Tansaniaan matkaamassa

Tansaniaan

Aiomme matkata Tansaniaan ensi keväänä mutta minnepäin?
Plussat ja miinukset?
Hintaluokka?
Ihmiset?

Kiitos jo näin etukäteen!

3

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamboillen

      Minnepäin:
      mielestäni parhaita: Tarangire, Serengeti jossa mm. Kirawira ja Empaakai sekä tietysti tasangot, Selous, Ruaha, Uzwanga, päälle muutama päivä Sansibarilla. Ngorongorossa on jo liikaa turisteja ja se on aika kulunut, onhan siellä tietty eläimiäkin.

      Valmismatkat: hinnat n. 3000 - 4000 €, jopa ylikin, omatoimimatkalla kannattaa varata Arushasta safari, mm. Auriksen sivuilta löytyy firmoja. Hyviä valmismatkoja järjestävät mm Olympia, Kontiki, Aventura ja Tema (ja on varmaan muitakin.) Näiden sivuilla kannattaa käydä tutustumassa ja myös Niila Rautasen safarisivut kannattaa lukea.

      Varatkaa aikaa pari viikkoa, silloin ennättää katsella aika paljon ja parhaita öitä ovat telttayöt, silloin luonto ja tunnelma ovat lähellä. Hotellit kannatta valita paikan perusteella, esim. Serengetissä on hotelleja keskellä tasankoja ja aivan laidoilla jonne on sitten pitkä (turha) ajomatka.

      Suuret eläinlaumat ovat tammi-helmikuussa Tansaniassa joten jos ne haluaa nähdä niin silloin.

      Panostakaa suunnitteluun se kannattaa olipa kyseessä sitten omatoimi- tai valmismatka.

      Plussat : uskomattomia elämyksiä, afrikan lumoava tunnelma, pimeät salaperäiset illat nuotiolla ja eläinten äänet siinä. Tuoksut, upeat eläimet, villi luonto ja rantalomalla lämmin kirkas vesi, kannattaa kokeilla snorklausta.
      miinukset: malariariski - lääkitys välttämätön, rokotukset ajoissa -
      jää ikuinen kaipuu - uudelleen ja uudelleen.

      • Samahani

        Tutkiskelin myös Tansania reissuja ja törmäsin uuteen matkajärjestäjään Milimani tours & safaries, jolla on useita eri paketteja tarjolla.
        Suosittelen Sansibaria ja Bagamoyoa. Upeita paikkoja molemmat. Ja safari vaihtoehtojahan on valtavasti!


    • Morog

      Jos on aikaa, niin mun mielestä kannattaa suunnata sisämaahankin, esim Iringaan. Bussiyhteydet on hyvät Darista. Mahtavat vuoristomaisemat! Mä kävin myös Udzungwa National Parkissa ja Mikumi National Parkissa (löytää kaikki isot eläimet ja majoitustakin on tarjolla). Udzungwa oli aika huikee, sademetsää ja sademetsien eläimiä. Kumpaankin paikkaan eksyin paikallisten kanssa ja tein päivän reissut. Toisesta maksoin 10 000 TSH eli alle 10 e ja toisesta n. 20 dollaria. :D Että safarijärjestäjistä ei ole kokemusta. Mä suosittelen kanssa Bagamoyoa ja Zanzibaria, tosin Zanzibarilla on aika turistihinnat. Zanzibarilla löytää valmiita safareita esim. delfiini, mauste ym. Kannattaa käydä sellaisella, mieluummin kuin omatoimisesta. Kokemuksella: tulee kalliimmaksi omatoimisesti. Zanzibarin kaupunki on mahtava! Sinne kannattaa mennä seikkailemaan. Zanzibarilla tullaan kauppaamaan vaikka mitä (matkoja ym.) koko ajan, kannattaa olla varuillaan ja tietää jo hotellista poistuessaan mitä aikoo tehdä. Zanzibarin museo on käymisen arvoinen. Yleisesti ottaen mä tykkäsin ihmisistä Tansaniassa. Jos tietää muutamankaan sanan swahilia, niin paikalliset pitävät paljon uskottavampana. Numerot kannattaa opetella swahiliksi, että voi tinkiä! Helpottaa kummasti. :D Tuntuu siltä, että paikalliset haluaa sulta koko ajan jotain (rahaa), mutta siitä ei kannata välittää vaan ohittaa se ja tutustua paikallisiin. Ja mun lemppari on Morogoron kaupunki ja sitä ympäröivät vuoret, jonne voi hyvin tehdä päivän retken eksymättä. Morogoroon pääsee myös helposti bussilla Darista, Iringaan matkalla. :D Ja yleisenä ohjeena: jos liikkuu pimeällä, kannattaa pitää vain vähän käteistä mukana, ei muuta. Ohje on hyvä myös päiväsaikaan. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe