jos saa 5kk työssäolovelvotteen omasta syystä niin onko työkkärillä velvollisuus tarjota työttömälle heti jotain toimintaa että saa taas työmarkkinatukea?voiko tehdä niin että olis vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa muutaman kuukauden ja lopettas sen pariksi kuukaudeksi ja sen jälkeen menis taas työkkäriin vaatimaan kuntouttavaa työtoimintaa eli olis lyhyempiä aikoja työtoi9minnassa kuin mitä työkkärit haluis kyllästyiskö työkkäri ja lopettas toiminnan tarjoamisen ja ajattelis että antaa tuon nyt olla sitten ikuisesti karenssissa kun ei sitä 5kk pakkoa halua täyttää
karenssi kysymys
2
376
Vastaukset
- Kommentti.
Työkkärillä ei ole sinänsä mitään velvollisuutta tarjota mitään toimintaa, että saisit tuon työssäoloehdon pois.
...voiko tehdä niin että olis vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa muutaman kuukauden ja lopettas sen pariksi kuukaudeksi...
Et voi itse päättää, koska sen kuntouttavan lopetat, vaan työkkäri sen pituuden määrää.
...menis taas työkkäriin vaatimaan kuntouttavaa työtoimintaa eli olis lyhyempiä aikoja työtoi9minnassa kuin mitä työkkärit haluis...
Katso edellinen kohta.
Noin yleisesti sanoisin, että noilla vetkutteluilla olet kyllä hyvin nopeasti "ikuisessa" työssäoloehdossa kiinni. - *************
''jos saa 5kk työssäolovelvotteen omasta syystä niin onko työkkärillä velvollisuus tarjota työttömälle heti jotain toimintaa että saa taas työmarkkinatukea?''
---
Velvollisuus ei ole. Tosin työministeriö on aikanaan antanut ohjeen, että tarjottaisiin, mutta se riippuu työkkäristä, mitä tekevät.
----
''voiko tehdä niin että olis vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa muutaman kuukauden ja lopettas sen pariksi kuukaudeksi ja sen jälkeen menis taas työkkäriin vaatimaan kuntouttavaa työtoimintaa eli olis lyhyempiä aikoja työtoi9minnassa kuin mitä työkkärit haluis''
----
Työtön ei voi vaatia mitään. Jos olet 25-v täyttänyt, niin kuntouttava työtoiminta on sinulle vapaaehtoista ja voit lopettaa sen ilman rangaistuksia. Se ei kuitenkaan poista saatua rangaistustyössäoloehtoa, mutta lyhentää sitä kahdella kuukaudella. Jos taas olet alle 25-v, niin tilanne on kinkkisempi, koska työttömyysturvalain mukaan kuntouttavan keskeyttämisestä seuraa alle 25-v:lle muu rangaistus kuin tuo 5 kk;n juttu. En tiedä, miten ratkaisisivat. Luultavasti lopputulos olisi sama kuin 25-v täyttäneelläkin.
----
Sen sijaan kuntouttavaan uudelleen pääseminen olisi ihan työkkäristä kiinni. Voisi olla, että eivät päästäisi. Tai sitten päästäisivät, olisithan joka tapauksessa ilmaistyövoimaa työnantajalle.
----
Tuossa saattaisi käydä myös niin, että katsoisivat, ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560