nuoret monikkoäidit?

senjorita89

Olisi kiva kuulla muista nuorista äideistä jotka ovat saaneet kaksoset.Itse olin juuri 19 täyttänyt kun sain esikoiset.Nytten meidän tytöt täyttävät vuoden ja hyvin on mennyt tähän mennessä.
Onko teillä ollut helppoa lasten kanssa?Ovatko he olleet samassa rytmissä?

6

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senjorita89

      eipä taida pahemmin olla ketään:(

      • pöpöö

        Täytin 23 kun kaksoset olivat 10 päivän ikäisiä. Nyt täyttävät 3kk.. Esikoiset, ja ihan hyvin meillä on mennyt. Joskus huolettaa taloudellisesti, meistä kummallakaan ei ole ammattitutkintoa ja työkokemus itselläni on katkonaista... Aion olla muutaman vuoden kodinhoidon tuella ja sitten aion kouluun. Kyllä minulla on suunnitelmia aammatillisesti paljonkin tulevaisuuteen joten miksi murehtisin sitä että nuorena koulut jäivät sillä nyt kun olen saanut elää nuoruuteni olen enemmän kuin valmis rauhoittumaan ja elämään perhe- arkea!
        Meillä toinen on sylivauva - ei viihdy MISÄÄN paitsi sylissä. Toinen taas juttelee leluille ja viihtyy itsekseen. Siis hyvin erilaisia. Joskus tuntee syyllisyyttä kun ei ehdi seurustella toisen kanssa kun toinen vaatii jatkuvan huomion, mutta ovat jonkin verran eri rytmissä että kun toinen nukkuu on kahdenkeskistä aikaa toisen kanssa, siksi musta on kiva että ovat eri rytmissä enkä aio sitä mennä muuttamaan.


      • senjorita89
        pöpöö kirjoitti:

        Täytin 23 kun kaksoset olivat 10 päivän ikäisiä. Nyt täyttävät 3kk.. Esikoiset, ja ihan hyvin meillä on mennyt. Joskus huolettaa taloudellisesti, meistä kummallakaan ei ole ammattitutkintoa ja työkokemus itselläni on katkonaista... Aion olla muutaman vuoden kodinhoidon tuella ja sitten aion kouluun. Kyllä minulla on suunnitelmia aammatillisesti paljonkin tulevaisuuteen joten miksi murehtisin sitä että nuorena koulut jäivät sillä nyt kun olen saanut elää nuoruuteni olen enemmän kuin valmis rauhoittumaan ja elämään perhe- arkea!
        Meillä toinen on sylivauva - ei viihdy MISÄÄN paitsi sylissä. Toinen taas juttelee leluille ja viihtyy itsekseen. Siis hyvin erilaisia. Joskus tuntee syyllisyyttä kun ei ehdi seurustella toisen kanssa kun toinen vaatii jatkuvan huomion, mutta ovat jonkin verran eri rytmissä että kun toinen nukkuu on kahdenkeskistä aikaa toisen kanssa, siksi musta on kiva että ovat eri rytmissä enkä aio sitä mennä muuttamaan.

        Hei kiva kuulla että on muitakin!Meillä tytöt alottivat juuri tarhan ja olin itsekkin kotona 1,5 vuotta ja nytten olisi tarkoitus jatkaa opintoja kotona, jotta ei tarvitsisi pitää lapsia montaa tuntia hoidossa päivässä.Meillä oli molemmat tytöt kyllä hyvin "helppoja",viihtyivät hyvin yhdessä lattialle leikkien,nytten sit jo tapellaan kaikista leluista :).
        Se on kyllä ikävää jos ovat kovinkin paljon eri rytmeissä lapset,meilläkin oli se vaihen ja se kesti onneksi vain muutaman kuukauden ja sitten sekin helpotti nopeasti.Nykyään tytöt menevät yhdessä nukkumaan 7 illalla ja heräävät aamulla 7, kaikki tehdään jo nykyään samaan aikaan.


      • pöpöö
        senjorita89 kirjoitti:

        Hei kiva kuulla että on muitakin!Meillä tytöt alottivat juuri tarhan ja olin itsekkin kotona 1,5 vuotta ja nytten olisi tarkoitus jatkaa opintoja kotona, jotta ei tarvitsisi pitää lapsia montaa tuntia hoidossa päivässä.Meillä oli molemmat tytöt kyllä hyvin "helppoja",viihtyivät hyvin yhdessä lattialle leikkien,nytten sit jo tapellaan kaikista leluista :).
        Se on kyllä ikävää jos ovat kovinkin paljon eri rytmeissä lapset,meilläkin oli se vaihen ja se kesti onneksi vain muutaman kuukauden ja sitten sekin helpotti nopeasti.Nykyään tytöt menevät yhdessä nukkumaan 7 illalla ja heräävät aamulla 7, kaikki tehdään jo nykyään samaan aikaan.

        Muistatko, miten teillä meni yöt n.3 kk iässä? Viime yönä toinen nukkui peräti 7 tuntia heräämättä, en olisi kuukausi sitten uskonut..!
        Tsemppiä opiskeluun! Hyvä ratkaisu etteivät joudu heti olemaan "pitkää päivää" hoidossa. Onko sulla mies kuvioissa?? Vellit me varmaan pian aloitetaan, kun menee huimia määriä maitoa, pitää vielä ensi viikolla jutella neuvolassa asiasta. Pikkuhiljaa meilläkin kiinnostuvat toisistaan, hämmästyneinä tuijottavat ja sitten äkkiä käännetään pää toiseen suuntaan!


      • senjorita89
        pöpöö kirjoitti:

        Muistatko, miten teillä meni yöt n.3 kk iässä? Viime yönä toinen nukkui peräti 7 tuntia heräämättä, en olisi kuukausi sitten uskonut..!
        Tsemppiä opiskeluun! Hyvä ratkaisu etteivät joudu heti olemaan "pitkää päivää" hoidossa. Onko sulla mies kuvioissa?? Vellit me varmaan pian aloitetaan, kun menee huimia määriä maitoa, pitää vielä ensi viikolla jutella neuvolassa asiasta. Pikkuhiljaa meilläkin kiinnostuvat toisistaan, hämmästyneinä tuijottavat ja sitten äkkiä käännetään pää toiseen suuntaan!

        Meijän tytöt heräs kerra yössä syömää, ja rupes kolmi kuisena vetää velliä lantrattuna.Sit ku täytti vuoden, rupes nukkumaa kokonaisia öitä noin 10h.
        Lasten isän on kuvioisse edelleen asutaan kaikki yhessä.
        Nukkuuko teillä lapset samassa pinnasängyssä?Meillä tytöt nukku noin ekat 4kk samassa ja sitten ostettii uus sänky toiselle lapselle


      • Äiti neljälle

        En mä nyt tirdä nuori, mut vastaan kuitenkin. =)
        Olin paria viikkoa vaille 24v kun kaksoset syntyivät. Ennestään minulla on vuonna 2003 syntynyt poika ja vuonna 2005 syntynyt tyttö.

        Alkuun mentiin samassa rytmissä, sitten mentiin eri rytmissä muutama kk ja sitten taas samassa. Hommaa väritti isommat lapset ja toisen kaksosen imetys.
        Nyt kun kaksoset ovat 1v1kk tuntuu, että ensimmäinen vuosi meni kuin siivillä.

        Aikaisemmille kirjoittajille; Suosittelevatko neuvolat oikeasti vielä vellejä? Eikö kannattaisi siirtyä suoraan kiinteisiin, jos haluaa antaa muutakin kuin maitoa? Ensimmäiset 3pv 1teelusikallinen, seuraavat 4pv 2-3 teelusikallista ja sen jälkeen niin paljon kuin napa vetää. Kun aloittaa kiinteät kannattaa ne aloittaa antamaan aamusta, koska jos tulee jotain vatsa vaivaa kerkeä itkut itkeä päivällä ja yö rauhoittuu nukkumista varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe