Tietääkö joku missä volvoissa on volvon oma moottori? Hakusessa v50 malli sekä diesel että bensa käyy, mutta vain volvon omalla koneella
volvossa VOLVON moottori?
86
36009
Vastaukset
- Volvolta
Eli bensakoneista 2.4 litraiset vapaastihengittävät ja T5 sekä dieseleistä D5 ovat Volvon tuotantoa.
- Olet jo lähettänyt samanlaisen viestin.
Tarkennetaan sen verran, että kaikki 5-sylinteriset ovat volvon omia, ja vanhemmat 4-sylinteriset ovat myös volvon omia. Uudet 4-sylinteriset ovat alkuperältään fordin tuotantoa.
- Vollon entinen työlä
Olet jo lähettänyt samanlaisen viestin. kirjoitti:
Tarkennetaan sen verran, että kaikki 5-sylinteriset ovat volvon omia, ja vanhemmat 4-sylinteriset ovat myös volvon omia. Uudet 4-sylinteriset ovat alkuperältään fordin tuotantoa.
Missähän mahtavat valmistaa ,eivät ainakaan Ruotsissa,kyllä ne ovat samoja vw myllyjä.
- nolopoika herää
Vollon entinen työlä kirjoitti:
Missähän mahtavat valmistaa ,eivät ainakaan Ruotsissa,kyllä ne ovat samoja vw myllyjä.
Poika tarkistappas tietosi, on nimittäin päin pers....
Ja kannattaako kaivaa vuoden 2009 ketju, että pääsee estimään tyhmyyttään? - Anonyymi
Olet jo lähettänyt samanlaisen viestin. kirjoitti:
Tarkennetaan sen verran, että kaikki 5-sylinteriset ovat volvon omia, ja vanhemmat 4-sylinteriset ovat myös volvon omia. Uudet 4-sylinteriset ovat alkuperältään fordin tuotantoa.
Juuri luin että jossakin volvossa olikin renaultin kone. Luin ruiskusuuttimista ja niiden irroituksesta. Diesel moottoreita siis.
Ainakin volvolla oli muuten joku 300 sarja missä oli rellun koneita. Hämärästi muistaisin näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri luin että jossakin volvossa olikin renaultin kone. Luin ruiskusuuttimista ja niiden irroituksesta. Diesel moottoreita siis.
Ainakin volvolla oli muuten joku 300 sarja missä oli rellun koneita. Hämärästi muistaisin näin.Näin on kin ja 400 sarjassa samoin. Aivan moskaa ja nyt Geely :-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri luin että jossakin volvossa olikin renaultin kone. Luin ruiskusuuttimista ja niiden irroituksesta. Diesel moottoreita siis.
Ainakin volvolla oli muuten joku 300 sarja missä oli rellun koneita. Hämärästi muistaisin näin.300-sarjalaisissa 1,4 oli rellun kone, 2 litranen oli volvon oma
- volvomies.
Varsinkin Volvon tekemä D5 on äänekäs kalistin.
Bensakone on taas suurjuoppo.- Jänisräikkä
Ilmeisesti malli onkin suunniteltu metsästyksen harrastajille jolloin äänekkäällä kalinalla hätistetään saaliseläimet liikkeelle piiloistaan.
- volvo v50
Jänisräikkä kirjoitti:
Ilmeisesti malli onkin suunniteltu metsästyksen harrastajille jolloin äänekkäällä kalinalla hätistetään saaliseläimet liikkeelle piiloistaan.
onneksi edes yksi asiallinen vastaus :) kiitos siitä, isompia koneita siis etsimään. Tähän asti ajellut ensin 440:llä ja nyttemmin V40:llä enkä merkkiä aio vaihtaa, mutta josko nyt tavoittelisi aidompaa volvoa
- Kokeillut monta
volvo v50 kirjoitti:
onneksi edes yksi asiallinen vastaus :) kiitos siitä, isompia koneita siis etsimään. Tähän asti ajellut ensin 440:llä ja nyttemmin V40:llä enkä merkkiä aio vaihtaa, mutta josko nyt tavoittelisi aidompaa volvoa
Kannattaa miettiä, että onko se volvon oma moottori se luotettavin vaihtoehto. Itse olen sitä mieltä, että ei se volvo osaa tehdä sen parempia myllyjä ku muutkaan. Nyt on volvolla muitakin hyviä moottorivaihtoehtoja v70 autoon ja muihinkin esim v50 jne. Aika pikkuruokaisia koneita ja kauan moottoreita tehneeltä valmistajalta.
- volvo v50
Kokeillut monta kirjoitti:
Kannattaa miettiä, että onko se volvon oma moottori se luotettavin vaihtoehto. Itse olen sitä mieltä, että ei se volvo osaa tehdä sen parempia myllyjä ku muutkaan. Nyt on volvolla muitakin hyviä moottorivaihtoehtoja v70 autoon ja muihinkin esim v50 jne. Aika pikkuruokaisia koneita ja kauan moottoreita tehneeltä valmistajalta.
...se kokeilla itsekkin.
käytettyä autoa etsin, etten minä korkealta putoa, oli sitten millainen kalistin hyvänsä :) - Kiinnostava moottori
volvo v50 kirjoitti:
...se kokeilla itsekkin.
käytettyä autoa etsin, etten minä korkealta putoa, oli sitten millainen kalistin hyvänsä :)Näiden aikaisemmin mainittujen Volvokoneiden lisäksi 1.6drive on hyvänoloinen kone. Kulutus yhdistetyssä ajossa 3,9 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 104 g. Kone on fordin, psa:n ja volvon yhteistyössä valmistettu. Tehoja löytyy 109 hv, eikä moottori ole juurikaan äänekäs.
Tuossa linkki, jos jotain kiinnostaa. :)
http://www.nitroservice.fi/customers/volvo/drive/ - jn
itellä 2,4 aut. 8.8 keskikulutus. ei paha ollenkaan...
- Olet jo lähettänyt samanlaisen viestin.
jn kirjoitti:
itellä 2,4 aut. 8.8 keskikulutus. ei paha ollenkaan...
Itselläni kulutus on 2.4 manuaalilaatikolla 8l/100km.
- ölhj
Kiinnostava moottori kirjoitti:
Näiden aikaisemmin mainittujen Volvokoneiden lisäksi 1.6drive on hyvänoloinen kone. Kulutus yhdistetyssä ajossa 3,9 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 104 g. Kone on fordin, psa:n ja volvon yhteistyössä valmistettu. Tehoja löytyy 109 hv, eikä moottori ole juurikaan äänekäs.
Tuossa linkki, jos jotain kiinnostaa. :)
http://www.nitroservice.fi/customers/volvo/drive/Nuo valmistajan ilmoittamat kulutukset eivä oikein tahdo pitää oikeassa ajossa paikkaansa.
Nämä isommat Volvon koneet ovat erittäin luotettavia ja pitkään tuotannossa olleet. Tämä
ei ole paha asia lainkaan, nuo kulutus/päästö asiat ovat saaneet turhan suuren osan autojen mainostuksessa. Ihmisethän eivät osaa itse oikein päättää mikä on oleellista autoilussa, vaan mainosmiehet valinnat tekee. Päästöissä on oleellista kuinka paljon ajaa. - Kiinostunut
Kiinnostava moottori kirjoitti:
Näiden aikaisemmin mainittujen Volvokoneiden lisäksi 1.6drive on hyvänoloinen kone. Kulutus yhdistetyssä ajossa 3,9 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 104 g. Kone on fordin, psa:n ja volvon yhteistyössä valmistettu. Tehoja löytyy 109 hv, eikä moottori ole juurikaan äänekäs.
Tuossa linkki, jos jotain kiinnostaa. :)
http://www.nitroservice.fi/customers/volvo/drive/Minulla on sama käsitys että v 50 dieselit 1.6 ja 2.0 ovat alkuperältään BSA-koneita, hyvä moottori.
- Anonyymi
volvo v50 kirjoitti:
onneksi edes yksi asiallinen vastaus :) kiitos siitä, isompia koneita siis etsimään. Tähän asti ajellut ensin 440:llä ja nyttemmin V40:llä enkä merkkiä aio vaihtaa, mutta josko nyt tavoittelisi aidompaa volvoa
2 autoksi hankinta listalla Volvo s 60 2011 jos rellun kone jää kauppaan.?
- Anonyymi
volvo v50 kirjoitti:
...se kokeilla itsekkin.
käytettyä autoa etsin, etten minä korkealta putoa, oli sitten millainen kalistin hyvänsä :)d5 tosi hyvä ehkä jopa täydellinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 autoksi hankinta listalla Volvo s 60 2011 jos rellun kone jää kauppaan.?
kyllä
- Anonyymi
Kiinostunut kirjoitti:
Minulla on sama käsitys että v 50 dieselit 1.6 ja 2.0 ovat alkuperältään BSA-koneita, hyvä moottori.
Ihan täysiä paskoja laatikot hajoaa kun ei kestä vääntöä
- CelsiusGabrielKalle26x
Itellä oli V50 2.0D, eli PSA dieseli hetken aikaa. Ostin uutena 2007 keväällä, ja myin 2008 keväällä pois kun en enää jaksanut ravata pajalla ton koneen kanssa. Päivääkään se ei ollut kunnossa.
Volvoja meillä on ollut toistakymmentä vuotta, yhteensä 5kpl.. tämä oli ensimmäinen missä oli joku muu kuin volvon oma kone.. ja oli tosiaankin viimeinen volvo missä on joku muu kuin volvon kone. Kalisee se D5 sitten tai ei, mutta ainakin se kalisee varmasti joka aamu - ei nyi eikä pätki niinkuin tuo ranskankilistin teki.- Jereeeh
Ei ole PSA vaan Fordin diesel, aikaisemman korimallin koneet oli PSA:n.
- Anonyymi
Asiaa
- Aito Volvo-mies
paitsi että tehty Belgiassa.
Jos haluat VOL-VON, niin osta V70 tai S80. Koneeksi D5 tai bensa-turbo. Silloin on laatupeli alla, eikä mikään halvalla tehty paska.- nykyään belgiasta
voi voi ja voi. jopas sitä kehutaan D5. ei vois kalliimpaa konetta enää olla kun se jos ongelmia tulee ja niitähän tulee. 2 vuoden aikana on menny 5000e sen laittoon, että silleen...
- Henry F.
Jos Focuksessa ja S40/V50 on yhteinen pohjalevy ei se tee Volvosta Voortia. Näitä yhteisiä pohjalevyjähän käytetään ristiin monessa eri merkissä ja kategoriassa. Vai onko Focus ST Volvo kun siinä on Volvon moottori??
- 100000
nykyään belgiasta kirjoitti:
voi voi ja voi. jopas sitä kehutaan D5. ei vois kalliimpaa konetta enää olla kun se jos ongelmia tulee ja niitähän tulee. 2 vuoden aikana on menny 5000e sen laittoon, että silleen...
Haista Pitkä Paska
- Jereeeh
nykyään belgiasta kirjoitti:
voi voi ja voi. jopas sitä kehutaan D5. ei vois kalliimpaa konetta enää olla kun se jos ongelmia tulee ja niitähän tulee. 2 vuoden aikana on menny 5000e sen laittoon, että silleen...
Jätkä näköjään tuntee Vollet yhtä hyvin kun muijansa, Volvon koneet maailman huippua kestävyydessä.
- Anonyymi
kyllä hyvä kone
- Anonyymi
100000 kirjoitti:
Haista Pitkä Paska
No Volvolla ajavat sen joutuukin kyllä haistamaan.
- korean_koneita
Daewoon koneita ovatten Koreasta. Holden Australiasta käyttää myös samoja. Volvon merkki vaan lätkästään Ruotsissa ja asennetaan koriin. En ostaisi koska Daewoo ei osannut tehdä kunnon autojakaan (Ewanda, Lacetti).
- Semmmmmosta
Tosiaan uudet volvot ja niiden koneet on alustaloppuun tehty ruotsissa. Täysin myös siellä suunniteltuja ja siksi ovat markkinoiden parhaimpia. Kateelliset aina jaksaa selitellä mutta volvo vaan on parasta 1.luokkaa vasta sen jälkeen kun kiinalaiset osti volvon ja saivat valmistuksen ja suunnittelun ruotsiin. Belgiassa vielä jotain tehdään mutta uudet 90 mallit niin V/S kuin XC tehdään ruotsissa. Myös esim V60 D5 tehdään ruotsissa.
- Anonyymi
Semmmmmosta kirjoitti:
Tosiaan uudet volvot ja niiden koneet on alustaloppuun tehty ruotsissa. Täysin myös siellä suunniteltuja ja siksi ovat markkinoiden parhaimpia. Kateelliset aina jaksaa selitellä mutta volvo vaan on parasta 1.luokkaa vasta sen jälkeen kun kiinalaiset osti volvon ja saivat valmistuksen ja suunnittelun ruotsiin. Belgiassa vielä jotain tehdään mutta uudet 90 mallit niin V/S kuin XC tehdään ruotsissa. Myös esim V60 D5 tehdään ruotsissa.
Ei todellakaan tehdä Ruotsissa.
- autonostajii
Joko saa jaggen v 12 moottorilla,tuning tuol olis tarjola rolls motor
https://www.youtube.com/watch?v=qqg9fQm6R6k - webeer
siinäpä melkone kone äänekäs on toi ei käy mun volvoo 343.
- Suomitakapajula
Mitä sanoo kats mies jos tommoisen v 12 s 80 nokalle ja menee leimalle ruotsis norm
juttu kehuvat vielä brä pojken bil tenk . - fordinpohjalla
Mitä väliä.
Ei ne kuorma-autojenkaan moottorit ruotsista tule.
Turha haukkua muita faktaa vaan pöytään eikä esson esan ja muidenkaan "tietämystä" yhtään mistään.
Perinteisesti kun 1940 ja 50 -luvuilla volvo oli niin suuri status merkki , poliisit muilutti niillä ja kaikilla oli niin ihanaa mutta sitten tuli muut merkit ja pikkuhiljaa se suli, se maine.
Turvallisuus maineella ratsastettuaan ei se riittänyt ihan menestyksen huipulle vai kuinka, nyt uudet volvo ovat parasta , mallista 2011 jotakin nämä s60 ja v4o mallit ovat upeita, tämä uudempi xc90 hiukan taas traktori eikä taideta siihen laittaa sitä maailman parasta 5 sylinteristä 2,4 litraista vaan dieseliinkin riittää mainiosti 2.0 kone - tim5v
tämä taitaa olla lasten palsta
- invaliidi
Itselläni on nyt ollut volvoja kaiki autoni.
Ensinmäinen oli amazoni , jolla ajoin 250t/km ilman muita vikoja ,kuin että vaidoin iskarit ja jarrukenkiä ja paloja ja yhden kun ja auto oli noin 10 vuotta minulla käytössä.
Sittenuusin sen 144 ja silläkin ajoin 250t/km ja jarrupalat olikin inoat mitä siihen vaihdettiin huollossa.Seuraavaksi ostin volvonkartanon ja sillä ajoinkin jo 350 t/km kun toimi kuin junan vessa ja joku sai siitä hyvän auton itselleen vielä.Takaluukkukaan ei ruostunut lainkan,kun pesin auton ajon jälkeen pihalla ennen kun ajoin sen sisälle talliin.Sitten ostin 940 gl sedan mallisen volvon automaatilla ja parasta kyytiä sillä olen saanut.Kun sillä ajoi,niin oli kuin olisi ajanut amerikkalaista autoa,jos tiessä oli kuoppia,niin volvo meni kuin jenkki keinuen yli ja laatikkokin toimi aivan mielettömän hyvin.Kone oli 2.3 ja koskaan siihen ei vikaa tullut ja kulutus oli se 9,8 litraa kesät talvet.
Vuorossa seuraava oli S80 jossa sitten oli joitain pikkuvikoja,kuten koiranluita meni aika usein poikki ja jarrulevyjä meni 2 kertaa koko auton ympäri ja webasto kiukutteli joskus,mutta muuten auto toimikin hyvin.Tilan tarve kasvoi, kun aloimme rakentmaan taloa ja silloin ostimme V70:sen ja se oli 103/140 hp koneella ja 5 sylinterinen automaatti ja vikoja siihen joutui oikein odottelemaan,mutta en vikoja siihen saanut 6 vuoden aikana,kuin takaluukun valon vaihdoin kerran ja etuvalot yhden kerran ja se olikin siinä.Auto oli erittäin hyvä,ku talo valmistui aloin etsimään S40 kymppistä volvoa samalla koneella,kuin minulla oli V70sessä ja sainkin sellaisen 30 tuhatta ajettuna vanhemmalta rouvalta,joka talvisin ei ajanut,vaan piti seisonnassa autoa lokakuun lopusta vappuun asti ja ajeli kesäisin vain mökki matkoja ja auton ostin,sillä siinä ei ollut mitään käytön jälkiä.Kulutuksen oletin olevan pienempi, kuin V70sessä, koska autohan oli koriltansa kevyempi, muttta ihan sama kulutus siinä oli keskivertona 10 litraa kesät talvet, mutta vikoja ei siihen ole tullut ja autolla on ikääkin jo kohta 10 vuotta ja mittarisa nyt 91 000 t/km:ä.
Ehkä se johtuu siitä,kun jäin eläkkeelle ja työmatkat jäi pois ja ajan ainoastaan mökille ja takaisin ja mökille matkaa on 86 kilometria.
Vikoja autosa ei ole ollut ja aina leimasta menyt läpi ilman huomautuksia.
Auton korihan on tehty Begiassa,mutta ei se ole yhtään huonompi ollut,kuin ruotsalaiset korit noissa aikaisemmissa volvoissani oli, kun välillä kuulen kahviloissa,että nuo ruostuu heti,niin se ei pidä paikkaansa,sillä minulla ei ole missään kohtaa autossa edes alkavaa ruostetta.Katsastuksessa kysyin joko pitäisi viedä ruostesuojaukseen,kun tulee auto kohta 10 vuotiaaksi,niin insinööri sanoi siihen,että ihan turhaan viet,sillä pohja on kuin uudeessa,mutta likainen ainoastaan.
Kone siinä on 2.3 103kW/140HP ilman turboa ja auto kulkee aika vikkelästi tuolla 5 sylinterisellä koneella ja en ole tehnyt vielä muita korjauksia,kuin jakopään hihnoja olen vaidellut autoon 4 vuoden välein ja kohta tuleekin kolmannen kerran se hihnan vaihto eteen ja tuskin mittarissa on edes sataa tuhatta kilometriä.
Siksi kirjoitin tämän,koska aina volvoja haukutaan ja Belgiassa tehdyt korit haukutan aina,vaikka niissä ei ole ollut koskaan ruosteen merkkejäkään.
Kaikki volvoni olen käyttänyt merkkihullossa aina kun sen aika on ollut ja autoni on huollettu maahantuojan ohjeiden mukan aina ennen volvolla almilla ja nykyisin Biiliassa Hertsikassa ja huolto on toiminut erittäin hyvin ja omamekaanikko palvelu on hyvä,ku sama kaveri huoltaa aina autosi,niin hän tietää mitä on tehnyt autolle ja mitä pitäisikohta tehdä.
Turha kirjoitella lasten tänne,että volvot on traktoreita,kannattaisi ensin käydä ajamassa koeako ja sitten vasta kertoa mielipiteensä, niin varmasti mieli muuttuu,kun ajaa hieman uudemalla volvolla,kuin 142 tai 144 malleilla.
T.Volvolla aina- Anonyymi
Alunperinhän tässä kyseltiin moottorien alkuperää... PV444 ja P120 Amazoneissa taisi olla viimeinen Volvon moottori B16. Seuraaja B18 olikin britti, siitä poikinut "vinokone" oli vielä enemmän britti. Kaikki toki valettiin Ruotsissa. Pitkästä aikaa Volvon omia koneita olivat 960-mallin kuutoskoneet, joista suurempi jäi elämään S80:n jälkeen pätkittynä versiona pienempiin malleihin.
- Anonyymi
...ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos... :)
- oooooooooooo
Osta 2014 -2016 mallinen V70 tai S80 8 vaihteinen automaatti ja saat laatumoottorin tehty Skövdessä Ruotsissa, ainakin varma auto ja toki maksaa mutta hyvää ja halpaa ei ole olemassa. Itse ostin kesällä uuden V70 kun sellaisen vielä sai, ja takuulla on laatua.
- alokkaaj
Ostaisin V.2014 mallin V 70 : sen mutta kun siinä on kolmea eri moottoria. Mikä niistä on Volvon oma tekemä?? Minulle riittäisi 2.0 /136hv mutta ??
- Jereeeh
2 litranen on Fordin kone.
- 435634634
Nää "Ford-koneet" oikeasti Mazdan koneita joita Fordeissakin käytetty, ainakin 2.0 bensa seuraavissa malleissa, kyseessä Mazdan L-sarjan kone.
2006–2010 Volvo C30
2007–2010 Volvo S40
2007–2010 Volvo V50
2008–2010 Volvo V70
2007–2010 Volvo S80
Sanoisin että nuo jopa kestävimpiä kuin Volvon omat koneet, ainakin mazdoissa erittäin vähävikaisia ja luotettavia. Meidän V70 moottorin vikavalo ainakin tullut liiankin tutuksi kun Volvon oma 2.4 5-sylinterinen.- Jereehh
Fordin koneet on kyllä kestäviä mutta Volvon koneet kestää 500-1 miljoonaa kilometriä käyttämällä oikeita öljyjä ja vaihtaa ne 20 tkm välein.
- Jereehh
Mulla on volvo 2004 ajettu 5033 tuh. kmt. täytyy vahtaakone koska on väljä.Automaatti laatikko toimii hyvin.
- MikaOjantaus
Eiköhän ala jo 5 miljoonan jälkeen oleen väljä :D
- Jereehh
Jos lompakko antaa periksi niin itsellä 2.4i 170hp automaatti, kulutus on sitä 7-9 litraa sadalla maantiellä.
Voimaa koneessa on ja kyseinen kone kestää maailmanloppuun asti jos vaihtaa öljyt oikein ja käyttää kunnon öljyjä. - Vähälläpä_pääset
Itsellä samanlainen keksintö ja maantiellä kyllä menee 7:llä, mutta kaupungissa lyhyttä matkaa ajaessa sitten 14.
- sekasikiö
Volvo on kiinalainen sekasikiö. Mikään autosssa ei ole omaa tuotantoa. Ei alustaratkaisut eivätkä moottorit.
Paljon ylikallista Kiinan peltiä.- Jereeeh
Mikäs Audi sit on? :D
Tarkemmin alat tutkia konehuonetta niin toisessa anturissa on volkkarin merkki ja toisessa seatin ja neljännessä skodan :DD
Ei ihme et hajoo vaihdelaatikot ja jakopäät kun osia laitetaan sieltä sun täältä ja osat suunnitellaa siellä sun täällä.
- kepulikalle
mullai ollunna kolome volovoa 740,s40 ja nyt 850.
- Anonyymi
Etkä vieläkään viisatunut.
- myynnissäv60-13
On.
Mitä vinkumista kestääkö miljoonan ajaaa melko junttia keulia tuollaisella amatzoni kestävyydellä .
volvo on vain wannabepreminium melkein yhtä hyvä kuin volkkari ja skodaa heikompi.- Mixuu
Tota et usko itsekkään, Volvo on täys premium ja voittaa laadussa saksalaisista kaks mennen tullen, bemarin ja audin.
Et oo vissii uutta Volvoa ajanu, vois kirjottelu muuttua.
Äänentoisto kun konserttisalissa, kulkee tiellä kuin juna ja voimaa löytyy.
Varusteet aina paremmat kun kahdessa aiemmin mainitussa. - Mixuu
Ja huomaa ettet autoista tiedä mitään, etkö tienny et skoda ja volkkari täysin samat autot?
- Jereeeh
Vuosimallit 2004-2007 kaikki yli 2 litraiset Volvon koneellla eli ikuisia moottoreita, faceliftissä valitettavasti voortin koneet.
- Anonyymi
Kaikissa tuon ikäisissä Volvoissa on Fordin tai sen kumppaneiden moottorit. Volvo oli osa Fordia 1999-2010 ja sitä ennen sen suurin omistaja oli Renault.
- kattiakanssa
On volvosa volvon moottori.
Omassanikin nissanin tekele mutta miksi tosiaa ikuisuus olisi moottorille hyvä juttu pikkaisen sen aikaista kun ajettiin mineraaliöljyillä satatonnia ja anglia laukes mutta amatzoni kulkin parikytä tonnin enemmän jos nyt ajelen vaikka 200 000km tuolla sen se kestää mutta niin on kestänyt audit, volkkarit ja seattikin ja kaikista halvimmilla kuluilla nyt volvo mutta kuluiltaan on kallis ja hikisiä hetkiä kalliissa huollossa on ollut, kestäköön vaikka miljoonan mutta kallista on mutta ei preminium se on audi bmw mb, ei volvo ehkä uusimmat 2016 eteenpäin ne kalliit. - kumpitaijompi
Ruotsissa oltu viime vuosina suorastaan typertyneitä Volvon heikosta laadusta mikä on tullut selväksi lukuisissa vertailuissa. https://www.google.fi/search?q=volvo bilen kvlitet&rlz=1C1PDZP_fiSE791SE791&oq=volvo bilen kvlitet&aqs=chrome..69i57j33.14360j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
- kumpitaijompi
Olin jo ostiskelemassa uudempaa (2102 - 2016) Volvoa kun aloin kahlaamaan edellisen ja seuraavan (Volvon keskusteluista) tapaisia linkkejä joita ei voinut pitää Tojota - tai muiden metallilaatikkomerkkien panetteluna: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=72650.60
Vähimmäisvaatimuksena uudemmalle ajokille oli että olisi sisätiloiltaan suht hiljainen, luotettava ja että sen ovien lukot toimisivat edes siedettävästi. Jälkimmäinen pudottaa VAG konsernin kokonaan pois laskuista (omaa kokemus vain). Lisäksi VAG:n paletin kanssa on samaa vikaa kuin Volvoissa joissa pitäisi hyvin tarkkaan setviä heikoimmat konstruktiot pois listoilta. Ja on kokemsta Volvoista, toinen oli surullisen kuuluisa Volvo - ranskalaiset yhteystyö koneella varustettu 760 2.8 GLE joka jätti tielle noin 2 kertaa vuodessa ja kun päälle 300 000 km alkoi olla merkkejä toisen koneremontin tarpeesta sai lähteä. Ei juuri voine olla kalliimpaa autoa ylläpitää kuin se oli. Joka suhteessa.- Anonyymi
ja minkähän ostiskelit?
- Anonyymi
Joo, minullakin alkaa olemaan jo remontin tarvetta yli 30 vuotta vanhassa Skoda 120 mallissa, mutta onhan silläkin ajettu jo 450 tkm.
- EkaDiesel
Hei nyt kysäisen, et mikä moottori öljy teillä volvistit on ollut S80 2,5 turbo diesel D5252T vm 1999?
- Anonyymi
Sunocon 10-30W
- Anonyymi
Volvossa ei ole mitään omaa, auto on sekasikö. Vuoteen 2010 se oli Ford mutta se on myös sitä vieläkin. Pahinta on, kun auto raavitaan kokoon eri merkkien osista.
Esim. Volvo XC60:
Teknisesti samankaltaisia Ford Galaxy II
Ford Mondeo III
Ford S-Max I
Land Rover Freelander 2
Volvo S60 II- Anonyymi
Ei ristus mistä näitä Anonyymejä asiantuntijoita riittää! Täältä ei kannata kysyä mitään, ylläolevan kaltaiset urpot vastaa mitä sattuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ristus mistä näitä Anonyymejä asiantuntijoita riittää! Täältä ei kannata kysyä mitään, ylläolevan kaltaiset urpot vastaa mitä sattuu.
Pelottaako se että tuo viesti olikin oikeassa? Mitä pahaa siinä on että Volvo käyttää samaa pohjalevyä ja moottoreita kuin Ford? Kustannuksiahan siinä säästyy ja pieni merkki säilyy tuotannossa kun käytetään yhteisiä osia. Itsekin ajelen autolla joka on yhdistelmä italialais-, ranskalais-, suomalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelottaako se että tuo viesti olikin oikeassa? Mitä pahaa siinä on että Volvo käyttää samaa pohjalevyä ja moottoreita kuin Ford? Kustannuksiahan siinä säästyy ja pieni merkki säilyy tuotannossa kun käytetään yhteisiä osia. Itsekin ajelen autolla joka on yhdistelmä italialais-, ranskalais-, suomalainen.
Saati sitten, että varaosia saa helpommalla ja todenäköisesti edullisemmin kun sitä samaa osaa on käytetty useammassa mallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelottaako se että tuo viesti olikin oikeassa? Mitä pahaa siinä on että Volvo käyttää samaa pohjalevyä ja moottoreita kuin Ford? Kustannuksiahan siinä säästyy ja pieni merkki säilyy tuotannossa kun käytetään yhteisiä osia. Itsekin ajelen autolla joka on yhdistelmä italialais-, ranskalais-, suomalainen.
Miksi pelottaisi, ei mulla ole kiekkoakaan kiinni noissa. Kaltaisesi toukohousut vain huvittavat. Heitellään silkka schaibaa kun joku peräkylän imaami on esson baarissa joskus totuuden kertonut. Tarkennettakoon sen verran että ihan kaikki jorinasi eivät olet keksittyä, esim se että XC60 ja S60 käyttää samoja komponentteja, ylläri hei. Ja jos joku liitin jossain on sama kuin vaikka zastavassa niin mitä sitten?
Suuressa viisaudessasi voisit kertoa mikä automerkki käyttää sellaisia palikoita joista mikään ei esiinny missään toisessa automerkissä. Odottelen listaustasi.
- Anonyymi
Kyllä kaikki moottorit jotka Volvon keulalle laitetaan, ovat ihan Volvon omia moottoreita. Sitten kun sinä ostat sen Volvon, niin se moottori on ihan sinun omasi.
- Anonyymi
Volvo on erittäin paska auto. Pysy kaukana niin lompakko ja mielenterveys kiittävät.
- Anonyymi
Sun lompakolla ei osteta Volvoa eikä muutakaan oikeeta autoa. Jatka corollalla vaan.
- Anonyymi
Volvo-tero pahoitti mielensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo-tero pahoitti mielensä.
Ja sieltä ilmoittautui ensimmäinen harmistunut Tojotero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sieltä ilmoittautui ensimmäinen harmistunut Tojotero.
Täältä ilmottautui toinen mutta ilman harmistusta, lukuisia autoja ja merkke omistaneena, muutama Volvokin, voisin ihan omasta kokemuksesta todeta seuraavaa Volvoista. Oli varsin kestävä ja hyvämaineinen vielä Amazonin aikoihin mutta sen jälkeen kun yhteistyö alkoi Dafin, Renaultin ja Fordin kanssa niin ei niistä enää kaikista tunnistanut vanhaa Volvon kestävyyttä. Renun bensakoneet oli aika surkeita ja tuo s40 oli vikoja täynnä. Oli tehty fordin alustalle ja vikamaailmalle. Isot Volvot aisinin automaatilla oli kyllä melkoisia bensarosvoja. Taajamapitoisessa ajossa 10 litraa satasella oli melko tavallista jos varovasti ajeli. Ei alle yhdeksän litran ainkaan talvella onnistunut missään. Nykyinen Avensiksen automaatti kulkee sata kilsaa reilusti alle seitsämän litraa eikä vian vikaa , vaikka ikää on jo 9 vuotta, siis autolla!
- Anonyymi
TÄYSIN TOSI ASIA! RUUVANNU VOLVOJA AIKA HELVETIN PALJON JA KAIKKI IHAN TÄYTTÄ PASKAA!! Sanotaan että volvolla pääsee pitkälle ja on kestävä ja taloudellinen ja turvallinen... Homojen puhetta.
- Anonyymi
Kyllä nyt on niin että tehdään volvo missä maassa vaan, niin niis tehtaissa on töissä paljon mamuja. Vaikka Korealaisia. Tätä kutsutaan rikkaudeksi.
Sillä et laatu saadaan kokemuksella on suurempi merkitys kuin kuka kasaa. Sillä myös minkälainen maa; kulttuuri jne.
Mamu maanahan Ruotsi nyt jo tunnetaankin, mut se on rikkaus tulevaisuudessa.
Se mitä se vaikuttaa Volvon tehtailla en osaa sanoa.
Tuotantoa vaan yritetään edullisemmaksi työvoimallakin tai siirtämällä tuotannon osia halpamaihin.
Mikäli Volvo ei tekis näin olis se ainoa merkki joka täysin ”kotimainen”
Siks mun mielestä on turhaa puhua enää et joku tietty merkki on esim Ruotsalainen.
Ei Fordilla o oma dieseliä. Se on kehitetty euroopassa yhteistyössä ollen monen eri merkin keulalla ja on haluttiin tai ei niin kestävyydeltään yksi parhaita.Suurten Valmistusmäörien takia edullisemmat hinnat hankinnalta osien yms. Suhteen.
Saattaa jäädä kehityksessä yhdeksi viimeisistä koska nyt myynnissä olevat polttomoottorit on suunniteltu jo vuosia sitten ja tehtaat eivät juurikaan enää suunnittele tän” ilmastohätätilan ” muita kun SÄHKÖmoottoreita.- Anonyymi
Volvoahan olisi voinut 70-luvulla sanoa "suomalaiseksi" autoksi.
Suomalaisia tunkeutui kansankotiin niin kovaa vauhtia, että suomalaisten teollisuusyritysten oli palkittava lomilta paluu rahoilla niitä jotka eivät vielä olleet muuttaneet kansankotiin.
- Anonyymi
Sen tiedän että VOLVO EI OLE VOLVO JOS SIELLÄ ON FORDIN MOOTTORI! Se on silloin ihan täys PASKA! D3 MOOTTORI EI OLE VOLVON OMA MOOTTORI! Haistakaa paska!!
- Anonyymi
Ammu Sika ittes. Kiiitoos!!!!
- Anonyymi
Näitä palstoja kun lukee, ei uskalla ostaa minkäänlaista autoa. Sen verran hedelmällistä näyttää keskustelu olevan.
- Anonyymi
lUE VAIKKA UUSIN mOOTTORI- LEHTI "EI VIIKKOA ILMAN ISOA VIKAA"
- Anonyymi
Jos volvoista puhutaan niin on ollut 15 eri volvoa.
Bensakoneista oli paras 850 T5 mutta juoppo.
Dieseleistä on ollut paras S80 vm.2000 2,4D, se oli iso auto ja söi todella vähän.
Mutta mielenkiintoisin on ollut 145 7 paikkainen farmari joita 2 rekisteröity suomeen.
Sanoisin että älä osta V50 tai V70 volvoa dieseleinä joissa on 2 litran tai alle kone. Menee koneet ja lootat. Osta 2009-2010 d5 jossa volvon oma moottori. Tämä näin volvo papan neuvomana.
Nuo v50 facelift laatikot ei kestä. Niitä on laatikkokorjaamoilla nurkat täynnä. Jos 5 sylinterisen löydät niin sitten on eri juttu, vaikka voi syödä enemmän niin tulee halvemmaksi kuin noiden pienempien korjaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926