Minulla on uusi golf 1,4 tsi 90kw ja sillä on nyt ajettu 5800km.
Öljyjä tarkastellessa huomasin ,että siitä on vähentynyt öljy merkkien puoleenväliin.
Onku muilla kyseisellä moottorilla olevissa golfeissa vähentynyt öljyä?
Golf VI öljyn kulutus
23
2423
Vastaukset
- väheneminen
on polttomoottorin perusominaisuus ja öljyn lisääminen on normaalia.
Tiedätkö paljonko öljyä oli uutena?
Tiedätkö paljonko on litroissa öljytikun ylä-ja alamerkin väli? - aito ihminen
Näissä VAG konsernin autoissa on kaikissa vähän samaa vikaa. Öljyä kuluu jonkin verran. Kehitys on kuitenkin kulkenut vähän parempaan suuntaan sillä vielä tovi sitten kulutus saattoi olla 1litra/2000km. Esim. Skodissahan tulee öljypullo aina uuden auton mukana joka osaltaan kertoo, että öljyä tulee reipaasti kulumaan.
- Mä vaan
miten ajaa. Jos on paljon sahaavaa ajoa tai lyhyttä pätkää tai kylmäkäynnistyksiä ja kaupunkiajoa voi olla että öljyä joutuu lisäämään enempi kuin jos ajaisi vain maantieajoa enmpi ja aina esilämmitetyllä autolla.
Öljynsyönti VAG tuotteissa on ollut lähinnä ongelma pumppusuutimoottoreissa ja joissain bensakoneissa kuten 1.8T, 1.416V 80hp tai 2.0 vapari, muut on yleensä menneet huoltovälit öljyä lisäämättä. Uskoisin että Commonraililla varustettu VAG diesel ei enää olekaan öljysyöppö.
Öljypulloa ei anneta pelkästään uuden Skodan mukaa vaan myös Audin, Seatin tai Volkkarin mukana se tulee. Joskus saa myös vaikka uuden Saabin ostajakin sellaisen. Kutsutaan autoalalla ns. henkiinjäämisetiksi. Asiakkaalle mukaan öljypullo, parkkikiekko ja lumiharja.
Tuuripeliä joku saa semmoisn moottrin johon ei tarvitse lisätä ikkinä huoltovälin aikana öljyä ja joillain taas sattuu sellainen auto jon tarvii aina lisätä öljyä vähänväliä.
Mulla on nurkissa neljä käyttämätöntä öljypulloa, koska yhdessäkään neljästä eri Golfista jotka olen omistanut ei tuo öljynsyönti oo ollut ongelma... Ei ees tässä uusimassa autossa eli 1.4 103 kilowattisessa TSI:ssä.
Ainoa johon tarvitsi kaksi kertaa ihan nanomäärä lisätä oli 1.416V Golf vuodelta 2000. - palvelua
Mä vaan kirjoitti:
miten ajaa. Jos on paljon sahaavaa ajoa tai lyhyttä pätkää tai kylmäkäynnistyksiä ja kaupunkiajoa voi olla että öljyä joutuu lisäämään enempi kuin jos ajaisi vain maantieajoa enmpi ja aina esilämmitetyllä autolla.
Öljynsyönti VAG tuotteissa on ollut lähinnä ongelma pumppusuutimoottoreissa ja joissain bensakoneissa kuten 1.8T, 1.416V 80hp tai 2.0 vapari, muut on yleensä menneet huoltovälit öljyä lisäämättä. Uskoisin että Commonraililla varustettu VAG diesel ei enää olekaan öljysyöppö.
Öljypulloa ei anneta pelkästään uuden Skodan mukaa vaan myös Audin, Seatin tai Volkkarin mukana se tulee. Joskus saa myös vaikka uuden Saabin ostajakin sellaisen. Kutsutaan autoalalla ns. henkiinjäämisetiksi. Asiakkaalle mukaan öljypullo, parkkikiekko ja lumiharja.
Tuuripeliä joku saa semmoisn moottrin johon ei tarvitse lisätä ikkinä huoltovälin aikana öljyä ja joillain taas sattuu sellainen auto jon tarvii aina lisätä öljyä vähänväliä.
Mulla on nurkissa neljä käyttämätöntä öljypulloa, koska yhdessäkään neljästä eri Golfista jotka olen omistanut ei tuo öljynsyönti oo ollut ongelma... Ei ees tässä uusimassa autossa eli 1.4 103 kilowattisessa TSI:ssä.
Ainoa johon tarvitsi kaksi kertaa ihan nanomäärä lisätä oli 1.416V Golf vuodelta 2000.Luulen, että öljypullo kuuluu vain hyvään palveluun. Öljypullo on ollut uusien Opel Vectran ja Mazda6:n mukana, vaikka kummassakaan öljyä ei ole tarvinnut huoltojen välillä lisätä.
- aikanaan
palvelua kirjoitti:
Luulen, että öljypullo kuuluu vain hyvään palveluun. Öljypullo on ollut uusien Opel Vectran ja Mazda6:n mukana, vaikka kummassakaan öljyä ei ole tarvinnut huoltojen välillä lisätä.
Vectra 1.6-16v oli surullisenkuuluisa järkyttävästä öljynkulutuksestaan, kuten myös Nissanin 1.8 ja Toyotan 1.6 VVT-i.
Eli onhan noita... - Minttu se kä Ville
aikanaan kirjoitti:
Vectra 1.6-16v oli surullisenkuuluisa järkyttävästä öljynkulutuksestaan, kuten myös Nissanin 1.8 ja Toyotan 1.6 VVT-i.
Eli onhan noita...Minä en ole noista muista kuullut kuin että Toyotan 1.6 VVT-i Englannissa valmistetuissa ensimmäisten koneiden kanssa olisi tapahtunut joku kämmi, käsittääkseni liian pehmeät männänrenkaat.
Kun ongelma havaittiin se korjattiin se ettei enempää viallista tuotetta päässyt markkinoille. Jo myydyt autot pantiin öljynkulutuksen osalta seurantaan ja korjattiin kaikki takuuseen ilman vastaväitteitä.
Taitaa olla nuo muut jutut Vectrasta ja Nissanista jotain marginaalijuttuja joita on volkkarimiehen pään sisällä paisuteltu.
Yhtä kaikki volkkarilta ei takuuseen mene ellei tosiaan vie öljyä pari kolme kannua per vaihtoväli. - vaan...
Minttu se kä Ville kirjoitti:
Minä en ole noista muista kuullut kuin että Toyotan 1.6 VVT-i Englannissa valmistetuissa ensimmäisten koneiden kanssa olisi tapahtunut joku kämmi, käsittääkseni liian pehmeät männänrenkaat.
Kun ongelma havaittiin se korjattiin se ettei enempää viallista tuotetta päässyt markkinoille. Jo myydyt autot pantiin öljynkulutuksen osalta seurantaan ja korjattiin kaikki takuuseen ilman vastaväitteitä.
Taitaa olla nuo muut jutut Vectrasta ja Nissanista jotain marginaalijuttuja joita on volkkarimiehen pään sisällä paisuteltu.
Yhtä kaikki volkkarilta ei takuuseen mene ellei tosiaan vie öljyä pari kolme kannua per vaihtoväli.Jopa sellaisesta laatumediasta kuin S24 löytyy juttua tuosta Nissan 1.8 (Almera ja Primera) ja Opel 1.6-16v öljynkulutuksesta.
Kun ottaa sen VW-vihavaihteen pois päästä, niin näkee vähän avarammin.
Ei se tojonkaan case mennyt ihan noin helposti kaikilla... - oli..
Mä vaan kirjoitti:
Ainoa johon tarvitsi kaksi kertaa ihan nanomäärä lisätä oli 1.416V Golf vuodelta 2000.Minulla oli tuollainen 1.4 16V aikanaan ja se söi kyllä öljyä, sitä piti lisätä suunnilleen 1L vuodessa. Saattaa johtua vaikka siitä että ajo on 90% kaupunkiajoa.
- eus
aikanaan kirjoitti:
Eli onhan noita...3 vw lisäksi pari Toyotan 1.6 VVT-i ja yksi Vectra 1.6-16v,
tojotat ovat taksikäytössä ja ajetaan n. 80 000 km vuosi ja opelilakin 50 tkm,
ei tosiaan ole lisätty vaikka mittareissa on yli ja lähes 200 000 km.
tietysti on erilaisia öljyjä ja kuskeja,
mutta suurimmaksi osaksi luulen että on vain kateus joka eniten vaikuttaa.
Osaatko muuten kertoa jonkun auton joka ei kuluttaisi öljyjä,
muuta kuin nykyisesi ja sekin "alkaa kuluttamaan kun siitä eroon pääset"? - niitä...
eus kirjoitti:
3 vw lisäksi pari Toyotan 1.6 VVT-i ja yksi Vectra 1.6-16v,
tojotat ovat taksikäytössä ja ajetaan n. 80 000 km vuosi ja opelilakin 50 tkm,
ei tosiaan ole lisätty vaikka mittareissa on yli ja lähes 200 000 km.
tietysti on erilaisia öljyjä ja kuskeja,
mutta suurimmaksi osaksi luulen että on vain kateus joka eniten vaikuttaa.
Osaatko muuten kertoa jonkun auton joka ei kuluttaisi öljyjä,
muuta kuin nykyisesi ja sekin "alkaa kuluttamaan kun siitä eroon pääset"?ei ÖLJYÄ kuluttavia ihmevehkeitä on, mitä multa kyselet...
;D
Toyotan 1.6 VVT-i:llä varustetuissa malleissa on osassa ollut öljynkulutusvikaa, suurin osa on korjattu takuuseen. Lue Fintoys-palstaa tai Tuulilasin keskustelupalstaa, jos ei S24 kelpaa. Ooppelin öljykulutusvioista taas löytyy juttua OCF:n sivuilta.
Ei siis mikään kuviteltu juttu, eikä todellakaan mikään uusi tapaus. - asdfghjks
niitä... kirjoitti:
ei ÖLJYÄ kuluttavia ihmevehkeitä on, mitä multa kyselet...
;D
Toyotan 1.6 VVT-i:llä varustetuissa malleissa on osassa ollut öljynkulutusvikaa, suurin osa on korjattu takuuseen. Lue Fintoys-palstaa tai Tuulilasin keskustelupalstaa, jos ei S24 kelpaa. Ooppelin öljykulutusvioista taas löytyy juttua OCF:n sivuilta.
Ei siis mikään kuviteltu juttu, eikä todellakaan mikään uusi tapaus.en epäröi,
mekin olisimme saanet jos olisimme ostaneet 1,8 primeran, mutta ostimme 1,6l,
mutta hyvin paljon täällä keskustelevista on itse aiheutettuja, öljynkulutuksia,
vaikka se öljynkulutus ei heti ala, on usein kuitenkin alkusyy halpa-öljy kokeilu,
tai
jatkuvaa perässä ajoa, toisen nostattamassa hiukkaspilvessä, jolloin pitäisi vaihtaa öljyt puolta tiheämmin.
- "ominaisuus"
Olikohan Tekniikanmaailman vai tuulilasin kestotesti niin Volkswagen konsernin 2 litraiseen vapaasti hengittävään moottoriin tarvi ennen ensimmäistä öljynvaihtoa lisätä 1,5 litraa öljyä. Siitä ei voi muuta sanoa kuin että saksassa(vai missä pustalla nyt rakennetaankaan) on isot toleranssit. Muilla merkeillä tuollaisen kulutuksen saa jo takuuseen vaikka omistajan oppaassa sanotaankin että öljyä saa palaa litra per 1000km.
- TM:ssä
Tällä vuosituhannella TM:n käyttötesteissä on ollut vain yksi Volkkari, Golf 1,6FSI (TM10/2005), johon ei tarvinnut lisätä öljyä lainkaan.
Vertailun vuoksi mainittakoon, että samaisen lehden käyttötestissä (TM 14/2007) Honda Civic 1,8 Sportiin lisättiin samalla matkalla öljyä yli 4,7 litraa. aina tiettyyn rajaan asti. Toleroinnissa on juuri tämä, että vaikka valmistusteknisesti pystyttäisiinkin valmistamaan pienemmillä toleransseilla osat, niin tulee vastaan se, että pitää miettiä oikea toleranssi osien sovittamiseksi ja tietenkin huomioida se että öljy mahtuu sinne välykseen voitelemaan. Toisin sanoen on pakko jättää jonkin verran välystä, vaikka valmistusteknisesti olisi mahdollista tehdä aivan tiukkakin sovite.
- ex-Mosse
Se tikun vaihteluväli on ainakin tähän mennessä ollut n.1l eli puolessa välissä olisi öljyä kulunut n. 0,5l. 6tkm ajolla tuo ei nyt päätä huimaa vielä. Kuitenkin kannattaa muistaa, että sitä tikkua kannattaa katsella vasta kun auton on seissyt tasaisella alustalla useamman tunnin ajan. Epätasaisella alustalla tikku ei annan oikeaa kuvaa öljyn pinnantasosta ja juuri sammutettu moottori valuttaa vielä pitkään niitä öljyjä sinne öljypohjaan.
Öljyä ei kannata lisätä ennen kuin auto sitä itse pyytää lisäämään, sillä helposti tulee lisänneeksi öljyä liikaa (kun ei raaski tarkistaa sitä öljyä tasaisella alustalla ja vasta kun moottori on seissyt pidempään) ja sitä kautta 'luo' kuvan kuin öljyä kuluisi paljon. 'Luo' tuossa tarkoittaa sitä, että ylimääräinen öljy palaa nopeasti pois ja siten saa aikaan kulutusta. Ylimääräinen öljy voi myös hajottaa katalysaattoria yms. joten liikaa sitä öljyä ei sinne kannata lisätä.
Kulutusta ei kannata siis 'laskea' siitä tikusta, vaan siitä pyytääkö auto lisäämään sitä öljyä. Lisätessäkin kannattaa aluksi laittaa korkeintaan 0,5l ja tarkistaa öljynpinta uudelleen auton seistyä pidempään tasaisella alustalla.
Aluksi ensimmäisellä huoltovälillä usein turbo-kone vie öljyä sen 1 pullon ennen ensimmäistä huoltoa, riippuen hieman ajotyylistä ja sen luonteesta. Ainoastaan yksi Volsu on itsellä kuluttanut enemmän kuin tuo 1l ensimmäisellä huoltovälillä ja se menikin myyjäliikkeeseen takaisin 1v iässä - autossa oli muitakin vikoja niin paljon että vaadin uuden auton tilalle (toki maksoin tuon palautetun auton käytöstä hyvityksen liikkeelle eli ilmaiseksi en uutta autoa saanut).
Niin ja kannattaa muistaa tuokin mitä tuossa joku muukin mainitsi, tarkistitko tosiaan, että autossa oli öljyä tikun ylärajaan asti ennen luovutusta - voihan olla, että sieltä on jäänyt pari desiä lisäämättä jo tehtaalla ja siksi ne sieltä nytkin puuttuvat. Senkin vuoksi tikun tuijottaminen ei aina kerro 'totuutta' öljynkulutuksesta.- öljynlisäyksestä
On kulunut jo 20 vuotta ja 300 tkm.
Tämä johtunee japanilaisesta laadusta. Ensin 626:lla 200 tkm ja sitten camryllä yli 100 tkm. Muutama milli ehkä laskee pinta vaihtovälillä, mutta aina on jäänyt yli vaihteluvälin puolivälin.
Autot ovat siis olleet käytettyjä hankittaessa, en puhu uusista autoista. Molemmilla on nyt lähes 300 tkm mittarissa.
Ei toki tojokaan ole öljyn pihtaamisessä ylivertainen. Työpaikalla ollut useita eri tojotia ja lujin oli 1.6 litrainen, sillä huolettomasti 350 tkm. Sen sijaan ne 1.3 litraiset alkoi syödä öljyä jo alle 200 tkm ajettuina
Töissä on myös Golfeja ja skodia, joihin joskus joutuu lisäämään öljyä, mutta ei merkittäviä määriä eli 0,5-1 litra/vaihtovälillä.
Ajopäiväkirjoja luetaan huolellisesti ja niistä tehdään myös johtopäätöksiä.
Ajoltaan mukavin näistä pienemmistä autoista on kuitenkin farkku-Focus, vaikka en ole itse koskaan ollut Ford-fani. - mieolenmie
öljynlisäyksestä kirjoitti:
On kulunut jo 20 vuotta ja 300 tkm.
Tämä johtunee japanilaisesta laadusta. Ensin 626:lla 200 tkm ja sitten camryllä yli 100 tkm. Muutama milli ehkä laskee pinta vaihtovälillä, mutta aina on jäänyt yli vaihteluvälin puolivälin.
Autot ovat siis olleet käytettyjä hankittaessa, en puhu uusista autoista. Molemmilla on nyt lähes 300 tkm mittarissa.
Ei toki tojokaan ole öljyn pihtaamisessä ylivertainen. Työpaikalla ollut useita eri tojotia ja lujin oli 1.6 litrainen, sillä huolettomasti 350 tkm. Sen sijaan ne 1.3 litraiset alkoi syödä öljyä jo alle 200 tkm ajettuina
Töissä on myös Golfeja ja skodia, joihin joskus joutuu lisäämään öljyä, mutta ei merkittäviä määriä eli 0,5-1 litra/vaihtovälillä.
Ajopäiväkirjoja luetaan huolellisesti ja niistä tehdään myös johtopäätöksiä.
Ajoltaan mukavin näistä pienemmistä autoista on kuitenkin farkku-Focus, vaikka en ole itse koskaan ollut Ford-fani.Henkeen ja vereen volkkarimiehenä,minä mokoma menin koeajamaan Mondeon siis tämän uuden mallin.Niin helkutin mukava ajettava,tilava,äänetön auto,että huhhuh.tuleeko minusta vielä vanhoina päivinä voorttimies.Piipahtakaa,mutta tulkaa kuitenkin takas volkkareitten pariin,jos ei mielytä.
Hieman myös volkkariasiaa: Ei ole tarvinnut lisätä öljyä vaimon 1.4 75hv Golfiin huoltojen välillä. Marketin parkkipaikalla eräs herrasmies tuli juttelemaan ja sanoi, hänen volkkarin olevan öljysyöppö. Muistelen,että näissä on tyyppimerkinnältään kahdenlaisia moottoreita esim mulla hammashihnan vaihtoväli on 120.000 km tai 5-vuotta .Huoltopäällikkö katsoi moottorista tiedot.
- Golfswagen
Viime viikolla piti lähteä pidemmälle reissulle. Öljytikkua en ollut vilkaissutkaan luvattoman pitkään aikaan!
Kyseessä Golf Variant 1.4 TSI 118 kW ja kilometrejä lähtiessä 7000 ja rapiat. Lähellä alamerkkiähän tuo oli, joten öljyn lisäämiseen varaamalleni pullolle tuli nyt hyvinkin käyttöä.
Autossa ja tuonvertaisessa kulutuksessa ei mitään vikaa, mutta kuski ansaitsee moitteet laiminlyötyään niinkin tärkeän asian kuin öljytikun vilkuilun!
Kilometrejä tuli nyt vajaan viikon reissulla puolisentoista tuhatta ja keskikulutus 6,8 l/100 km. Ei paha, kun ajossa ei vitkasteltu tien tukkona vaan mentiin vähintään muiden tahtiin! Kuormaa 3 henkeä ja tavaraa takapaksin täydeltä ja takaistuimelle saakka.- 2.0 TDI..
LL-huoltovälillä ekat 10000 tkm ei tarvi lisätä ollenkaan. Sen jälkeen öljy kuluu ja lisäämistarve kasvaa. 22000 tkm ja öljyä menee n. 2 litraa. Mielestäni normaalia. 80-90 luvun moottorit eivät syöneet öljyä, mutta ei niillä ajettukkaan kuin 200000-250000 km. Nykyään ajetaan puolet enemmän, kun voitelu pelaa.
- uusigolfisti
2.0 TDI.. kirjoitti:
LL-huoltovälillä ekat 10000 tkm ei tarvi lisätä ollenkaan. Sen jälkeen öljy kuluu ja lisäämistarve kasvaa. 22000 tkm ja öljyä menee n. 2 litraa. Mielestäni normaalia. 80-90 luvun moottorit eivät syöneet öljyä, mutta ei niillä ajettukkaan kuin 200000-250000 km. Nykyään ajetaan puolet enemmän, kun voitelu pelaa.
Kyllä meikä ajoi 260 tkm '93-mallin bensakoneisella Mazda 323:lla 344000 km:iin, enkä kertaakaan lisännyt itse öljyä. 10 tkm:n välein ne normiöljyt vaihtuivat korjaamolla.
- Anonyymi
Käyttäkää Mobil1 Rally Formulaa niin ei tarvi lisäillä öljyä👍
5w / 50 viskositeetti pysyy moottorissa🚘🏍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttäkää Mobil1 Rally Formulaa niin ei tarvi lisäillä öljyä👍
5w / 50 viskositeetti pysyy moottorissa🚘🏍0-20 on suositus eikä sitä lisätä vaitojen välissä.
- Anonyymi
2.0 TDI.. kirjoitti:
80-90 luvun autojen käyttö ei loppunut tekniikkaan koskaan vaan esim jollakin käyttäjällä katkastuksessa tuli hylky kuluneista 100 markan jarrulevyistä, tai ruostevaurio ja auto jäi korjaamatta, jos ihminen sellainen että teettää muilla.
Öljyt oli yhtä hyviä ja tekniikka.
Suurin osa autosta jäänyt 2000 luvullakin samoilla km pois liikennekäytöstä ensimmäisen kerran tai lopullisesti. Nykyään on paljon huonompia moottoreita enemmän joissa turhaa tekniikka joka vikaantuu. Eli ihmisellä joka maksaa muille ja ei tee, tutki itse. Maksaa enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla623987- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162123- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141927Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3581494Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420- 581187