja voi vian todeta ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Tai käydä vaikkapa rimpauttamassa ovikelloa.
        Tuo meilin lähettäminen on pikkaisen epävarma tapa hoitaa noinkin tärkeä asia.

• Ihavestupidneighbours
        Niinkin, mutta kirjoitti:

Kyllä Suomessa on edelleen se sääntö, että tilaaja maksaa.

Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa vaikkapa se puhelin käteen ja soittaa vaikkapa jollekin hallituksen jäsenelle/isännöitsijälle ja kertoa tilanne, että taloyhtiön edustaja voi vian todeta ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Tai käydä vaikkapa rimpauttamassa ovikelloa.
        Tuo meilin lähettäminen on pikkaisen epävarma tapa hoitaa noinkin tärkeä asia.

Meill on pieni yhtiö, ja aiemmin on tehty niin, että yhtiö maksaa vaikka osakas olis tilannut koska hallituksen pj ei haluu itse tilailla mitään. Ja se on menny ok.
        Nytkin hallituksen pj totesi meiliini ENNEN VAIHTOA että hyvä ettei tullu vesivahinkoa, ei sanallakaan et yhtiö ei sit maksa tai muuta. Sitä paitsi, puhelusta ei jää mustaa valkoiselle!!

• Ihavestupidneighbours

Meill on pieni yhtiö, ja aiemmin on tehty niin, että yhtiö maksaa vaikka osakas olis tilannut koska hallituksen pj ei haluu itse tilailla mitään. Ja se on menny ok.
        Nytkin hallituksen pj totesi meiliini ENNEN VAIHTOA että hyvä ettei tullu vesivahinkoa, ei sanallakaan et yhtiö ei sit maksa tai muuta. Sitä paitsi, puhelusta ei jää mustaa valkoiselle!!

Nii lisäyksen että oon ite yhtiön hallitukses.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe