Ensinnäkin sori huonosta Ubuntu-tietämyksestäni! Vaihdoin vasta ihan hiljattain Ubuntuun ja mulla on vielä rutkasti opeteltavaa...
Mun täytyisi saada tietää, miten/minkä ohjelman avulla Ubuntussa voi selvittää FLAC-tiedostojen pakkaustason (compression level). Näitä pakkaustasojahan on yhdeksän ( 0:sta -8:aan ), joista 0 = pienin pakkaus ja suurin tiedostonkoko (mutta dekoodaus kestää vähiten) ja -8 = "paras" pakkaus ja pienin tiedostonkoko, mutta dekoodaus toki vie kauemmin ja syö myös luultavasti enemmän koneen tehoja.
man flac ---> flac -a [filename] = melkoinen syväanalyysi, jota en ymmärrä täysin. Itse pakkaustasoa ei tuolla ainakaan suoraan lue, joskin bitit, jotka ovat joka framessa näkyvät... Ongelmana tässäkin, etten osaa tehdä noista biteistä mitään johtopäätöksiä pakkaustason suhteen (en tiedä mikä pakkaustaso on tarkalleen kyseessä).
Olisi toki todella hyvä homma jos osaisitte ehdottaa jonkin ohjelman, jonka avulla olisi vaivatonta analysoida äänitiedostoja ja joka näyttäisi FLAC:ienkin pakkaustason.
FLAC-tiedostojen pakkaustason selvittäminen
Ubuntu -aloittelija
1
738
Vastaukset
- 6u56i65i
Flac-formaatin dekoodaus on nopeaa ja vie suunnilleen saman verran cpu-aikaa, oli pakkaustaso mikä tahansa. Itse käytän aina -8 asetusta, vaikka 5...6 jälkeen tiedostokoko ei enää pienenekään samassa suhteessa.
Mutta pakkaustason selvittämiseen ei taida valitettavasti olla helppoa keinoa. Ehkä HydrogenAudion ekspertit osaisivat neuvoa? :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️672475Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842152Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.472083Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1211973Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331825Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901534Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2161452Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261255Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171171En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91022